d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev1306307308309310377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Oct 3 2014 06:28pm
Quote (Speedparts @ Oct 4 2014 03:22am)
lueppas uudestaan mihin ne rahat meni

en ymmärrä. toimeentulotukea koskevassa lainsäädännössä lukee selkeesti että vähäiset terveydenhuoltoon liittyvät kustannukset kuuluu selkeesti siihen mitä toimeentulotuki kattaa, ja tässä tapausessa toi ~30e tulkittiin vähäseks. maksoin ite kanssa toimeentulotuesta kaikki vähäpätöset tikkaamiset sun muut.
ymmärtääkseni kans kaikki vähemmän kustantava lääkitys, olkoot vaikka kuinka pitkäkestosta menee omaan piikkiin. diabeetikotki maksaa aina oman osuutensa jne.


hui jumalauta ku oon humalassa, tauko päihteistä on ilmesesti pudottanu näitä toleransseja aika runsaasti.

This post was edited by Gastly on Oct 3 2014 06:28pm
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Oct 3 2014 09:31pm
Quote (Gastly @ 4 Oct 2014 03:28)
en ymmärrä. toimeentulotukea koskevassa lainsäädännössä lukee selkeesti että vähäiset terveydenhuoltoon liittyvät kustannukset kuuluu selkeesti siihen mitä toimeentulotuki kattaa, ja tässä tapausessa toi ~30e tulkittiin vähäseks. maksoin ite kanssa toimeentulotuesta kaikki vähäpätöset tikkaamiset sun muut.
ymmärtääkseni kans kaikki vähemmän kustantava lääkitys, olkoot vaikka kuinka pitkäkestosta menee omaan piikkiin. diabeetikotki maksaa aina oman osuutensa jne.


hui jumalauta ku oon humalassa, tauko päihteistä on ilmesesti pudottanu näitä toleransseja aika runsaasti.



En jaksa lukea mistä nyt taas puhutaan mutta ihan noin omakohtaisesta aiemmasta kokemuksesta (vuosia sitten )voin kertoa, että toimeentulotuki on kattanut aikoinaan jokaikisen sairaala/lääke laskun 100%. sain joskus jopa 160e juoksukengät menemää toimeentulotuessa läpi sillein että maksovat 50e niistä kuittia vastaan. Pitää vaa osata :D

This post was edited by SK7 on Oct 3 2014 09:34pm
Member
Posts: 7,514
Joined: Jan 15 2005
Gold: 977.01
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Oct 23 2014 11:31am
otin taas 1500€ + perus tuplaus vedoilla 400
Member
Posts: 2,741
Joined: Apr 9 2010
Gold: 216.01
Oct 23 2014 11:38am
Quote (Rzi @ Oct 23 2014 08:31pm)
otin taas 1500€ + perus tuplaus vedoilla 400


don8
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Oct 23 2014 08:27pm
Voisko joku valaista mulle mikä toi ruotsin? sukellusvene jupakka on, en oo alusta asti seurannu ni ei pääse enää kärryille. ihan sellanen yhen lauseen selvitys riittää :)
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Oct 24 2014 02:52am
Quote (Speedparts @ 24 Oct 2014 05:27)
Voisko joku valaista mulle mikä toi ruotsin? sukellusvene jupakka on, en oo alusta asti seurannu ni ei pääse enää kärryille. ihan sellanen yhen lauseen selvitys riittää :)


Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Oct 24 2014 01:43pm
Quote (Speedparts @ Oct 24 2014 05:27am)
Voisko joku valaista mulle mikä toi ruotsin? sukellusvene jupakka on, en oo alusta asti seurannu ni ei pääse enää kärryille. ihan sellanen yhen lauseen selvitys riittää :)

venäläisillä on sukellusveneitä ja valtiot testaa aina että miten vahvoja toiset valtiot on. Ruotsi on laiminlyöny puolustustaan samalla ku Venäjä on panostanu siihen, ja Venäjä testaa sekä näyttää voimiaan muiden valtioiden rajoja loukkaamalla (rajojen loukkaus on semmonen tilanne jossa paikallinen koulukiusaaja kävelee keskellä käytävää ja töytäsee kaikkia ja kaikkea jotka sattuu tielle).
syitä tolle sukellusvenejupakalle saattaa olla monia. vakoilu kuuluu joka maan perusarsenaaliin sekä vastavakoiluna että myöskin muiden maiden tietojen urkintana ton e.m. testailun lisäks.

Ruotsihan on muuten valpastunu puolustuksensa suhteen viime vuoden aikana ja on sotateknologian huippumaa, ja Suomen sekä Ruotsin intressit ja mielenkiinnonkohteet käy tosi hyvin yhteen (kumpikaan ei oo NATO-maa, mutta kumpiki on EU-maa. Pohjoismaat / kulttuuri, talous, väestölliset siteet jne. jne.) joten Suomi ja Ruotsi on lähentämässä puolustusyhteistöitään - ite soisin näkeväni aika syvääki integrointia tän suhteen.


RussiaTodayn peräaukosta suoraan nieluihinsa paskaa imevät pellet, tekoälyköt ja mukatiedostavat pers'aukot tietysti tietysti puolustaa Venäjää ja väittää koko jupakkaa länsimaiden propagandaksi ynnä muuksi.
Member
Posts: 17,885
Joined: Feb 19 2008
Gold: 230.00
Oct 24 2014 02:21pm
menin kauppaan rikkoakseni 20e setelin kahteen 10e seteliin mutta ei kassaneito voinut tehdä niin ni pyystin sitten jotaki pikku arpaa ja hää antoi mulle semmosen euron rapsutus arvan,

menin autolleni ja rapsuttelin arpaa ja siellä olikin kolme kertaa summa 20e, olin tyytyväinen.

palasin hetimmiten samaiselle kassalle ja totesin että '' sähän annoit mulle hyvän arvan ''.

se oli kivaa.

mutta ei suinkaan yleistä! :O
Member
Posts: 32,744
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.18
Oct 24 2014 02:22pm
Quote (Gastly @ 24 Oct 2014 22:43)
venäläisillä on sukellusveneitä ja valtiot testaa aina että miten vahvoja toiset valtiot on. Ruotsi on laiminlyöny puolustustaan samalla ku Venäjä on panostanu siihen, ja Venäjä testaa sekä näyttää voimiaan muiden valtioiden rajoja loukkaamalla (rajojen loukkaus on semmonen tilanne jossa paikallinen koulukiusaaja kävelee keskellä käytävää ja töytäsee kaikkia ja kaikkea jotka sattuu tielle).
syitä tolle sukellusvenejupakalle saattaa olla monia. vakoilu kuuluu joka maan perusarsenaaliin sekä vastavakoiluna että myöskin muiden maiden tietojen urkintana ton e.m. testailun lisäks.

Ruotsihan on muuten valpastunu puolustuksensa suhteen viime vuoden aikana ja on sotateknologian huippumaa, ja Suomen sekä Ruotsin intressit ja mielenkiinnonkohteet käy tosi hyvin yhteen (kumpikaan ei oo NATO-maa, mutta kumpiki on EU-maa. Pohjoismaat / kulttuuri, talous, väestölliset siteet jne. jne.) joten Suomi ja Ruotsi on lähentämässä puolustusyhteistöitään - ite soisin näkeväni aika syvääki integrointia tän suhteen.


RussiaTodayn peräaukosta suoraan nieluihinsa paskaa imevät pellet, tekoälyköt ja mukatiedostavat pers'aukot tietysti tietysti puolustaa Venäjää ja väittää koko jupakkaa länsimaiden propagandaksi ynnä muuksi.


Ihan mielenkiinnosta vertailin Suomea Ruotsiin ja sit läpällä Norjaan. Norja näyttäis olevan lähempänä Suomea tämmösissä "pehmeemmissä" jutuissa, mikä on sinällään aika mielenkiintosta.

http://geert-hofstede.com/finland.html
Go Back To Suomi Topic List
Prev1306307308309310377Next
Add Reply New Topic New Poll