Quote (KUF @ 14 Jan 2013 20:11)
JAHA.....ELI SUST TULI NY SIT JOKU JEESUSTELIJA...
SITÄ PAITSI ALKOHOLIST O TODETUSTI VAIKEEMPI PÄÄST EROO MITÄ RÖÖKISTÄ....
En koita jeesustella vaan koitin kertoa, että olen lopettanut tupakoinnin ja jokainen tupakoitsija joka on tehnyt sen "selkäränka" päätöksen sen 100 kertaa ja epäonnistunut niinkuin minä voi lopetta jos lukee ton kirjan. Mitä tulee alkoholiin niin "Markku ja Alkoholisti. Olen ollut raittiina vuoden ja kaksi kuukautta AA-ryhmien avulla" Voin kertoa, että viinasta pääsee irti mutta oma pohja on ensin oltava aika syvä että tulee halu raitistua. Alkoholistilla on vertaistuki jokapäivä jos haluaa, mutta jos ton röökin kanssa tappelee siinä ei auta edes maammelaulu ja voin kertoa etta tupakka addiktina on vaikeampi kuin viina tai amfetamiini ihan omalta kokemus pohjalta. Ja voin kertoa että kaikista pääsee eikä se ole SELKÄRANGASTA kiinni jos onnistuu. Enkä Vieläkään jeesustele. miulle on ihan yks maku, että kuka tietää miksi en juo, narkkaa, tai polta enää. Jos joku haluaa irti noista jostain voin kertoa miten se onnistuu mutt tällä foorumilla ovat käyttäjät LIIAN VIISAITA että voisi mitään koettaa edes sanoa. Kuten jo mainitsin jokaisen oma-asia miten elää mutta siinä vaiheessa kun joku asia vie elämästä kaiken ja sen on loputtava eikä itse irti pääse on vähä paskat housussa olo. Ehkä. No.. se voi olla, et mie oon asiani sanonu mitä tulee ihmisen addiktioihin. Mainitsen vielä että kylmä, kova, tutkittu fakta on se että ihminen ei
pysyvästi pääse eroon omasta addiktiostaan omalla selkärangalla ja järkeilyllään.Jotain pieniä pätkiä kyllä, mutta lopunelämäksi irti addiktiostaan vielä siten, että se ei edes vaivaa ei onnistu yksin (lopetat mitä vaan omalla selkärangalla ratkeat ennemmin tai myöhemmin mutta jos et ratkea, et voi kyllä elääkkään vaapaana vaan taistelet jatkuvasti addiktion kanssa. Ja se vie voimat keneltä tahansa). Sanaa addiktio käytetään ja se on "rakennettu" siten, että ihminen on sen vanki lopunelämänsä ellei halua muutosta ja ota vastaan apua jota tarjotaan