d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1362363364365366458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 21 2014 09:21am
Quote (hartwall @ 21 Aug 2014 17:55)
suomi on itseasias ihanteellisimpia maita tuulivoimalle.


Jahas. No oon saanu väärän käsityksen. <- ei sarkasmia.
Minkähän takia sitä siten on niin vähän? Kannattamattomuus? Voitot liian pieniä jykä käteisen kavereille?
Meinaan, et joku syy siihen tietty on. Oisko sitten liian pienet voitot.
Muistan kun jossain lehessä oli joku puunhalaaja kertomassa, kuinka tuulivoimalat tappaa satoja lintuja vuodessa.
Joo, niitä kuole lentäessään ropelliin aika paljon. Mut se oli niin hauska kun tuulivoima oli sitä luontoo säästävää ja tämä keuhkos naama punasena kuinka tirpat tekee kamikaze-iskuja niihin lapoihin.
Hauska dokkari oli.
Eniveis, hyvä kai sitä jotain ois tehtävä. Mut isojen pitäs näyttää mallia edellä, kun meidän pienten mallia ei kukaan oo kattomas.
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Aug 21 2014 10:37am
Ydinvoima on ok vaan iltapäivälehtien mielestä. Parempi vaan ku jokainen ydinvoimala suljettas ja
lyötäs afrikkaan sellanen alue aurinkopaneelia et saatas koko maailmalle sähköt. ei tarvis ku jonkun pari neliösenttiä kartalla olla.
sit panostais siihen vartiointiin et ählyt ei pääse tekee iskujansa. ainiin mut sehän tarkottas sitä et se sähkö olis miltein ilmasta eikä se
voi käydä päinsä. Oon kuullu et raha pyörittää tätä palloo ja jos raha lakkaa virtaamasta tulee suomeenkin ikikesä. eihän se käy päinsä
Member
Posts: 37,006
Joined: Jun 23 2007
Gold: 20.00
Aug 21 2014 10:43am
Quote (SekavaSamu @ 21 Aug 2014 18:37)
Ydinvoima on ok vaan iltapäivälehtien mielestä. Parempi vaan ku jokainen ydinvoimala suljettas ja
lyötäs afrikkaan sellanen alue aurinkopaneelia et saatas koko maailmalle sähköt. ei tarvis ku jonkun pari neliösenttiä kartalla olla.
sit panostais siihen vartiointiin et ählyt ei pääse tekee iskujansa. ainiin mut sehän tarkottas sitä et se sähkö olis miltein ilmasta eikä se
voi käydä päinsä. Oon kuullu et raha pyörittää tätä palloo ja jos raha lakkaa virtaamasta tulee suomeenkin ikikesä. eihän se käy päinsä


Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 21 2014 11:29am
Quote (SekavaSamu @ 21 Aug 2014 19:37)
Ydinvoima on ok vaan iltapäivälehtien mielestä. Parempi vaan ku jokainen ydinvoimala suljettas ja
lyötäs afrikkaan sellanen alue aurinkopaneelia et saatas koko maailmalle sähköt. ei tarvis ku jonkun pari neliösenttiä kartalla olla.
sit panostais siihen vartiointiin et ählyt ei pääse tekee iskujansa. ainiin mut sehän tarkottas sitä et se sähkö olis miltein ilmasta eikä se
voi käydä päinsä. Oon kuullu et raha pyörittää tätä palloo ja jos raha lakkaa virtaamasta tulee suomeenkin ikikesä. eihän se käy päinsä


Ydinvoima on pahasta vaan kukkahattujen mielestä.
Puhtainta energiaa mitä tällä pallolla voi tuottaa sillä volyymillä.
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Aug 21 2014 12:48pm
Quote (SekavaSamu @ 21 Aug 2014 18:37)
Ydinvoima on ok vaan iltapäivälehtien mielestä. Parempi vaan ku jokainen ydinvoimala suljettas ja
lyötäs afrikkaan sellanen alue aurinkopaneelia et saatas koko maailmalle sähköt. ei tarvis ku jonkun pari neliösenttiä kartalla olla.
sit panostais siihen vartiointiin et ählyt ei pääse tekee iskujansa. ainiin mut sehän tarkottas sitä et se sähkö olis miltein ilmasta eikä se
voi käydä päinsä. Oon kuullu et raha pyörittää tätä palloo ja jos raha lakkaa virtaamasta tulee suomeenkin ikikesä. eihän se käy päinsä


Saat toki jakaa loputonta viisautta minkä vuoks ydinvoimalat on millään tapaa huono asia Suomessa. Luonnonkatastrofit ei uhkaa, tekninen tietotaito huipussaan ja puhdasta energiaa.
Member
Posts: 6,799
Joined: Jan 18 2007
Gold: 12,963.03
Aug 21 2014 01:44pm
suomessa verotus on syynä siihen ettei aurinkoenergia yleisty yrityksissä.

http://yle.fi/uutiset/rinne_aurinkoenergian_verotuksesta_lakia_pitaa_muuttaa/7416940

tuulivoimalla tuotettu sähkö on perkeleen kallista, eikä kannata ilman tukia. toki myllyn omistaja kiittää.

http://www.tuulivoimaopas.fi/yleista_tuulivoimasta/tuet_tuulivoimalle

tässä linkki ydinvoimalla tuotetun sähkön hintoihin pohjoismaissa.

http://www.nordpoolspot.com/Market-data1/Elspot/Area-Prices/ALL1/Hourly/

ja vielä lopuksi fortumin ajatuksia

http://www.taloussanomat.fi/energia/2014/08/19/nyt-sen-sanoi-jo-energiayhtiokin-ilmastonmuutos-on-totta/201411469/12





Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 21 2014 01:48pm
Quote (SekavaSamu @ Aug 21 2014 07:37pm)
Ydinvoima on ok vaan iltapäivälehtien mielestä. Parempi vaan ku jokainen ydinvoimala suljettas ja
lyötäs afrikkaan sellanen alue aurinkopaneelia et saatas koko maailmalle sähköt. ei tarvis ku jonkun pari neliösenttiä kartalla olla.
sit panostais siihen vartiointiin et ählyt ei pääse tekee iskujansa. ainiin mut sehän tarkottas sitä et se sähkö olis miltein ilmasta eikä se
voi käydä päinsä. Oon kuullu et raha pyörittää tätä palloo ja jos raha lakkaa virtaamasta tulee suomeenkin ikikesä. eihän se käy päinsä

millä pirulla sä meinasit siirtää sitä sähköä sieltä, varastoida sitä ja hoitaa maholliset tasaussähköt

Quote (CeePee @ Aug 21 2014 09:48pm)
Saat toki jakaa loputonta viisautta minkä vuoks ydinvoimalat on millään tapaa huono asia Suomessa. Luonnonkatastrofit ei uhkaa, tekninen tietotaito huipussaan ja puhdasta energiaa.

aika pitkälti tämä, loppusijotus on tosin ongelma ku noi jatkaa säteilemistään iha järjettömän kauan. se on sit seuraavan lajin ongelma :D
Member
Posts: 6,799
Joined: Jan 18 2007
Gold: 12,963.03
Aug 21 2014 02:05pm
Quote (Gastly @ Aug 21 2014 07:48pm)
millä pirulla sä meinasit siirtää sitä sähköä sieltä, varastoida sitä ja hoitaa maholliset tasaussähköt


aika pitkälti tämä, loppusijotus on tosin ongelma ku noi jatkaa säteilemistään iha järjettömän kauan. se on sit seuraavan lajin ongelma :D


onhan meillä loppusijoitus paikka tualle paskalle

http://www.stuk.fi/ydinturvallisuus/ydinjatteet/loppusijoitus_suomessa/fi_FI/loppusijoitus/

ja lakia muuttamalla suomelle aukes uus tapa tianata. ruvetaan vastaanottamaan muiden maiden ydinjätteet loppusijoitettavaks meidän kallioihin! sitähän täälä piisaa..
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 21 2014 02:54pm
Häviäis nopeasti valtion velka ku kaupattais kalliosta paikka ydinjätteelle. (Ei se helsingin alue)
Member
Posts: 523
Joined: Sep 27 2009
Gold: 0.00
Aug 21 2014 03:13pm
Quote (CeePee @ 21 Aug 2014 21:48)
Saat toki jakaa loputonta viisautta minkä vuoks ydinvoimalat on millään tapaa huono asia Suomessa. Luonnonkatastrofit ei uhkaa, tekninen tietotaito huipussaan ja puhdasta energiaa.


Quote (Gastly @ 21 Aug 2014 22:48)
millä pirulla sä meinasit siirtää sitä sähköä sieltä, varastoida sitä ja hoitaa maholliset tasaussähköt

aika pitkälti tämä, loppusijotus on tosin ongelma ku noi jatkaa säteilemistään iha järjettömän kauan. se on sit seuraavan lajin ongelma :D


tässä päästiin tällä kertaa näkemään sähkö-, ydinvoima- ja energiatekniikan insinööriä. Mäkin oon suu ammollani odottamassa hänen ylempää roiskimaa tietämystä, paskat mä mistään kouluista mitään välitä.

ei tää foorumi vain muutu :rofl:

This post was edited by potaa on Aug 21 2014 03:15pm
Go Back To Suomi Topic List
Prev1362363364365366458Next
Add Reply New Topic New Poll