d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev1298299300301302377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 9 2014 03:36am
khyl salee, tässä on ton maailman suurimman soraharjun tolla puolen kans parit "hipit" tehny lautan, siellä käydää usein chillailemassa, parit binit, mato-onki ja ehkä jazz-tupakit. harmi vaan, että kesä loppuu kohta..

vois kyl lainata sitä joskus, toi pyhäjärvi on siihe hyvä ku on nii helevetin matala järvi ( saa kahlata kilometrin ja vieläkin on pää pinnalla )
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 10 2014 06:35pm
joku piru on varastanu meidän lautan!!!!
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 11 2014 04:53am
karannu vaan / viety lähimestoille? :>
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 11 2014 11:03am
Quote (Napi @ Aug 11 2014 01:53pm)
karannu vaan / viety lähimestoille? :>

kohteliaita roistoja oli ku palauttivat sen myöhemmi
Member
Posts: 25,739
Joined: Feb 11 2008
Gold: 4,585.00
Aug 12 2014 04:08pm
MINULLA ON UUSI SIGNATURE JA PROFIILI JA KAIKKI. PUHUKAAMME NIISTÄ
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 12 2014 04:26pm
ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko teillä meni paalua tohon lauttaan ?
mistä pontoonit ym, löytyyks tollaset dyykkaamal?
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Aug 12 2014 07:26pm
Quote (Napi @ Aug 13 2014 01:26am)
ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko teillä meni paalua tohon lauttaan ?
mistä pontoonit ym, löytyyks tollaset dyykkaamal?

se homma lähti vähän ku siit ku löyty semmosii ikivanhoi ruostees olevii kehikoit jois oli noit ponttooneit kii jotka oli niinku ollu siin useempaa vuotta ja funtsittii johko niist tehtäis jotaki. käytettii niitä vedessä ja nehä oli ihan kestäviä ni eiku toimii vaa. ponttoonitha on kait itessää iha piru kalliita (sillai liki sataa euroa per kappale? oikaskaa jos tiedätte paremmi).
saatii iha pyytämäl noit lautoi sillai 4x semmosii pitempii ja 12x näit lyhyempii (lähinnä lastauslavoist purkamal, jotka ne tosin meni vähä varastamisen piikkii) ku oli jääny niinku yli. ainoot varat tais mennä köysii, stenkkuihi köysien sulattamisee kii sekä aikoinaa investointeihi nauloihi/vasaroihi/akkuporakoneisii + uusii ruuveihi.
pontooneihinhan kelpas ruuvata sinne yläpuolel ku se noste tosiaa on semmone et ollaa nelistää siin pääl eikä se ees uhkaa hörppää pienintäkää vettä aallokossakaa.
et siis lauttaa kalliimmaks tuli varmaa noi piknikit joita vietettii ku me sitä rakenneltii :D

ens kesänä vois koettaa kyhätä jotaki sillai iha ponttooneittaki, koska kyllähä noide puukyhäelmienki luulis kellumista kestävän.

This post was edited by Gastly on Aug 12 2014 07:30pm
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 13 2014 05:44am
no huhhu :D joo, noi pontoonit on iha törkyhintasia, joskus pyydettii hinta-arvioo, et oltais ite napulteltu laituri, tonni ois menny pelkkii ponttooneihi, jäi väliin se laituri sit. ( kai siihe vaikuttaa nii monet asiat, koko, onko 1 pala vai L muoto )
jäbil kävi kyl hyvä säkä ku löysitte noi pontoonit, ite oon kelaillu et natsaiskohan tasapainon kannalta jos vaa keräis tollasia vesikanistereja ( 5 litrasia ) tarpeeks ison läjän, onko tohon joku kaava millä lasketaan kelluvuus ?

tuli vaa mielee et käytättekö ihan merellä tota vai makeissa vesissä? :D

Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 16 2014 12:05am
Ootteko muute miettin et millasta tukipakettia Suomi sit lähtee hakeemaa ku havahutaa siihe et ollaa yli kaulaa myöte paskassa ja taloudellisesti ei enää pärjätä ? Ja kuka sit sitä lähtee meille antamaa ? vai lyödäänkö siinä vaiheessa raha hanat kiinni ? Puuttinikaa tuski vippaa meille hirveest.. :D Vai onko tähän asiaan ehkäsevä ratkasu se että vahvistetaan euroa antamalla lisää rahaa ongelma maihin ja " vaihossa " saahaa lisää neekereitä elätettäväks.

Mielipiteitä ja keskustelua asiasta :)

e: Ja eikös toi pätkä ministeri Stubbikii sanonu haastattelussa et " ei tää Suomen velka nyt ihan lähekkää taittumaa alaspäi siinä 2017-2018 vaihtressa, mitä oltii arvioitu vaa taas jouduttii hituse ottaa lisää velkaa " :D No tosi mitä hää enää asialle voi.. turha sitä on lähtee pyyhkii jos paska on jo housussa :D

This post was edited by Soppamies on Aug 16 2014 12:13am
Member
Posts: 13,070
Joined: Jun 10 2008
Gold: 2,612.00
Aug 16 2014 01:37am
Quote (Napi @ 13 Aug 2014 12:44)
no huhhu :D joo, noi pontoonit on iha törkyhintasia, joskus pyydettii hinta-arvioo, et oltais ite napulteltu laituri, tonni ois menny pelkkii ponttooneihi, jäi väliin se laituri sit. ( kai siihe vaikuttaa nii monet asiat, koko, onko 1 pala vai L muoto )
jäbil kävi kyl hyvä säkä ku löysitte noi pontoonit, ite oon kelaillu et natsaiskohan tasapainon kannalta jos vaa keräis tollasia vesikanistereja ( 5 litrasia ) tarpeeks ison läjän, onko tohon joku kaava millä lasketaan kelluvuus ?

tuli vaa mielee et käytättekö ihan merellä tota vai makeissa vesissä? :D


Eikös viiden litran kanisteri täynnä ilmaa pysty kannattelemaan viiden kilon massaa vedessä? Jos se kanisteri uppoaa kokonaan, niin sehän syrjäyttäis 5 litraa vettä, ja litra vettähän on 1 kg.
Ja kyllähän tuo tasapaino natsaa jos pistää ne symmetrisesti sinne.

Myöki ollaan kavereitten kanssa tollanen lautta/terassi aikoinaan tehty. Saatiin kaverin isän työpaikalta ilmaseks 100 litran tynnyreitä ponttooneiks. Puutavara osin ostettiin ja osin oli omasta takaa, samoin terassilakka ja valkonen pohjamaali. Oliskohan koko hoito ~150-250e maksanu. (+perämoottori 50e). Laituri tehtiin kokoamalla kiviä veden pintaan asti ja pistämällä ylimääräsistä laudoista + kahesta puunrungosta tehty laituri niitten päälle. Toimii myös aallonmurtajana. B)

Grilli+tuolit+pöytä ei näy kuvassa.

Go Back To Suomi Topic List
Prev1298299300301302377Next
Add Reply New Topic New Poll