d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev1318319320321322377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 30,190
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jul 11 2015 02:09pm
Quote (Ankeli @ 11 Jul 2015 22:24)
Eristevilla niskassa >


Esinahan alla >
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Jul 11 2015 03:03pm
Raakaa lipeää käsillä ja sartek2 kasvoilla.
on muuten kivaa. Saa vähän käyttää rasvaa seuraavina päivinä/viikkoina jos ei heti pese kunnolla pois.
Member
Posts: 30,190
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jul 11 2015 05:31pm
Quote (A2K @ 12 Jul 2015 00:03)
Raakaa lipeää käsillä ja sartek2 kasvoilla.
on muuten kivaa. Saa vähän käyttää rasvaa seuraavina päivinä/viikkoina jos ei heti pese kunnolla pois.


Hianost kuivuu nahka poijes :D

Ite oon kans lipeä kanssa läträilly töissä, tosi onkoha se 14% mitä putkissa kulkee, mut päälle en oo viel saanu. Kuvia näytetty miltä ihmine näyttää ku hölähtää lipeat niskaa, samote kaikki sähköpalot / puristumiset sun muut... Ei oo mukavaa kattomista :/

e: En siis tiiä mite sähkäri saa " sähköpalon " aikaa, mut kuitekii nahan kyrväyttää poijes, jollakiiha oli 80% ihosta sulanu tapaturmassa, sen "elämänkerta " videoo näytetää aina työturvallisuus kursseilla.

e2: Tästähä on joku ~3-4 vuotta ku tos naapuri tehtaalla joku sähkäri jäi seinän ja rullapukkarin välii, rako alta 5cm, ja kylki seinää vaste oli... Ei hydrauliikka vehkeet antanu anteeks. Kaike lisäks oli aika kokenu, mut turvakytki oli jääny painamatta... Valokenno luuli rullaks tms..

This post was edited by TR0LLFACE on Jul 11 2015 05:37pm
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Jul 12 2015 01:21am
Monesti se on juuri kokenut henkilö.. gonahtavat ja menevät sillä "ennenkään mitään sattunu"-asenteella. :(
meillä lipeä 50%, ei paljon enempää saa nestemäisenä. On tujua kamaa. Meillä yks mies sai kumisaappaat täyteen ja luuli vedeks. Oli pitkään poissa kun iho hävis jaloista.
Member
Posts: 30,190
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jul 12 2015 02:34am
Quote (A2K @ 12 Jul 2015 10:21)
Monesti se on juuri kokenut henkilö.. gonahtavat ja menevät sillä "ennenkään mitään sattunu"-asenteella. :(


Ikävä kyllä totta.. Tässäkii tapauksessa epäiltiin ( kukaan ei siis kyseistä tapaturmaa nähnyt, eikä siinä kohtaa oo kameravalvontaa ), et sähkäri ois oikassu vielä tuotannon linjan läpi, koska jos merkattua huoltoreittiä pitkin ois menny ni ei ois pitäny mikään automaattitoiminto käynnistyä koska huoltoreitillä ei oo valokennoja.

e: Ohjeissa kyllä silti lukee et turvakytkin pitää kääntää " nolla asentoo " ja nykyää on vielä ne " kammat " mitkä laitetaa siihe kytkimeen kiinni ja kampaa tulee 2 lukkoo, toine on meiltä valvomosta ( kyseiselle / samankaltaisille alueelle ei saa enää mennä ilman et myö tiedetään ) jonka joku käy kiinnittää ja toine on sähkärin / mekaanise korjaajaan. Kampa estää turvakytkimen kääntämisen ja sitä ei saa käännettyy ellei kampaa poista ja se edellyttää molempien lukkojen poistoa ja myö ei saaha ottaa lukkoo pois enneku sähkäri / mekaaninen korjaaja on poistanu lukkosa. Sit myö vielä valvomon paneelilta katkastaa kyseisen alueen hydrauliikka pumput sun muut. Tällei ois alunperin pitäny toimii mut nääkii on just niitä asioita joita otetaa käyttöö ku jotai sattuu.. Kammat ja lukot on kuitekii ollu yhtä pitkää ku kyseiset turvakytkin mallit.

e2: Eihä toi toki estä niitä kunigas ideoita " käväsen vielä nopee tarkistaa yhen jutun tuost... " Mutta näeköhä lieventää firma vastuuta kuolemantuottamus asioista / korvauksista tms(?), jos vastoin selkeitä ohjeita on toimittu.

This post was edited by TR0LLFACE on Jul 12 2015 02:48am
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Jul 12 2015 07:52am
Nuo kammat sun muut on kyllä todella hyviä.
Meidän firma satsaa hulluna rahaa nolla tapaturmaa visioon. Maksaa selvää käteistä kun tehdään läheltä piti raportteja kaikista mahdollisista vaaratilanteista. Pienistä ja suurista. Meil on oma työryhmä joka jatkuvasti parantaa koneturvallisuutta etc ympäri firman. Onhan ne sit todellakin alkanu vähentyä.
Member
Posts: 30,190
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jul 12 2015 08:56am
Quote (A2K @ 12 Jul 2015 16:52)
Nuo kammat sun muut on kyllä todella hyviä.
Meidän firma satsaa hulluna rahaa nolla tapaturmaa visioon. Maksaa selvää käteistä kun tehdään läheltä piti raportteja kaikista mahdollisista vaaratilanteista. Pienistä ja suurista. Meil on oma työryhmä joka jatkuvasti parantaa koneturvallisuutta etc ympäri firman. Onhan ne sit todellakin alkanu vähentyä.


Joo, no meil vähä sama. Ja raha palkinto tulee vuosittai jos vuorokohtasesti on tehty x määrä turvallisuus havaintoja + jokane työntekiä on velvolline tekemää 5 havaintoo / vuos tms. Itekkii tehny tyylii " Öljyä lattialla paikassa x, pyyhitty pois " tms :D

This post was edited by TR0LLFACE on Jul 12 2015 08:56am
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Jul 12 2015 09:59am
Quote (TR0LLFACE @ 12 Jul 2015 16:56)
Joo, no meil vähä sama. Ja raha palkinto tulee vuosittai jos vuorokohtasesti on tehty x määrä turvallisuus havaintoja + jokane työntekiä on velvolline tekemää 5 havaintoo / vuos tms. Itekkii tehny tyylii " Öljyä lattialla paikassa x, pyyhitty pois " tms :D


Meillä tulee 4 kertaa vuodessa bonus. Siihen liittyy 4 eri osa-aluetta ja kerrointa. Bonukset on tyyliin 0-650€ riippuen kui on menny. Per naama. Ja meitähän on noin 1100 henkilöö
Member
Posts: 30,190
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jul 12 2015 10:49am
Quote (A2K @ 12 Jul 2015 18:59)
Meillä tulee 4 kertaa vuodessa bonus. Siihen liittyy 4 eri osa-aluetta ja kerrointa. Bonukset on tyyliin 0-650€ riippuen kui on menny. Per naama. Ja meitähän on noin 1100 henkilöö


Meil oli alkuu kans 4 kertaa vuotee mut se vaihettii kerra vuotee, ni tulee se könttä summa kerrallaa.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jul 12 2015 04:47pm
perintäfirmat
lindorff ja tämmöset
miten nää on vieläkin pystyssä ja vieläpä tekee kokoajan isompaa liikevoittoa ?
itse en ikinä näille tyypeille maksa, vaikka ne joskus laskua pistääkin ( sähkölaskut myöhästyy melkee aina )
mut maksan aina vaa sen sähkölaskun sähkölaitokselle, näille perintäfirmoillehan ei oo mikään pakko maksaa mun käsittääkseni

25€ siitä, että ne lähettää käytännössä mulle laskun uudelleen
aika kohtuutonta, koskahan eduskunta tekee tämmösestä koronkiskonnasta laitonta :rolleyes:

This post was edited by Napi on Jul 12 2015 04:48pm
Go Back To Suomi Topic List
Prev1318319320321322377Next
Add Reply New Topic New Poll