d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1354355356357358458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 8 2014 08:05am
Quote (Pavise @ 8 Aug 2014 17:03)
porttiteoria perustuu siihen että ne kantsumyyjät( :D ) sit tyrkyttää jotaa muitaki settei

eriasia siis jos vaikkapa kasvatat itse

miksi heidät sitten luokitellaan kantsumyyjiks ( xD )
eikä jonkin muun huumeen myyjiksi ?

ai niin, tässä hyvä fakta
Quote (Robin Room)
Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa sen polttamisen hieman alle tai yli 30-vuotiaana, eivätkä he kärsi minkäänlaisista kielteisistä vaikutuksista lopettamisen jälkeen.


This post was edited by Napi on Aug 8 2014 08:06am
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Aug 8 2014 08:33am
ei se ole mikään teoria. joillekkin se päihdyttävä aine on portti toiseen päihteeseen
Member
Posts: 3,490
Joined: Jan 8 2012
Gold: 1.14
Aug 8 2014 09:16am
Quote (Napi @ 8 Aug 2014 16:53)
porttihuumeteoria on täysin tuulesta temmattua.
jos se ois totta, niin siitä pitäis käyttää termiä "porttipäihde" ja se on tupakka tai alkoholi

//edit:
toki, monet kannabista käyttävät henkilöt tuntee muidenkin huumeiden käyttäjiä, tämä on kriminalisoinnin syytä, jos kannabista voisi hakea laillisesti kahvilasta, ei tulisi kontakteja näihin kovempien huumausaineiden käyttäjiin.
opiaattien, yms. reseptilääkkeiden väärinkäyttäjät saavat naurettavan helposti reseptit, eikä kontakteja "huumemailmaan" tarvita.

laillistamisella saataisiin paljon hyvää aikaan, mm.
- ongelmakäyttäjät tulisivat julki, jos sitä valtion toimesta myytäisiin
- ongelmakäyttäjät olisi helpommin ohjattavissa hoitoon ( tietty nää hoitopaikat pitäis luoda laillistamisen myötä )
- vitusti verotuloja, toisin kuin tupakka- ja alkoholivero, josta valtion kassaan ei tule rahaa, päinvastoin, menot isommat kun tulot.
- lisää työpaikkoja


kovempien huumausaineiden käyttäjiin lol :D

jaa vai että saa opiaattei respalla helpolla? eiköhä sitä jonnebista saa siwan nurkalta helpommi.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 8 2014 10:40am
Quote (Affii @ 8 Aug 2014 18:16)
kovempien huumausaineiden käyttäjiin lol :D

jaa vai että saa opiaattei respalla helpolla? eiköhä sitä jonnebista saa siwan nurkalta helpommi.

>opiaattiresepti
>vaikea saada

valitse 1 :)

This post was edited by Napi on Aug 8 2014 10:40am
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 8 2014 03:49pm
Quote (Napi @ Aug 8 2014 07:40pm)
>opiaattiresepti
>vaikea saada

valitse 1 :)

kerro toki miten ni lyön rahoiksi
ellei täs mietitä jotai tyylii kodeiinii yskänlääkkeis ja särys. veikkaan et jotku subut ja oxyt ny kysees
Quote (Napi @ Aug 8 2014 04:53pm)
jos se ois totta, niin siitä pitäis käyttää termiä "porttipäihde" ja se on tupakka tai alkoholi

nå kannabis nyt saattaa johtaa noihi muihinki juttuihi sillai porttihuumeena vaikka päihteinä toimiiki monet muutki. kinostaa joku 0% lisää nipahtanei/syyhkyi/jne. kavereit.
jotku päihteethän ny on aika läpeesä lyöny ittensä läpi.
sanotaanko näin, että nää elämäntapahiisaaja sekä babylonin vastustajat on vähiten varmimmin niitä esimerkkitapauksia kannabiksen käytöstä, ja toki äänekkäinä myös niitä esimerkkitapauksia
tää on ehkä verrattavissa siihen et spurgut huutelis ja riehuis kieltolaista ihan koko vapaa-aikansa. :D

ongelma mielenterveyden, kannnabiksen jne. suhteen on sosiologisesti oikeesti vaikeempi, mut tää naiivi päihdeuskovaisuus mitä esiintyy (etenki psykedeeli-faneilla) on iha vitu naurettavaa. psykoosit kun ei vaa oo mikää pikku juttuja tai babylonin lässytystä.

This post was edited by Gastly on Aug 8 2014 04:00pm
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Aug 8 2014 10:12pm
Quote (hartwall @ 8 Aug 2014 10:33)
henkinen riippuvuus =/= fyysinen riippuvuus, mihin tahansa voi tulla riippuvaiseks kun sun elämäs pyörii vaan sen ympärillä.



Joo-o. Tossa on kyllä pointti. Pikkusen jos sallit tarkentaa ni riipuvuudessa on kyse mielihyvän tunteesta. Jos ihminen saa mielihyvän tunnetta riittävästi asiasta X ja ei ole normaali terve ihminen ni se asia heilahtaa ikäväkyllä riippuvuudeksi. "Normaalilla, terveellä ja tasapainoisella" ihmisellä ei ole tarvetta pyörittää elämäänsä henkisesti tai fyysisesti asian X ympärillä. Se saa mielihyvää asiasta/asioista X ja ottaa sen mielihyvän irti silloin kun sitä tarvitsee/haluaa. Nämä "epänormaalit ja epätasapainoiset" ihmiset ( sk7 mukaanlukien) addiktoituu helposti asiasta/asioista jotka tuottaa mielihyvää. Ihan kaikki asiat maan ja taivaan välillä voi aiheuttaa riippuvuuden ja tähän mahtuu myös terveelliset asiat kuten lenkkeily.

Ootteko miettiny miks joku ihminen käy seitsemänä päivänä viikossa juoksemassa tunnin, satoi tai paistoi, oli ulkona +30 tai -30 ni se vaan menee. Jos se ei jokupäivä pääsekkää juoksemaa ni helvetti repeää ja millää ei oo mitään merkitystä. Tollaset ihmiset on yleensä myös absolutisteja eikä polta ku terveys menee. Siinä esimerkki "terveestä" perheen äidistä

Joku kysy, että aiheuttaako kannabis riippuvuuden. Kannabis ei sisällä mitään riipuvuutta aiheuttavaa ainetta kuten nikotiinia. Ei ennenkun siihen sitä lisätään. Kyllä bongissa ja jointissa hyväkin kukka palaa, mutta se on niin turhaa tuhrausta ku olla ja osaa. Eli pakko lisätä tupakanpuruja joissa taas on nikotiinia. Eli jonkun asteinen riippuvuus voi tulla nikotiinista, mutta ei kannabis riippuvuudessa ole kyse siintä tupakasta joka lisätään siihen kukkaan. On toki myös näitä "kenkäheinän" polttajia jotka ei oo kukasta nähny ku unta eikä nyt välttämättä tarvii sitä tupakkaa sekaan. Lue tosta ylhäältä miks se kannibis on se juttu jollekkii

Jos joku nyt oikeesti ihmettelee et miks tupakkaa sekaan ku kannabiksesta puhutaan ni syy on tämän kasvin rasvaisuudessa. Siis noin helposti ilmaistuna. Tupakanpuru on kuivaa ja auttaa siinä palamis prosessissa. On sille tupakanpurulle vaihtoehtojakin.. Voiha sitä aina ruveta vaiika leipomaan keksejä :rofl: ( muista, että anopillekkii pitää tarjota)

edit: ae saatana ku tuli full wall ja yhdys sanat on toinen juttu XD. antakaa anteeks

This post was edited by SK7 on Aug 8 2014 10:16pm
Member
Posts: 32,744
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.18
Aug 9 2014 03:50am
Quote (SK7 @ 9 Aug 2014 06:12)
Joo-o. Tossa on kyllä pointti. Pikkusen jos sallit tarkentaa ni riipuvuudessa on kyse mielihyvän tunteesta. Jos ihminen saa mielihyvän tunnetta riittävästi asiasta X ja ei ole normaali terve ihminen ni se asia heilahtaa ikäväkyllä riippuvuudeksi. "Normaalilla, terveellä ja tasapainoisella" ihmisellä ei ole tarvetta pyörittää elämäänsä henkisesti tai fyysisesti asian X ympärillä. Se saa mielihyvää asiasta/asioista X ja ottaa sen mielihyvän irti silloin kun sitä tarvitsee/haluaa. Nämä "epänormaalit ja epätasapainoiset" ihmiset ( sk7 mukaanlukien) addiktoituu helposti asiasta/asioista jotka tuottaa mielihyvää. Ihan kaikki asiat maan ja taivaan välillä voi aiheuttaa riippuvuuden ja tähän mahtuu myös terveelliset asiat kuten lenkkeily.

Ootteko miettiny miks joku ihminen käy seitsemänä päivänä viikossa juoksemassa tunnin, satoi tai paistoi, oli ulkona +30 tai -30 ni se vaan menee. Jos se ei jokupäivä pääsekkää juoksemaa ni helvetti repeää ja millää ei oo mitään merkitystä. Tollaset ihmiset on yleensä myös absolutisteja eikä polta ku terveys menee. Siinä esimerkki "terveestä" perheen äidistä

Joku kysy, että aiheuttaako kannabis riippuvuuden. Kannabis ei sisällä mitään riipuvuutta aiheuttavaa ainetta kuten nikotiinia. Ei ennenkun siihen sitä lisätään. Kyllä bongissa ja jointissa hyväkin kukka palaa, mutta se on niin turhaa tuhrausta ku olla ja osaa. Eli pakko lisätä tupakanpuruja joissa taas on nikotiinia. Eli jonkun asteinen riippuvuus voi tulla nikotiinista, mutta ei kannabis riippuvuudessa ole kyse siintä tupakasta joka lisätään siihen kukkaan. On toki myös näitä "kenkäheinän" polttajia jotka ei oo kukasta nähny ku unta eikä nyt välttämättä tarvii sitä tupakkaa sekaan. Lue tosta ylhäältä miks se kannibis on se juttu jollekkii

Jos joku nyt oikeesti ihmettelee et miks tupakkaa sekaan ku kannabiksesta puhutaan ni syy on tämän kasvin rasvaisuudessa. Siis noin helposti ilmaistuna. Tupakanpuru on kuivaa ja auttaa siinä palamis prosessissa. On sille tupakanpurulle vaihtoehtojakin.. Voiha sitä aina ruveta vaiika  leipomaan keksejä :rofl: ( muista, että anopillekkii pitää tarjota)

edit: ae saatana ku tuli full wall ja yhdys sanat on toinen juttu XD. antakaa anteeks


Totta, kaikkeen mielihyvää tuottavaan voi syntyä riippuvuus. Olipa kyse sitten alkoholista, uhkapeleistä, urheilusta, pornosta tai jostain MMORPGeista. Tietysti siihen riippuvuuden kehittymiseen vaikuttaa moni asia. Jos kaikki kaverit on jotain ganjabispiikittiäjiä niin onhan se vaikeempi olla itekin kokeilematta, eikä toipuvan alkoholistin kannattais varmaan hirveesti hengailla baarissa. Tärkeetä ois olla jotain muita, terveempiä mielihyvän lähteitä elämässä kun se riippuvuutta aiheuttava aine tai toiminta.

Rotilla on tutkittu, että miten pitkälle se mielihyvän hakeminen voi mennä:

"Rats will perform lever-pressing at rates of several thousand responses per hour for days in order to obtain direct electrical stimulation of the lateral hypothalamus. Multiple studies have demonstrated that rats will perform reinforced behaviors at the exclusion of all other behaviors. Experiments have shown rats to forgo food to the point of starvation in order to work for brain stimulation or intravenous cocaine when both food and stimulation are offered concurrently for a limited time each day. Rats will even cross electrified grids to press a lever, and they are willing to withstand higher levels of shock to obtain electrical stimulation than to obtain food"
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Aug 10 2014 06:24am
Quote (Swash @ 9 Aug 2014 12:50)
Totta, kaikkeen mielihyvää tuottavaan voi syntyä riippuvuus. Olipa kyse sitten alkoholista, uhkapeleistä, urheilusta, pornosta tai jostain MMORPGeista. Tietysti siihen riippuvuuden kehittymiseen vaikuttaa moni asia. Jos kaikki kaverit on jotain ganjabispiikittiäjiä niin onhan se vaikeempi olla itekin kokeilematta, eikä toipuvan alkoholistin kannattais varmaan hirveesti hengailla baarissa. Tärkeetä ois olla jotain muita, terveempiä mielihyvän lähteitä elämässä kun se riippuvuutta aiheuttava aine tai toiminta.

Rotilla on tutkittu, että miten pitkälle se mielihyvän hakeminen voi mennä:

"Rats will perform lever-pressing at rates of several thousand responses per hour for days in order to obtain direct electrical stimulation of the lateral hypothalamus. Multiple studies have demonstrated that rats will perform reinforced behaviors at the exclusion of all other behaviors. Experiments have shown rats to forgo food to the point of starvation in order to work for brain stimulation or intravenous cocaine when both food and stimulation are offered concurrently for a limited time each day. Rats will even cross electrified grids to press a lever, and they are willing to withstand higher levels of shock to obtain electrical stimulation than to obtain food"


Ensimmäiseen kappaleeseen ei voi todeta ku aika syvällistä ja toiseen kappaleeseen voi todeta, että nyt on ollu vaa huonoja rottia. Ovat nyt geeniperimänä saaneet "addiktin aivot" :lol:

Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Aug 11 2014 10:09am
Quote (Swash @ 9 Aug 2014 12:50)
eikä toipuvan alkoholistin kannattais varmaan hirveesti hengailla baarissa.


Oon tässä miettiny kommentoinko vai en, mutta konkreettiset elämän esimerkit on osoittanu tän asian aivan järettömän moniulotteiseksi. Toisaaltaa kannaatta pysyä todella kaukana baarista ja toisaalta sitä pitäs olla "paljon" tekemisissä alkoholin kanssa ilman että ite ottaa huikan. Kyse on jokaisen omasta päästä ja kyvystä olla rehellinen itselleen, mutta ennen kaikkea kyvystä kusettaa itseään tajuamatta että kusettaa itseään. Sie tajusit ja moni ei. Ei pysty selittämää paremmi.
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 11 2014 10:41am
ei lopettaminen ole vaikeaa, jos on vain henkinen riippuvuus. toteat vaan ittelles paremman syyn olla vetämättä sitä kamaa, kuin se, minkä takia vedät.
siinähän se. näin se on toiminut ennenkin. ;)

Quote (SK7 @ 11 Aug 2014 19:09)
Oon tässä miettiny kommentoinko vai en,  mutta konkreettiset elämän esimerkit on osoittanu tän asian aivan järettömän moniulotteiseksi. Toisaaltaa kannaatta pysyä todella kaukana baarista ja toisaalta sitä pitäs olla "paljon" tekemisissä alkoholin kanssa ilman että ite ottaa huikan. Kyse on jokaisen omasta päästä ja kyvystä olla rehellinen itselleen, mutta ennen kaikkea kyvystä kusettaa itseään tajuamatta että kusettaa itseään. Sie tajusit ja moni ei. Ei pysty selittämää paremmi.


siedätyshoito on hyvästä vahvoilla persoonilla. heikoilla ei. tiedän sun pointin.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1354355356357358458Next
Add Reply New Topic New Poll