d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1374375376377378458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 16 2015 01:02pm
Quote (hartwall @ 16 Jan 2015 19:28)
Vähän tuoretta statistiikkaa

ei kai se noinkaan mustavalkoista voi olla, suurin osa rikoksista ja rikollisista jää ilman tuomiota

ja onko tossa sit joku, vaikka että ruotsalaiset ei osaa parkkeerata ja saavat aivan helevetisti parkkisakkoja, lasketaanko nämäkin rikoksiksi ?

valitettavana faktana toimisi vaikkapa ulkomaalaisten huomattava osuus raiskaussyytteistä
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 16 2015 01:05pm
Quote (TR0LLFACE @ 16 Jan 2015 21:30)
Pakko vielä jatkaa :



Ooon aina tienny että Suomessahan ei saa itsepuolustautua esim. jos murtovaras uhkaa aseella perhettäsi ja et kysy milaisella pullalla haluat kahvisi ?, niin saat tod. näk. suuremman syytteen.

Mutta toi että nyt kyseenalaistetaan poliisin aseen käyttöä kun heitä kohtaa hyökätään kirveellä :lol: ?

väärin.

esimerkkinä
poliisi makko mikkonen kokee henkensä uhatuksi, vetäen esiin virka-aseensa
mikkonen saa henkilön maahan ja käsirautoihin, niin ettei tilanne ole kenellekään vaarallinen

tilanteesta tehdään selvitys.
suomessa tehdään aina selvitys, kun poliisin ase poistuu kotelostaan.

This post was edited by Napi on Jan 16 2015 01:06pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 01:15pm
Quote (Napi @ 16 Jan 2015 21:05)
väärin.

esimerkkinä
poliisi makko mikkonen kokee henkensä uhatuksi, vetäen esiin virka-aseensa
mikkonen saa henkilön maahan ja käsirautoihin, niin ettei tilanne ole kenellekään vaarallinen

tilanteesta tehdään selvitys.
suomessa tehdään aina selvitys, kun poliisin ase poistuu kotelostaan.


Tottahan toi on, pointtina oli enemmän toi otsikointi ja sen jälkeinen teksti, epäillään että oliko aseen käyttö tarpeellista...

e: Taino jos lähtökohtana on että aina epäillään, oliko aseen käyttö tarpeellista niin sitte joo... :D

Aika suolettua paskaa silti, puran vaan sydäntäni tänne.

This post was edited by TR0LLFACE on Jan 16 2015 01:19pm
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Jan 16 2015 01:16pm
Seuraavaks herkutellaa sillä että kuultiinko " Laita se maahan" käskyä ;D
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 01:20pm
Quote (Ankeli @ 16 Jan 2015 21:16)
Seuraavaks herkutellaa sillä että kuultiinko " Laita se maahan" käskyä ;D


Oiketuteen jos mennään, koska ihmishenki on kyseessä, niin tää ois ehkä kovin trollauskortti :D
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 16 2015 01:31pm
Quote (Ankeli @ 16 Jan 2015 22:16)
Seuraavaks herkutellaa sillä että kuultiinko " Laita se maahan" käskyä ;D

ja sen jälkeen sitä, että olisiki käsky kuulunut antaa muillakin kielellä kun suomeksi, vaihtoehtoja piisaa
-ruotsi ( onhan se virallinen kieli )
-englanti
-mikäliemongolia

Quote (TR0LLFACE @ 16 Jan 2015 21:30)
Pakko vielä jatkaa :



Ooon aina tienny että Suomessahan ei saa itsepuolustautua esim. jos murtovaras uhkaa aseella perhettäsi ja et kysy milaisella pullalla haluat kahvisi ?, niin saat tod. näk. suuremman syytteen.

Mutta toi että nyt kyseenalaistetaan poliisin aseen käyttöä kun heitä kohtaa hyökätään kirveellä :lol: ?

nooh, enemmänkin iltapaskat kerää klikkauksia, koska sillä niiden toiminta pyörii

This post was edited by Napi on Jan 16 2015 01:32pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 02:05pm
Quote (Napi @ 16 Jan 2015 21:31)
ja sen jälkeen sitä, että olisiki käsky kuulunut antaa muillakin kielellä kun suomeksi, vaihtoehtoja piisaa
-ruotsi ( onhan se virallinen kieli )
-englanti
-mikäliemongolia


nooh, enemmänkin iltapaskat kerää klikkauksia, koska sillä niiden toiminta pyörii


En voinu vastustaa ku näin ton tekstin naamakirjassa, liikaa provosointia linkin lähettäjältä :D

Muts silti, kamoooon... Se lausuntokii ( T : Juhani Mäki ) mikä tossa artikkelissa oli, ni voe hevo vittu :D

e: Taino tyylii " mitään ei tiietä, ollaa vaa tääl töissä ja kaikki asiat tutkitaa koha pullakahvilta joutaa " menolla. Ite en ymmärrä tota haloa, mut joo Iltapaska ni eihä sitä voi muutakaa olettaa.

This post was edited by TR0LLFACE on Jan 16 2015 02:12pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 16 2015 02:10pm
Quote (Napi @ 16 Jan 2015 22:07)


Taitaa olla nykyajan minimi ku " korottivat " seksuaalirikolisten rangaistuksia.

Paskaahan toi on.. Ei voi ymmärtää..

e: Tai siis eiks se nykyää oo et jos lapsii kohistuu seksuallirikos, ni se on aina törkee ? Tosta 3 vuodesta en ny oo varma, mut tuski paljoo heittää. Vitun pieni tuomio silti jos miettii et noi lapset ei pakosti tuu koskaa toipuu tosta ja tekiät ihmettelee asiaa linnassa sen 3 vuotta et mitäpä tulikaa tehtyä.

This post was edited by TR0LLFACE on Jan 16 2015 02:20pm
Member
Posts: 32,744
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.18
Jan 16 2015 02:57pm
Quote (TR0LLFACE @ 16 Jan 2015 21:30)
Pakko vielä jatkaa :



Ooon aina tienny että Suomessahan ei saa itsepuolustautua esim. jos murtovaras uhkaa aseella perhettäsi ja et kysy milaisella pullalla haluat kahvisi ?, niin saat tod. näk. suuremman syytteen.

Mutta toi että nyt kyseenalaistetaan poliisin aseen käyttöä kun heitä kohtaa hyökätään kirveellä :lol: ?


Riippuu siitä, onko voimankäyttö tilanteeseen nähden sopivaa (tai ylipäänsä tarpeellista, mitä muuta ois voinu kohtuudella olettaa?), miten todennäköistä on, että sun tai jonkun muun tilanteessa olevan oikeushyvää (esim. omaisuus, henki, terveys) loukataan ja miten sun voimankäyttö liittyy ajallisesti tähän loukkaukseen (eli et voi parin päivän päästä käydä mukiloimassa kaveria). Kai siinä jotain muutakin oli, noi nyt muistan ulkoo. Poliiseilla ainakin virkatehtävissä vähän erilaiset säädökset perustuen mm. poliisien koulutukseen ja osaamiseen. Ei sillä että ottaisin tässä mitään kantaa näiden seikkojen järkevyyteen tai toteutumiseen Suomessa.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1374375376377378458Next
Add Reply New Topic New Poll