d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Suomi Savuttomaksi Kamppanja > Tulkaa Messiin
Prev12345613Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 13 2013 08:41am
Quote (Rzi @ 13 Jan 2013 16:34)
http://www.youtube.com/watch?v=unDSDMuilDQ


Nii.. Ihminen, joka ei polta. Ei ole eläissään tupakkaa polttanut ja tietää tupakan olevan vaarallista katsoo ton mainoksen. Se ajattelee mielessään "Voi vittu. Kaikkea paskaa telkkarista nykyään tulee". Se mitä tämä ei-tupakoitsija ei tajua on ajatus minkä hänen tiedostamaton alitajunta tekee. Seuraavana päivänä tämä ei-tupakoitsija kysyy tupakoivalta kaveriltaan:"Miksi sinä poltat" tupakoiva vastaa rööki huulessa "Se rauhottaa". Ei-tupakoiva sanoo "kuole keuhkosyöpään" ja tupakoiva sytytttää toisen kessun putkeen (pelko sytyttää sen toisen tupakan, koska tupakoiva tietää että kaveri puhuu totta ja polttaa rauhottuakseen) Kolmen viikon kuluttua tämä fiksu ei-tupakoiva tulee töistä kotiin ja vaimo on ovella vastassa ja sanoo haluavansa avioeron. Paperit on täytetty ja miehen allekirjoitus vaan puuttuu. Mies tekee sen minkä jokainen mies tekee. Lähtee baariin, vetää kännit ja ostaa kyseistä tupakkaa vielä kylkiäiseks mitä mainostettii (koska se rööki mukamas rauhottaa, kohottaa itsetunnon, itseluottamuksen jne...) Kuukauden päästä tämä fiksu entinen ei-tupakoitsija vetää 2 askia kessua päivässä ja on sinkku. Miettii aamun ensimmäistä polttoessa että Miksi Vitussa.
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 13 2013 10:17am
Ja taas on tappavan tylsää (tässä kohtaa vedin enne kessua ja aika paljo). Mut sen sijaan et kävisin ostaa röökiä, ni voisin reenata vähä matikkaa koska koe on tiistaina. Jonne ostaa askin punasta L&M tupakkaa joka maksaa 5€ ja sisältää 20 savuketta. Jonne kävelee ulos kaupasta ja sytyttää savukkeen, vetää oikein kunnon henkoset ja toteaa, että tämä on paras keksintö minkä ihmiskunta on kehittänyt (paras heti kokaiinin jälkeen). Jonne miettii, että polttaa 32 savuketta/24h , ni kuinka paljon Jonne käyttää rahaa tupakkaan vuorokaudessa. 5e/20tupakkaa = 0,25e/tupakka. 34tupakkaa x 0,25e = 8€/vrk. Jonne miettii et perus arkipäivänä hää tienaa 250€ näppii ( koska Jonne on toimitusjohtaja firmassa X) ni 8€ päivässä tupakkaan ei ole paljoa. Sitten Jonne laskee päässään, että viikossa on 7 päivää ja 8e/per pv = 56e per viikko. Jonne miettii että se on jo rahaa mutta tienaa itse ma-pe 1250e näppiin. Jonne laskee että kuukaudessa on keskimäärin 30 päivää ja 8e x 30 päivää = 240e. 240e x 12 kk = 2880e/vuosi. Jonne on 27v ja laskee että elää 50v tän röökin kanssa 50v x 2880e = 144000e. Koska Jonne ymmärtää matikasta hän tajuaa että röökin hinta kasvaa ja oma poltto lisääntyy joten todellisuudessa tohon joutuu laittamaan kertoimen 2. Joten 2 x 144000e = 288000e/50v. Jonne laskee että tienaa 250e/päivä näppiin ni... 5 vuotta töitä ni 300000e on kasassa eli toisin sanoen raha ei ole este tupakoinnille. Sitten Jonne laskee veljensä Jannen röökin polton talaudellisen miinus puolen. Janne polttaa 10 punasta L&M tupakkaa/24h joten... 10tupakkaa x 0,25e = 2,5e/päivä. 30 päivää x 2,5e = 75e/kuukaus 75e x 12kk = 900e/vuosi 900e x 50v = 45000e Jonne soittaa Jannelle ja sanoo "jos lopetat kessun vedon säästät 45000e seuraavan 50v aikana jos siun poltto ei lisäänny ja jos tupakan hinta pysyy samana. Todennäköisesti ton 45000e saa kertoa kahdella koska poltto lisääntyy ja tupakan hinta nousee eli 90000e säästät 50:ssä vuodessa. Janne vastaa "Fittu sehä on uuden audi A7 hinta (alken 80000e)". Janne on sen jälkee vähä aikaa hiljaa luurin toisessa päässä ja sanoo "no toisaalta tienaan bruttona 48000e vuodessa ku istun tääl enson tehtaalla ja vahdin tota paperin valmistusta, et kyl miul raha riittää toho tupakkaa ja toisaalta voin jäädä rekan alle huomenna ku ylitän suojatietä. Jonne toivottaa veljelleensä Jannelle hyvää päivän jatkoa ja sulkee puhelimen.

Todennäköisyys jäädä rekan alle kun ylittää suojatietä ja katsoo oikealle ja vasemmalle ennen ylitystä on 1:7000000 (sama kuin voittais lotossa)
Todennäköisyys että aktiivinen tupakoitsijalla kuolee sairauteen jonka tupakka aiheuttaa on 1:4 ( korttipakka jossa ei ole jokereita ja on 52 korttia sekotettu. vedä yks kortti. jos se on pata = tappava keuhkosyöpä)
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 13 2013 10:46am
Syy miks annoin esimerkin 32tupakkaa/vrk punanen L&M 5€ aski on se että miulla meni toi määrä tota tupakkaa per 24h. Eli jos seuraavan tupakan sytytän voin joutua polttamaan seuraavat 50v ja se maksaa miulle 288000€ . VAIN YKSI TUPAKKA VOI EROTTAA MINUT EI-TUPAKOITSIJASTA 50VUODEN HELVETTIIN TUPAKAN KANSSA EI OLE SELLAISTA KUIN VAIN YKSI TUPAKKA
Member
Posts: 3,490
Joined: Jan 8 2012
Gold: 1.14
Jan 13 2013 10:48am
Quote (SK7 @ 13 Jan 2013 19:46)
Syy miks annoin esimerkin 32tupakkaa/vrk punanen L&M 5€ aski on se että miulla meni toi määrä tota tupakkaa per 24h. Eli jos seuraavan tupakan sytytän voin joutua polttamaan seuraavat 50v ja se maksaa miulle 288000€ . VAIN YKSI TUPAKKA VOI EROTTAA MINUT EI-TUPAKOITSIJASTA 50VUODEN HELVETTIIN TUPAKAN KANSSA EI OLE SELLAISTA KUIN VAIN YKSI TUPAKKA


koitappa nyt rauhottua :D

toi on nyt muutenki todistettu ettei se raha jää silti säästöö vaikka sen savukkee imemisen lopettaa. aina sitte jää rahaa johonki muuhun heräte ostoksee. paska motivaatio joku etelän matkat :D mutta mutta yks kaveri joka polttanu jtn 7v ainaki lopetti ton avul.. ihme kirja ei oo kyl ite tullu viel testattua :D
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 13 2013 10:50am
Quote (Affii @ 13 Jan 2013 19:48)
koitappa nyt rauhottua :D

toi on nyt muutenki todistettu ettei se raha jää silti säästöö vaikka sen savukkee imemisen lopettaa. aina sitte jää rahaa johonki muuhun heräte ostoksee. paska motivaatio joku etelän matkat :D mutta mutta yks kaveri joka polttanu jtn 7v ainaki lopetti ton avul.. ihme kirja ei oo kyl ite tullu viel testattua :D


Se on aivan totta että kyllä se raha menee johokii. No mie koitan rauhottua :D
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jan 13 2013 11:53am


Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Jan 13 2013 12:37pm
Quote (Rzi @ 13 Jan 2013 19:53)
http://i.imgur.com/IEkBx.jpg
http://i.imgur.com/TaHuH.jpg
http://i.imgur.com/Dbuu8.jpg


hmm kylläpäs alko tekee mieli aitoa norttia
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 13 2013 01:04pm
Quote (Rzi @ 13 Jan 2013 20:53)
http://i.imgur.com/IEkBx.jpg
http://i.imgur.com/TaHuH.jpg
http://i.imgur.com/Dbuu8.jpg


Allen Carr "The biggest vasted interest is our own government. It makes £8,000,000,000 per year out of smokers, and the tobacco companies spend over £100,000,000 per year in promotion alone"
"...nicotine, on which 60 per cent of us become hooked at some time in our lives.."

Tarkistin noi summat 5 kertaa ja oikein on kirjotettu tähän. Kirja on vuodelta 1999 ja government on UK
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 13 2013 02:03pm
Kuolen edelleen tylsyyteen….
Koska Matrix on elokuvahistorian parhaimpia elokuvia niin otetaan lainaus sieltä. Elokuvassa Matrix Morpheus sanoi Neolle elokuvan alussa
”This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe… You take the red pill you stay in Wonderland and l show you how deep he rabbit hole goes… Remember all l'm offering is the truth. Nothing more.”
Ja iha selvyyden vuoksi savuke rasia on toi sinine pilleri ja kirja Stumppaa Tähän on toi punane pilleri
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jan 13 2013 02:19pm
:rofl:
Go Back To Suomi Topic List
Prev12345613Next
Add Reply New Topic New Poll