d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1293294295296297458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Dec 4 2013 09:41am
Quote (EasyCoolWin @ 1 Dec 2013 22:59)
Too fast, too furious and way too soon :(



3. Ammattikoulujen ja lukioiden määrä vähenee, kun järjestäjäverkkoa uudistetaan. Lisäksi uskonnon ja elämänkatsomustiedon opetusperusteet tiukentuvat. Muiden kuin evankelis-luterilaisen ja ortodoksisen uskonnon sekä elämänkatsomustiedon opetuksen minimiryhmäkooksi tulee 10 henkeä entisen kolmen hengen sijaan.

9. Oppivelvollisuusikä aiotaan nostaa koko ikäluokalla 17 vuoteen. Uudistuksen valmistelua jatketaan ja lakiesitys siitä annettaneen ensi syksynä.

10. Työttömälle voitaisiin tarjota työtä myös yli 80 kilometrin päästä. Päivittäinen matka-aika ei kuitenkaan saisi ylittää joukkoliikenteessä yli kolmea tuntia.

Erittäin hyviä uudistuksia imo.


Kaikki mitä noi kädettömät paviaanit taas vaihteeks ehottelee on täyttä paskaa, ei muuta.

Noilla ei tulla korjaamaan yhtään millään tavalla tätä suomen taloutta, huononnetaan vain tulevien sukupolvien asioita.

Tästä enään puuttuu se että hyöpättää että ruokaa käydään annostelemaan kaupoissa taloutta kohden jotta saatas tungettua lisää rahaa paskamaihin jotka ei koskaan tuu maksamaan velkojaan.

e: Ja tätä menoa Suomen talous on menossa niin päin kuravittua kun olla ja voi ni en ihmettele yhtään jos noin tapahtus seuraavan 10-20v päästä.

This post was edited by Soppamies on Dec 4 2013 09:44am
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Dec 4 2013 09:45am
Quote (SekavaSamu @ Dec 4 2013 05:37pm)
kysymys: miks vitussa maksaisin veroja, kun niillä tuetaan euroopan isojen pankkien toimintaa kreikassa ja muissa "kriisimaissa"?
miks vitussa maksasin veroja, kun niitä verovaroja EI TODELLAKAAN käytetä yhteiseen hyvään? jos noi homekoulut, varuskunnat ja vaikka vanhusten HYVINVOINTI olis
etusijalla, niin maksasin mielelläni enemmän veroja mitä tällä hetkellä.    Pitäis kyl tän hetkinen duuni vaihtaa pimeeseen ni ei tarvis siit 7%sta luopua.

EU:lle menee valtiovarainministeriön budjetista n. 11.4%. valtiovarainministeriön suurimmat menoerät liittyy kuntien tukemiseen (yli puolet) ja valtion eläkkeet + tuet. kokonaisbudjetista valtiovarainministeriölle menee 30.9%. elikä jotain kolmen prosentin luokkaa menee EU:lle. (varmistakaa ite jos epäilette, en jaksanu käyttää laskuihi kovin paljoa tarkkaavaisuutta, lähteenä käytin budjettiesitystä ja sen menoeriä)

e: pankkien toiminnan rahottaminen liittyy kait vahvasti pelkoon saman kaltasesta lamasta ku 1920- ja 1930-luvuilla. eri taloustieteelliset näkökulmat onki sitte eri mieltä sen varsinaisista syistä.

This post was edited by Gastly on Dec 4 2013 09:58am
Member
Posts: 10,482
Joined: Sep 11 2008
Gold: 0.00
Dec 4 2013 10:13am
Quote (SekavaSamu @ Dec 4 2013 02:37pm)
Lähtisitkö sinä työttömänä 60-80km päähän töihin, kun ainoana vaihtoehtona on kulkea julkisilla?
sanotaan, että bussit kulkee vielä niin, että joko oot 30-60min etuajassa, ja kun haluat töistä kotiin, joudut odottamaan
20-50min + bussimatkat. sulla tuntuu olevan hallussa matematiikka, kerro toki kuinka monta tuntia jää aikaa omiin juttuihin ja vapaa-aikaan.
sanotaan et haluat nukkua 8h yössä ja työt kestää 8h.


Toi nimenomaan toivottavasti kasvattaa töiden hakemisen oma-aloitteisuutta, aka voit löytää mieluisan duunin lähialueilta että sun ei tarvitse mennä mihkään perseenreikään grillille käänteleen pullia. Toiseks :työttömyydestä on turha tällä foorumilla puhua kun 60% käyttäjistä elelee tuilla työkkäriä vältellen

Quote
kenen pitäis olla esimerkki nuorisolle? julkkisten? et sä voi jumalauta olla tosissas. ootko kasvanu jonkun kiven alla?


Tosta voi olla montaa mieltä, kuinka moni esim. on sitä mieltä että esim tappelut pitäisi poistaa jääkiekosta koska ne antaa nuorisolle huonon esimerkin..? Julkkiksiin ei pelkästään lukeudu bb, idols. yms. yms. toimineet julkisuuden henkilöt

Quote
millä tapaa toi kannabiksen polttaminen heikentää työllistymismahdollisuuksia? jos joku haluaa töihin missä pidetään kusitestit, niin
kyllä sen verta on selkärankaa, että pitää sen 2-6vk taukoo ja kusee puhtaat. ei se oo mitään heroiinia mitä poltetaan vasten omaa tahtoo. taas järki käteen.

Passivoittaa ihmistä. Lollasin myös 2-6vk tauon pitämiselle kusitestin läpäisemistä varten :rofl:

Quote
ja mistä vitusta me puhutaan, kun puhutaan "korren kantamisesta kekoon"?  Verojen maksamisesta?

kysymys: miks vitussa maksaisin veroja, kun niillä tuetaan euroopan isojen pankkien toimintaa kreikassa ja muissa "kriisimaissa"?


Quote
miks vitussa maksasin veroja, kun niitä verovaroja EI TODELLAKAAN käytetä yhteiseen hyvään? jos noi homekoulut, varuskunnat ja vaikka vanhusten HYVINVOINTI olis
etusijalla, niin maksasin mielelläni enemmän veroja mitä tällä hetkellä.    Pitäis kyl tän hetkinen duuni vaihtaa pimeeseen ni ei tarvis siit 7%sta luopua.


Koska veroilla rahoitetaan muutakin kun kreikan talousongelmia.... Nää sun kärjistetyt esimerkit ja suppea maailmankuva huvittaa mua suuresti.

Quote
väitätkö sä tosissas, että kansanedustaja ansaitsee kaikki ne etuudet ja isot eläkkeet? taidat olla jostai porvariperheestä?


Meinasin lähinnä että kaikki muut paitsi kansanedustajat tolta listalta ansaitsee suuret tulonsa pitkän koulutksen pohjalta. Joukossa on toki kansanedustajia jotka imo ansaitsee suuret tulonsa.
Member
Posts: 7,514
Joined: Jan 15 2005
Gold: 977.01
Dec 4 2013 11:07am
Tosta kun Suomi voitti (JO) toistamiseen jääkiekon MM:än niin kukkahatut ja muut idiootit kauhisteli kun urheilijat siellä sitte juhlii ja otti oikeen viinaa juhlistaakseen voittoa.
Eikö ne ole helvetti itse kovalla työllä ansainnu paikkansa ja voittonsa, ei niiden kuulukaan pelkästään näyttää että "teistä kaikista tulee maailmanmestareita jos ette ryyppää ja käytte koulunne hyvin"
koska asiahan ei todellakaan ole lähelläkään tätä.

Näyttääkö nyt siltä että sapotaakin ura meni aivan metsään ku se on niinki vakavia päihteitä käyttänyt ku kannabis?
Mitenkä monet suuret rokkibändit/tähdet? Tuskin Ossia hirveesti harmittaa et "vittu ku pidin hauskaa samalla ku menestysin.."
Entäs RHCP, entäs mikä vaan? Jos jokanen ihminen ois niin tyhmä että ajattelee että kamoja käyttämällä ainoastaan menestyy koska noikin, ni kyllä, sitten ois tulevaisuus aika heikkoa.
Onneksi niin ei ole, edes osalla tuntuu olevan joku järjen ääni vielä päässään, ja se kritisointiosio sen verran kehittynyt että ei usko tai näe asioita miten sattuu.
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Dec 4 2013 12:32pm
Quote (SanHose @ 4 Dec 2013 19:07)
Tosta kun Suomi voitti (JO) toistamiseen jääkiekon MM:än niin kukkahatut ja muut idiootit kauhisteli kun urheilijat siellä sitte juhlii ja otti oikeen viinaa juhlistaakseen voittoa.
Eikö ne ole helvetti itse kovalla työllä ansainnu paikkansa ja voittonsa, ei niiden kuulukaan pelkästään näyttää että "teistä kaikista tulee maailmanmestareita jos ette ryyppää ja käytte koulunne hyvin"
koska asiahan ei todellakaan ole lähelläkään tätä.

Näyttääkö nyt siltä että sapotaakin ura meni aivan metsäänku se on niinki vakavia päihteitä käyttänyt ku kannabis?
Mitenkä monet suuret rokkibändit/tähdet? Tuskin Ossia hirveesti harmittaa et "vittu ku pidin hauskaa samalla ku menestysin.."
Entäs RHCP, entäs mikä vaan? Jos jokanen ihminen ois niin tyhmä että ajattelee että kamoja käyttämällä ainoastaan menestyy koska noikin, ni kyllä, sitten ois tulevaisuus aika heikkoa.
Onneksi niin ei ole, edes osalla tuntuu olevan joku järjen ääni vielä päässään, ja se kritisointiosio sen verran kehittynyt että ei usko tai näe asioita miten sattuu.


sais mennäkkin, ois edes yksi syöpäpesäke taas vähemmän "musiikin" maailmassa

This post was edited by Pavise on Dec 4 2013 12:33pm
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Dec 4 2013 01:42pm
Quote (EasyCoolWin @ Dec 4 2013 05:13pm)
Toi nimenomaan toivottavasti kasvattaa töiden hakemisen oma-aloitteisuutta, aka voit löytää mieluisan duunin lähialueilta että sun ei tarvitse mennä mihkään perseenreikään grillille käänteleen pullia. Toiseks :työttömyydestä on turha tällä foorumilla puhua kun 60% käyttäjistä elelee tuilla työkkäriä vältellen



Tosta voi olla montaa mieltä, kuinka moni esim. on sitä mieltä että esim tappelut pitäisi poistaa jääkiekosta koska ne antaa nuorisolle huonon esimerkin..? Julkkiksiin ei pelkästään lukeudu bb, idols. yms. yms. toimineet julkisuuden henkilöt 


Passivoittaa ihmistä. Lollasin myös 2-6vk tauon pitämiselle kusitestin läpäisemistä varten :rofl:





Koska veroilla rahoitetaan muutakin kun kreikan talousongelmia.... Nää sun kärjistetyt esimerkit ja suppea maailmankuva huvittaa mua suuresti.



Meinasin lähinnä että kaikki muut paitsi kansanedustajat tolta listalta ansaitsee suuret tulonsa pitkän koulutksen pohjalta. Joukossa on toki kansanedustajia jotka imo ansaitsee suuret tulonsa.


Eiköhän ton tarkotus ole vaan laittaa ne epäonnisimmat johki vitun landelle / nyrkkipajoihin orjatyöhön... ja vaikka ei olisi, niin näin joka tapauksessa kävisi.

Ai kuinka niin passivoittaa ihmistä? Ootko ollu paljon nistien kaa tekemisissä? tunnetko ketään budipäätä?
Meinaan omat kaverit jotka on nyt melkein PÄIVITTÄIN polttanu 2-4v ajan, ei ole yhtään sen passiivisempia kun muutkaan.
on harrastuksia, duuni ja vakimenot

En tajua miksi helvetissä ihmiset yleistää ja kaikki ääritapaukset = koko käyttäjäkunta. totta munassa sä passivoidut
jos imet hittiä himassa 8 tuntia päivässä etkä tee mitään. samalla lailla passivoidut jos imet viinaa himas etkä tee mitään.
Ei se ole pakko valua sinne sohvan pohjalle, voit vaikka lukee kirjaa, maalata, piirtää tai meditoida, tehdä musiikkia.. ihan mitä vaan.

Eli älä ime päivittäin, niin ei oo pelkookaan "passivoitumisesta"


Taidat nyt puhua oikeesti asiasta, mistä et tiedä mitään (möyhy). 3 "moi moi kaveria" kussu seuraavana päivänä jo puhtaat, sitä ennen
4-6pv tauko. Kyseessä on siis 3 ihmistä, jotka polttanut monen vuoden ajan lähes päivittäin.

This post was edited by SekavaSamu on Dec 4 2013 01:42pm
Member
Posts: 7,514
Joined: Jan 15 2005
Gold: 977.01
Dec 4 2013 02:32pm
http://www.iltalehti.fi/asuminen/201312040211713_an.shtml
Minkä hintaset mahtaa olla vuokrat



Quote (SekavaSamu @ 4 Dec 2013 21:42)
Eiköhän ton tarkotus ole vaan laittaa ne epäonnisimmat johki vitun landelle / nyrkkipajoihin orjatyöhön... ja vaikka ei olisi, niin näin joka tapauksessa kävisi.

Ai kuinka niin passivoittaa ihmistä? Ootko ollu paljon nistien kaa tekemisissä? tunnetko ketään budipäätä?
Meinaan omat kaverit jotka on nyt melkein PÄIVITTÄIN polttanu 2-4v ajan, ei ole yhtään sen passiivisempia kun muutkaan.
on harrastuksia, duuni ja vakimenot

En tajua miksi helvetissä ihmiset yleistää ja kaikki ääritapaukset = koko käyttäjäkunta. totta munassa sä passivoidut
jos imet hittiä himassa 8 tuntia päivässä etkä tee mitään. samalla lailla passivoidut jos imet viinaa himas etkä tee mitään.
Ei se ole pakko valua sinne sohvan pohjalle, voit vaikka lukee kirjaa, maalata, piirtää tai meditoida, tehdä musiikkia.. ihan mitä vaan.

Eli älä ime päivittäin, niin ei oo pelkookaan "passivoitumisesta"


Taidat nyt puhua oikeesti asiasta, mistä et tiedä mitään (möyhy). 3 "moi moi kaveria" kussu seuraavana päivänä jo puhtaat, sitä ennen
4-6pv tauko. Kyseessä on siis 3 ihmistä, jotka polttanut monen vuoden ajan lähes päivittäin.


Sama juttu tässä luultavasti just ku näissä kannabispiikeissä.
Ihmiset pelkää ja/tai hyökkää sitä vastaan mitä ei ymmärrä tai mistä ei tiedä yhtään mitään.

Tämä esimerkki sopii lähes kaikkeen. Itellä on kuningaspyton, liki jokanen kaveri joka on tullu käymään ni uskaltaa kyllä tiirailla lasin läpi mutta pelkää tai vähintään jännittää muuten.
Toki tilanne suurimmalla osalla muuttunu heti ensmäisen käynnin/kosketuksen jälkeen.
Ja yks syy siihen on tietysti että Suomessa pelätään kyytä, ni sillon kaikki käärmeet yhdistetään siihen ja pelätään kaikkia. Vaikkei sitä kyytäkään tarttis pelätä jos yhtään tietää mitenkä se vaistoillaan yleisesti ottaen toimii.

This post was edited by SanHose on Dec 4 2013 02:43pm
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Dec 5 2013 02:09am
Quote (SanHose @ 4 Dec 2013 22:32)


" This building will sink "
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Dec 5 2013 02:56am
Quote (EasyCoolWin @ Dec 1 2013 11:17pm)
http://www.iltalehti.fi/viihde/2013120117781792%5Fvi.shtml


Pff..... Nykyajan julkkikset, ja näiden pitäisi olla esimerkkinä nuorisolle.
Hieno ja rohkea tunnustus mutta tuollainen henkilö ei imo sovellu tv:seen.

Sitten valitetaan kuinka perseestä valtio on ja kuinka huonosti asiat on. Nuoret polttelee kaiken maailman kannabista, heikentää työllistymismahdollisuuksiaan ja kieltäytyy kantamasta korteaan kekoon yhteisen hyvän eteen. -_-


Mutta Idolshan on huonoa esimerkkiä lapsille.

Muutenkin kyseessähän oli satunnaiskokeilut, logiikallasi antaa hyvää esimerkkiä päihteidenkäytöstä.
Eipä hän sano, ettei nuoruudessaan muuta, kuin hiisannut ja menestyi sen avulla.

Huonoa tossa on, että on noin syyllisenä, mutta ymmärtäähän sen, koska poliittinen korrektius on pop. Ihan yhtä hölmöä tai hölmömpää alkoholiläträily. Arvojen, käytäntöjen ja lakien kyseenalaistaminen olisi ja on hyvää esimerkkiä.

Se on yhteiskunnan vika, että tuosta näpäytetään sormelle enemmän, kuin alkoholista.
Se on helppo ratkaisu, ei välttämättä oikea. Kuten alkoholinkäytössä, sen tulisi olla työllistymisen kannalta esteenä/hidasteena vasta, kun/jos se on käyttäjälle ongelma.

Kyllä se on enemmän nämä mm. nämä idolssit, jotka jumaloi tuota yksilökeskeistä tähtipalvontaa: skidit haluavat julkisuuteen itsetarkoituksellisesti, palvovat omahyväisiä tähtiä. Yhteisenhyvän vastaista toimintaa.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1293294295296297458Next
Add Reply New Topic New Poll