d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Suomi Savuttomaksi Kamppanja > Tulkaa Messiin
Prev1234513Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 230.00
Jan 13 2013 04:19am
Quote (Napi @ Jan 11 2013 06:30pm)
KH ?

Quote (Antichrist- @ Jan 11 2013 06:42pm)
KALLE HERPILÄINEN

KIKKELI HALVAUS
Member
Gold: 52.68
Jan 13 2013 04:58am
Quote (do_NaUKI @ 12 Jan 2013 03:05)
kaikki tupakoisijat ei halua lopettaa.

Mie en todellakaan kato säälien tai halveksu ihmistä joka polttaa, koska mie ymmärrän miksi se polttaa ja polttamine on ihan jokaisen oma asia. Mie en kenellekkää sano et siun täytyy lukea tämä kirja. Syy miks kirjotan aiheesta on se, että olen parin viimevuoden aikana yrittäny kaikki temput ton tupakan lopettamisen suhteen. Ainut on se lääkekuuri mitä en kerenny koittaa ku se resepti ois maksanu 180e 1kk. Niin saatanan naurettavalta ku kuulostaakii ni miun polttamine loppu ku kirjan viimene sivu oli luettu. Jos sinuu nyt kiinnostaa asia sillee iha pikkase ees ni harkitse sitä sit joskus 15v päästä et ei jumalauta tää polttamine saa riittää. Eikä tarvitse kun lukea kirja. Jos asia kiinnostaa sinuu nyt ni mie voin vakuuttaa, et siulla EI OLE MITÄÄN MENETETTÄVÄÄ jos ton kirjan luet.

Pari ajatusta
-Miksi heroiini riippuvainen käyttää heroiinia? Se käyttää, koska sillä on huume riippuvaisuus, joka ei tunnu antavan muuta mahdollisuutta kuin jatkaa käyttöä
-Miksi tupakoiva ei pysty lopettamaan silloin kun itse haluaa eli tumppaa vaa röökin ja ei enää koskaa sytytä seuravaa ja se ei ees tuota tuskaa olla sytyttämättä?( onnistuu jos luet kirjan) Tupakoiva ihminen ajattelee että tupakointi on tapa, mutta varmasti jotenkin tiedostaa että tupkka sisältää nikotiinia joka aiheuttaa sen riippuvuuden.
-Miksi tupakoitsia ei omalla lujalla "tahdon voimalla" ja vahvalla päätöksellä onnistu lopettamaan? Ja sitä vituttaa ku joku muu pystyy lopettamaan. Taas se nikotiini on osa syypää. Nikotiini on maailman nopein aivoihin vaikuttava aine. Hengitetyn savun kautta aivoihin vaikuttava nikotiini vaikuttaa nopeammin kuin suoneen ruiskutettu heroiini. Nikotiini myös poistuu elimistöstä nopeasti. Kun poltat tupakan, 30min kuluttua puolet nikotiinista on hävinnyt elimistöstä ja 60 min jälkee 3/4 osaa nikotiinista on hävinnyt elimistöstä, tästä seuraa kehossa, mutta ennen kaikkea aivoissa reaktio, joka pistää ihmisen polttamaan (yleensä tunnin välein)

Oisko hienoa jos ei tarvitsisi olla tupakan orja? Nikotiinin vanki
Member
Jan 13 2013 05:07am
Quote (Antichrist- @ 11 Jan 2013 05:37)
yli 15 vuotta aika reilusti polttanu kaveri luki ton ja sai lopetettuu joksku kuukaudeks, oli ihan varma et ei enää alota mut ku oli sillon viel ihan deeku ja flipeissä nii retkahti ja polttaa edelleen. kyl se silti sano et siitä oli apua, mut ku se on niin nitkuilija luonne ja ku lopetti ryyppäämisen nii sano ettei voi lopettaa kaikkee, nii kessu jäi.

Tossa kirjassa sanotaan, että ihmiset jotka lopettavat tupakoinnin kirjan lukemisen jälkeen helposti ilman mitään tuskaa voivat aloittaa myös tupakoinnin uudestaan 2kk-2v sisällä helposti ilman tuskaa. Pitää aika monen asian lisäksi ymmärtää että ei ole sellaista kuin vain yksi tupakka
Member
Jan 13 2013 05:26am
Quote (EreKaiser @ 11 Jan 2013 13:13)
Kyllä sain lopetettua ihan ilman mitää kirjojaki! Kaveri kyl kehu tota kans.

Toi kirjottaja sano, et on auttanu montaa tuhatta tupakoitsijaa, jotka on "selkärangalla" lopettanu, mutta alottanu 1v - 5v päästä uudestaan polttamaa. Kerron esimerkin omasta elämästä. Miun muummo joka on ollu polttamatta 10 vuotta sanoo vieläkin joskus kahvin tai ruan jälkeen että kyllä nyt maistuis kessu. Hää poltti yhteensä 40v aika huolella 2 askia päivä enneku lopetti. Pelottaa aina ku hää sanoo et nyt maistuis kyl rööki. Se on tosi hyvä et siul loppu se polttamine, mutta jos haluat varmistua siintä, että et loppuelämäsi aikana polta enää koskaan ni lue toi kirja. Se ei vaadi liikaa aikaa eikä rahaa, mutta se antaa varmuuden siulle. Lukemisen jälkee voit vaikka lahjottaa kirjan jollekkii ystävälle, kaverille, sukulaiselle joka polttaa. Sanot vaan kolme sääntöä. 1. Tupakkaa pitää olla aski ku alottaa lukemaa. 2. Se pitää lukea yhteen putkeen kannesta-kanteen. 3. Ei oo mitään hävittävää, pelättävää eikä MISTÄÄN TARVITSE LUOPUA Toi, että mistään ei tarvitse luopua aukeaa tupakoivalle vasta kun kirja on luettu kannesta-kanteen yhteen putkeen
Member
Jan 13 2013 06:00am
Quote (UGsamu @ 11 Jan 2013 03:44)
oon nii kova äijä et pakko polttaa, jos lopetan ni mun katu-uskottavuus pienenee _VITUSTI_

Ku en sinuu tunne, enkä koskaa oo kasvotusten jutellu, ni en tiiä paljo siulla on ikää, mut uskon että oot yli 16v. Uskon myös että jokainen yli 16v. tietää, että se ei tee "kovaa jätkää" jos polttaa tupakkaa. Se mikä tossa siun kommentissa on oikeesti hauskaa ni on se ,että ensimmäinen mainos jonka tupakkayhtiöt amerikassa on ikinä tehny antaa katsojalle alitajuntaan viestin, että ihminen joka polttaa on kova jätkä. Eli tälläne Clinton Eastwood imago. Kova länkkäri sankari oot ku pistät punasen marlboron palamaa. Nykyää aika moni tupakoitsia uskoo itse, että tupakointi on tapa. Tupakointi ei ole tapa. Lue kirja jos kiinnostaa miksi fakta on se, että tupakointi on todellisuudessa ******************, eikä tapa. En viitsi kirjoittaa mitä se oikeasti on koska en jaksa asiaa perustella tähän ja se asia vaatisi perustelun. Lue kirja, se kertoo kylmän totuuden aika monesta asiasta. Annan esimerkin. Joskus ihmiset luuli, että maapallo on litteä. Jokainen joka syntyi, sille kerrottiin, että maapallo on litteä. Tästä surasi se, että joka ikinen ihminen, joka maapallolla hengitti luuli, että maapallo on litteä,koska jokainen jolta se asiasta kysyi sanoi,että MAAPALLO ON LITTEÄ. Kolumbus purjehti maapallon ympäri ja kertoi/todisti, että maapallo on pyöreä. Nytten tällähetkellä tupakoitsijan ajatusmaailma on se "litteä maapallo" vain ja ainoastaan koska se koko elämänsä ajan on kuullut, muilta tupakoitsijoilta, lääkäreiltä ja jopa ei-tupakoivalta, että "maapallo on litteä". Tämä Allen Carr's Easyway To Stop Smoking kertoo/todistaa, että "maapallo on pyöreä". Ja sillä hetkellä ku tupakoitsija ymmärtää itse, että "maapallo on pyöreä" eikä "litteä" sillä ei tee enää mieli tupakkaa eikä se halua edes polttaa vaikka tarjottais(ne muutamat poikkeukset jotka uutenavuotena 2 promiile kännis alottaa voi lopettaa uudestaan koha aikasa imee kessua ja lukee kirjan uudestaan)
Member
Jan 13 2013 06:27am
Itse luin tuon kirjan puoleen väliin ja tajusin, että ei jumalauta miun on lopetettava jos jatkan lukemista. Menin pelosta panikkiin ja laitoin kirjan kiinni ja menin tupakalle. Tupakalla tajusin, että se on nyt tai ei koskaan. Joko minä jatkan polttamista koko loppuelämäni tai sitten minä luen tuon kirjan ja lopetan. Luin kirjan loppuun eikä sen koommin ole tarvinnut polttaa tai tehnyt mieli polttaa. Ja minä voin vakuutta teille: MINUN EI OLE TARVINNUT LUOPUA MISTÄÄN. Tupakoitsija joka haluaa lopettaa polton mutta kieltäytyy lukemasta kirjan kannesta kanteen tietää että jos hän lukee hän joutuu lopettamaan. PELKO siintä että joutuu luopumaan tupakasta estää lukemasta kirjan kannesta-kanteen yhdellä istumalla. Tämä pelko on voimakas ja estää joitain tupakoitsijoita lopettamasta, mutta vakuutan vielä kerran, että kun tämän kirjan lukee kannesta-kanteen yhdellä kertaa ja polttaa samalla ku lukee ni silmät avautuu, se pää otetaa pois perseestä ja ymmärretään että ei ole oikeasti mitään mistä luovutaan, mitään minkä menettäis. Ainut kysymys joka jää jäljelle on "Miks vitussa mie oon ollu näin tyhmä ja polttanu näin vitun paljon elämässäni"
Member
Gold: 6.67
Warn: 30%
Jan 13 2013 07:04am
YKSINÄINE OLO? :D
Member
Gold: 24,297.85
Jan 13 2013 07:34am
Member
Gold: 24,297.85
Jan 13 2013 07:57am
Member