d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1278279280281282458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Oct 21 2013 12:54pm
vaikka tsygä mukaan tallinnaan ja siitä etelään, tai sitten liftaten
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Oct 22 2013 10:21am
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=8995
murica. B)
jotenkin tulee mieleen pohjois-korea ja natsi-saksa..
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Oct 22 2013 12:10pm
Quote (A2K @ Oct 22 2013 05:21pm)
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=8995
murica. B)
jotenkin tulee mieleen pohjois-korea ja natsi-saksa..


koitetaanhan sieltä aseetkin riisua. muistuttaaa saksameininkiä. eikös ne natsitutkijat tonne jenkkeihin menny suurin osa?
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Oct 22 2013 12:22pm
Quote (SekavaSamu @ Oct 22 2013 09:10pm)
koitetaanhan sieltä aseetkin riisua. muistuttaaa saksameininkiä.

joo paitsi ettei, Saksan vuoden 1938 aselaki oli monilta osin aiempaa lepsumpi - ja ainoastaan käsiaseet oli sen jälkee luvanvarasia - muita sai hankkia täysin vapaasti.
ellet sitte tarkota Saksa-meiningeillä vuoden 1919 aselakia, joka johtu osaltaan Versaillesin rauhansopimuksesta. 1928 aselaki oli hiukka kepeämpi
aika huvittavaa miten oot omaksunu tän amerikkalaisen paleokonservatiivin arvomaailman iha täysvaltasesti
Quote (SekavaSamu @ Oct 22 2013 09:10pm)
eikös ne natsitutkijat tonne jenkkeihin menny suurin osa?

natsitutkijat? siis tutkijat jotka tutki natseja? vai tutkijat jotka oli natseja?
mikäli tutkija oli natsi tultiin se pistämään sotarikollisuusoikeudenkäyntiin. ellet sitte meinaa että saksalaisuus tarkottaa natsiutta :lol:
kyllä, monet saksalaiset tutkijat napattiin Yhdysvaltoihin ja Neuvostoliittoon. natsitutkijoista en sitte tiedä

This post was edited by Gastly on Oct 22 2013 12:22pm
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Oct 22 2013 12:26pm
Quote (Gastly @ 22 Oct 2013 21:22)
joo paitsi ettei, Saksan vuoden 1938 aselaki oli monilta osin aiempaa lepsumpi - ja ainoastaan käsiaseet oli sen jälkee luvanvarasia - muita sai hankkia täysin vapaasti.
ellet sitte tarkota Saksa-meiningeillä vuoden 1919 aselakia, joka johtu osaltaan Versaillesin rauhansopimuksesta. 1928 aselaki oli hiukka kepeämpi
aika huvittavaa miten oot omaksunu tän amerikkalaisen paleokonservatiivin arvomaailman iha täysvaltasesti

natsitutkijat? siis tutkijat jotka tutki natseja? vai tutkijat jotka oli natseja?
mikäli tutkija oli natsi tultiin se pistämään sotarikollisuusoikeudenkäyntiin. ellet sitte meinaa että saksalaisuus tarkottaa natsiutta  :lol:
kyllä, monet saksalaiset tutkijat napattiin Yhdysvaltoihin ja Neuvostoliittoon. natsitutkijoista en sitte tiedä


asiaa.

katoin yhen dokkarin, missä kerrottiin joidenkin natsien, jotka tutkijoita ja vartiojoita olivat, asustelevan puolassa sekä yhdysvalloissa. jäljet vaan loppuvat yhtäkkiä. liekö valtiot ottaneet siipien suojaan. käyttäneet omiin tutkimuksiin ja lopulta teloittanu kaikessa hiljaisuudessa.
en tiedä.
/foliohattu
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Oct 22 2013 12:40pm
Quote (A2K @ Oct 22 2013 09:26pm)
katoin yhen dokkarin, missä kerrottiin joidenkin natsien, jotka tutkijoita ja vartiojoita olivat

keskitysleirivartijat pistettiin oikeudenkäyntiin (mikäli länsiliittoutuneet sai ne kiinni) tai lähetettiin Siperiaan / soramontun pohjalle (mikäli Neuvostoliittolaiset sattu paikalle ensin). osa taas pakeni, suosittuja kohteita oli ainaki Brasilia, Paraguay ja Argentiina.
Puolassa ne tuskin on kauaa viihtyny, ku siitä kumminki tuli neuvostosateliitti ja paikalliset on tuskin ollu kovin tykästyneitä natsisympatisoijiin. Yhdysvalloissa taas oli saksalaisia kyllä tutkijoita, mutta mitään kovin vakaumuksellisia natseja siellä tuskin on ollu.
Quote (A2K @ Oct 22 2013 09:26pm)
asustelevan puolassa sekä yhdysvalloissa. jäljet vaan loppuvat yhtäkkiä. liekö valtiot ottaneet siipien suojaan. käyttäneet omiin tutkimuksiin ja lopulta teloittanu kaikessa hiljaisuudessa.

ottihan ne toki, ja Wernher von Braun eli ihan koko loppuelämänsä Yhdysvalloissa kaikessa rauhassa. Neuvostoliitonki avaruusprojektit perustu saksalaisee teknologiaan.
lentoteknologiassa taas käytettii kyllä hyväks myös keskitysleireiltä saatuja tutkimustuloksia, mutta kokeiden tekijät joutu silti telkien taakse (tai vaihtoehtosesti saunan taakse)
ei se että ne tutkijat oli saksalaisia tee niistä natseja.

This post was edited by Gastly on Oct 22 2013 12:41pm
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Oct 22 2013 12:50pm
joo, ei tietenkään tee niistä natseja, ne vaan teki töitä puolueen rahoituksella, niiden tiloissa ja niiden nimissä. ei ne vakaumukseltaan välttämättä olleet, mutta yleisesti niitä silti puhutellaan "natsirikollisina", oli mikä tahansa vakaumus ja työ ollut.
ja se oli siis yhdestä dokumentista. ei ollenkaan oma mielipide, tai oma ajatus/pohdinta.
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Oct 27 2013 10:23am
Go Back To Suomi Topic List
Prev1278279280281282458Next
Add Reply New Topic New Poll