d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1366367368369370458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Aug 24 2014 03:06pm
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 26 2014 02:26am
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014082518601468_uu.shtml

:rofl:
katoin jo tota ekaa uutista naamapalmuttaen, ettei varmana nää äijät enää tule julkisuuteen :D
oisko toinen noista soppamies
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 26 2014 03:26am
Quote (Napi @ 26 Aug 2014 11:26)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014082518601468_uu.shtml

:rofl:
katoin jo tota ekaa uutista naamapalmuttaen, ettei varmana nää äijät enää tule julkisuuteen :D
oisko toinen noista soppamies


Nyt meni vähä ohi :D
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Member
Posts: 37,006
Joined: Jun 23 2007
Gold: 20.00
Aug 27 2014 03:39am
Quote (Napi @ 26 Aug 2014 10:26)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014082518601468_uu.shtml

:rofl:
katoin jo tota ekaa uutista naamapalmuttaen, ettei varmana nää äijät enää tule julkisuuteen :D
oisko toinen noista soppamies


Heti alkaa ulina, kun jollain on vähän tuottavaa bisnesideaa :)
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 27 2014 03:46am
Suunta on oike. Liian lievää vielä tosin. Mutta pikkuhiljaa..
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 27 2014 11:05am
miksi kyllä natolle?

/editoin ihan vaan kallen takia
sulla tais mennä 'hieman' pointti ohitte

This post was edited by Napi on Aug 27 2014 11:05am
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 27 2014 11:35am
Miksipä ei natolle.

Tämäkin sopimus on vain isäntä.aasopimus. ei velvoita mihinkään, mutta antaa neuvotteluvaraa paljon.

Suomalaistenkin pitäis aina miettiä muutamaa asiaa.
Jokaisella maalla on oma ns. "Pelote". Jokin asia mikä pitää sen koskemattomana.
Pohjois korealla se voisi olla esim ydinaseuhka. Venäjällä sen suuret sotajoukot sekä speznaz.
Jenkeillä navy seal sekä äärimmäisen isot joukot. Molemmilla myös ydinase.

No mitäpä suomella on? Mikä on meidän pelote? Mikä pitää vihollisen rajan toisella puolella. Se joka sanoo "puolueettomuus" tekee itsestään naurun alaisen. Onhan suomella yksi maailman parhaista "Elso"-joukoista. (Elektroninen sodankäynti) ja paljon hyviä puolia. Mutta nämä ei riitä pitkälle. NaTo-maana meillä olisi yksi pelote lisää. Itse NaTo.
Toki joku vetää kohta provokaatiokortin esille. "Me provosoidaan venäjää". Jep jep. Eiköhän sitä provosoida muutenkin. Eihän ukrainakaan provosoinut. Ryssä hiippaili törkeästi sisään ja ovat menneet tänään jälleen sisään maahan.
Venäjä vähät välittää venäjää puhuvista ukrainalaisista. Se haluaa varmistaa, ettei itä-ukrainassa sijaitsevat asetehtaat jää länsimaalaismielisten vaikutuksen alle. Siinä jäis igorilta AK-107 saamatta.

Niin, ainahan kun jollekkin kumartaa, takana olevalle pyllistää. Venäjä on aina ollut epäluotettava ja nyt se on sitä enemmän kuin koskaan. Puhumattakaan seuraavista vuosista, kun putin menee vahingossa kuolemaan ja valtaan nousee kiihkomielisempi mies. Joku joka haluaa heti vanhan suurvenäjän takaisin.
Tämä ei ole tuulesta temmattu, vaan suurvenäjän takaisin haluamisen kannatus on noussut venäjällä.

Parastahan tässä on se, kun suomalaiset ulisee, et miksei kansalta kysytä mitään. Buhuu. Yhyy.

Teknisesti kansalta on kysytty. Jokainen sai äänestää vaaleissa. Äänestämällä vaikutit siihen, kuka päättää asioistasi. Annoit siis näille henkilöille luvan päättää asioista. Nyt he päättävät. Nauttikaa siis oman työnne hedelmistä.

Niin, sit on se pieni fakta, että harva suomalainen tietää yhtään mitään todellisuudessa natosta, venäjästä ja suomen pelotteesta. Aina vli lukea jostain jotain, mutta ne, jotka tuolla asiasta päättävät, todennäköisesti tietävät paremmin kuitenkin.
Sen takia he siitä päättävätkin.

Joku tietenkin lyttää kaiken mitä kirjotin ja tekee sen hienoilla argumenteilla. Mut tässä yks keskustelun avaus. Pidetään peli siistinä, eikä mennä henkilökohtaisuuksii .
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Aug 27 2014 11:37am
äänestin yhtä tyyppiä joka ei päässyt sisään. Missä mun ääneni nyt on?
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 27 2014 11:47am
mun mielestä Suomi tarvii ydinaseen jos jotaki.
oon vähä kahen vaiheilla et tulisko ydinaseprojektin nimeks "Schauman-projekti" vaiko "Lalli-projekti" :D
Quote (hartwall @ Aug 27 2014 08:37pm)
äänestin yhtä tyyppiä joka ei päässyt sisään. Missä mun ääneni nyt on?

muilla listalaisilla ellet äänestäny jotaki marginaalipuoluetta
Go Back To Suomi Topic List
Prev1366367368369370458Next
Add Reply New Topic New Poll