d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1312313314315316458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 23 2014 06:40pm
Quote (Pavise @ 24 Jan 2014 03:31)

Kyösti Lindström 5 vuodeksi 10 kuukaudeksi, 22-vuotias Raineri Nyman 4 vuodeksi 6 kuukaudeksi ja 24-vuotias Allan Nyman 2 vuodeksi 10 kuukaudeksi.

Yllättyneet ilmottautuu sitten alapuolelle

//edit:

Tuomioiden lisäksi tekijät joutuvat maksamaan uhrille korvauksia noin 25 000 euroa.
Mitenhän sossu suhtautuu tähän? :D

This post was edited by Napi on Jan 23 2014 06:41pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 23 2014 11:46pm
Quote (Napi @ 24 Jan 2014 02:40)
Kyösti Lindström 5 vuodeksi 10 kuukaudeksi, 22-vuotias Raineri Nyman 4 vuodeksi 6 kuukaudeksi ja 24-vuotias Allan Nyman 2 vuodeksi 10 kuukaudeksi.

Yllättyneet ilmottautuu sitten alapuolelle

//edit:

Tuomioiden lisäksi tekijät joutuvat maksamaan uhrille korvauksia noin 25 000 euroa.
Mitenhän sossu suhtautuu tähän? :D


" Hoiiii, haluut sie munaa perseesee "
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Member
Posts: 4,218
Joined: Nov 19 2009
Gold: 28.00
Jan 25 2014 09:38am
Quote (Rzi @ Jan 25 2014 05:21pm)


Legalize it ! :P
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Jan 25 2014 10:07am
Quote (Rzi @ 25 Jan 2014 17:21)


ite en pössyttele mutta oma mielipide on se että litra kossua päivässä tappaa nopeemmi ku 1-2g kannabista päivässä.

senku laillistas :evil:


e: ja enneku ulisiat käy ulisee, ni postin pointti oli se että suomen runsas alkoholi kulutus " kulttuuri " tappaa vuodessa paljo enemmä ihmisiä ku pari grammaa kannabista per. henkilö / päivä, tosi onha sitte niitä tapa tupruttelijoita jotka vetäsee jointi joka toine vartti, mut silti se ei oo nii vaarallista ku alkoholin aiheuttamat vahingot. tosi samanlaista haittatekijää on molemmissa mutta ei toi keskiolutta vaarallisempaa oo luitekaa :) holhous valtio ku ollaa ni ei voi mitään.

This post was edited by Soppamies on Jan 25 2014 10:12am
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Jan 25 2014 10:56am
Oishan se iha jees saada kukkaa mis ois pitoisuudet tod.näk tasapainos ettei tarvis skitsoilla bodyloadeis mis pumppu jytisee kahtahunttii.

Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 25 2014 06:22pm
Quote (Rzi @ 25 Jan 2014 18:21)

Quote
"kannabiksen vapauttaminen johtaisi vääjäämättömästi sen laajaan käyttöön ja lisäisi merkittävästi sosiaalisia ja kansanterveysongelmia sekä yhteiskunnallisia kustannuksia".


nyksellä makeisverolla saatais samantien kannabiksen "yhteiskunnalliset kustannukset" kuitattua, jengil tulee törkeet munchies
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Jan 25 2014 09:21pm
Quote (Rzi @ Jan 25 2014 06:21pm)

Quote
"kannabiksen vapauttaminen johtaisi vääjäämättömästi sen laajaan käyttöön ja lisäisi merkittävästi sosiaalisia ja kansanterveysongelmia sekä yhteiskunnallisia kustannuksia".

tässä kannattais kattoa et mitä sen dekriminalisoinnista on seurannu muille maille, ja et miten ne vaikuttais erityisesti suomalaisiin olosuhteisiin.
dekriminalisointi tuntuu olevan se "ajan henki" :D

Member
Posts: 7,514
Joined: Jan 15 2005
Gold: 977.01
Jan 27 2014 06:27am
Quote (Gastly @ 26 Jan 2014 05:21)
tässä kannattais kattoa et mitä sen dekriminalisoinnista on seurannu muille maille, ja et miten ne vaikuttais erityisesti suomalaisiin olosuhteisiin.
dekriminalisointi tuntuu olevan se "ajan henki" :D


Uskoisin yhden ongelman olevan se, että päättäjät ei halua myöntää olleensa väärässä.
Eikä haluta myöntää, että kuten uutisessa mainittu, väitökset/päätökset on tosiaan suurilta osin mielikuviin perustuvia eikä todellisia.
Kannabispiikki syndrooma.

Tämä siis oma mielipide miksi dekriminalisointi venyy meillä täällä.
Ja luultavasti vielä hyvän tovin huolimatta siitä mitä muualla maailmalla sanotaan ja mitä todellisuus olisi.

Reilu 60 vuotta sitten oli vielä heroiinia yskänlääkkeessä ja monessa muussa lääkkeessä, koska se oli halpaa.
Eikä siitä meinattu suostua edes luopumaan. Siltikään ei kansa muuttunut narkeiksi.
Toki nykypäivä on osittain eri asia, mutta eipä tässä yritetäkkään heroiinia laillistaa.
En muista tätäkään ikinä kuulleeni historian tunneilla. Ja liittyikö tämä mitenkään mihinkään, tuskin, kunhan tuli mieleen.
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Jan 27 2014 08:23am
https://www.radionova.fi/ohjelmat/enbuske-linnanahde-crew/podcastit/Alexander-Stubb-kannabiksesta---Ehka-mun-liberaaliuden-aste-katkeaa-tahan-paikkaan--30427.html

" Jos sanoisin toisinpäin, katkeaisi poliittinen ura. Eli en kannata kannabiksen laillistamista."

Poliittinen uskottavuus, arvomaailma jne.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1312313314315316458Next
Add Reply New Topic New Poll