d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Elokuva Topic > Kaikki Suositukset Ja Keskustelut Tänne
Prev12345674Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 9,705
Joined: Jul 19 2008
Gold: 1,493.79
Warn: 100%
Apr 4 2011 01:37pm
Quote (Jolli1 @ 4 Apr 2011 21:24)
[B]V for Vendetta[/B] action, sci-fi, trilleri - visuaalisesti komea ja viihdyttävä elokuva, se pistää katsojan miettimään vapauden arvoa. tässäkin elokuvassa pääesiintyjänä toimii Natalie Portman, V on tässä elokuvassa tulevaisuuden Che Guevara - jo pelkistään V:n asusteen näkeminen saa kiinnostumaan elokuvasta. 8½/10


IMDb
http://www.imdb.com/title/tt0434409/


Tätä elokuvaa ei ilman tekstejä pysty katsomaan, ellei hallitse englantia täydellisesti. Niin paljon sellaista runollista sanakikkailua harrastaa tämä alkuperäinen naamarihäiskä. TÄSSÄKIN elokuvassa huomion vie musiikki, joka soi muun muassa niiden valtavien räjähdyksien yhteydessä.
Member
Posts: 9,705
Joined: Jul 19 2008
Gold: 1,493.79
Warn: 100%
Member
Posts: 9,705
Joined: Jul 19 2008
Gold: 1,493.79
Warn: 100%
Apr 4 2011 02:57pm
Todella synkän, mustan huumorin ystäville muutama hyvä elokuva:

Clockwork Orange (Kellopeli Appelsiini)
Natural Born Killers (Syntyneet tappajiksi)
He Was a Quiet Man (pienestä, hikisestä nörtistä tulee yllättäen sankari)
Fargo (tositapahtumiin perustuva elokuva, usko tai älä!)
Boogie Nights (perustuu pornotähti John Holmesin elämään)

Annan IMDb-linkit tarvittaessa.
Member
Posts: 458
Joined: Oct 15 2006
Gold: 310.00
Apr 4 2011 02:57pm
Leffahissan syövereihin kokolailla kadonneen The Killingin (1956) tsiigailin aiemmin.

Kyseessä Kubrickin johdolla kyhätty noir-helmi, jossa ammattihuijari Johnny Clay (Godfather-kyttäkapteeni Sterling Hayden) suunnittelee pienen erikoisosaajista koostuvan osakasporukan avustuksella kääntävänsä raviradalta vaivihkaa miljoonasaaliin.
Kuvan ikä näkyy lähinnä mustavalkoväreissä, onnistuneempaa huipennusta on kovin vaikea kuvitella. Dialogi on oudon terävää, ja kerronta tarpeeksi selkeää. Hahmogalleriakin on puhevikaista tarkka-ampujaa myöten mielekäs, vaikka uskottavuudesta voi nykymitalla joku vähämielinen varmasti nillittää. Filkka pesee imo monet genrensä nykyedustajista leikiten - ei voi kuin suositella. 8D

::thumbs:

E: Taidan olla btw eka, joka vaivautuu sisällyttämään edes hitusen seikkaperäisyyttä kirjoitteluunsa. oD

This post was edited by Ch1LLy on Apr 4 2011 03:04pm
Member
Posts: 9,705
Joined: Jul 19 2008
Gold: 1,493.79
Warn: 100%
Apr 4 2011 03:04pm
Quote (Ch1LLy @ 4 Apr 2011 22:57)
Dialogi on oudon terävää


Tämä on tyypillistä Stanley Kubrickin mestariteoksille.
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Apr 4 2011 03:40pm
Killers - tietää elokuvan kulun, kun on katsonut ensimmäiset 5 min. musiikit on yritetty tehdä james bondimaisesti. Katherine Heigl samanlainen joka leffassa, Ashton Kutcherista taas en pidä muutenkaan noin niiku näyttelijänä. jos haluat paskaa täynnä olevan tuutin, ota tämä.

huono romanttinen äksön lälly 3/10

IMDb
http://www.imdb.com/title/tt1103153/
Member
Posts: 13,848
Joined: May 18 2008
Gold: 5,830.00
Apr 4 2011 03:44pm
tuosta animesta en niinkään välitä mutta Hayao Miyazakin elokuvat lyö laudalta kaikki disneyn animaation elokuvat

muistan ku lapsena tuli katottua monta kertaa Miyazakin elokuva Porco Rosso http://www.imdb.com/title/tt0104652/
ihan mielettömiä nämä Miyazakin elokuvat, ainoita animaatiota mitä tällä "vanhemmalla iällä" on tullu katottua

Quote
"Ihailen niin herra Miyazakia... aina kun meillä Pixarissa on ongelmia, me kokoonnumme katsomaan Miyazakib elokuvaa. Ja joka ikinen kerta me löydämme ratakisun ongelmiimme." - John Lasseter, ohjaaja
Member
Posts: 9,705
Joined: Jul 19 2008
Gold: 1,493.79
Warn: 100%
Apr 4 2011 03:57pm
Quote (Jolli1 @ 4 Apr 2011 23:40)
Ashton Kutcherista taas en pidä muutenkaan noin niiku näyttelijänä. jos haluat paskaa täynnä olevan tuutin, ota tämä.


Kutcherista kyllä pidät tämän elokuvan jälkeen:

Perhosvaikutus (2004)
http://www.imdb.com/title/tt0289879/
Member
Posts: 13,848
Joined: May 18 2008
Gold: 5,830.00
Apr 4 2011 04:07pm
osaisko joku sanoo jotain hyvää ww2 leffaa? ois kavereil hakuses (pistän listaa nähdyistä myöhemmi)
ja ite etin jotai hyvää thrillerii, oisko mikään uus hyvä? (2000-luvulta)
voi vaik pistää pm
Member
Posts: 9,705
Joined: Jul 19 2008
Gold: 1,493.79
Warn: 100%
Apr 4 2011 04:10pm
Quote (Paroni @ 5 Apr 2011 00:07)
osaisko joku sanoo jotain hyvää ww2 leffaa? ois kavereil hakuses (pistän listaa nähdyistä myöhemmi)
ja ite etin jotai hyvää thrillerii, oisko mikään uus hyvä? (2000-luvulta)
voi vaik pistää pm


Inglourious Basterds
http://www.imdb.com/title/tt0361748/
Go Back To Suomi Topic List
Prev12345674Next
Add Reply New Topic New Poll