d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev1324325326327328377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 30,189
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 28 2015 11:13am
Nii negatiivista taas ni laitetaa jotai ilosta tästä aiheesta

http://yle.fi/uutiset/turvanpaikanhakijan_voi_kutsua_kylaan_tai_vieda_sienestamaan/8255391
Member
Posts: 23,712
Joined: Jan 16 2014
Gold: 1,400.00
Aug 28 2015 11:36am
Quote (TR0LLFACE @ 28 Aug 2015 19:13)
Nii negatiivista taas ni laitetaa jotai ilosta tästä aiheesta

http://yle.fi/uutiset/turvanpaikanhakijan_voi_kutsua_kylaan_tai_vieda_sienestamaan/8255391


:rofl:


Jaahas Mikko, laitas mulle sun fgs
Member
Posts: 30,189
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 28 2015 11:52am
Quote (Risto @ 28 Aug 2015 20:36)
:rofl:


Jaahas Mikko, laitas mulle sun fgs


Mihi sie hygyy tartteet ?
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Aug 29 2015 09:39pm
Quote (TR0LLFACE @ 28 Aug 2015 20:13)
Nii negatiivista taas ni laitetaa jotai ilosta tästä aiheesta

http://yle.fi/uutiset/turvanpaikanhakijan_voi_kutsua_kylaan_tai_vieda_sienestamaan/8255391


Voi herranjestas. Jotenki tuntuu että meitä trollataan nyt ja kunnolla
Member
Posts: 30,189
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 29 2015 11:18pm
Quote (Speedparts @ 30 Aug 2015 06:39)
Voi herranjestas. Jotenki tuntuu että meitä trollataan nyt ja kunnolla


Ittel on onneks suurehko valinnanvara et kenet sit sinne tattimetsää otan mukaa vai otanko useemman ku tos iha kiveheito päässä on Suomen suurin vastaanottokeskus ni sieltä sitte vaa kyselee et ketä lähtee. Tosi kohtaha ne taitaa Keuruulta poistuneen Raivauskomppanian ym tiloihi majottaa potenttiaalisia miinanpolkioita ja kapasiteetilta taitaa ne määrät olla sitte Suomen suurimpia..
Member
Posts: 23,712
Joined: Jan 16 2014
Gold: 1,400.00
Aug 30 2015 01:30am
Quote (Risto @ 28 Aug 2015 19:36)
:rofl:


Jaahas Mikko, laitas mulle sun fgs


Johonki järkevään laitan tottakai
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Aug 30 2015 07:20am
Quote (TR0LLFACE @ 30 Aug 2015 08:18)
Ittel on onneks suurehko valinnanvara et kenet sit sinne tattimetsää otan mukaa vai otanko useemman ku tos iha kiveheito päässä on Suomen suurin vastaanottokeskus ni sieltä sitte vaa kyselee et ketä lähtee. Tosi kohtaha ne taitaa Keuruulta poistuneen Raivauskomppanian ym tiloihi majottaa potenttiaalisia miinanpolkioita ja kapasiteetilta taitaa ne määrät olla sitte Suomen suurimpia..


Käyppä kattomassa jos sieltä joku hyvä perseinen daami löytys sinne sienimettälle.
Member
Posts: 2,741
Joined: Apr 9 2010
Gold: 216.01
Aug 30 2015 07:29am
Quote (TR0LLFACE @ Aug 28 2015 08:13pm)
Nii negatiivista taas ni laitetaa jotai ilosta tästä aiheesta

http://yle.fi/uutiset/turvanpaikanhakijan_voi_kutsua_kylaan_tai_vieda_sienestamaan/8255391


Missä vitun maassa toi ämmä luulee elävänsä?
Suomen kulttuuriin tuskin kuuluu kutsua tuntemattomia ihmisiä kotiinsa tai lähtee sienestää niiden kans ihan tyhjästä
Member
Posts: 32,744
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.18
Aug 30 2015 12:46pm
Quote (OjjiLol @ 30 Aug 2015 16:29)
Missä vitun maassa toi ämmä luulee elävänsä?
Suomen kulttuuriin tuskin kuuluu kutsua tuntemattomia ihmisiä kotiinsa tai lähtee sienestää niiden kans ihan tyhjästä


Itse artikkelia kommentoimatta haluaisin kysyä, että miten ette tajua, että tämä nimenomaan on se ongelman ydin? Siis se, että ajatellaan, että "suomalainen kulttuuri" on joku mahtava, koskematon entiteetti joka ei muutu, vaikka maailma ympärillä muuttuu eksponentiaalisella vauhdilla. Ihminen on evoluution saatossa osoittautunut mukautumisen mestariksi ja tätä tarvitaan myös yhteiskunnan tasolla. On melko lailla turhaa koittaa pitää kiinni niistä omista pikku piireistä ja mustavalkosesta maailmankuvasta 2010-luvulla, jossa epävarmuus ja keskenään ristiriitaiset kulttuuriset mallit värittää jokapäiväistä elämää.
Member
Posts: 2,741
Joined: Apr 9 2010
Gold: 216.01
Aug 30 2015 01:28pm
Quote (Swash @ Aug 30 2015 09:46pm)
Itse artikkelia kommentoimatta haluaisin kysyä, että miten ette tajua, että tämä nimenomaan on se ongelman ydin? Siis se, että ajatellaan, että "suomalainen kulttuuri" on joku mahtava, koskematon entiteetti joka ei muutu, vaikka maailma ympärillä muuttuu eksponentiaalisella vauhdilla. Ihminen on evoluution saatossa osoittautunut mukautumisen mestariksi ja tätä tarvitaan myös yhteiskunnan tasolla. On melko lailla turhaa koittaa pitää kiinni niistä omista pikku piireistä ja mustavalkosesta maailmankuvasta 2010-luvulla, jossa epävarmuus ja keskenään ristiriitaiset kulttuuriset mallit värittää jokapäiväistä elämää.


Toi kulttuurin kehitys/muuttuminen on hidasta evoluutioo. Ei se sillai mene et herään huomenna sängystä ja päätän et taidanpa kutsua naapurin Jamalin kahville..
Suomalaiset on koko pienen elämänsä asuneet näissä pienissä samoissa piireissä ja tuntuu olevan ihan tyytyväisiä siihen.

Aika naiivi ajatella et ihmiset muuttas mielensä jostaki asiasta (mikä on aina ollut samoin ja mihin se on kasvatettu) ihan vaan koska ois poliittisesti oikein ajatella toisin.

Ja tosiaa tos mun kommentis oli kyse siit et on se sit tuntematon mamu tai tuntematon suomalainen; ei jengi pyydä toista kylään.

e: myös rasismin kanssa pelleilemisen vois lopettaa ja oppia historiasta, että 'rasismi', tai miksikä sitä haluukaan kutsua, on ihmisen luonnossa. Ihan sama mihin maanosaan tai siviilisaation mennää ajassa; joka paikassa esiintyy rasismia ja varmasti tulee aina esiintymään. Mutta voi senki tosin kieltää niinku mediassa tunnutaan tekevän ja elää omassa kuplassaan.

This post was edited by OjjiLol on Aug 30 2015 01:41pm
Go Back To Suomi Topic List
Prev1324325326327328377Next
Add Reply New Topic New Poll