Quote (Gastly @ 26 Jan 2014 05:21)
tässä kannattais kattoa et mitä sen dekriminalisoinnista on seurannu muille maille, ja et miten ne vaikuttais erityisesti suomalaisiin olosuhteisiin.
dekriminalisointi tuntuu olevan se "ajan henki"

Uskoisin yhden ongelman olevan se, että päättäjät ei halua myöntää olleensa väärässä.
Eikä haluta myöntää, että kuten uutisessa mainittu, väitökset/päätökset on tosiaan suurilta osin mielikuviin perustuvia eikä todellisia.
Kannabispiikki syndrooma.
Tämä siis oma mielipide miksi dekriminalisointi venyy meillä täällä.
Ja luultavasti vielä hyvän tovin huolimatta siitä mitä muualla maailmalla sanotaan ja mitä todellisuus olisi.
Reilu 60 vuotta sitten oli vielä heroiinia yskänlääkkeessä ja monessa muussa lääkkeessä, koska se oli halpaa.
Eikä siitä meinattu suostua edes luopumaan. Siltikään ei kansa muuttunut narkeiksi.
Toki nykypäivä on osittain eri asia, mutta eipä tässä yritetäkkään heroiinia laillistaa.
En muista tätäkään ikinä kuulleeni historian tunneilla.
Ja liittyikö tämä mitenkään mihinkään, tuskin, kunhan tuli mieleen.