d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1303304305306307458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Dec 12 2013 01:20pm
Quote (hartwall @ 12 Dec 2013 21:09)
Millä tavoin linnassa istuminen oikeastaan tekis ihmisestä parempaa kansalaista. Vai onks tää nyt tätä kostokulttuuria?


joo munat irti, uhataan tappaa, lähetetään siperiaan, silmä silmästä saa kuulla aina. ei ole ihmiset paljoa kehittyny vielä
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Dec 12 2013 01:22pm
Quote (hartwall @ 12 Dec 2013 21:09)
Millä tavoin linnassa istuminen oikeastaan tekis ihmisestä parempaa kansalaista. Vai onks tää nyt tätä kostokulttuuria?


Isommat tuomiot vähentää halua tehä rikoksia. Jos näpistyksestä sais raippaa ja raiskauksesta kuritushuonetta ja murhasta julkisen mestauksen, vähenis aivan varmasti rikokset.

Pelleilyä tälläne et raiskauksestaki vaan sanotaan et: hyi sua, meeppäs nyt sinne lepokotiin mitä kutsutaan vankilaks. Oot viikonloput vapaalla ja sul on telkut ja kaikki. Syöt parempaa ruokaa ku opiskelijat ja vuodessa pääset pois jo.
Vähän niinku armeija, mut paljon helpompaa.
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Dec 12 2013 01:23pm
Väärä paikka..

This post was edited by A2K on Dec 12 2013 01:24pm
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Dec 12 2013 01:33pm
Quote (SanHose @ 12 Dec 2013 21:13)
Eli pitäskö murhaajat ennemmin päästää kotiin torujen jälkeen?


Must vaan tuntuu hassulta tää ajatus pistää rikolliset saman katon alle jakamaan tätä fiilistään. Tiiäks esim. huumeiden käyttö on suurimmillaan vankilassa jonne niit diilereitä tungetaan. Fiksua?
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Dec 12 2013 01:40pm
Quote (hartwall @ 12 Dec 2013 21:09)
Millä tavoin linnassa istuminen oikeastaan tekis ihmisestä parempaa kansalaista. Vai onks tää nyt tätä kostokulttuuria?


Se ei tee siintä parempaa mutta ei hän silloin olisi myöskään ihmisten joukossa jotka ei ansaitse tollaista.
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Dec 12 2013 01:41pm
Quote (hartwall @ 12 Dec 2013 21:33)
Must vaan tuntuu hassulta tää ajatus pistää rikolliset saman katon alle jakamaan tätä fiilistään. Tiiäks esim. huumeiden käyttö on suurimmillaan vankilassa jonne niit diilereitä tungetaan. Fiksua?


Se on totta ettei nistejä sinne kannata laittaa, vaan ohjataan pakkokatkasuhoitoon.
Mut ei noit yhteiskunnan riippakiviä voi rankaisematta jättää. Pitää olla jokin pelote jolla pidetään rikollisuus kurissa. Tällä hetkellä se pelote on lähinnä naurettava.
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Dec 12 2013 01:59pm
Ai 12 vuotta linnassa on lyhyt aika, nauretta vaa paskaa. Sehän on ikuisuus.

Mut edelleenkin, mikä näis rangaistuksista parantaa ihmisiä?
Member
Posts: 7,514
Joined: Jan 15 2005
Gold: 977.01
Dec 12 2013 02:03pm
Quote (hartwall @ 12 Dec 2013 21:59)
Ai 12 vuotta linnassa on lyhyt aika, nauretta vaa paskaa. Sehän on ikuisuus.

Mut edelleenkin, mikä näis rangaistuksista parantaa ihmisiä?


Ompahan muut tietosia mitä seuraa. Tuskin sekään heitä auttaa että annetaan jatkaa ryöstelyä tahi raiskaamista tahi murhaamista.
Sun pitäis antaa varmaan parannusehdotuksia tonne. Minäki mielelläni kuulisin mikä toimii paremmin ku vaikka vankila tai sakot.
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Dec 12 2013 02:08pm
Quote (hartwall @ 12 Dec 2013 21:59)
Ai 12 vuotta linnassa on lyhyt aika, nauretta vaa paskaa. Sehän on ikuisuus.

Mut edelleenkin, mikä näis rangaistuksista parantaa ihmisiä?


Se ei paranna edelleenkään, luonnetta ei voi muuttaa, mutta käytöstä voi ehkä korja.

Mutta siis esim. minun pointti noissa postauksissa on se että ihmiset jotka käyttää omia lapsiaan seksuaalisesti hyväks ja muutenkiin + murhaa oman puolisonsa, ei ansaitse mittän muuta ku neljäpemustettua seinää + katon + lattian ja 3 -5 kertaa jonku sorti murkinaa päivässä...
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Dec 12 2013 02:19pm
Enkö mä tos jonpostannu,
Kovempi tuomio kasvattaa riskiä, joka vähentää halua ottaa riskiä.
Jos taposta sais jonku 50€ sakon, joku puukotettais hengiltä joka päivä vaikka vain huvikseen. Aina löytyy niitä jotka sen tekis muttei näillä tuomioilla uskalla.
Jos siitä sais kuolemantuomion, olis vielä vähemmän halukkaita kokeilemaan onneaan.
Äärimmäisiä esimerkkejä, mut pointti korostuu sillai.
Ja onhan kaikki vankilassa istuvat aina jatkuvan valvonnan alla. Vähemmän joku lapsiin sekaantuja/raiskaaja tekee juttujaan vankilassa /mielisairaalassa kuin vapaana.
Eli kyllä se laitokseen sulneminen auttaa. Eipähän ole vaaraksi kellekkään sillä aikaa.
Monet niiden uhreista jopa muuttuu samanlaisiks ajan kanssa. Ikävä kyllä.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1303304305306307458Next
Add Reply New Topic New Poll