d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uskonto > Uskoa Vai Ei?
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 5 2014 06:26am
Quote (Gastly @ 5 May 2014 14:02)
useimmat ihmiset kykenee abstraktiin ajatteluun jo tossa 12:nnen ikävuoden jälkeen (esimerkkinä toimikoon olkinuket "ukosta pilven päällä" vs. oikeat käsitetyt jumaluudet")

tää sama tulee sulta nyt toisen kerran, niin kysyn. mikä on tää sun "oikea jumaluus/jumala"?
koska kaikkihan nää uskonnot palvoo vaan erillaisia kuvitelmia, pronssi/heinä/mitä vaan materiaalia-ukkoja

ja musiikki sentään perustuu aistien ärsykkeisiin. usko.. ei mihinkään.

This post was edited by A2K on May 5 2014 06:31am
Member
Gold: 68.99
May 5 2014 06:39am
Quote (A2K @ May 5 2014 03:26pm)
tää sama tulee sulta nyt toisen kerran, niin kysyn. mikä on tää sun "oikea jumaluus/jumala"?
koska kaikkihan nää uskonnot palvoo vaan erillaisia kuvitelmia, pronssi/heinä/mitä vaan materiaalia-ukkoja

ai siis se, että miten ihmiset kokee ja käsittaa jumaluudet oikeasti - siis ei se autistis-kirjaimellinen karikatyyriesitys johon monilla pakonomaisesti jumaluuksia kieltävillä on joku kumma fiksaatio.
Quote (Gastly @ May 5 2014 02:02pm)
useimmat ihmiset kykenee abstraktiin ajatteluun jo tossa 12:nnen ikävuoden jälkeen

Quote (A2K @ May 5 2014 03:26pm)
a musiikki sentään perustuu aistien ärsykkeisiin. usko.. ei mihinkään.

ai mitä? siis sä ihan oikeesti sanot että "on hauskaa ku mun tärykalvo värähtelee" - tai siis hyväksyt kokemukses musiikista jonaki merkityksellisenä
ja asetat arvoja eri ilman värähtelytaajuuksille ja miten ne vaihtelee
eihän toi oo yhtään rationaalis-loogista!

This post was edited by Gastly on May 5 2014 06:41am
Member
May 5 2014 06:44am
Quote (Gastly @ 5 May 2014 15:39)
ai siis se, että miten ihmiset kokee ja käsittaa jumaluudet oikeasti - siis ei se autistis-kirjaimellinen karikatyyriesitys johon monilla pakonomaisesti jumaluuksia kieltävillä on joku kumma fiksaatio.

niin, kun pelästyin jo, että sä meinaat että joku jumala olisi todellisempi kuin toinen jumala.
ajattelin että tarkoitat "oikealla jumalalla" esim omaa uskoasi ja heinä-ukolla sitten muiden uskoa.

näähän on niitä juttuja, mistä ei pääse ikinä mihinkään keskustelemalla.
se joka uskoo, ei muutu vaikka löis minkälaiset todisteet naaman eteen (jos siis sellaisia olisi) olemassa olemattomuudesta.
itse lähinnä kirjotan tänne huvikseni tästäkin aiheesta, enkä edes kovin vakavissani.
mitä sitä turhaan vauhkoomaan. jokainen "tietää" olevansa oikeassa kuitenkin.

Quote (Gastly @ 5 May 2014 15:39)
ai mitä? siis sä ihan oikeesti sanot että "on hauskaa ku mun tärykalvo värähtelee" - tai siis hyväksyt kokemukses musiikista jonaki merkityksellisenä
ja asetat arvoja eri ilman värähtelytaajuuksille ja miten ne vaihtelee
eihän toi oo yhtään rationaalis-loogista!

oonko mä sanou että mä olen joku rationaalis-loogikko?

meinasin kirjottaa tähän ihan oikean todellisen selityksen tälle, mut en ny jaksa.
"tiedät kuitenkin kaiken jo valmiiks" kuten aina
(ja sit postaat jonkun kopypasten, kuten aina

/kiinostus loppu

This post was edited by A2K on May 5 2014 07:10am
Member
Gold: 16,453.00
May 5 2014 06:56am
Kuten jo mainitsin aikasemmin, puhumalla ei pääse mihinkään :D

Oletan että Gastly on jonkun sortin hihhuli tai sitten trollaa, niin kerroppa, ollaanko me ateistit syntisiä, kun ei uskota tyhjään?

Mutta ei se Jesse ihan turha mies ollu, kun veden viiniksi muutti! ;) Vaikka itse vihaankin viiniä.
Member
Gold: 0.00
May 5 2014 11:57am
Quote (TheJoona @ 5 May 2014 15:56)
Kuten jo mainitsin aikasemmin, puhumalla ei pääse mihinkään :D

Oletan että Gastly on jonkun sortin hihhuli tai sitten trollaa, niin kerroppa, ollaanko me ateistit syntisiä, kun ei uskota tyhjään?

Mutta ei se Jesse ihan turha mies ollu, kun veden viiniksi muutti! ;) Vaikka itse vihaankin viiniä.

itse asiassa tuollaisiin näkemyksiin päätyy kuka tahansa riittävän syvällisesti päätellyt henkilö omista uskomuksista täysin riippumatta

"kylmä järki" ei ole itseisarvo vaan kiertoilmaus loogiselle päättelylle. Alkuehdot ovat aina mielivaltaisia
Member
Gold: 60.01
May 6 2014 07:55am
Quote (A2K @ 5 May 2014 13:49)
Eli on ihan normaalia että aikuinen ihminen kuvittelee todelliseksi olentoja joilla on supervoimia. Puhuu niille päivittäin ja antaa niiden ohjata elämäänsä. Jopa omien pienien lastensa elämää.

Mun mielestä se kuulostaa hyvin vakavalle.

vakavalta*

Juuh kyllähän tuollanen kuvaus kieltämättä kuulostaa huolestuttavalta. Lohdullista on tietysti se, että em. kuvaus koskee hyvin pientä osaa uskovista ihmisistä.
Sehän on päivänselvää, että esim. keskivertokristitty on perusluonteeltaan aivan tavallinen ihminen, eikä se uskossa oleminen tarkota heti sitä, että uskotaan supervoimiin ja "olemattomiin satuhahmoihin."
Kredibileteetti sun kirjottelulta menee tän keskustelun osalta ehkä siinä, että sulla ei näköjään ole mitään hajua mistä puhut.
Member
Gold: 0.00
May 6 2014 11:39am
Quote (Rupsu @ 6 May 2014 16:55)
vakavalta*

Juuh kyllähän tuollanen kuvaus kieltämättä kuulostaa huolestuttavalta. Lohdullista on tietysti se, että em. kuvaus koskee hyvin pientä osaa uskovista ihmisistä.
Sehän on päivänselvää, että esim. keskivertokristitty on perusluonteeltaan aivan tavallinen ihminen, eikä se uskossa oleminen tarkota heti sitä, että uskotaan supervoimiin ja "olemattomiin satuhahmoihin."
Kredibileteetti sun kirjottelulta menee tän keskustelun osalta ehkä siinä, että sulla ei näköjään ole mitään hajua mistä puhut.

Ruu ruu rupsuutin, rupsuutin jaa rapsuutin.
Member
Gold: 5,739.04
May 7 2014 07:44am
kävin kirkossa. iha jees. (kiitos massiivisesta perinnöstä ex-papalle)

irtisanouduin töistä :rofl:
Member
Gold: 4.97
May 7 2014 07:49am
Quote (do_NaUKI @ 7 May 2014 15:44)

irtisanouduin töistä  :rofl:

Väität että oot saanu jostain töitä?
Member
May 7 2014 08:09am
Quote (do_NaUKI @ 7 May 2014 16:44)

irtisanouduin töistä  :rofl:

jos tuli niin paljon ettei töitä tarvi tehä, verottaja kiittää 30%:sta
Go Back To Suomi Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll