d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Tupakointi. > ..
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 12,105
Joined: Apr 18 2011
Gold: 0.53
Sep 10 2012 02:20pm
Sen varmaan veikkaan että eka päivä on vaikein ilman tupakkaa :/
Member
Posts: 8,120
Joined: Jul 4 2008
Gold: 0.39
Sep 10 2012 02:21pm
Nelisen vuotta koht poltellu, miettinyt lopettamista monesti mutta koskaan en ole saanu aikaseksi edes yrittää, siitä on vaa syntyny tapa poltella tiettyihin kellon aikoihin ja tietyissä tilanteissa. Tapariippuvuutta se mulle on, koskaan en ole ns. mitään niksoja saanu ja ruvennu tärisee jos en savuja ole saanu.

Joskus tuo polttaminen oli kyllä sosiaalisella tasolla (tuli polteltua ihan vaan sen takia koska muutkin poltti ja halus olla mukana sosiaalisesti tilanteissa, näin joskus amis/armeija aikoihin)

Kyllä sitä vois korvata jollain muulla tekemisellä esim. purkkaa jauhamalla, yksinkertaisesti ei ajattelis asiaa vaa jatkais hommia niin ettei sitä kerkeä edes ajatella.

Ei sitä kyllä vielä uskaltais lopettaa, kattoo sitten kun/jos taloudellinen tilanne alkaa karata käsistä niin ajattelis sen siltä kantilta.
Member
Posts: 25,739
Joined: Feb 11 2008
Gold: 4,585.00
Sep 10 2012 02:22pm
Quote (BatGirl @ Sep 10 2012 11:20pm)
Sen varmaan veikkaan että eka päivä on vaikein ilman tupakkaa :/


Sanoisin et ekat 1-3pv, tietty riippuu vähän kuinka paljon poltat päivässä ja missä tilanteissa.
Esim. ruoan jälkeen tai töissä, nuuskaa tekee mieli vaan kun on tottunut käyttämään sitä niihin aikoihin.
Member
Posts: 12,105
Joined: Apr 18 2011
Gold: 0.53
Sep 10 2012 02:22pm
Quote (Rumilus @ Sep 10 2012 11:21pm)
Nelisen vuotta koht poltellu, miettinyt lopettamista monesti mutta koskaan en ole saanu aikaseksi edes yrittää, siitä on vaa syntyny tapa poltella tiettyihin kellon aikoihin ja tietyissä tilanteissa. Tapariippuvuutta se mulle on, koskaan en ole ns. mitään niksoja saanu ja ruvennu tärisee jos en savuja ole saanu.

Joskus tuo polttaminen oli kyllä sosiaalisella tasolla (tuli polteltua ihan vaan sen takia koska muutkin poltti ja halus olla mukana sosiaalisesti tilanteissa, näin joskus amis/armeija aikoihin)

Kyllä sitä vois korvata jollain muulla tekemisellä esim. purkkaa jauhamalla, yksinkertaisesti ei ajattelis asiaa vaa jatkais hommia niin ettei sitä kerkeä edes ajatella.

Ei sitä kyllä vielä uskaltais lopettaa, kattoo sitten kun/jos taloudellinen tilanne alkaa karata käsistä niin ajattelis sen siltä kantilta.


tossa on pointtia . pahin on vaa se että en saa unta jos en oo polttanut tupakkaa .. :/
Member
Posts: 19,540
Joined: Jun 25 2008
Gold: 4.46
Sep 10 2012 02:28pm
Polta punasta niin helppo lopettaa kun siirtyy punasest harmaasee ja sit harmaast tumman vihreesee ja sit poltat vaan loppupeleis sikareit ja pall mallin keskivihreet, joskus ehkä voguee.
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Sep 10 2012 02:28pm
Helpointahan olis ku et koskaan edes alottais.
Member
Posts: 8,120
Joined: Jul 4 2008
Gold: 0.39
Sep 10 2012 02:30pm
Quote (BatGirl @ Sep 10 2012 08:22pm)
tossa on pointtia . pahin on vaa se että en saa unta jos en oo polttanut tupakkaa .. :/


Itellä on kans melko rutiininomaista tupakointia esim. aamulla kun herää on pakko saada aamukahvin kanssa tupakka, safkaamisen jälkeen ja ennen kuin on menossa nukkumaan.

Kaveri joskus lopetti silleen et se vähitellen vähensi tupakointia (poltti x määrän tiettynä aikana ja vähensi sit päivä/viikko tahdilla)

Mun vinkkinä (näin teoreettisesti) on yksinkertaisesti vaan vähentään tupakanpolttoa oman aikataulun mukaan / hommata tupakalle korvike jostain muusta nautintoaineesta, en kyllä ite usko tollaseen seinään lopettamiseen, tietty se yksilöstä riippuu mutta aika rankkaa voi olla noin seinään vaa lopettaa, vaikka luultavasti se onkin ainut hyvä keino.
Member
Posts: 37,006
Joined: Jun 23 2007
Gold: 20.00
Sep 10 2012 02:49pm
Quote (BatGirl @ 10 Sep 2012 23:22)
tossa on pointtia . pahin on vaa se että en saa unta jos en oo polttanut tupakkaa .. :/


sit käyt lekurilta hakeen rauhottavaa / unilääkettä tai käytät jotain netin ihmemaailmasta löydettyä, toimivaksi todettua keinoa...
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Sep 10 2012 03:16pm
ite lopetin 12 vuoden polttamisen jälkeen (20-30 tupakkaa päiväs)
ihan vaan päättämäl et ny lopetan, ja miettimällä itselleni paremman syyn olla polttamatta, kuin polttaa. loppu oli helppoa. vieläkin, 21 kuukautta myöhemmin, tekee mieli, mut en vaa sorru. se o itestä kii.



This post was edited by A2K on Sep 10 2012 03:38pm
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Sep 10 2012 03:20pm


Vähä kärjistin ton 20kpl per pv mutta mutta, kyllähä täs vieläki tekis mieli ;p viikonloppu juomien seuraksi siunasin itselleni mahdollisuuteen plaadailla mutta siihen se sitten jääki, nyt alussa kyl pit olla vklpkin polttamat.

Mutta mutta, tosiaan keksi syy lopettaa jos ei o syytä ni älä lopeta.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll