Quote (hartwall @ 20 Aug 2014 15:48)
Siis just tää asenne "no ei yks mopo nyt meidän ilmastoa tuhoa" kun kyllä se tuhoaa. Se kaks autoo jol ajetaan joka päivä, mopo lapsille, valot ympäri päivän pääl jne. pienist jutuist se ylikulutus koostuu.
Vau, syöt salaattia. Mäkin syön salaattia! Kaikki ihmiset jotka syö terveellisesti syö salaattia. Mut se et siin on proteiinin lähteenä ruuassa _jokainen päivä_ se pihvi/jauheliha jne on tosi kestämätöntä ilmastolle. Esim. kaks pihvii viikossa ei oo niin paha kun jokaselle leivälle kasa wurstia.
Jos joku tampio ei oo osannu tehdä safkaa tekee kaikest safkast paskaa? Sama esimerkki kun joku poltettu pihvi "yhyy kaikki liharuoka on paskaa ku toi mustaks palanu pihvi oli paskaa." come on, et sä voi olla noin tyhmä.
Kaikkien tekemisillä on väliä. Ei ne kiinalaiset tehtaat yksinään tätä maapalloa asumiskelvottomaks tee. Tää on tää ikuinen kehä, ihmiset syyttää yhtiöitä, yhtiöt syyttää politiikkoja, poliitikot syyttää kansalaisia ja kukaan ei loppujen lopuks edes yritä olla esimerkkinä.
Enkä mä nyt tarkoita et kaikki heti pelkkää vegaanist ravintoa huomenna ja kaikki autot murskaks ja bussit tilalle. Ei todellakaan. Vaihetaan viikonloppuna sen grillibileiden sisällöstä yks ateria jonkun kasvisruuan kokeiluun. Kokeile
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/31721/Kasvisstroganoff/ vitun hyvää.
Joo, no jos totta nyt puhutaan, niin ruuasta en voi tinkiä. Ei vaan jotenki luonnistu. Vaikka saisin itteni muutettu, ois vaimo ja lapsetkin sit vielä
Noh, oikeesti syön terveellisesti, enkä edes käytä leivän päällä lihaa. Yleensä salaattia tai juustoa.
Joo, ei se kaikesta paskaa tee, kun kerran epäonnistuu ruuan toessa. Ei tietenkään, mut se nostaa kynnystä yrittää uudestaan.
En pidä valoja päällä kokoajan. Siihen on syynä puhtaasti sähkön hinta. Vaikka vaihdoin litraa isompaan koneeseen auton, päästöt on puolittunu. Eikö se oo hyvä? Jee Oon ekologinen.

Täytyy myöntää et osan kirjotin vaan ärsyttääkseni Napia, sillä kun menee niin helposti vati nurin.
Sulle propsit siitä, et jokainen kirjotus on ollut laadukas. Vaikka kuinka oltais eri mieltä, sulla on aina hyvät pointit.
En luovu bensan katkuisista harrastuksistani eikä mun lapsetkaan luovu. Ne rakastaa moottoreita. Enkä itsekkään yhtään vähempää. Mutta ei mekään joka päivä pärrätä.

Pieniä tekoja, niitä mäkin teen joka päivä. Töissäkin vedän koko hallin pimeeks ja teen töitä niin vähällä valolla kun mahollista jos oon yksin valvomas prosesseja.
Voinnkokeilla jotain vaihtoehto makkaraa joku päivä. Ihan vaan koska ehdotit.

(En ees syö makkaraa ku kerra kuussa. En oo grillimiehiä. )