Quote (do_NaUKI @ Sep 30 2015 01:54am)
:rofl:
tiiätkö mitä tuo leikkaus käytännössä tarkottaa? saman rahan saa mut se tulee eri nimellä vaan, toimeentulotukena :lol:
todellisuudessa työttömän rahat ei vähene yhtään ja hyvä niin, tolla ~400-500e/kk laskujen jälkee on muutenki aikalailla mahotonta elää.
Tarkotin tuota 500 päivän ansiosidonnaista, on älyttömän passivoiva homma. Suurin osa siitä maksetaan verorahoilla kuitenkin. En halua yleistää mutta jengi lötvää hyvällä korvauksella kotona 500 päivää ja alkaa sen jälkeen tai pikkuisen ennenkuin tuki loppuu kattelemaan töitä tosissaan, vaikka töitä tarjottaisiinkin, mitä järkeä lähteä töihin jos tuleva palkka on pienempi kuin ansiosidonnainen. Mullakin on 2 kaveria, jotka on tällä hetkellä ansiosidonnaisella, kumpikin elää ilman sen suurempaa huolta huomisesta, toiselle tarjottiin vakipaikkaa töistä, sanoi ettei kehtaa lähteä kun saa n.100-200 e/kk vähemmän käteeen. Nää on mun mielestä tämän maan pahimpia syöpäläisiä. Me normaalisti töissä käyvät maksamme tämän porukan hengailun. 500 päivää voisi ensin tiputtaa 250 päivään ja sen jälkeen 150 päivään, uskon että se motivoisi ottamaan pikaisemmin jopa vähän "huonompi" palkkaisen työnkin vastaan. Kyllä noita töitäkin näyttää olevan ihan hyvin tarjolla, kun katsoo työpaikkailmoituksia. ollaan vaan niin nirsoja.
Quote (Risto @ Sep 30 2015 07:45am)
Tuli työtarjous vartijan työhön, pitäis mennä vastaanottokeskukseen turvaamaan pakolaisia. Katsotaan lähdenkö
Tätä mie just tarkotin. Miehelle tarjotaan töitä, kieltäydytää, koska ei ole pakko mennä jos ei tahdo. Suomessa on vielä liian hyvin asiat. Muista että minäkin maksan sinun "katsotaan lähdenkö, pelaan kotona"- päivät.
Minusta semmonen ihan perusperiaate on, että jos töitä tarjotaan niin sinne mennään ja piste. Varsinki jos on työtön. Näin olen itsekkin toiminut ja en ole 10 vuotisen työhistorian aikana ollut työttömänä päivääkään. 2 viikkoa olin lomautuksella kerran, mutta tiesin että työt jatkuvat tämän jälkeen normaalisti niin en vaihtanut työpaikkaa.
peace.