Quote (Spurgu @ Apr 17 2013 11:09am)
Pyrin tekemään yhtenä päivänä etureidet + pohkeet, toisena takareidet + pohkeet. Joskus viikolla jos tuntuu siltä niin jonakin päivänä vielä kolmannen kerran pohkeita.
Viime aikoina olen nyt kokeillut että vetää yhen lihasryhmän kerralla loppuun asti (siis esim ennen tein hauis - ojentaja - hauis..). 2 päivälle lähinnä sen takia kun vetää vaikka etureidet loppuun niin ei jaksa pistää ihan 100% sitten takareisille, mulla muutenkin jalat muusta kropasta jäljellä.
esim. (ei sisällä lämmittelyjä)
etukyykky//hack 4 x 10-15
reisiojennus 4 x 8-10
jalkaprässi 4 x 10-15
pohkeet seisten 3 x 12
pohkeet istuen 3 x 12
vatsat
-
Mave//suorilta jaloin mave 4 x 10
Takakyykky 3 x 12
Reisikoukistus maaten 2 x 10 (tai jompikumpi 4 x)
reisikoukistus istuen 2 x 10
Prässi 4 x 10-12 // 3 x 12-15 (leveä asento, ylhäällä levyllä niin ottaa takareisiin/pakaroihin)
pohkeet seisten + istuen 3 x 12
Vatsat
Sitten taas 4-jakoisessa pystyy keskittymään ja kuluttamaan enemmän aikaa jokaiselle lihasryhmälle. Kaikki lämmittely ajat, työsarjat yms 2-jakoisella vie aika kauan aikaa, sitten taas jos tekee liian nopiaa/liian vähän jollekkin lihasrymälle niin ei saa ihan kaikkia hyötyjä irti.
Itsellä menee n. 1½-2h per treeni 4 jakoisella atm. Tietenkin eri jaot ja treenitavat toimii paremmin eri ihmisillä, en vain ite osaa kuvitella 2 jakoista itelle enään.
Menipä treenipäivä kyllä aika hyvin pilalle tänään. Käyn itse aina kaupungin saleilla. Nyt tämä halli missä hyvä treenata jalkoja niin kiini sunnuntaihin asti. Viereinen sali TÄYNÄ vanhuksia/ihmisiä niin että joka laitteella/käsipainolla/telineillä yms jonossa vähintään 3 ihmistä+suorittaja. Eipä siinäkään vielä mittään, treenata sai ruhtinaallisesti 45 min kun sali varattu jollekkin ryhmälle taas. Jalkoja piti treenata niin pääsin tekemään 1 hauiskääntö setin ja levypainolla hauis, olkapää/ylärinta, ojentaja yhistelmä liikeen, muuta ei kerenny saati päässy tekkee.
Vittu.
Pikasesti katottuna, ootko miettiny et saisit ehkä noista jalkapäivistä enemmän irti jos tekisit viikon aikana esim, jokatoinen kerta pohkeita ja jokatoinen kerta vatsoja?
Sen vois periaattessa tehä näinki,
(esim 4-jakosessa)
Ma : Ihan sama minkä treenin päätteksi , Pohkeet
Ke: Ihan sama minkä treenin päätteks, Vatsat
To: Ihan sama minkä treenin päätteks, Pohkeet
La: Ihan sama minkä treenin päätteks ,Vatsat