Quote (kerpele @ 17 Jul 2012 17:20)
dolmio + pasta + jauheliha.
saat parempaa halvemmalla ku ostat 3 isoa tai 4 melkein isoa tomaattia, sellasen pienen purkin tomaattipyrettä, 2 isoa sipulia(tai 3 perus kokosta), valkosipulia. messiin pikkasen ketsuppia ja pestoa(jos on kaapissa tai raaskit ostaa), jalopenoja ja basilikan lehtiä reilusti(siinä loppuvaiheessa). paistat ja maustat jauhelihan, kun ne on valmiit, lisäät tomaattipyreen, sekottelet ne ja heität mukaan sipulit(ja 3-5 alkosipulin kynttä, noin 1mm paksuina viipaleina, ei maisty ärjyltä ku lisäät ne tässä vaiheessa) ja kun sipulit pehmenee, heität tomaatit ja mahdolliset jalpparit mukaan ja alat heittää päälle mustapippuria ja muuta(paljon oreganoa!! ja grillimauste!) millä haluut maustaa sitä. kun tomaatit alkaa olla sellasena melkein mössönä heität pestoa ja ketsuppia päälle. kun se näyttää valmiilta mukaan valkosipulia murskana ja basilikan lehtiä ja sekottelet ne sinne messiin ja voila . tietty kokojyväspagetin ja emmentalin kanssa

eikä tossa oo paljoa sen enempää tekemistä kun dolmiossa, ainut on ku joutuu pilkkomaan tomaatteja ja sipuleita, mut ei siinä mee ku pari minsaa.
This post was edited by Antichrist- on Jul 17 2012 08:38am