d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1353354355356357458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Aug 8 2014 12:33am
Yks kysymys kannabiksesta

Oon lukenu ja kuullu palio semmosta tosta että se ei aiheuta riippuvuutta, pitääkö paikkansa? lähinnä siksi otan asian esille koska jos se ei kerta aiheuta riippuvuutta ni miksi nää polttajat vetää sitä jokapäivä ja vielä aika paljonkin
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Aug 8 2014 01:22am
Quote (Speedparts @ Aug 8 2014 07:33am)
Yks kysymys kannabiksesta

Oon lukenu ja kuullu palio semmosta tosta että se ei aiheuta riippuvuutta, pitääkö paikkansa? lähinnä siksi otan asian esille koska jos se ei kerta aiheuta riippuvuutta ni miksi nää polttajat vetää sitä jokapäivä ja vielä aika paljonkin


kyllähän se aiheuttaa riippuvuutta. Riippuvuus siihen on hyvin erilainen kun esimerkiks lääkeaineisiin. Lääkeaineriippuvuudes tuut kipeeks (oikeesti kuumeiseks ja huonovointiseks)
kun et saa ainetta. Kannabiksen kohdalla oireet on tosi lieviä. En oo vielä lopettanu, vaikka paljon siitä puhunu, mutta aina kun on tauolla niin ainoot oireet mitä tulee, on lievä vaikeus saada unta.
Siihen ne oireet sitten jääkin.

riippuvuus on siitä hauska juttu, et yleensä riippuvainen ihminen ite kieltää sen. vaikka oliskin käyttäny 4-5 vuotta, ei silti tunnista riippuvaisuudeks.
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Aug 8 2014 01:33am
henkinen riippuvuus =/= fyysinen riippuvuus, mihin tahansa voi tulla riippuvaiseks kun sun elämäs pyörii vaan sen ympärillä.
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Aug 8 2014 01:35am
Quote (hartwall @ Aug 8 2014 08:33am)
henkinen riippuvuus =/= fyysinen riippuvuus, mihin tahansa voi tulla riippuvaiseks kun sun elämäs pyörii vaan sen ympärillä.


Totta. Sit jos pääset yli yhdestä riippuvuudesta, se korvaantuu usein toisella. Moni alkoholisti tullu huippu-urheilijaks jne.
Member
Posts: 3,490
Joined: Jan 8 2012
Gold: 1.14
Aug 8 2014 05:56am
Quote (SekavaSamu @ 8 Aug 2014 10:22)
kyllähän se aiheuttaa riippuvuutta. Riippuvuus siihen on hyvin erilainen kun esimerkiks lääkeaineisiin. Lääkeaineriippuvuudes tuut kipeeks (oikeesti kuumeiseks ja huonovointiseks)
kun et saa ainetta. Kannabiksen kohdalla oireet on tosi lieviä. En oo vielä lopettanu, vaikka paljon siitä puhunu, mutta aina kun on tauolla niin ainoot oireet mitä tulee, on lievä vaikeus saada unta.
Siihen ne oireet sitten jääkin.

riippuvuus on siitä hauska juttu, et yleensä riippuvainen ihminen ite kieltää sen. vaikka oliskin käyttäny 4-5 vuotta, ei silti tunnista riippuvaisuudeks.


jep hauskinta että se on yleensä kannabiksen käyttäjillä : D joka vitun päivä savua eikä sanota että ollaa riippuvaisia.. lieviä??? äkäsempää jengiä kitkuissa mitä vanhat pollenistit :D

yeah työt loppu, ny unikkoteet hautumaa ja loma alkaa

This post was edited by Affii on Aug 8 2014 06:11am
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Aug 8 2014 06:42am
Quote (SekavaSamu @ 8 Aug 2014 10:22)
kyllähän se aiheuttaa riippuvuutta. Riippuvuus siihen on hyvin erilainen kun esimerkiks lääkeaineisiin. Lääkeaineriippuvuudes tuut kipeeks (oikeesti kuumeiseks ja huonovointiseks)
kun et saa ainetta. Kannabiksen kohdalla oireet on tosi lieviä. En oo vielä lopettanu, vaikka paljon siitä puhunu, mutta aina kun on tauolla niin ainoot oireet mitä tulee, on lievä vaikeus saada unta.
Siihen ne oireet sitten jääkin.

riippuvuus on siitä hauska juttu, et yleensä riippuvainen ihminen ite kieltää sen. vaikka oliskin käyttäny 4-5 vuotta, ei silti tunnista riippuvaisuudeks.


en sitte tiedä mitä nämä käyttäjät on tarkottanu sillä ettei tosta tule riippuvaiseksi. kenties itse savuja vai sitä savun aiheuttamaa olotilaa? mulle on ihan sama kumpi se on

mut eiköhän se oo jo riippuvuutta kun sitä jokapäivä vedetään
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Aug 8 2014 07:05am
Quote (Speedparts @ 8 Aug 2014 14:42)
en sitte tiedä mitä nämä käyttäjät on tarkottanu sillä ettei tosta tule riippuvaiseksi. kenties itse savuja vai sitä savun aiheuttamaa olotilaa?  mulle on ihan sama kumpi se on

mut eiköhän se oo jo riippuvuutta kun sitä jokapäivä vedetään


Toki kaikki mikä aiheuttaa mukavan olotilan aiheuttaa riippuvuutta, eri asia onko se sitten ihan fyysinen riippuvuus josta tulee armottomat puutokset.

Ei oo omakohtasta kokemusta, kahvia lukuunottamatta :wub:
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 8 2014 07:06am
Kannabis on porttihuume. Valtaosa sauhuttelijoista jatkaa eteenpäin. Oli sitten sienet ja muut suoraan kasviperäset tai sit keinotekoiset aineet. Tai kasveista uutetut ja myrkyillä jatketut. Valtaosa jatkaa pidemmälle.

Et.. ei koukuta ei. Kuitenkaan sitä ei lopeteta vaan viedään pidemmälle.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 8 2014 07:53am
Quote (A2K @ 8 Aug 2014 16:06)
Kannabis on porttihuume. Valtaosa sauhuttelijoista jatkaa eteenpäin. Oli sitten sienet ja muut suoraan kasviperäset tai sit keinotekoiset aineet. Tai kasveista uutetut ja myrkyillä jatketut. Valtaosa jatkaa pidemmälle.

Et.. ei koukuta ei. Kuitenkaan sitä ei lopeteta vaan viedään pidemmälle.

porttihuumeteoria on täysin tuulesta temmattua.
jos se ois totta, niin siitä pitäis käyttää termiä "porttipäihde" ja se on tupakka tai alkoholi

//edit:
toki, monet kannabista käyttävät henkilöt tuntee muidenkin huumeiden käyttäjiä, tämä on kriminalisoinnin syytä, jos kannabista voisi hakea laillisesti kahvilasta, ei tulisi kontakteja näihin kovempien huumausaineiden käyttäjiin.
opiaattien, yms. reseptilääkkeiden väärinkäyttäjät saavat naurettavan helposti reseptit, eikä kontakteja "huumemailmaan" tarvita.

laillistamisella saataisiin paljon hyvää aikaan, mm.
- ongelmakäyttäjät tulisivat julki, jos sitä valtion toimesta myytäisiin
- ongelmakäyttäjät olisi helpommin ohjattavissa hoitoon ( tietty nää hoitopaikat pitäis luoda laillistamisen myötä )
- vitusti verotuloja, toisin kuin tupakka- ja alkoholivero, josta valtion kassaan ei tule rahaa, päinvastoin, menot isommat kun tulot.
- lisää työpaikkoja

This post was edited by Napi on Aug 8 2014 08:02am
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Aug 8 2014 08:03am
porttiteoria perustuu siihen että ne kantsumyyjät( :D ) sit tyrkyttää jotaa muitaki settei

eriasia siis jos vaikkapa kasvatat itse
Go Back To Suomi Topic List
Prev1353354355356357458Next
Add Reply New Topic New Poll