d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Kun Ootte Työttömiä
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 22,362
Joined: Feb 9 2006
Gold: 1,100.00
Jan 30 2013 07:44am
Quote (Jolli1 @ 30 Jan 2013 15:00)
no lähinnä nyt tarkotin, että en todellakaan rupee ainakaan mitään aikakausilehtiä tai liittymiä myymään puhelimitse. tai oikeestaan mitään muutakaan puhelimitse.



herra ei lukenut vissiin muita sivuja?



mitä on boulderointi? louhimista? kivien tsippailua?


Opiskele jumalauta!
Pääset sit tekemään semmosta duunia, mikä sopii itsekunnioitukselle.
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Jan 30 2013 07:44am
Quote (Rzi @ Jan 30 2013 03:39pm)
sitä joutuu sen eteen käymään kaiken maailman kursseja + palkatonta työtä. sit jos ei käy ni jää se satanen elämiseen koska tukia lasketaan ja saa ravata koko ajan lässyttämässä millon missäki


riippuu vissiin paikkakunnasta. nm: 0 kertaa kursseilla
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jan 30 2013 07:47am
Quote (do_NaUKI @ 30 Jan 2013 15:44)
riippuu vissiin paikkakunnasta. nm: 0 kertaa kursseilla


totta
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Jan 30 2013 07:49am
Quote (Saimoz @ 30 Jan 2013 15:44)
Opiskele jumalauta!
Pääset sit tekemään semmosta duunia, mikä sopii itsekunnioitukselle.


edelleenkin en voi opiskella tällä hetkellä ainakaan missään oppilaitoksessa. ja yksin opiskelusta tuskin tulee yhtään mitään. kunhan saan nyt ton intin pois alta ni kyllä sitä sitten joutaa taas lähteä opiskelemaan.
Member
Posts: 11,336
Joined: Oct 1 2005
Gold: 48.15
Jan 30 2013 08:00am
Quote (Jolli1 @ 30 Jan 2013 03:14)
tarkoitatko, että mitä työttömät tekee konkreettisesti päivittäin? mainitsin sossut ja kelat ja te-toimistot koska ne ovat tällä hetkellä ainoa tulonlähteeni. ei mikään perustulo, mikä ei ole varmaan ees vielä todellisuudessa harkintavaiheessa edes. enkä todellakaan tarkoita, että käyn päivittäin ko. virastoissa, en todella, mutta viikoittain. ja suurin syy miksi mainitsin nämä virastot on se, että se syö miestä kävellä niissä mestoissa.

maailmassa todellakin on tekemistä, on paljonkin. nyt kun kerta asian otit esille, mainitseppa jokin asia, mitä pienituloinen voisi sitten tehdä vaikkapa heti huomenna ja ylihuomenna ja sitä seuraavana päivänä? tahi ees muutamana kertana viikossa parin tunnin ajan. mainitse jotain vielä sen lisäksi, mitä olen tähän topicciin jo maininnut.
koulut ovat jo pois suljettuja. koulu olisi mahtava homma, mutta tässä elämän vaiheessa en vain yksinkertaisesti voi lähteä opiskelemaan.


Siis tuo kelasossukommentti meinas just sitä että se on ihan suotta niin kusipäistä ja nöyryyttävää. Kun työttömyyttä on aina tässä systeemissä, siis merkityksessä että ei ole palkkatyösuhteessa. Eikä se siinä mielessä ole mitenkään yksilön vika.

Tuo itsensä kehittäminen on yks aika kova, lue. Aihe kun aihe melkeinpä mene syvälle johonkin mikä nappaa. Tai jos lukeminen ei maistu niin vaikka sitten nuo Tedtalkit yms.
Toinen on vaikka järjestöhommat jos joku siisti juttu löytyy. Yhteiskunnallinen aktivoituminen (puoluepolitiikan tai jonkun ihan muun piirissä), vapaaehtoishommat, projektit kaverien kera.
Emmäkään oikeesti osaa. Sepä se, ihmiset kasvatetaankoulutetaan siihen putkeen ja sen ulkopuolella ei osata toimia. Niinkun itsenäisesti. Toivottavasti löydät jonkun kanavan toimeliasuudelles, tommonen alkaa ahistaan pitkän päälle.

Opiskelusta... ei sitä tarvii miettiä opiskeluna, tai mitenkään tavoitteellisena että opiskelempa tän jutun/alan. Lue juttuja joka suunnasta mitkä vaan kiinnostaa. Virikkeitä ja ajatuksen ituja kun on päässä niin on harvoin tylsää. Ehkä sieltä löytyy joku juttu jota voi viedä pidemmälle.

This post was edited by Matroskin on Jan 30 2013 08:02am
Member
Posts: 17,885
Joined: Feb 19 2008
Gold: 230.00
Jan 30 2013 08:58am
e oo työtön.
Member
Posts: 29,057
Joined: Aug 3 2005
Gold: 13.37
Jan 30 2013 09:48am
Quote (Jolli1 @ 30 Jan 2013 15:00)
mitä on boulderointi? louhimista? kivien tsippailua?


http://fi.wikipedia.org/wiki/Boulderointi

Nii ja +1 ted talkeille yms sivistäville videoille tai muulle matskulle jos ei töissä ollessa ollu aikaa moisille
Member
Posts: 17,421
Joined: Jan 2 2007
Gold: 0.00
Jan 30 2013 10:46am
Quote (do_NaUKI @ Jan 30 2013 03:07pm)
ei.


Quote (Pomppeli @ Jan 30 2013 03:11pm)
mitä se hyödyttäisi ?


Quote (do_NaUKI @ Jan 30 2013 03:12pm)
pitäis helpottaa, nytki joudun raatamaan kun joka kuukaus pitää kelan lappu viedä postiin+3kk välein käydä työkkärissä. ja sossu vielä päälle jos siellä haluaa käydä.


Quote (Rzi @ Jan 30 2013 03:39pm)
sitä joutuu sen eteen käymään kaiken maailman kursseja + palkatonta työtä. sit jos ei käy ni jää se satanen elämiseen koska tukia lasketaan ja saa ravata koko ajan lässyttämässä millon missäki




joudatte te jotakin sen eteen tekemään kun ette kerran töihin viitti.
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Jan 30 2013 10:48am
Quote (sipuli @ Jan 30 2013 06:46pm)
joudatte te jotakin sen eteen tekemään kun ette kerran töihin viitti.



En ole työtön. Mitä tuo sun ehdotus hyödyttäisi? Haittaahan siitä vaan olisi kaikille tahoille.
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Jan 30 2013 11:19am
Quote (Pomppeli @ Jan 30 2013 07:48pm)
En ole työtön. Mitä tuo sun ehdotus hyödyttäisi? Haittaahan siitä vaan olisi kaikille tahoille.


se on sitä ns. kusipäisyyttä
noh, eipä tuu mullekaa omantunnontuskia ku tänki äijän työt hoitaa virolaine puolta halvemmalla :D
Go Back To Suomi Topic List
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll