d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1251252253254255458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 6.67
Warn: 30%
Sep 2 2013 03:31am
Quote (hartwall @ 2 Sep 2013 12:28)
niinno juttuhan on, et jos jengi rupeaa käyttämään julkisia enemmän, niin julkisiin on varaa satsata enemmän massia, josta saadaan sitä liikennettä sinne korpeenkin asti.

PHOH....EI NE SELLASIA AJATTELE....PIKEMMINKI KARSITAAN VAA LISÄÄ JOTTA BOSSEILLE JÄÄ ENEMMÄ PÄTÄKKÄÄ :F

VITUKÖYHÄT.JPG TOISINSANOEN
Member
Gold: 0.01
Warn: 10%
Sep 2 2013 03:36am
Mun mielestä toi on oikeenkin loistava ehdotus, mutta sitä pitäis rukata pikkasen.

Ensinnäki toi 6snt vs 3snt on liian pieni suhteellinen ero. Joku 8snt vs 2snt ois mun mielest parempi. Lisäks vyöhykepohjaset ruuhkamaksut ainaki PKS:lle tukis tän ehdotuksen agendaa. Etenki PKS:lla pitäs pyrkiä ohjaamaan Espoon ja Helsingin välistä työliikennettä julkisiin.

Member
Sep 2 2013 04:23am
Quote (KUF @ 2 Sep 2013 12:21)
SIT TOSSA KUSEE SEKIN VIELÄ ETTÄ EPÄTODENNÄKÖISEMMIN HAJA-ASUTUSALUEILLA KULKEE EDES NYKYÄÄN KUNNOLLA MITÄÄN BUSSI/JUNALIIKENNETTÄ.... /E ESIMERKIKSI TÄNNE EI PYSÄÄ EDES JUNA ENÄÄ VAAN JATKAA OHITSE ~~

TAAJAMAPORUKKA SAA JOULUKINKKUA JO PORKKANAN SIJAAN :D

tääl ei mee ku teollisuusjunia.. -,-

Quote (hartwall @ 2 Sep 2013 12:28)
niinno juttuhan on, et jos jengi rupeaa käyttämään julkisia enemmän, niin julkisiin on varaa satsata enemmän massia, josta saadaan sitä liikennettä sinne korpeenkin asti.

ku olis ensin sellaset. yksään bussi ei mee mun työpaikalle. ja jos menis, sillä kestäs varmaan ainaki tunti yhteen suuntaan pysähysten takia. kivaa jee mennä aamuvuoroon kuueks ku bussille saa mennä viieltä. tai yövuoroon.. ei vuorotöihin vaan mee bussia.

Quote (KUF @ 2 Sep 2013 12:31)
PHOH....EI NE SELLASIA AJATTELE....PIKEMMINKI KARSITAAN VAA LISÄÄ JOTTA BOSSEILLE JÄÄ ENEMMÄ PÄTÄKKÄÄ :F

VITUKÖYHÄT.JPG TOISINSANOEN

tämä.

Quote (eppo @ 2 Sep 2013 12:36)
Mun mielestä toi on oikeenkin loistava ehdotus, mutta sitä pitäis rukata pikkasen.

Ensinnäki toi 6snt vs 3snt on liian pieni suhteellinen ero. Joku 8snt vs 2snt ois mun mielest parempi. Lisäks vyöhykepohjaset ruuhkamaksut ainaki PKS:lle tukis tän ehdotuksen agendaa. Etenki PKS:lla pitäs pyrkiä ohjaamaan Espoon ja Helsingin välistä työliikennettä julkisiin.

jos se saatais jotenkin kiinnitettyä ihmisten työmatkoihin, jotka saatta olla pitkiä kuten parilla tutulla.. 80km yhteen suuntaan. toki jos työpaikka on alle 5kilsaa. ja sinne menee joku ratikka/bussi tai vaikka hevoskärryt, niin ymmärrän et siit pitäski rokottaa et ajat sen autolla. varsinkin kesällä.
mut sitte nää ku jotkut joutuu oikeesti kulkemaan pitkiä matkoja autolla eikä vaan oo muuta mahollisuutta, ni se o törkeetä alkaa niitä verottamaan asiasta johon ne ei voi vaikuttaa.
Member
Sep 2 2013 04:54am
Ei Suomi NIIN iso maa oo et 50km+ työmatkat ois hyväksyttäviä vastaväitteitä tässä keississä. Joko uutta duunia tai kampsut kasaan ja muuttoa lähemmäs töitä.

IMO

Hankalintahan mun mielestä tässä ehdotuksessa on se et mitkä varsinaiseen työaikaan liittyvät kilometrit vapautettais maksusta/maksua kevennettäis. Voitaisko raskaan liikenteen/taksiliikenteen kilsat vapauttaa täysin? Jos ei vapauteta, niin etenkin taksiyrittäjät kärsii huomattavasti. Tavallaan ois ihan kaunis ajatus rokottaa yksittäistä kuluttajaa ja antaa etuisuuksia yrittäjille, mutta veikkaan et muiden alojen työnantajat vois olla pikkasen käärmeissään tästä.
Member
Sep 2 2013 05:29am
Quote (eppo @ 2 Sep 2013 13:54)
Ei Suomi NIIN iso maa oo et 50km+ työmatkat ois hyväksyttäviä vastaväitteitä tässä keississä. Joko uutta duunia tai kampsut kasaan ja muuttoa lähemmäs töitä.

IMO

Hankalintahan mun mielestä tässä ehdotuksessa on se et mitkä varsinaiseen työaikaan liittyvät kilometrit vapautettais maksusta/maksua kevennettäis. Voitaisko raskaan liikenteen/taksiliikenteen kilsat vapauttaa täysin? Jos ei vapauteta, niin etenkin taksiyrittäjät kärsii huomattavasti. Tavallaan ois ihan kaunis ajatus rokottaa yksittäistä kuluttajaa ja antaa etuisuuksia yrittäjille, mutta veikkaan et muiden alojen työnantajat vois olla pikkasen käärmeissään tästä.

Muutto ei ole mahdollinen lasten ja toisen aikuisen työn johdosta. Uutta työtä ei voi hankkia koska sitä ei ole. Olis naurettavaa vaatia ihmistä muuttamaan tai vaihtamaan työpaikkaa sen takia ettei ole varaa käydä töissä verotuksen takia. Tuo ei tuu meneen läpi. Jos menee, se on yleislakko monilla aloilla. Ja todellakin tuo pitäs antaa anteeks ihan suoraan ammattiliikenteessä ja vähintään puolittain anteeksi työmatkoilla. Helppo se on taas jonku kansanedustajan huudella et käyttäkää julkisia ku oma työ on 100metriä kämpältä ja senkin kulkevat taksilla muiden maksamana.
Member
Sep 2 2013 05:41am
Jos muutto ei oo mahollinen, nii sit varmaa tyytymättömänä kärsitään kasvaneet elinkustannukset ja elämä jatkuu. Mikään muutos ei voi lähtökohtasesti hyödyttää kaikkia ja se on ihan normaalia, että ne jotka kärsii, valittaa.

Ei liity suhun henkilönä mitenkään, mut mua vituttaa ihan suunnattomasti haja-asutusalueella asuvat, jotka valittaa aina kun eläminen vähän kallistuu. Naurettavan edullisella asumisella nyt vaan yksinkertasesti on se kääntöpuolensa.

Ja ennen kun joku ottaa asian esiin, niin ei, en oo mikään "paljasjalkanen stadilaine".
Member
Gold: 556.34
Sep 2 2013 05:56am
Quote (eppo @ 2 Sep 2013 14:41)
Jos muutto ei oo mahollinen, nii sit varmaa tyytymättömänä kärsitään kasvaneet elinkustannukset ja elämä jatkuu. Mikään muutos ei voi lähtökohtasesti hyödyttää kaikkia ja se on ihan normaalia, että ne jotka kärsii, valittaa.

Ei liity suhun henkilönä mitenkään, mut mua vituttaa ihan suunnattomasti haja-asutusalueella asuvat, jotka valittaa aina kun eläminen vähän kallistuu. Naurettavan edullisella asumisella nyt vaan yksinkertasesti on se kääntöpuolensa.

Ja ennen kun joku ottaa asian esiin, niin ei, en oo mikään "paljasjalkanen stadilaine".

onko siinäkään mitään järkeä, että pienet kunnat tyhjenee kun ihmiset tungetaan isoihin kaupunkeihin

imo työnantajan pitäis maksaa ja varmistaa, että alaiset pääsee työpaikoille raatamaan niska limassa kun työnantajan lompakko lihoo :3
Member
Sep 2 2013 06:05am
Quote (Napi @ 2 Sep 2013 14:56)
onko siinäkään mitään järkeä, että pienet kunnat tyhjenee kun ihmiset tungetaan isoihin kaupunkeihin

imo työnantajan pitäis maksaa ja varmistaa, että alaiset pääsee työpaikoille raatamaan niska limassa kun työnantajan lompakko lihoo :3

Tää koko juttu nyt ei liity kun ihan hipaukselta pienten kuntien tyhjenemiseen ja kuntaliitoksiin etc.

Member
Sep 2 2013 06:12am
Quote (eppo @ 2 Sep 2013 14:41)

Mut sehän siinä jännää onkin kun haja-asutusta on suomessa suurin osa.
Suurin osa suomalaisista kulkee pitkää matkaa töihin. Totta on et harvoin kaikkia miellyttää joku asia. Ku jollekkin kumartaa, takana olevalle pyllistää
Mut vois noihin silti jonkun kohtuuden laittaa. En mä halu muuttaa kaupungista maalle, vain koska mun työpaikan toimipiste on perustettu sinne.
Sehän hajauttas lisää suomea. Itteäni vituttaa ihan suunnattomasti ihmiset jotka luulee et "aina voit vaihtaa työpaikkaa jos matka ei miellytä"
Mä en voi vaihtaa pienempi tuloseen työhön koska sitten ei olis varaa lapsien elää enään. Eikä parempi tulosta tai samaa hommaa vaan ole muualla. Ja miks vaihtaisin vakituisen työsopimuksen josta ei voida periaattees irtisanoa johonki duuniin jossa saa pelätä potkuja joka viikko yt-neuvottelujen takia.
Ei siis mitään henkilökohtasta myöskään. Mut yleisesti stadilaiset jokka menee vaan alakertaan töihin ku heräävät, vituttaa koska he eivät voi edes ymmärtää mitä on elämä muualla. Esim kehäkolmosen ulkopuolella. Kokeilisivat itte tulla elämään esim pohjanmaalle. Ei vaan oo kaikille työtä samassa korttelissa. Ei edes samassa kaupungissa. Jos saisin aina bussimatkan töihin ni menisin mielellään. Mut liukuvan vuorotyön kanssa ei vain voi kulkea millään julkisella. Jos niitä edes olisi.

Member
Gold: 556.34
Sep 2 2013 06:17am
Quote (eppo @ 2 Sep 2013 15:05)
Tää koko juttu nyt ei liity kun ihan hipaukselta pienten kuntien tyhjenemiseen ja kuntaliitoksiin etc.

useilla ihmisillä on yli 20km kauppaan, bensa maksaa kohta 2€ litra ja ruuan hinta nousee, nousee ja jatkaa nousuaan.
kaikki menot nousee, mikään tulo ei. tässä on suuri ristiriita
Go Back To Suomi Topic List
Prev1251252253254255458Next
Add Reply New Topic New Poll