d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1359360361362363458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Aug 20 2014 06:59am
Eläinperäiset proteiinit vaan laadukkaampia ja imeytyvyys vissiin parempaa, enkä sitten tiedä miten joku b12 imeytyy jostai purkista ;s Mulla nimittäin menee yli kilo punast lihaa viikossa, lähinnä sen takia ku salil tulee käytyy ja kulutus on vähän järeempää.

Kiinnostais kyl noi soijasuikaleet, näyttäis olevan aika päheet prode arvot, mut onks kaikki tarvittavat aminohapot ? Mits estrogeeni soijast vs jauheliha ?

Valaiskaa mua ni viisastun, turha ketää rupee dissaa täs.


e: ettisin muuten ite noihi kyssäreihi faktat mut nyt kiire ->

This post was edited by Ankeli on Aug 20 2014 06:59am
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Aug 20 2014 07:20am
Quote (Ankeli @ 20 Aug 2014 14:59)
Eläinperäiset proteiinit vaan laadukkaampia ja imeytyvyys vissiin parempaa, enkä sitten tiedä miten joku b12 imeytyy jostai purkista ;s Mulla nimittäin menee yli kilo punast lihaa viikossa, lähinnä sen takia ku salil tulee käytyy ja kulutus on vähän järeempää.

Kiinnostais kyl noi soijasuikaleet, näyttäis olevan aika päheet prode arvot, mut onks kaikki tarvittavat aminohapot ? Mits estrogeeni soijast vs jauheliha ?

Valaiskaa mua ni viisastun, turha ketää rupee dissaa täs.


e: ettisin muuten ite noihi kyssäreihi faktat mut nyt kiire ->


http://www.vegaaniliitto.fi/urheilu.html

"Kasvikunnan tuotteista soijaproteiinin aminohappokoostumus on ihanteellisin"

http://www.vegaaniliitto.fi/proteiini.html

seitanii en oo ite koskaa maistanu, pitäis kait. Kans nuo hampun siemenet (ne lailliset mis ei sitä THC:ta ole) on järeetä proteiinikamaa, nakannu salaatteihi laiskoina päivinä sitä.

Samoin hamppujauho vissii aika hyvä, tosin se on vähä kalliimpaa jo (tais olla 7e kilo tjsp).
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 20 2014 08:24am
Quote (hartwall @ 20 Aug 2014 15:48)
Siis just tää asenne "no ei yks mopo nyt meidän ilmastoa tuhoa" kun kyllä se tuhoaa. Se kaks autoo jol ajetaan joka päivä, mopo lapsille, valot ympäri päivän pääl jne. pienist jutuist se ylikulutus koostuu.

Vau, syöt salaattia. Mäkin syön salaattia! Kaikki ihmiset jotka syö terveellisesti syö salaattia. Mut se et siin on proteiinin lähteenä ruuassa _jokainen päivä_ se pihvi/jauheliha jne on tosi kestämätöntä ilmastolle. Esim. kaks pihvii viikossa ei oo niin paha kun jokaselle leivälle kasa wurstia.

Jos joku tampio ei oo osannu tehdä safkaa tekee kaikest safkast paskaa? Sama esimerkki kun joku poltettu pihvi "yhyy kaikki liharuoka on paskaa ku toi mustaks palanu pihvi oli paskaa." come on, et sä voi olla noin tyhmä.

Kaikkien tekemisillä on väliä. Ei ne kiinalaiset tehtaat yksinään tätä maapalloa asumiskelvottomaks tee. Tää on tää ikuinen kehä, ihmiset syyttää yhtiöitä, yhtiöt syyttää politiikkoja, poliitikot syyttää kansalaisia ja kukaan ei loppujen lopuks edes yritä olla esimerkkinä.

Enkä mä nyt tarkoita et kaikki heti pelkkää vegaanist ravintoa huomenna ja kaikki autot murskaks ja bussit tilalle. Ei todellakaan. Vaihetaan viikonloppuna sen grillibileiden sisällöstä yks ateria jonkun kasvisruuan kokeiluun. Kokeile http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/31721/Kasvisstroganoff/ vitun hyvää.


Joo, no jos totta nyt puhutaan, niin ruuasta en voi tinkiä. Ei vaan jotenki luonnistu. Vaikka saisin itteni muutettu, ois vaimo ja lapsetkin sit vielä
Noh, oikeesti syön terveellisesti, enkä edes käytä leivän päällä lihaa. Yleensä salaattia tai juustoa.

Joo, ei se kaikesta paskaa tee, kun kerran epäonnistuu ruuan toessa. Ei tietenkään, mut se nostaa kynnystä yrittää uudestaan.

En pidä valoja päällä kokoajan. Siihen on syynä puhtaasti sähkön hinta. Vaikka vaihdoin litraa isompaan koneeseen auton, päästöt on puolittunu. Eikö se oo hyvä? Jee Oon ekologinen. ^_^

Täytyy myöntää et osan kirjotin vaan ärsyttääkseni Napia, sillä kun menee niin helposti vati nurin.
Sulle propsit siitä, et jokainen kirjotus on ollut laadukas. Vaikka kuinka oltais eri mieltä, sulla on aina hyvät pointit.

En luovu bensan katkuisista harrastuksistani eikä mun lapsetkaan luovu. Ne rakastaa moottoreita. Enkä itsekkään yhtään vähempää. Mutta ei mekään joka päivä pärrätä. ;)
Pieniä tekoja, niitä mäkin teen joka päivä. Töissäkin vedän koko hallin pimeeks ja teen töitä niin vähällä valolla kun mahollista jos oon yksin valvomas prosesseja.

Voinnkokeilla jotain vaihtoehto makkaraa joku päivä. Ihan vaan koska ehdotit. :)
(En ees syö makkaraa ku kerra kuussa. En oo grillimiehiä. )
Member
Posts: 17,421
Joined: Jan 2 2007
Gold: 0.00
Aug 20 2014 08:43am
Quote (hartwall @ 20 Aug 2014 15:48)
Siis just tää asenne "no ei yks mopo nyt meidän ilmastoa tuhoa" kun kyllä se tuhoaa. Se kaks autoo jol ajetaan joka päivä, mopo lapsille, valot ympäri päivän pääl jne. pienist jutuist se ylikulutus koostuu.

Vau, syöt salaattia. Mäkin syön salaattia! Kaikki ihmiset jotka syö terveellisesti syö salaattia. Mut se et siin on proteiinin lähteenä ruuassa _jokainen päivä_ se pihvi/jauheliha jne on tosi kestämätöntä ilmastolle. Esim. kaks pihvii viikossa ei oo niin paha kun jokaselle leivälle kasa wurstia.

Jos joku tampio ei oo osannu tehdä safkaa tekee kaikest safkast paskaa? Sama esimerkki kun joku poltettu pihvi "yhyy kaikki liharuoka on paskaa ku toi mustaks palanu pihvi oli paskaa." come on, et sä voi olla noin tyhmä.

Kaikkien tekemisillä on väliä. Ei ne kiinalaiset tehtaat yksinään tätä maapalloa asumiskelvottomaks tee. Tää on tää ikuinen kehä, ihmiset syyttää yhtiöitä, yhtiöt syyttää politiikkoja, poliitikot syyttää kansalaisia ja kukaan ei loppujen lopuks edes yritä olla esimerkkinä.

Enkä mä nyt tarkoita et kaikki heti pelkkää vegaanist ravintoa huomenna ja kaikki autot murskaks ja bussit tilalle. Ei todellakaan. Vaihetaan viikonloppuna sen grillibileiden sisällöstä yks ateria jonkun kasvisruuan kokeiluun. Kokeile http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/31721/Kasvisstroganoff/ vitun hyvää.



vitun ituhippi
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Aug 20 2014 09:37am
Quote (A2K @ 20 Aug 2014 16:24)
Joo, no jos totta nyt puhutaan, niin ruuasta en voi tinkiä. Ei vaan jotenki luonnistu. Vaikka saisin itteni muutettu, ois vaimo ja lapsetkin sit vielä
Noh, oikeesti syön terveellisesti, enkä edes käytä leivän päällä lihaa. Yleensä salaattia tai juustoa.

Joo, ei se kaikesta paskaa tee, kun kerran epäonnistuu ruuan toessa. Ei tietenkään, mut se nostaa kynnystä yrittää uudestaan.

En pidä valoja päällä kokoajan. Siihen on syynä puhtaasti sähkön hinta. Vaikka vaihdoin litraa isompaan koneeseen auton, päästöt on puolittunu. Eikö se oo hyvä? Jee Oon ekologinen. ^_^

Täytyy myöntää et osan kirjotin vaan ärsyttääkseni Napia, sillä kun menee niin helposti vati nurin.
Sulle propsit siitä, et jokainen kirjotus on ollut laadukas. Vaikka kuinka oltais eri mieltä, sulla on aina hyvät pointit.

En luovu bensan katkuisista harrastuksistani eikä mun lapsetkaan luovu. Ne rakastaa moottoreita. Enkä itsekkään yhtään vähempää. Mutta ei mekään joka päivä pärrätä. ;)
Pieniä tekoja, niitä mäkin teen joka päivä. Töissäkin vedän koko hallin pimeeks ja teen töitä niin vähällä valolla kun mahollista jos oon yksin valvomas prosesseja.

Voinnkokeilla jotain vaihtoehto makkaraa joku päivä. Ihan vaan koska ehdotit. :)
(En ees syö makkaraa ku kerra kuussa. En oo grillimiehiä. )


kunhan et koske soijanakkeihi, hyi.

Mut kiitos rehellisyydestä kait?
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Aug 20 2014 10:47am
Quote (hartwall @ 20 Aug 2014 15:20)
http://www.vegaaniliitto.fi/urheilu.html

"Kasvikunnan tuotteista soijaproteiinin aminohappokoostumus on ihanteellisin"

http://www.vegaaniliitto.fi/proteiini.html

seitanii en oo ite koskaa maistanu, pitäis kait. Kans nuo hampun siemenet (ne lailliset mis ei sitä THC:ta ole) on järeetä proteiinikamaa, nakannu salaatteihi laiskoina päivinä sitä.

Samoin hamppujauho vissii aika hyvä, tosin se on vähä kalliimpaa jo (tais olla 7e kilo tjsp).


Löytyy näitä tutkimuksia ja linkkejä myös lihapuolelta, tässä on hyvä blogi lihastohtorilta:
http://lihastohtori.word press.com/2012/12/22/lihansyonti/
(väli pois, jsp ei näköjään tykkää wordpressistä)

Quote
Liha lisää tehokkaammin lihasten proteiinisynteesiä kuin soija. Lihasproteiinisynteesiä ehkä eniten maailmassa tutkinut Stuart Phillips on vielä julkaisemattomassa tutkimuksessa (2012 julkaistun katsauksen mukaan) havainnut, että 113 g pihvin syönti lisää enemmän lihasproteiinisynteesiä kuin käytännössä saman proteiinimäärän sisältämä kasviperäinen soija (ks. kuvio alla). Pihvi sisältää mm. rautaa, sinkkiä, B-12 vitamiineja, karnosiinia, kreatiinia ym., joita on soijassa paljon vähemmän. On siis vaikea sanoa, johtuiko ero soijaan pelkästään proteiinista.


Samassa kirjotuksessa on myös esimerkkejä vegaaneille, ei oo mikään pro-liha kirjottaja.

Tässä kans toinen hyvä linkki jos terveellisempi ruokailu kiinnostaa, paljon tekstiä.
http://liamrosen.com/fitness.html#part3

This post was edited by CeePee on Aug 20 2014 10:51am
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Aug 20 2014 01:18pm
ei varmaan kirjoteltas täällä jos ihmiset ei ois alkanu syömään lihaa
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 20 2014 01:47pm
Quote (Rzi @ 20 Aug 2014 22:18)
ei varmaan kirjoteltas täällä jos ihmiset ei ois alkanu syömään lihaa

jumalan tahtoa kaikki
aamen


ja tais a2k lähtee lapasesta tosta karjala perkele heitosta, kyllähän mä nyt höpönassu tiedän, että oot streittari
vai et streittari, et vaan juo humalatilaan = miellän samaksi asiaksi :3

This post was edited by Napi on Aug 20 2014 01:49pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 20 2014 02:50pm
Quote (hartwall @ 19 Aug 2014 20:13)
:DDDDDDDDDD ei vittu joo


http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/08/20/rasanen-haluaa-ottaa-suomeen-lisaa-pakolaisia

Tässä on vitun hyvä esimerkki asiaan liittyen :) Tällä tavalla saahan kansantalous kohdallee, työttömyys loppumaan ja elintaso kohotettua :)

Lisää vaa neekereitä Suomee, ihan vitun jeba idea :thumbsup: Ja sitten se oma lapsi kiittää 18-20 vuoden päästä :)
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Aug 20 2014 03:33pm
Quote (Soppamies @ 20 Aug 2014 22:50)
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/08/20/rasanen-haluaa-ottaa-suomeen-lisaa-pakolaisia

Tässä on vitun hyvä esimerkki asiaan liittyen :) Tällä tavalla saahan kansantalous kohdallee, työttömyys loppumaan ja elintaso kohotettua :)

Lisää vaa neekereitä Suomee, ihan vitun jeba idea  :thumbsup:  Ja sitten se oma lapsi kiittää 18-20 vuoden päästä :)


Jäbä oikeesti rakastunu tummiin miehiin ku puhut niistä ihan jatkuvasti, tai siis jokainen keskustelu sun kans eksyy jotenkin mustaan mieheen?
Go Back To Suomi Topic List
Prev1359360361362363458Next
Add Reply New Topic New Poll