d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1199200201202203458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,921
Joined: Apr 22 2010
Gold: 200.00
Dec 4 2012 11:11am
Quote (Napi @ 4 Dec 2012 20:06)
#2000
bitches


gz
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Dec 4 2012 01:38pm
Quote (MukavaSamu @ 4 Dec 2012 16:57)
ai mikä tekee pasista pellen? se, kun se pitää kiinni oikeuksistaan?  onhan se ihan vitun pellee joo... sama lakien rikkominen.-

on se jumalauta kumma kun nää idiootit ei oo mihinkää tyytyväisiä täälä... itketään jos lakia rikotaan ja itketään jos pelataan meille laadituil säännöil.


Ei ollut siitä kysymys. Nyt oli kysymys iha siitä, että kaveri käyttäytyy kun 14-vuotias räkis.

Kuka menee kauppaan kuvailemaan ku ostaa jotai omenoita? Kuka selittää yksinään kameralle, ettei halua maksaa siitä muovipussista, jonka sitte kuitenki ottaa mukaansa.

Kuka alkaa kitisemään siitä, että ei aijo poistaa videota vaikka henkilökunta niin pyytää. Kaupassa ei saa kuvata ilman lupaa.

Puhumattakaan tosta kiroilusta.

Quote (MukavaSamu @ 4 Dec 2012 17:30)
Meinasin jo alkaa avautuun ja valistaan, mutta oon yhen asian oppinu täs parin vuoden sisään... Idiootille on turha yrittää takoon päähän mitään.

Mulle on jokapäivänen ihmettelynaihe se, miten aikuisista  ihmisistä on kasvanu noin vitun idiootteja / tyhmiä. töissä, kaupassa, kioskilla ja muualla
aina törmään ihmisiin jotka on suoraan sanottuna ihan vitun idiootteja. Tuntuu ku 50% populasta ei ajattelis ollenkaa omilla aivoilla. jatkuvasti
saa aikuisille ihmisille kertoo, miten asiat kannattaa tehä jnejne.


Tästä allekirjoitan joka sanan. Tosin ensimmäisen virkkeen sävy on vähän sellanen, että pitäisit itseäs jollain tasolla viisampana. Mutta ei siitä sen enempää. ;)
Member
Posts: 2,741
Joined: Apr 9 2010
Gold: 216.01
Dec 4 2012 02:00pm
aika heikkoo on koivuniemen standuppi
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Dec 4 2012 02:05pm
Quote (Rupsu @ Dec 4 2012 08:38pm)
Ei ollut siitä kysymys. Nyt oli kysymys iha siitä, että kaveri käyttäytyy kun 14-vuotias räkis.

Kuka menee kauppaan kuvailemaan ku ostaa jotai omenoita? Kuka selittää yksinään kameralle, ettei halua maksaa siitä muovipussista, jonka sitte kuitenki ottaa mukaansa.

Kuka alkaa kitisemään siitä, että ei aijo poistaa videota vaikka henkilökunta niin pyytää. Kaupassa ei saa kuvata ilman lupaa.

Puhumattakaan tosta kiroilusta.



Tästä allekirjoitan joka sanan. Tosin ensimmäisen virkkeen sävy on vähän sellanen, että pitäisit itseäs jollain tasolla viisampana. Mutta ei siitä sen enempää. ;)


viisaampana kyllä, sen sanoo osa kavereistakin. ei viisaampi meinaa et olis sen parempi kun muut. kukaan ei oo ketään parempi.

E: tai siis voi toki olla parempi jossain, mutta varmaan ymmärsit pointin

This post was edited by MukavaSamu on Dec 4 2012 02:12pm
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Dec 4 2012 09:25pm
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012120516412621_ul.shtml

Jari ei saa mörköö pönttöö enää pelien jälkee.. tä siks, että EU = NWO ja kaikki tullaan kohta kieltään.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Dec 5 2012 03:27am
Quote (MukavaSamu @ 5 Dec 2012 06:25)
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012120516412621%5Ful.shtml

Jari ei saa mörköö pönttöö enää pelien jälkee.. tä siks, että EU = NWO ja kaikki tullaan kohta kieltään.

röökis on aivan saatanasti kaikkee paskaa. asetonka arsinikkii yms. tyty teki just esitelmän tupakan terveysvaikutuksista. sääliks käy meitin keuhkoja.
eivais kuha nää filtterit loppuu ni lopetan tupakoinnin kaheksatta kertaa
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Dec 5 2012 03:53am
~ torni pakkasessa vielä, mut tullu oltua nuuskaamatta nyt parisen viikkoa, saa nähä.
Member
Posts: 29,057
Joined: Aug 3 2005
Gold: 13.37
Dec 5 2012 05:43am
Quote (hartwall @ 4 Dec 2012 19:36)
kaupassa ei saa kuvata koska se on yksityisessä omistuksessa ja siellä kuvaamiseen tarvitsee luvan.


Se on julkista aluetta ja julkisella alueella kuvaaminen on sallittua lain mukaan. Yksityinen omistus ei merkkaa mitään, niin kauan kun sinne päästetään vapaasti porukkaa sisälle, se on julkista aluetta.
Member
Posts: 11,336
Joined: Oct 1 2005
Gold: 48.15
Dec 5 2012 08:40am
Quote (Antichrist- @ 5 Dec 2012 13:43)
Se on julkista aluetta ja julkisella alueella kuvaaminen on sallittua lain mukaan. Yksityinen omistus ei merkkaa mitään, niin kauan kun sinne päästetään vapaasti porukkaa sisälle, se on julkista aluetta.


Eipäs olekkaan ihan noin yksinkertaista. No, kuvaamisen osalta ehkä mutta tuo julkinen-yksityinen. Tuon voi määritellä monella tapaa. Ja mikä oikeestaan on vapaa pääsy? Kun pääsymaksulliestkin mielletään tietyssä mielessä julkiseksi tilaksi eikä ilmaispääsyllisiinkään ole kaikilla aina yhtäläinen pääsy. Kaupoista saa esim omistajat (vartijat) häätää porukkaa, torilta ei. Mun käsittääkseni tuo julkinen-puolijulkinen-yksityinen zoomailu ei ole edes lainsäädännön osalta kovin kirkas.
Siksipä onkin jännä kun kaupat siirtyy kaduilta ostoskeskuksiin, yksityisesti omistettuun tilaan, jossa olemista on ainakin helpompi säädellä, sikäli kun se mielletään yksityiseksi.
Member
Posts: 29,057
Joined: Aug 3 2005
Gold: 13.37
Dec 5 2012 11:40am
Quote (Matroskin @ 5 Dec 2012 17:40)
Eipäs olekkaan ihan noin yksinkertaista. No, kuvaamisen osalta ehkä mutta tuo julkinen-yksityinen. Tuon voi määritellä monella tapaa. Ja mikä oikeestaan on vapaa pääsy? Kun pääsymaksulliestkin mielletään tietyssä mielessä julkiseksi tilaksi eikä ilmaispääsyllisiinkään ole kaikilla aina yhtäläinen pääsy. Kaupoista saa esim omistajat (vartijat) häätää porukkaa, torilta ei. Mun käsittääkseni tuo julkinen-puolijulkinen-yksityinen zoomailu ei ole edes lainsäädännön osalta kovin kirkas.
Siksipä onkin jännä kun kaupat siirtyy kaduilta ostoskeskuksiin, yksityisesti omistettuun tilaan, jossa olemista on ainakin helpompi säädellä, sikäli kun se mielletään yksityiseksi.



joskus kun pyörin tuol yhellä valokuvausfoorumilla niin siellä oli aika paljon juttua tosta. muistaakseni laki sanoo että jos ei tarvii olla jonkun klubin(tms) jäsen että pääsee sisälle, niin se luokitellaan julkiseksi alueeksi. mut on noita jotain poikkeuksia esim kaikilla keikoilla ei saa kuvata ilman lupaa järjestelmäkameroilla, siinä oli muistaakseni joku ihme kikka kun niistä kuvista saa mahdollisesti sen verran hyviä, että niitä vois myydä ja artisti saa päättää että haluaako se estää sen vai ei.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1199200201202203458Next
Add Reply New Topic New Poll