Quote (do_NaUKI @ 12 Jan 2013 03:05)
kaikki tupakoisijat ei halua lopettaa.
Mie en todellakaan kato säälien tai halveksu ihmistä joka polttaa, koska mie ymmärrän miksi se polttaa ja polttamine on ihan jokaisen oma asia. Mie en kenellekkää sano et siun täytyy lukea tämä kirja. Syy miks kirjotan aiheesta on se, että olen parin viimevuoden aikana yrittäny kaikki temput ton tupakan lopettamisen suhteen. Ainut on se lääkekuuri mitä en kerenny koittaa ku se resepti ois maksanu 180e 1kk. Niin saatanan naurettavalta ku kuulostaakii ni miun polttamine loppu ku kirjan viimene sivu oli luettu. Jos sinuu nyt kiinnostaa asia sillee iha pikkase ees ni harkitse sitä sit joskus 15v päästä et ei jumalauta tää polttamine saa riittää. Eikä tarvitse kun lukea kirja. Jos asia kiinnostaa sinuu nyt ni mie voin vakuuttaa, et siulla
EI OLE MITÄÄN MENETETTÄVÄÄ jos ton kirjan luet.
Pari ajatusta
-Miksi heroiini riippuvainen käyttää heroiinia? Se käyttää, koska sillä on huume riippuvaisuus, joka ei tunnu antavan muuta mahdollisuutta kuin jatkaa käyttöä
-Miksi tupakoiva ei pysty lopettamaan silloin kun itse haluaa eli tumppaa vaa röökin ja ei enää koskaa sytytä seuravaa ja
se ei ees tuota tuskaa olla sytyttämättä?( onnistuu jos luet kirjan) Tupakoiva ihminen ajattelee että tupakointi on tapa, mutta varmasti jotenkin tiedostaa että tupkka sisältää nikotiinia joka aiheuttaa sen riippuvuuden.
-Miksi tupakoitsia ei omalla lujalla "tahdon voimalla" ja vahvalla päätöksellä onnistu lopettamaan? Ja sitä vituttaa ku joku muu pystyy lopettamaan. Taas se nikotiini on osa syypää. Nikotiini on maailman nopein aivoihin vaikuttava aine. Hengitetyn savun kautta aivoihin vaikuttava nikotiini vaikuttaa nopeammin kuin suoneen ruiskutettu heroiini. Nikotiini myös poistuu elimistöstä nopeasti. Kun poltat tupakan, 30min kuluttua puolet nikotiinista on hävinnyt elimistöstä ja 60 min jälkee 3/4 osaa nikotiinista on hävinnyt elimistöstä, tästä seuraa kehossa, mutta ennen kaikkea
aivoissa reaktio, joka pistää ihmisen polttamaan (yleensä tunnin välein)
Oisko hienoa jos ei tarvitsisi olla tupakan orja? Nikotiinin vanki