d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev1252253254255256377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Sep 24 2013 03:10pm
Quote (SekavaSamu @ 24 Sep 2013 23:59)
http://www.youtube.com/watch?v=_dBrjnrMDTU


Ymmärsinkö siis oikein, että videolla esitetään perusteita väitteelle" Kenian ostoskeskus-asia on salaliitto/huijausta" ?
Member
Posts: 10,000
Joined: May 24 2010
Gold: 6.67
Warn: 30%
Sep 24 2013 03:10pm
EN AINAKA ITE O HENK KOHT HUOMANNU MITÄÄ EROA SIIHE ETTÄ JOINKO JOKA PÄIVÄ VAI OON JUOMATI LAINKAA...

KRAPULA JA SE KÄNNIOSUUS VAA PUUTTUU....
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Sep 24 2013 07:53pm
Quote (Rupsu @ Sep 25 2013 12:10am)
Ymmärsinkö siis oikein, että videolla esitetään perusteita väitteelle" Kenian ostoskeskus-asia on salaliitto/huijausta" ?

no onhan se nyt iha mahotonta uskoa että Al-Shabaab ois minkää takana, mitä miellyttävimpiä veikkojahan ne on :rofl:
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Sep 25 2013 02:10am
Quote (Gastly @ Sep 25 2013 02:53am)
no onhan se nyt iha mahotonta uskoa että Al-Shabaab ois minkää takana, mitä miellyttävimpiä veikkojahan ne on  :rofl:


vähän alko olee läpinäkyvää toi jenkkien ja al-qaidan yhteistoiminta. eka sodittii toisia vastaan iranissa, sit aseistettiin toisia syyriassa. wat?

piti nopeesti keksiä uus "vaarallinen terroristijärjestö" että voidaan hyökätä keniaan ku sieltä kuulema löytynyt öljyä.

This post was edited by SekavaSamu on Sep 25 2013 02:39am
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Sep 25 2013 03:17am
Quote (SekavaSamu @ 25 Sep 2013 11:10)
vähän alko olee läpinäkyvää toi jenkkien ja al-qaidan yhteistoiminta. eka sodittii toisia vastaan iranissa, sit aseistettiin toisia syyriassa. wat?

piti nopeesti keksiä uus "vaarallinen terroristijärjestö" että voidaan hyökätä keniaan ku sieltä kuulema löytynyt öljyä.


Ei vittu sä oot sekasin.
Member
Posts: 13,070
Joined: Jun 10 2008
Gold: 2,612.00
Sep 25 2013 05:44am
Jätän tämän tähän. Postattu reilu viikko ennen ostoskeskushommaa. B)

Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Sep 25 2013 05:59am
Quote (SekavaSamu @ Sep 25 2013 11:10am)
vähän alko olee läpinäkyvää toi jenkkien ja al-qaidan yhteistoiminta.

mun ymmärtääkseni Al-Qaidan toiminta on lähinnä vaikeutunu sen takia ku Yhdysvallat on ryhtyny listimään niiden johtoporrasta jne.
Quote (SekavaSamu @ Sep 25 2013 11:10am)
eka sodittii toisia vastaan iranissa

... Al-Qaida ei toimi Iranissa, Iranin muslimit on shiialaisia, siis Al-Qaidan silmissä vääräuskosia.
itse asiassa - mitä ihmettä ne on muka Iranissa sotinu? :rofl:
Quote (SekavaSamu @ Sep 25 2013 11:10am)
sit aseistettiin toisia syyriassa. wat?

mun ymmärtääkseni ne on avittanu lähinnä niitä kapinallisryhmiä joiden motiivi ei oo uskonnollinen.
Quote (SekavaSamu @ Sep 25 2013 11:10am)
piti nopeesti keksiä uus "vaarallinen terroristijärjestö"

sulta on saattanu jäädä Somaliaan liittyvät uutiset seuraamatta, mutta kyllä toi Al-Shabaab on kyllä toiminu siellä viimeset pari vuotta - ja osittain myös Kenian (sekä Etiopian) alueella. eihän tuosta oo ees yli vuotta ku uutisoitii että Kenialaiset / Afrikan Unionin joukot on taas vallannu Mogadishun näiltä jannuilta.
mä voin kysyä vaikkapa somppukavereiden mielipiteitä siitä että kuinka keksittyjä noi tyypit on
Quote (SekavaSamu @ Sep 25 2013 11:10am)
että voidaan hyökätä keniaan ku sieltä kuulema löytynyt öljyä.

... ja jostaki kumman syystä ne on tyystin unohtanu hyökätä Ghanaan, Nigeriaan tai Angolaan.

Quote (Dorieus @ Sep 25 2013 02:44pm)
Jätän tämän tähän. Postattu reilu viikko ennen ostoskeskushommaa.  B)

haluutko pistää vedon pystyy siitä että hyökätäänkö Keniaan? MukavaSamu kanssa, voidaa sopia joku määräaika jota ennen sinne pitäis ehtiä.

ymmärrätte kai että jos Al-Shabaab toimii lähinnä Somaliassa ja on vahvan somalivetoinen ja sen nimi on somalin kielellä niin kukaan ei oo menossa Keniaan. ja Somaliassa ei oo öljyä, eikä mitää muutakaa mikä ois paimentolaisuutta kannattavampaa.

This post was edited by Gastly on Sep 25 2013 06:17am
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Sep 25 2013 06:24am
Quote (Gastly @ Sep 25 2013 01:59pm)


ja Somaliassa ei oo öljyä, eikä mitää muutakaa mikä ois paimentolaisuutta kannattavampaa.


Otan tästä kiinni. Somaliassahan on yleisen nykykäsityksen mukaan öljyvarantoja kymmenien / satojen miljardien barrelien verran, mutta ei niillä raukoilla ole ammattitaitoa / kalustoa / rahaa tehdä itse asialle mitään kuin antaa öljyjen olla.

Ja luonnollisesti moni maa, esim Iso-britannia on tarjoutunut auttamaan tämän mustan kullan ylös tonkimisessa.
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Sep 25 2013 06:50am
Quote (Pomppeli @ Sep 25 2013 03:24pm)
Otan tästä kiinni. Somaliassahan on yleisen nykykäsityksen mukaan öljyvarantoja kymmenien / satojen miljardien barrelien verran, mutta ei niillä raukoilla ole ammattitaitoa / kalustoa / rahaa tehdä itse asialle mitään kuin antaa öljyjen olla.

Ja luonnollisesti moni maa, esim Iso-britannia on tarjoutunut auttamaan tämän mustan kullan ylös tonkimisessa.

jååh, aivan totta, vilkasin pikasesti maailman öljyvarantoja ja siellä ei näkyny Somaliaa ni ehdin toteemaan väärin. mut mun ymmärtääkseni ne öljyvarannot kumminki on Puntmaan alueella, eikä etelä-Somaliassa jossa Al-Shabaab mellastaa (eikä sielkää enää kovin vahvasti koska Kenian armeija on onnistuneesti riistäny niiltä monia kaupunneja).
tästä herääki sitte kysymys siitä että voiko se tosiaan olla sitte false flag - ku ympäri Afrikkaa on muutenki öljyä ja vieläpä semmosissa valtioissa joista sen vois hyökäten ottaa paljon helpommi ku hampaisiin asti aseissa olevasta Somaliasta. Angola, Ghana ja Nigeria nyt ainaki, ja itä-Afrikassa sitte Mosambik ja Tansania.

This post was edited by Gastly on Sep 25 2013 06:53am
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Sep 25 2013 11:50pm
62cm "Voluptuous Valentine" lähti tuleen saksasta kohti suomen postia.
en malta odottaa
Go Back To Suomi Topic List
Prev1252253254255256377Next
Add Reply New Topic New Poll