Quote (do_NaUKI @ 13 Sep 2013 17:15)
en kaipaa nyt yhtään mielipiteitä vaan lakia tuntevaa / henkilöä joka osaa ettiä googlesta lakia, ite löydän pelkästään rageavien mummojen tekstejä.
1, saako kissaa pitää irti taajamassa?
2, saako kissaa pitää irti taajaman ulkopuolella?
3, mitkä on mun oikeudet jos vieras kissa tulee mun pihalle (asun omakotitalossa, kissojen omistajalle/omistajille) useita kertoja selvästi sanottu että fittuun ne täältä, mitään ei tapahdu.
4, onko kissa poikkeus eläin vai koskeeko sama esimerkiksi koiraa, jos kissaa saa pitää irti ja se saa tulla kuseksimaan samalle ulkona olevalle hiekkalaatikolle missä 2vuotias lapsi leikkii, niin saako koirakin? entäs lemmikkikäärme? hevonen? lehmä?
5, poliisille kokeillu soittaa asiasta neljä kertaa ja aina sama juttu, jonotusta ja kaikki liian kiireistä eikä saa vastausta
6. loukulla kissan pyydystäminen sallittua vai ei?
ja kaikki alko siitä ku vaivalla tein linnunpöntön ja näin omin silmin usean todistajan nähden kuinka keväällä kissa kiipesi puuhun ja nappas linnunpoikasen pöntöstä pois
ja nyt jatku sillä että jonkun idiootin koira oli paskantanu mun pihaan.
fygyä tarjoaisin vastaajalle joka antaa oikeasti urlia lakitekstiin, mutta kun ei ole niin ainoa mitä voin antaa on ISO kiitos.
1) ei
2) suljetulla alueella
3) hätistää pois vahingoittamatta sitä.
4) kaikki eläimet on saman lai alaisia
5) sille en voi mitään.
6) ei ole. Tulee ankarat sakot, eläinaktivisteja pihaan ja kuva lehteen.
Laita pöntön alle piikkejä alaspäin, niin ettei pysty kiipeemään ohi. (Metallia) kyl sä puuhun saat kans laittaa vaikka mitä natolankaa. Eli sinne vaan kippuraa puuhun ni saa lintuset olla rauhas