d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Topic Per Pärinä & Pörinä
Prev13536373839210Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,405
Joined: Aug 29 2009
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 20 2011 02:15pm
Tietääkö joku teist autohifeistä jotai tai vaikka hiuka enemmänki? :)
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 20 2011 02:21pm
Quote (Raappana @ 20 May 2011 23:15)
Tietääkö joku teist autohifeistä jotai tai vaikka hiuka enemmänki? :)


Mä oon harrastanu autohifiä ja demoautoja monta vuotta jo. Sekä rakennan näyttelyautoja. Kysy pois vaan. Tosin oon pois tän illan eli vastaan huomen aamul.
Member
Posts: 2,405
Joined: Aug 29 2009
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 20 2011 02:51pm
Quote (A2K @ 20 May 2011 23:21)
Mä oon harrastanu autohifiä ja demoautoja monta vuotta jo. Sekä rakennan näyttelyautoja. Kysy pois vaan. Tosin oon pois tän illan eli vastaan huomen aamul.


Joo eli asensi 00vectraani rainbow sax 265.20 erkkasarja etee ja konttiin laitoin vahvarin; GZTA 4125X.

Onko iha järkevää pitää takana normikaijuttimii ku edes on erkkasarja vahvari kaut? Kun soittimest saa säätää sen et miten lujaa mistäki juttimest soi, ni GAINin säätämine ei tuottanu ongelmii (muutenha takakajarit huutais KOVAAKOVAA kun ne ei mee vahvarin kaut).

Säädöt on hakuses vahvarin ja soittimen puolelt ja niihi tarvis hiuka neuvoi. GAIN siis on säädetty niiku edellä mainitti, mut entä HPF ja LPF säätö? Tarviiko niitä edes säätää ku laitoin sarjan mukana tulleet jakosuotimet kiinni? o_O On nii perkeleen monimutkast tää hifihommeli

Soiti on Pioneerin DEH-6800 . En nyt muista mitä alkuasetuksii sii sai vaihella enkä niit "päävalikos" olevii asetuksii, mut huomen on virtaa se verra et ne voi käydä kurkkaas. Osaisik nopeesti heittämäl kertoo et miten säädetää, kun soittimes on tosiaa miljoonakolmesataa eri vaihtoehtoo ni ei ota selvää :( LOUD ja kaikki korostukset on ofc pois päält/nollil, mut sit siel saa vaihettu taajuusaleeit hertsei ja tälläst ni onko ne hyvä säätää vai huomaako tälläne "sormikeskelkämment" kuuntelija eroa?

Viel, virta-ja maajohdot on 21mm2 kupariletkuu, kaijutinjohdot on bauhaussist ja paksuus on ainakin tarpeeks mut laatu ei välttämät oo hyvää? ja suojatut rca johdot on hifikonexist ostettu (hintahaarukan keskelt). Eli toi johtopuoli on kunnos ja vesivanerista tein jykevämmän kiinnitykset midbassol. Etuovet, katto, konepelti ja peräkonti luukku on eristetty tukkupakkaus silent coatil.


Onko toi asennuspuoli tehty/mitotettu hyvin mun kirjottaman tekstin perusteel? Kunhan ei olis semmone hutastu tehty huonosti
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 21 2011 02:43am
dodiin. ny kattelin hieman noita ja, jos ny oikean vahvarin löysin ni tuoha on ground zeron nelikanavaine vahvari. eli mieleen hiipi kysymys miks et laita takakaijuttimia sen kautta kanaviin 3 ja 4?
toki voit ohmittaa erillissarjan yksin vahvariin jolloin saat 320 wattia per puoli mut se menee ehkä liiotteluks normaalissa autossa. :)

periaattees ei oo väliä kuitenkaan jos käytät soittimen kautta takakaijuttimet, mut ne saa paljon vähemmän soppaa jolloin ne joutuu todennäkösesti särkemään äänensä et ne saa ittensä samalle tasolle soimaan ku vahvarin kautta tulevat. eli laita ne soimaan hiljempaa. tai ota pois kokonaan,tai laita vahvarin kautta. siis se on mun mielipide. monestihan takapenkil olijat jotuu kärsimään siitä et takakaijuttimet huutaa korvaan ja kuski ei huomaa asitä. koska takakaijuttimet o ni huonosti yleensä asetettu ja suunnattu.

jos sul ei oo subeja autos ni et tarvi käyttää sinänsä lpf ja hpf. jos taas olis subit ni sit itse laittaisin pelkästään ylä äänet käyttöön erillisarjaan ja poistaisin basson toiston. toki pieni mid basso on hyvä olla joten jokainen oman makunsa mukaan jollei laita erillisiä midejä.
paras on kun et käytä mitään muuta ku LOUD:ia vaan. varsinkin jos kuuntelet paljon mp3 musaa kun nehän on yleensä vähän kaikki eri laatusia. saisit säätää joka biisille uuestaan. :D

kokeilemalla oppii senkin, se on hieman hankala täältä sanoa mitä teet säädöille kun en oo kuuntelemas autossa.

piuhat ja eristykset kuulostaa sopivilta. :) mukava kuulla et joku jaksaa laittaa eristystä ettei auto soi kuten useilla juuri kortin saaneilla bimmerikuskeilla. :D jumalaton räminä ja kolina kun basso lyö. :D aina nolottaa niitten puolesta kun näkee sellasta.

toivottavasti ny jotain autto. :D vaikea näihin säätöihin tehä mitään täältä kun en oo kuulemassa. mut jos o jotai kysymyksiä viel ni pistä pm tai postaa tähän. yritän auttaa jos vain voin. :)
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 21 2011 10:37am
dodiii. ny o taka-akseli paikallaan. navat kasaan sit huomenna tai ens viikol. mut akseli ripustuksineen ja iskareineen ym kilkkeineen o paikallaan.
ja uutta etuloksuaki kokeiltii vähä paikalleen. kuvia tulee niihin paikkoihin missä ne on tähänkin asti olleet, ja niistä kiinnostuneet ovat linkkinäs saaneet joten voivat sieltä kattoa kun saan ne sinne jossain vaihees. en tähä niitä postaa kun ovat 5 megaa tiedostot kooltaan per kappale..
Member
Posts: 1,664
Joined: Apr 5 2008
Gold: 0.00
May 21 2011 11:06am
Quote (A2K @ 21 May 2011 19:37)
dodiii. ny o taka-akseli paikallaan. navat kasaan sit huomenna tai ens viikol. mut akseli ripustuksineen ja iskareineen ym kilkkeineen o paikallaan.
ja uutta etuloksuaki kokeiltii vähä paikalleen. kuvia tulee niihin paikkoihin missä ne on tähänkin asti olleet, ja niistä kiinnostuneet ovat linkkinäs saaneet joten voivat sieltä kattoa kun saan ne sinne jossain vaihees. en tähä niitä postaa kun ovat 5 megaa tiedostot kooltaan per kappale..


Katos saanu kuvat galleriaanneki :O Ja nyt on muuten ketjut kiristetty ja ledit tilattu

This post was edited by CallOfJaws on May 21 2011 11:07am
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 21 2011 11:09am
koko aja tulee ny kuvia. vast osa uppaantunu. 7 ois viel tulos. tai siltä näyttää lataus ikkunas. :D

ja hieno juttu et onnistuitte kans. :)
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 22 2011 07:47am
aikani kuluks kasasin tänään meijä autoon takajarrut. :D oli kivaa.
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
May 22 2011 02:33pm
Quote (A2K @ 22 May 2011 15:47)
aikani kuluks kasasin tänään meijä autoon takajarrut. :D oli kivaa.


onhan se sillon jos saa uudet osat laittaa suoraan paikalleen mut jos vaan tykkää rassata ni meneehän ne vanhatki osat paikalleen
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 22 2011 07:08pm
Quote (Speedparts @ 22 May 2011 23:33)
onhan se sillon jos saa uudet osat laittaa suoraan paikalleen mut jos vaan tykkää rassata ni meneehän ne vanhatki osat paikalleen


:D vanhoja osia oli lähes kaikki. mut olin pessy ne acetonilla. tai pesin ne siinä samalla. saatto niistä höyryistäki johtua se mukavuus. :D
Go Back To Suomi Topic List
Prev13536373839210Next
Add Reply New Topic New Poll