Quote (A2K @ 8 Aug 2014 16:06)
Kannabis on porttihuume. Valtaosa sauhuttelijoista jatkaa eteenpäin. Oli sitten sienet ja muut suoraan kasviperäset tai sit keinotekoiset aineet. Tai kasveista uutetut ja myrkyillä jatketut. Valtaosa jatkaa pidemmälle.
Et.. ei koukuta ei. Kuitenkaan sitä ei lopeteta vaan viedään pidemmälle.
porttihuumeteoria on täysin tuulesta temmattua.
jos se ois totta, niin siitä pitäis käyttää termiä "porttipäihde" ja se on tupakka tai alkoholi
//edit:
toki, monet kannabista käyttävät henkilöt tuntee muidenkin huumeiden käyttäjiä, tämä on kriminalisoinnin syytä, jos kannabista voisi hakea laillisesti kahvilasta, ei tulisi kontakteja näihin kovempien huumausaineiden käyttäjiin.
opiaattien, yms. reseptilääkkeiden
väärinkäyttäjät saavat naurettavan helposti reseptit, eikä kontakteja "huumemailmaan" tarvita.
laillistamisella saataisiin paljon hyvää aikaan, mm.
- ongelmakäyttäjät tulisivat julki, jos sitä valtion toimesta myytäisiin
- ongelmakäyttäjät olisi helpommin ohjattavissa hoitoon ( tietty nää hoitopaikat pitäis luoda laillistamisen myötä )
- vitusti verotuloja, toisin kuin tupakka- ja alkoholivero, josta valtion kassaan ei tule rahaa, päinvastoin, menot isommat kun tulot.
- lisää työpaikkoja
This post was edited by Napi on Aug 8 2014 08:02am