Quote (Jolli1 @ 11 Jan 2013 00:56)
käy jossakin LVI-kaupassa kysymässä saako pesukoneen tulovesiletkua liittää pikaliittimellä. mielestäni ei kyllä saa, koska kyseessä on paineletku ja sisätiloissa. Ulkona tai jossakin tilassa, missä ei ole sähköjä eikä vaaraa, vaikka vesi vuotaisikin yli helvetin, olisi lupa pitää pikaliitintä.
Tuolle letkulle on olemassa pikaliitinpalanen, tosin voi maksaa jonniinverran. (10-30€)
Uus tulovesiletku maksaa 10-50€, riippuen mistä ostat sen ja minkä mittainen se on.
Itse suosittelen ottamaan tuon pikaliittimen pois ja asentamaan siihen sille sopivan kartiokierteellisen kaksoisnipan (maksaa 3€), minkä toinen pää on saman kokoinen kuin letkun pää (todennäköisesti 1/2") ja toinen pää saman kokoinen kuin se venttiilistä lähtevä pää. (eli se missä on se pikaliitin nyt)
comprehendo?
jooh kävin ostaa nää prismasta tänää. luuleks et toi pikaliitin on kiinni kierteil ettei tartte uutta hanaa?