d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Mite Asunno > Ei Fittu Ulos
Prev12345611Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Dec 16 2012 05:07pm
mahtaa vituttaa
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Dec 16 2012 05:26pm
Quote (Rzi @ 17 Dec 2012 00:57)
ei se aina ihan noinkaan toimi


sillä pääsee alkuun.
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Dec 16 2012 05:39pm
Quote (do_NaUKI @ 16 Dec 2012 15:18)
joo viikolla tuli lähtö asunnosta, pari päivää punkannu nyt kaverilla. miten voi saaha uuen asunnon jos ei oo $ maksaa takuuvuokraa? auttaako sossu tai joku vastaava paikka? työtön+luottotiedot kunnossa.


Sossu maksaa sen takuuvuokran harkinnan varasella päätöksellä ( toisin sanoen maksaa jos ei oo nyt ihan vitun ihmeellisiä painavia syitä. Se et ei oo luottotietoja ei ole ongelma, mut sulha on kunnos) mutta ne tarvii sen vuokrasopimuksen ensin enneku tekee sen päätöksen. Kannattaa varmuuden vuoks joku takaportti ottaa siihe takuuvuokraan jostai (sukulaiset?) mut ei siin pitäs olla ongelmaa.

This post was edited by SK7 on Dec 16 2012 05:42pm
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Dec 17 2012 02:47am
Ja pie siintä huoli et siulla ei oo ku yks pankkitili ja sen saldo on alle 20€ ku meet sinne sossuu. Muijalla oli sijotus tili joskus ku joutu jeesii kysyy silt suunnalta ja hänen piti siirtää se tili äitinsä nimiin. Et jos joku tollane ihme pankki tili on ni vekslaa se pois. Tol sijotus tilillä oli arvoo joku 2000€eikä se oo sellane tili miltä voi vaa nostaa rahaa ku huvittaa. Sossu laski sen heidän taulukoissaan kohtaan varallisuus.
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Dec 17 2012 02:53am
Ainakin pkseudulla saattaa joutua jonottelemaan kuukausia, vaikka on asunnottomana, hakemuksia menemään vaan.

Quote (SK7 @ Dec 17 2012 10:47am)
Ja pie siintä huoli et siulla ei oo ku yks pankkitili ja sen saldo on alle 20€ ku meet sinne sossuu. Muijalla oli sijotus tili joskus ku joutu jeesii kysyy silt suunnalta ja hänen piti siirtää se tili äitinsä nimiin. Et jos joku tollane ihme pankki tili on ni vekslaa se pois. Tol sijotus tilillä oli arvoo joku 2000€eikä se oo sellane tili miltä voi vaa nostaa rahaa ku huvittaa. Sossu laski sen heidän taulukoissaan kohtaan varallisuus.


Mikäs muukaan se olisi?
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Dec 17 2012 04:00am
menee 1-3kk hommaa kämppä sulle nyt kun kerran menit bunkkaamaan kaverilles

ne kattoo et jos pääset jonnekki ni et oo koditon = vähällä prioriteetillä
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Dec 17 2012 04:13am
Quote (Pavise @ Dec 17 2012 12:00pm)
menee 1-3kk hommaa kämppä sulle nyt kun kerran menit bunkkaamaan kaverilles

ne kattoo et jos pääset jonnekki ni et oo koditon = vähällä prioriteetillä


virallisesti en asu kaverilla ja ku ne kysy ni sanoin että ei oo asuntoa ollenkaan.
luottotiedot on kunnossa, ja velkaa ei oo ollu koskaan.

no sitte ilmeni pieni ongelma, sain laput ja niissä kysyttiin omaisuutta, ja ku auto löytyy minkä arvo varmasti yli tonni, ni mitähä sossu siitä ajattelee? onko se myytävä/siirrettävä toisen nimiin ennenku alkaa rahaa valumaan?
entäs tulot/menot, tilillä on 2e rahaa tällähetkellä mutta sain kumminki veronpalautuksia toista tonnia mut ne on juotu jo, vaikuttaako ne asiaan saaha tukia? entäs muut pankkisiirrot, jos siirtoja on tyyliin +5k / -5k total viimesen 3kk ajalta? käytännössä niin että kaikki on kumminki menny mitä on tullukki.
koulutus on ja oman alan töitä etin enkä todellakaa käyny koulua siks että meen 7e/h siwan kassalle. oon mieluummin työtön kun uhraan aikaani töissä olemattomalla korvauksella.

kiitos jo tulleista neuvoista, niistä on todella ollu apua.
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Dec 17 2012 04:34am
Quote (do_NaUKI @ 17 Dec 2012 13:13)
virallisesti en asu kaverilla ja ku ne kysy ni sanoin että ei oo asuntoa ollenkaan.
luottotiedot on kunnossa, ja velkaa ei oo ollu koskaan.

no sitte ilmeni pieni ongelma, sain laput ja niissä kysyttiin omaisuutta, ja ku auto löytyy minkä arvo varmasti yli tonni, ni mitähä sossu siitä ajattelee? onko se myytävä/siirrettävä toisen nimiin ennenku alkaa rahaa valumaan?
entäs tulot/menot, tilillä on 2e rahaa tällähetkellä mutta sain kumminki veronpalautuksia toista tonnia mut ne on juotu jo, vaikuttaako ne asiaan saaha tukia? entäs muut pankkisiirrot, jos siirtoja on tyyliin +5k / -5k total viimesen 3kk ajalta? käytännössä niin että kaikki on kumminki menny mitä on tullukki.
koulutus on ja oman alan töitä etin enkä todellakaa käyny koulua siks että meen 7e/h siwan kassalle. oon mieluummin työtön kun uhraan aikaani töissä olemattomalla korvauksella.

kiitos jo tulleista neuvoista, niistä on todella ollu apua.


Riipuen nyt millä paikkakunnal oot ni kato netistä sen paikkakunnan sosiaalitoimiston sivuja. Siel on kait jotku puhelin tunnit aamusin mistä voi varata ajan omalle työn tekijälle. Oma työntekijä määräytyy siel siun sukunimen tai syntymäajan mukaan tai jotekii muute. Sinne soitat selität vähä hommaas. Se kysyy mis punkkaat ni sanot et ei oo mitää mestaa mennä yöks.oot rappukäytävissä ja häkkivarastoissa punkannu.

This post was edited by SK7 on Dec 17 2012 04:38am
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Dec 17 2012 05:03am
Quote (do_NaUKI @ 17 Dec 2012 13:13)
virallisesti en asu kaverilla ja ku ne kysy ni sanoin että ei oo asuntoa ollenkaan.
luottotiedot on kunnossa, ja velkaa ei oo ollu koskaan.

no sitte ilmeni pieni ongelma, sain laput ja niissä kysyttiin omaisuutta, ja ku auto löytyy minkä arvo varmasti yli tonni, ni mitähä sossu siitä ajattelee? onko se myytävä/siirrettävä toisen nimiin ennenku alkaa rahaa valumaan?
entäs tulot/menot, tilillä on 2e rahaa tällähetkellä mutta sain kumminki veronpalautuksia toista tonnia mut ne on juotu jo, vaikuttaako ne asiaan saaha tukia? entäs muut pankkisiirrot, jos siirtoja on tyyliin +5k / -5k total viimesen 3kk ajalta? käytännössä niin että kaikki on kumminki menny mitä on tullukki.
koulutus on ja oman alan töitä etin enkä todellakaa käyny koulua siks että meen 7e/h siwan kassalle. oon mieluummin työtön kun uhraan aikaani töissä olemattomalla korvauksella.

kiitos jo tulleista neuvoista, niistä on todella ollu apua.


joo noilla veronpalautuksilla oisit pärjänny. et saa rahaa eli kattelee sit ens vuonna

Quote (SK7 @ 17 Dec 2012 13:34)
Riipuen nyt millä paikkakunnal oot ni kato netistä sen paikkakunnan sosiaalitoimiston sivuja. Siel on kait jotku puhelin tunnit aamusin mistä voi varata ajan omalle työn tekijälle. Oma työntekijä määräytyy siel siun sukunimen tai syntymäajan mukaan tai jotekii muute. Sinne soitat selität vähä hommaas. Se kysyy mis punkkaat ni sanot et ei oo mitää mestaa mennä yöks.oot rappukäytävissä ja häkkivarastoissa punkannu.


törkeä vale

This post was edited by Rzi on Dec 17 2012 05:03am
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Dec 17 2012 05:03am
Quote (SK7 @ Dec 17 2012 12:34pm)
Riipuen nyt millä paikkakunnal oot ni kato netistä sen paikkakunnan sosiaalitoimiston sivuja. Siel on kait jotku puhelin tunnit aamusin mistä voi varata ajan omalle työn tekijälle. Oma työntekijä määräytyy siel siun sukunimen tai syntymäajan mukaan tai jotekii muute. Sinne soitat selität vähä hommaas. Se kysyy mis punkkaat ni sanot et ei oo mitää mestaa mennä yöks.oot rappukäytävissä ja häkkivarastoissa punkannu.


kävin jo paikan päällä selvittämässä uuen kämpän vuokratukia yms mut en oikei saanu selville mitään siellä, meen varmaan torstaina sinne uusiks sit. eli mitä muuta nyt kandee muistaa siellä ku että asun tällähetkellä rappukäytävässä+tili tyhjä, onks muita "tärkeitä" juttuja mitä pitäs tietää?
Go Back To Suomi Topic List
Prev12345611Next
Add Reply New Topic New Poll