d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi >
Poll > Politiikka > Polli
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 2.62
Feb 18 2014 09:06pm
Asiahan on fifty sixty eli kannatan kaikkea joka auttaa minua sillä hetkellä elämässä(tämä tulee siis vaihtelemaan elämänvarrella)

muu on merkityksetöntä/neutraalia. jokaisella asialla monta puolta josta lähteä purkamaan niitä, siksi en osoita mitään enkä ketään.

voidaan siis sanoa, koska en näin työttömänä opiskelijana ui rahoissa tai muutenkaan elele herroiksi hallitus ei ole onnistunut miellyttämään minua.
Member
Gold: 136.00
Feb 19 2014 12:15am
Vastaus on EI koska suomessa pitäs vallita diktaturia.

E: silti aion äänestää kokoomusta ensi vaaleissa

This post was edited by doodleboodle on Feb 19 2014 12:15am
Member
Gold: 68.99
Warn: 10%
Feb 19 2014 02:22am
Quote (Soppamies @ Feb 19 2014 05:17am)
Eli väität siis että jos Suomi ei olisi osallistunut esim. Kreikan tukipakettiin, Suomen talous olisi kaatunut ? Meinaat nytten vientiä ( olisi bisnes lopahtanut ) vai mitä oikein koitat sanoa tällä :) ?

talouteen liittyy paljon muitaki muuttujia ku lehdistössä hehkutetut tukipaketit.
meinaan sitä että hallitus pyrkii ilmesesti tasapainottamaa tuotannon ja velkaantumisen suhdetta jotta rahotuskriisit ei hotkasis koko taloutta suihinsa (mallia Kreikka), ja koska tuotantoa ei voi loihtia tyhjästä on jostaki säästettävä
työttömyystukiinha ei perinteisesti uskalleta koskea, koska suurimmat äänestäjäkunnat on töissä käyviä ihmisiä joiden suurin huoli ois se työttömyys - jonka takia jo tossa 90-luvulla leikattii ensisijasesti opiskelijoilta ja yhteiskunnan vähävarasilta

Quote (Soppamies @ Feb 19 2014 05:17am)
e3: ja tohon siun kysymykseen että miten ne jutut pitäs hoitaa ni omasta mielestä tukipaketteihin osallistuminen oli typerää Suomen talouden kannalta, ois voitu jättää kokonaan väliin tai jos nyt on ihan pakko syöksyä perse eeltä puuhun niin se summa ois voitu miettiä uusiks.. Ja onko sinusta se asia jo silloin mietitty loppuun ? että kyllähän nyt pärjätään joo, ei miulla ole mitään hätää ja tuskin siullakaan mutta ne ketkä tästä tod. näk. eniten kärsii on tuleva sukupolvi jos kelkkaa ei pikkuhiljaa käännetä. Sinähän et voi itseäsi tähän tinteeseen astettaa mutta itseäni harmittaa ku nyky " viisaat " ovat kovaa vauhtia pilaamassa lapseni tulevaisuuden.

äänestäisit kommunisteja
Member
Gold: 0.00
Feb 19 2014 06:42am
Quote (Gastly @ 19 Feb 2014 10:22)
meinaan sitä että hallitus pyrkii ilmesesti tasapainottamaa tuotannon ja velkaantumisen suhdetta jotta rahotuskriisit ei hotkasis koko taloutta suihinsa (mallia Kreikka)

Elikkä siis jos mentäs ajassa taaksepäin, hallitus sanoisi EI tukipaketeille niin nyt oltas paskemmassa talous tilanteessa, velkaa ja työttömyyttä olisi enemmän, euro olisi romahtanut ja EU maat olisi hajantuneet ja jopa ehkä tehny omia " liittoutumia " :D NIINKÖ ?

Eli jos Suomi ei olisi osallistunut niin koko tukipaketti olisi mennyt persiilleen ja Kreikka olisi kaatunut ja sitä mukaan koko euro alue menny sen mukana :-----D ????!!

KYLLÄ, näin sen täytyy mennä :lol:

Nykyinen Hallitus FTW !!!

Jätän tämän tähän, menee jo turhan " lohikäärmeen näkemiseks " :D

Member
Gold: 136.00
Feb 19 2014 06:57am
Quote (Soppamies @ Feb 19 2014 12:42pm)

Nykyinen Hallitus FTW !!!

Taitaa olla itse Päivi Räsänen siellä lankojen toisessa päässä?
"Soppamies"
Member
Feb 19 2014 07:16am
Quote (doodleboodle @ 19 Feb 2014 14:57)
Taitaa olla itse Päivi Räsänen siellä lankojen toisessa päässä?
"Soppamies"

Siinä on ihmine joka pitäs viiä saunataakse ja....

Sinä taas taidat olla niitä Kataisen kassinkantajia ^_^ ?

e: " Jykä hei, saanks mä kannatella sun kiveksiäs, jooko ? "

This post was edited by Soppamies on Feb 19 2014 07:20am
Member
Gold: 68.99
Warn: 10%
Feb 19 2014 07:20am
Quote (Soppamies @ Feb 19 2014 03:42pm)
Elikkä siis jos mentäs ajassa taaksepäin, hallitus sanoisi EI tukipaketeille niin nyt oltas paskemmassa talous tilanteessa, velkaa ja työttömyyttä olisi enemmän, euro olisi romahtanut ja EU maat olisi hajantuneet ja jopa ehkä tehny omia " liittoutumia " :D NIINKÖ ?

Quote (Gastly @ Feb 19 2014 11:22am)
talouteen liittyy paljon muitaki muuttujia ku lehdistössä hehkutetut tukipaketit.

tää keskustelu loppuu tähän.
Member
Feb 19 2014 07:41am
Quote (Gastly @ 19 Feb 2014 15:20)
tää keskustelu loppuu tähän.

Jatko kyssäri nopee :

Mikähän muu on voinut aiheuttaa Suomelle tämän tilanteen KUIN tukipaketit :rolleyes: ?

Siintähän nyt minun posteissa on kyse ja mikään muu ei minun mielestä selitä sitä kuinka Suomen talous on tähän ajautunut :)

Kokonaisuutta pitää katsoa, kyllä, mutta tämä tilanne mikä Suomessa on, niin on minun mielestä sen syytä ku niihin tukipaketteihin lähettiin mukaan. Talous ei olisi romahtanut vaikka niihin ei oltas osallistuttu, jotenka mikä muu on nytten se siun näkökulma siihen kun Suomen talous on persiillään ja " valoa risukasassa " ei pilkota ?

Koitat kovasti puolustella tukipakettien tärkeyttä mutta et voi selittää / sanoa suoraan mikä muu on se syy että Suomen talous on nytten mitä on, työttömyys ja verotus rassaa kansalaisia ja kataisen hallitus levittää käsiä ja kysyy et mitä opposition mielestä pitäisi tehdä.

Omaa paskakuoppaa pyytää täyttämään ku ei ite pysty lapiomaa sitä täytee, vittu mitä pellejä siellä oikeesti on..

Ja kyllä tiedän että EU alueen kokonaisuutta pitää aina ajatella ( esim. minun työpaikkani on rippuvainen siintä että euroalue pysyy " maksuvahvana " ja vienti käy ), MUTTA silti mitä helvetin hyötyä siintä oli Suomelle ku siihen silloin ryhdyttiin, ottaen huomioon että Suomen talous ei silloinkaan ollut mikään vaikain mahdollinen ja takkiin ei oltas saatu vaikka ei ois lähetty tukipaketteihin mukaan.

Oikeesti en tiedä miten vitussa tämän talous tilanteen saisi muuhun suuntaa kipattua kuin tukipakettien syyksi... Niillä ei Suomen taloutta vakautettu ja ilman niitä Suomen talous ei olisi romahtanu. EU:n hyöty siintä oli ? no jaa, kukahan sen voi selittää niin että se näyttäisi tilastoissa hyvältä :D ? harvassa on ihmiset...

Joo eihän siinä :D hieno polli, vois jatkaa lätkän kattomist :)

e: ja oikeesta Aku, ei tarttee vaivautua vastaamaan :) ethän sinä sieltä saa muuta kuin ympäripyöreen, ohiammutun viittauksen talouden vaukattamiseen joka on täyttä paskaa jos mietitään aikuisten oikeesti että Suomen hyöty tähän leikkiin ryhtymisestä oli ja edelleen on täysi pyöreä nolla, se on tullu jo itse päättäjien suusta ku on vähän rivien välistä lukenut :rolleyes:

Joo T/C :locked:

This post was edited by Soppamies on Feb 19 2014 07:48am
Member
Feb 19 2014 10:07am
Quote (Soppamies @ 18 Feb 2014 22:42)
Noh, sehän oli ihan tuulesta temmottu heitto ja mitä jälkimäisee tulee ni se viittas vähä siihe ku sie aika hanakasti puolustat tota poikaystävääs tuossa, Akun kanssa asiallisesti keskustelen ja sie tuut sultaa saibaa siihen väliin niin mitä muuta voit olettaa :) ?

Mutta kyllä nyt kiinnostus sen verran heräs et kerro toki mitä puuhailet :)

korkeakoulussa opiskelen alaa, jota todennäköisesti sinäkin pitäisit "yhteiskuntakelpoisena".

gastly pärjää ihan hyvin ilman mua. Mun mielestä on vain hauskaa nähdä ootko sä vain laiska väittelemään vai onko sun perustelut oikeasti niin heikolla pohjalla.
Member
Gold: 695.91
Feb 19 2014 10:25am
suomi foorumi poliitikkoja täynnä
Go Back To Suomi Topic List
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll