d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev1326327328329330377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 31 2015 01:19pm
Quote (OjjiLol @ Aug 30 2015 04:29pm)
Missä vitun maassa toi ämmä luulee elävänsä?
Suomen kulttuuriin tuskin kuuluu kutsua tuntemattomia ihmisiä kotiinsa tai lähtee sienestää niiden kans ihan tyhjästä

siis mihin niistä, maatalousvaltasemmassa yhteiskunnassa ennen Suomen urbanisoitumista nää ajatukset ois hyvinki luonnollisia.
toisekseen en näe mitään kulttuurillista pakkoa joka jotenki maagisesti estäis ihmisiä tekemästä tommostakin. siis että tää kulttuuri jotenkin maagisesti estäis ihmisten tietosen päätöksen lähteä vaikkapa sieneen

Quote (OjjiLol @ Aug 30 2015 10:28pm)
e: myös rasismin kanssa pelleilemisen vois lopettaa ja oppia historiasta, että 'rasismi', tai miksikä sitä haluukaan kutsua, on ihmisen luonnossa. Ihan sama mihin maanosaan tai siviilisaation mennää ajassa; joka paikassa esiintyy rasismia ja varmasti tulee aina esiintymään. Mutta voi senki tosin kieltää niinku mediassa tunnutaan tekevän ja elää omassa kuplassaan.

juuh paitsi et rasismi ideologiana on oikeestaan syntyny tossa 1700-luvun tienoilla, ite ajatus rasismista on niin rankasti riippuvainen sillosesta diskurssista että keskiaikaselle eurooppalaiselle kristitylle ajatus moisesta Jumalan lasten inhoomisesta menis täysin yli hilseen. kenties meinaat jotain toiseuden luomista etkä rasismia sinällänsä?
jos me hyväksytään sun väittees sinällänsä ni ainoo looginen johtopäätös on todeta että ruotsalaiset ja tanskalaiset on nykyäänki jatkuvasti toistensa kurkuilla koska näin nyt vaan historian välttämättömyydestä on.

Quote (Affii @ Aug 31 2015 08:10pm)
emt täs vois kyl käydä niinq että halkastaa suomi kahdeksi valtioksi niinq koreat.. etelä ja pohjois-suomi.

ihan hyvä idea, tää vaan tarkottais sitä et koomapotilaskunnilta kiskaistais hengityskoneen piuhat irti ku rikkaasta etelästä ei enää virtaiskaa rahaa viskattavaks kankkulan kaivoon.
nimenomaan niinku Koreat

This post was edited by Gastly on Aug 31 2015 01:19pm
Member
Gold: 216.01
Aug 31 2015 03:02pm
Quote (Gastly @ Aug 31 2015 10:19pm)
siis mihin niistä, maatalousvaltasemmassa yhteiskunnassa ennen Suomen urbanisoitumista nää ajatukset ois hyvinki luonnollisia.
toisekseen en näe mitään kulttuurillista pakkoa joka jotenki maagisesti estäis ihmisiä tekemästä tommostakin. siis että tää kulttuuri jotenkin maagisesti estäis ihmisten tietosen päätöksen lähteä vaikkapa sieneen

Se on hienoo, että sä olet näin vapaa-ajattelija, mutta koita nyt ymmärrää että tässä ei ole kyse yksittäistapauksista. Suomalainen nyt vaan näkee ton oudoksi ja erilaiseksi käytökseksi jos joku oikeesti kutsuu täysin tuntemattoman tyypin kylään..
http://i.imgur.com/g2DQgr5.jpg
Siin on aika sopiva kuva, en tiä mistä toi on, mut vois hyvin olla Suomesta. Ja kukaan noist kuvan henkilöistä ei varmasti istu toisen, tuntemattoman henkilön, viereen, ellei kaikki muut paikat ole ensin täytetty.
Jostai syystä meidän kulttuurissa nyt vaan arvostetaan hyvin paljon henkilökohtaista tilaa jota ei saa loukata.

Ja se, että sä tai ton "Turvanpaikanhakijan voi kutsua kylään tai viedä sienestämään" -kommentin lausunut henkilö näette asiat toisin, ei tule maagisesti muuttamaan normi suomalaisen sosiaalista käytäntöä.

juuh paitsi et rasismi ideologiana on oikeestaan syntyny tossa 1700-luvun tienoilla, ite ajatus rasismista on niin rankasti riippuvainen sillosesta diskurssista että keskiaikaselle eurooppalaiselle kristitylle ajatus moisesta Jumalan lasten inhoomisesta menis täysin yli hilseen. kenties meinaat jotain toiseuden luomista etkä rasismia sinällänsä?
jos me hyväksytään sun väittees sinällänsä ni ainoo looginen johtopäätös on todeta että ruotsalaiset ja tanskalaiset on nykyäänki jatkuvasti toistensa kurkuilla koska näin nyt vaan historian välttämättömyydestä on.

'Rasismi' nyt on pelkkä sana mitä nykypäivänä käytetään. Muukalaisuuden pelko/viha, ihan sama. Jos primitiiviseltä kannalta mietitään; luonnossa se dominoiva osapuoli alistaa heikomman ja käyttää tätä hyväkseen. Ja minä uskon et rasismi juurtuu tuosta, noinkin luonnollisesta asiasta; erilainen ei pääse laumaan.
Mut tottakai ihmismieli on jo niin kehittynyt, että se pystyy miettii asioita muiltaki kantilta kuin noilt alkukantaisilta vaistoilta ja yhteiskuntaki on onneks kehittynyt eli sitä suvaitsevaisuutta opitaan hyvin helposti uusia ihmisiä tavatessa.
Member
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 31 2015 03:43pm
Quote (OjjiLol @ Aug 31 2015 12:05am)
Mä olen ton määritelmän mukaan 100% rasisti; uskon et ihmiset jotka metsästää lasten ruuminosia taikauskon takii, polttaa noitia elävältä 2015 vuonna on henkisesti heikkomielisiä.

juuh no Afrikka kun ei oo mikään monoliitti, toi on vähän ku esittäis eurooppalaisten olevan porukkaa joka käyttää taikakristalleja ja homeopatiaa syövän parantamiseen, tai että eurooppalaiset on porukkaa jolla on tapana liittyä hämysiin kultteihin ja tehä joukkoitsemurhia viidakoissa.
Quote (OjjiLol @ Aug 31 2015 12:05am)
Ja uskon ton myös kaikista uskonnollista ihmisistä yleisesti.

harmi ku kaiken maailman Kelvinit, Newtonit, Lemaîtret ja Schrödingerit ei ollu yhtä vahvamielisiä ku sinä

Quote (OjjiLol @ Sep 1 2015 12:02am)
Se on hienoo, että sä olet näin vapaa-ajattelija, mutta koita nyt ymmärrää että tässä ei ole kyse yksittäistapauksista. Suomalainen nyt vaan näkee ton oudoksi ja erilaiseksi käytökseksi jos joku oikeesti kutsuu täysin tuntemattoman tyypin kylään..
http://i.imgur.com/g2DQgr5.jpg
Siin on aika sopiva kuva, en tiä mistä toi on, mut vois hyvin olla Suomesta. Ja kukaan noist kuvan henkilöistä ei varmasti istu toisen, tuntemattoman henkilön, viereen, ellei kaikki muut paikat ole ensin täytetty.
Jostai syystä meidän kulttuurissa nyt vaan arvostetaan hyvin paljon henkilökohtaista tilaa jota ei saa loukata.

huomaatko muuten miten artikkelissa oli kyse ehdotuksesta. toi vastaväite on vähän "ei voi koska ei voi!".

Quote (OjjiLol @ Sep 1 2015 12:02am)
Jos primitiiviseltä kannalta mietitään; luonnossa se dominoiva osapuoli alistaa heikomman ja käyttää tätä hyväkseen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_Aid:_A_Factor_of_Evolution
Member
Gold: 216.01
Aug 31 2015 05:17pm
Quote (Gastly @ Sep 1 2015 12:43am)
juuh no Afrikka kun ei oo mikään monoliitti, toi on vähän ku esittäis eurooppalaisten olevan porukkaa joka käyttää taikakristalleja ja homeopatiaa syövän parantamiseen, tai että eurooppalaiset on porukkaa jolla on tapana liittyä hämysiin kultteihin ja tehä joukkoitsemurhia

Ja mun mielestä noi listaamasi eurooppalaiset on myös 'heikkomielisiä', sana jota artikkeli siis käytti.
Usko tai älä, mä en syrji ihonvärin perusteella.

huomaatko muuten miten artikkelissa oli kyse ehdotuksesta. toi vastaväite on vähän "ei voi koska ei voi!".

Ehdotukset on tervetulleita.

Minä en tiedä mun yläkerran naapurin nimeä. Nähään aina sillontällön talon edustalla tai käytävässä ja moikataan, ja molemmat on ihan tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Ja väitän et monella suomalaisella on vastaavii kohtaamisii ihmisten kanssa.

No nytkun naapuuriin muutta pari tummaihoista karkulaista; yhtäkkii meikäläisen pitäs mennä koputtaa ovelle ja kutsuu ne kahville, koska? Koska minkä helvetin takia? Pitäiskö mun tuntee jotain syyllisyyttä niiden tilanteensta? Miksi helvetissä menisin kutsumaan niitä kylään jos en tekisi vastaavaa naapurilla jonka olen tuntenut jo jonkun aikaa?
Ja tää liittyy nyt juuri siihe kulttuuriin.

Ohan toi aika merkittävä ehdotus, et suomalaiset luopuu about kaikist sosiaalisista normeistaan.

Member
Gold: 20.18
Aug 31 2015 09:12pm
Quote (OjjiLol @ 1 Sep 2015 02:17)
Ja mun mielestä noi listaamasi eurooppalaiset on myös 'heikkomielisiä', sana jota artikkeli siis käytti.
Usko tai älä, mä en syrji ihonvärin perusteella.

Ehdotukset on tervetulleita.

Minä en tiedä mun yläkerran naapurin nimeä. Nähään aina sillontällön talon edustalla tai käytävässä ja moikataan, ja molemmat on ihan tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Ja väitän et monella suomalaisella on vastaavii kohtaamisii ihmisten kanssa.

No nytkun naapuuriin muutta pari tummaihoista karkulaista; yhtäkkii meikäläisen pitäs mennä koputtaa ovelle ja kutsuu ne kahville, koska? Koska minkä helvetin takia? Pitäiskö mun tuntee jotain syyllisyyttä niiden tilanteensta? Miksi helvetissä menisin kutsumaan niitä kylään jos en tekisi vastaavaa naapurilla jonka olen tuntenut jo jonkun aikaa?
Ja tää liittyy nyt juuri siihe kulttuuriin.

Ohan toi aika merkittävä ehdotus, et suomalaiset luopuu about kaikist sosiaalisista normeistaan.

Suomalaiset on muutenkin aika lailla kärkikahinoissa kun puhutaan yksinäisyydestä, syrjäytymisestä ja näihin liittyvistä mielenterveyden ongelmista, et ihan hyvä mun mielestä jos näitä huippuhyviä sosiaalisia normeja saatais muutettua. Tämä siis etnisyyteen katsomatta.
Member
Gold: 23.47
Sep 1 2015 03:03am
Member
Gold: 0.00
Sep 1 2015 07:14am
Ihan mienkiinnosta vois tän muukalaismajatalon tännekkii pystyttää ja kahtoo kauva se on siellä pystyssä, enneku ekat tulipalon alut ja rikotut ikkunat häätökyltteinee astuvat kuvaan :thumbsup:

Ei oo niin " sinisilmäisiä " asukkaita täälläpäi, kute jo aikasemmi oli esim. puhetta ku joku karvakäsi meinas hieman väärälle paikalle grilli bisnestä käyvä pyörittää, ni eihä siinä menny viikkoakaan ku pönö oli poltettu ^_^

Siis tähän aiheeseen : http://yle.fi/uutiset/imatralta_on_kyselty_paikkaa_vastaanottokeskukselle/8271280
Member
Gold: 620.96
Sep 1 2015 07:31am
Quote (TR0LLFACE @ 1 Sep 2015 15:14)
Ihan mienkiinnosta vois tän muukalaismajatalon tännekkii pystyttää ja kahtoo kauva se on siellä pystyssä, enneku ekat tulipalon alut ja rikotut ikkunat häätökyltteinee astuvat kuvaan :thumbsup:

Ei oo niin " sinisilmäisiä " asukkaita täälläpäi, kute jo aikasemmi oli esim. puhetta ku joku karvakäsi meinas hieman väärälle paikalle grilli bisnestä käyvä pyörittää, ni eihä siinä menny viikkoakaan ku pönö oli poltettu ^_^

Siis tähän aiheeseen : http://yle.fi/uutiset/imatralta_on_kyselty_paikkaa_vastaanottokeskukselle/8271280

Mitä vittua, poltettu? Siis et sinne on tullu ulkomaalaisia tekemään töitä ja täs vastaus? Miks helvetissä?
Member
Gold: 1.14
Sep 1 2015 07:34am
Quote (Gastly @ 31 Aug 2015 22:19)

ihan hyvä idea, tää vaan tarkottais sitä et koomapotilaskunnilta kiskaistais hengityskoneen piuhat irti ku rikkaasta etelästä ei enää virtaiskaa rahaa viskattavaks kankkulan kaivoon.
nimenomaan niinku Koreat

Joo rikas ja rikkaampi helsinki, jatkaha mokkakikkelin imentää ja elä haaveissasi :DD turha sun kans vääntää ennenku tajuat lopettaa sen deelien käytön ja make peace not war shittiä
Member
Gold: 0.00
Sep 1 2015 07:38am
Quote (hartwall @ 1 Sep 2015 16:31)
Mitä vittua, poltettu? Siis et sinne on tullu ulkomaalaisia tekemään töitä ja täs vastaus? Miks helvetissä?

Juuh, siis siinä joku pariskunta piti grilliä ja paikalliset oli tyytyväisiä siihe palveluu, oli niiku kioski ja grilli samassa. Sit jäivät eläkkeelle ja joku, kukalie, tummempi henkilö kävi siinä omaa grillitoimintaa pitää, ni taisivat sille nätisti lapun laittaa ovee ( tai näin olen kuullut ) et kerää kimpsut ja kampsut ja lähe muualle. Mtn liikkumis eleitä ei tapahtunu, ni polttivat sitte sen pönön siintä, ei nyt ihan maantasalle mut eipä siinä mtn enää voitu tehä. Purettiin pois.

e: ja miks helvetissä, ni tekiät oli sitä " poliisin vanha tuttu " kastia ja niillä ei niin ymmärrys riitä ulkomaalaisia kohtaan. Veikkaan et jos vastaanottokeskus tänne tulee ni tuskin on ehjänä siinä kauvan.. :D

e2: Eiku venäläinehä se uusi grillipitäjä oli eikä karvakäsi, vai oliko venäjänkansalainen tummempi kaveri, no enivei, grilli palo : http://www.esaimaa.fi/m/Online/2007/09/03/Kaksi%20miestä%20otettiin%20kiinni%20Rajapatsaan%20grillipalosta/200713991878/563

This post was edited by TR0LLFACE on Sep 1 2015 08:08am
Go Back To Suomi Topic List
Prev1326327328329330377Next
Add Reply New Topic New Poll