d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1375376377378379458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 03:24pm
Quote (Swash @ 16 Jan 2015 22:57)
Riippuu siitä, onko voimankäyttö tilanteeseen nähden sopivaa (tai ylipäänsä tarpeellista, mitä muuta ois voinu kohtuudella olettaa?), miten todennäköistä on, että sun tai jonkun muun tilanteessa olevan oikeushyvää (esim. omaisuus, henki, terveys) loukataan ja miten sun voimankäyttö liittyy ajallisesti tähän loukkaukseen (eli et voi parin päivän päästä käydä mukiloimassa kaveria). Kai siinä jotain muutakin oli, noi nyt muistan ulkoo. Poliiseilla ainakin virkatehtävissä vähän erilaiset säädökset perustuen mm. poliisien koulutukseen ja osaamiseen. Ei sillä että ottaisin tässä mitään kantaa näiden seikkojen järkevyyteen tai toteutumiseen Suomessa.


Eli jos meille tulee murtovaras yöllä ja uhkaa minun lisäkseni lastani ja naistani ladatulla haulikoola ja vetäsen siltä pesäpallomailla leukaluun läjää ni en saa syytettä tai joudu maksamaan " kivusta ja särystä " ? epäilen vahvasti.. Mitä pitäs tehä ? oottaa et ampuuko vai ei jos koitan puhua sille ja rauhotella ? Just joo..

Pointti oli se että Suomessa ihmishenkeä ( fyysisesti tai henkisesti ) ei puolletta oikeudassa niin kuin pitäisi, se on siis vain oma näkemys. Se että lapsen raiskaajat selvii kolmella vuodella ja lapsi ei selviä pakosti ikinä on myös väärin, tilanteen voisi korjata ( ei tappamalla ) mutta ei tässä valtiossa..

Voit työntää minun puolesta oikeustitämyksesi tämän asian kohdalla syvälle perseeseesi, se on toinen mielipiteeni. Anteeksi jos loukkasin tunteitasi mutta lopetin lukemisen " Riippuu siitä, onko voimankäyttö tilanteeseen nähden sopivaa (tai ylipäänsä tarpeellista, mitä muuta ois voinu kohtuudella olettaa?), miten todennäköistä on, että sun tai jonkun muun tilanteessa olevan oikeushyvää (esim. omaisuus, henki, terveys) loukataan ja miten sun voimankäyttö liittyy ajallisesti tähän loukkaukseen " tämän jälkeen.

En väitä etteikö Suomen laki olisi hyvä missään, väitän että se on paskaa silloin kun tämän tyylisistä ihmisoikeuksista on kyse. Laki suojelee enemmän näissä tilanteissa tekiää kuin uhria, vai onko toisen elämän pilaaminen fyysisti ja henkisesti oikein ?

Anteeksi ruma kielenkäyttöni ja kohdistaminen, kävi vaan koko aihe vituttaa ku ees ajattelin sitä..

This post was edited by TR0LLFACE on Jan 16 2015 03:31pm
Member
Posts: 32,744
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.18
Jan 16 2015 04:03pm
Quote (TR0LLFACE @ 17 Jan 2015 00:24)
Eli jos meille tulee murtovaras yöllä ja uhkaa minun lisäkseni lastani ja naistani ladatulla haulikoola ja vetäsen siltä pesäpallomailla leukaluun läjää ni en saa syytettä tai joudu maksamaan " kivusta ja särystä " ? epäilen vahvasti.. Mitä pitäs tehä ? oottaa et ampuuko vai ei jos koitan puhua sille ja rauhotella ? Just joo..

Pointti oli se että Suomessa ihmishenkeä ( fyysisesti tai henkisesti ) ei puolletta oikeudassa niin kuin pitäisi, se on siis vain oma näkemys. Se että lapsen raiskaajat selvii kolmella vuodella ja lapsi ei selviä pakosti ikinä on myös väärin, tilanteen voisi korjata ( ei tappamalla ) mutta ei tässä valtiossa..

Voit työntää minun puolesta oikeustitämyksesi tämän asian kohdalla syvälle perseeseesi, se on toinen mielipiteeni. Anteeksi jos loukkasin tunteitasi mutta lopetin lukemisen " Riippuu siitä, onko voimankäyttö tilanteeseen nähden sopivaa (tai ylipäänsä tarpeellista, mitä muuta ois voinu kohtuudella olettaa?), miten todennäköistä on, että sun tai jonkun muun tilanteessa olevan oikeushyvää (esim. omaisuus, henki, terveys) loukataan ja miten sun voimankäyttö liittyy ajallisesti tähän loukkaukseen " tämän jälkeen.

En väitä etteikö Suomen laki olisi hyvä missään, väitän että se on paskaa silloin kun tämän tyylisistä ihmisoikeuksista on kyse. Laki suojelee enemmän näissä tilanteissa tekiää kuin uhria, vai onko toisen elämän pilaaminen fyysisti ja henkisesti oikein ?

Anteeksi ruma kielenkäyttöni ja kohdistaminen, kävi vaan koko aihe vituttaa ku ees ajattelin sitä..


Saat vetästä sillä pesäpallomailalla leukaluun läjään ja jos se äijä on sen jälkeen tontissa niin se on ok. Mut sit jos alat sitä vielä potkimaan ja mätkimään kun se on jo maassa ja tilanne niin sanotusti ohi niin sit voi rapsahtaa penalttia. Järkevää on ottaa myös huomioon se, että sun perhettä uhataan nimenomaan haulikolla eikä vaikkapa linkkuveitsellä. Sillon sallitaan tietysti sunkin käyttää järeämpiä keinoja. Kuten sanoin niin en mitenkään ottanu kantaa siihen, että pitäiskö asioiden olla niin kun ne nyt on Suomessa. Henkilökohtasesti oon kyllä siinä samassa veneessä, että lapsiin kohdistuvat seksuaalirikoksista rangaistaan aivan liian lievästi.

En nyt jaksa tästä loukkaantua kun en tosiaan ite oo tota lakia kirjottanu.
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 04:23pm
No mitäpä jos sille aseella uhkaajalle tapahtuukiin jotain vakavampaa siintä yhdestä lyönnistä ? Sanotaampa vaikka että jokin pysyvä aivovamma ? Tai jopa halvaus ?

Hyvä kuitekii tietää että saa niittasta leukaluun läjää :D Hyvä että korjasit asian :)
Member
Posts: 32,744
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.18
Jan 16 2015 04:28pm
Quote (TR0LLFACE @ 17 Jan 2015 01:23)
No mitäpä jos sille aseella uhkaajalle tapahtuukiin jotain vakavampaa siintä yhdestä lyönnistä ? Sanotaampa vaikka että jokin pysyvä aivovamma ? Tai jopa halvaus ?

Hyvä kuitekii tietää että saa niittasta leukaluun läjää :D Hyvä että korjasit asian :)


Siinä varmaan otetaan huomioon se, että miten todennäköinen seuraus se aivovamma olisi, ts. konsultoidaan lääkäreitä. Vaikka oliskin todennäköistä että tulis jonkinnäköistä vauriota, niin: "tekijä on kuitenkin rangaistusvastuusta vapaa, jos olosuhteet olivat sellaiset, ettei tekijältä kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon hyökkäyksen vaarallisuus ja yllätyksellisyys sekä tilanne muutenkin."
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 04:33pm
No just, tää tieto mullisti käsitykseni tästä paskasta valtiosta :D Oletus oli vähän väärä näköjään joo..

Raiskaajii silti silitetää silkkihansikkailla :angry: Siintä ei pääse yli eikä ympäri.. Mut imo sais kyllä silti lyödä useammin ku kerra sitä ääliöö joka murtautuu ja uhkaa ihmishenkeä <_<
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jan 16 2015 04:42pm
Lättyyn vetämisestä pitäs antaa puol vuotta linnaa
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Jan 16 2015 04:51pm
Quote (Napi @ 16 Jan 2015 21:02)
ei kai se noinkaan mustavalkoista voi olla, suurin osa rikoksista ja rikollisista jää ilman tuomiota

ja onko tossa sit joku, vaikka että ruotsalaiset ei osaa parkkeerata ja saavat aivan helevetisti parkkisakkoja, lasketaanko nämäkin rikoksiksi ?

valitettavana faktana toimisi vaikkapa ulkomaalaisten huomattava osuus raiskaussyytteistä


Meinaatko nyt et suomalaisten ja ulkomaalaisten kiinni jääneiden tilastot vs paikalta livahtaneet olis jotenkin erilainen statistiikka?

tulee mieleen yks hieno vitsi jonka taisin kertoa viimeks 10v sit;

Höhö, miks suomalaiset on niin hyviä ammunnassa ja neekerit niin hyviä juoksemaan? KO NEEKERIT AINA PAKENEMAS SUOMALAIST PYSSYMIESTÄ.

This post was edited by hartwall on Jan 16 2015 04:51pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 04:53pm
Quote (hartwall @ 17 Jan 2015 00:51)
Meinaatko nyt et suomalaisten ja ulkomaalaisten kiinni jääneiden tilastot vs paikalta livahtaneet olis jotenkin erilainen statistiikka?

tulee mieleen yks hieno vitsi jonka taisin kertoa viimeks 10v sit;

Höhö, miks suomalaiset on niin hyviä ammunnassa ja neekerit niin hyviä juoksemaan? KO NEEKERIT AINA PAKENEMAS SUOMALAIST PYSSYMIESTÄ.


Eiks ne neekerit juoksekkaa leijonii karkuu siel savannilla :D ?



This post was edited by TR0LLFACE on Jan 16 2015 04:53pm
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Jan 16 2015 04:57pm
Quote (TR0LLFACE @ 17 Jan 2015 00:53)
Eiks ne neekerit juoksekkaa leijonii karkuu siel savannilla :D ?


Vissii, keksi ite oma variaatios. Varmasti osaat tän rasismi jutun paremmin ku minä.

This post was edited by hartwall on Jan 16 2015 04:57pm
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 16 2015 05:45pm
Quote (hartwall @ 17 Jan 2015 01:51)
Meinaatko nyt et suomalaisten ja ulkomaalaisten kiinni jääneiden tilastot vs paikalta livahtaneet olis jotenkin erilainen statistiikka?

tulee mieleen yks hieno vitsi jonka taisin kertoa viimeks 10v sit;

Höhö, miks suomalaiset on niin hyviä ammunnassa ja neekerit niin hyviä juoksemaan? KO NEEKERIT AINA PAKENEMAS SUOMALAIST PYSSYMIESTÄ.

siis ihan ylipäätään, tossa ei eritelty laisinkaan minkä luokan rikoksia tuossa 'tilastossa' oli
mistä edes tuo lainaus oli?
Go Back To Suomi Topic List
Prev1375376377378379458Next
Add Reply New Topic New Poll