d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Pesukonehanat > Mo
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 10 2013 06:01pm
Quote (Jolli1 @ 11 Jan 2013 00:56)
käy jossakin LVI-kaupassa kysymässä saako pesukoneen tulovesiletkua liittää pikaliittimellä. mielestäni ei kyllä saa, koska kyseessä on paineletku ja sisätiloissa. Ulkona tai jossakin tilassa, missä ei ole sähköjä eikä vaaraa, vaikka vesi vuotaisikin yli helvetin, olisi lupa pitää pikaliitintä.

Tuolle letkulle on olemassa pikaliitinpalanen, tosin voi maksaa jonniinverran. (10-30€)

Uus tulovesiletku maksaa 10-50€, riippuen mistä ostat sen ja minkä mittainen se on.

Itse suosittelen ottamaan tuon pikaliittimen pois ja asentamaan siihen sille sopivan kartiokierteellisen kaksoisnipan (maksaa 3€), minkä toinen pää on saman kokoinen kuin letkun pää (todennäköisesti 1/2") ja toinen pää saman kokoinen kuin se venttiilistä lähtevä pää. (eli se missä on se pikaliitin nyt)

comprehendo?

jooh kävin ostaa nää prismasta tänää. luuleks et toi pikaliitin on kiinni kierteil ettei tartte uutta hanaa?
Member
Posts: 839
Joined: Jul 17 2011
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 20%
Jan 10 2013 07:12pm
on se kierteillä kiinni, et tarvi uutta hanaa, tod näk tarvit putkiteippiä tai hamppuu ja kittii
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Jan 12 2013 07:59pm
Quote (UGsamu @ 11 Jan 2013 03:12)
on se kierteillä kiinni, et tarvi uutta hanaa, tod näk tarvit putkiteippiä tai hamppuu ja kittii


tuskin tarvii kumpaakaan. todennäkösesti siellä on kuminen tiiviste, jolloinka ei todellakaan kannata työntää mitään sinne väliin.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 16 2013 08:49am
Quote (Jolli1 @ 13 Jan 2013 04:59)
tuskin tarvii kumpaakaan. todennäkösesti siellä on kuminen tiiviste, jolloinka ei todellakaan kannata työntää mitään sinne väliin.

hei toi pesukonehanan kierteet on 3/4 ja tuuman välltä. mitä vittua?
eli siis tuuman kierteet on liian isot ja 3/4 liian pienet

This post was edited by Napi on Jan 16 2013 08:50am
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Jan 21 2013 06:30am
Quote (Napi @ 16 Jan 2013 16:49)
hei toi pesukonehanan kierteet on 3/4 ja tuuman välltä. mitä vittua?
eli siis tuuman kierteet on liian isot ja 3/4 liian pienet


en ymmärtäny nyt. katot siihen sopivan palasen, tuskin siinä kuitenkaa metristä kierrettä on. katot vaikka mitalla sen kierteiden halkasijan ja meet kauppaa kattoo samankokosta muunnosnippaa oikeen kokoseks :--D
Member
Posts: 839
Joined: Jul 17 2011
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 20%
Jan 21 2013 08:15am
sillä on jonkin verra niit osia, mut 3/4" kierteet on liia pienet siihe ja tuumane kierre liia iso

ihmettelin vitusti itekki sitä o.O
Go Back To Suomi Topic List
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll