d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Kaiuttimista Kysymys
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,363
Joined: Apr 6 2007
Gold: 311.54
Nov 9 2012 01:18am
Quote (ProblemRock @ Nov 8 2012 11:45pm)
pikku genelecit taitaa maksaa sen 400€/kpl...

225e kappale näytti olivan tossa jollin linkissä.

Quote (Jolli1 @ Nov 9 2012 12:10am)

http://www.valkokangas.net/tuote/1168/genelec-6010a-kpl-mattamusta

tuo on yhden kappaleen hinta, + näihin nimenomaan ne johdot ja liittimet.

sit noi on vielä ne kaikista pienimmät genelecit, eli ei todellakaan mahu budjettiin genelecit.

Ne pienimmät genelecit on juuri ne jotka on tarkotettu siihen tietokone käyttöön. Kyllä noistakin sen verran ääntä lähtee, että varmasti riittää alta 15 neliön huoneeseen.

Taitaahan ne mennä budjetin yli, 2x 225e + 20e johdot = 470e. Jollei niitä satu jostain tarjouksesta/käytettyny bongaamaan.
Member
Posts: 29,057
Joined: Aug 3 2005
Gold: 13.37
Nov 9 2012 03:04am
Ei todellakaan kannata mitään subbareita. Paras vaihtoehto on jotku tornikajarit, niissä on bassoelementit sisällä eikä oo sellasta löysää paskaa niinku subbareitten ääni, + saat bassot oikeeseen ja vasempaan kaijuttimeen.

Edit. Luin just et tulee koneelle ja pieni huone, tornit olis ehkä vähp liian tujut. Kannattaa ostaa kirppikseltä tai jostain vaihtaa/myy/varastaa mestasta joku pioneerin/vastaavan hyvän merkin vanhankoulun hyvä vahvari(jollain 100-150€ pitäs saada ihan hyvän) ja mee johki hifi liikeeseen kyselee sopivia kajareita

This post was edited by Antichrist- on Nov 9 2012 03:08am
Member
Posts: 29,057
Joined: Aug 3 2005
Gold: 13.37
Nov 9 2012 03:42am
tossa olis esim yks ehdokas:

http://www.hifistudio.fi/hifistudio/showProduct.do?id=5025941098645&tuotenimi=WHARFEDALE+DIAMOND+10.1+KAIUTIN%2C+MUSTA

en katellu tarkemmin et saisko jostain muualta halvemmalla

tollasilta näyttää pöydällä http://www.youtube.com/watch?v=QimmL8hWrWg

ja tossa arvostelu http://www.youtube.com/watch?v=i1bde5oCua4

mut joo noitten kaa tosiaan tarvii sen vahvistimen toi oli eka mikä sattu silmään http://www.huuto.net/kohteet/pioneer-a-a6-j-vahvistin--lahto-0e---ei-hintavarausta-/242848661?ref=gl
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Nov 11 2012 04:10pm
Quote (Napi @ 9 Nov 2012 09:14)
sokeripalaa mielummi ku kolvia mikäli mahollista


-.- miten sää yhistät sokeripalalla johot semmoseen liittimeen, mihinkä johtoja ei napsauteta, tai lukita millään tavalla, vaan johtimet pyörisi ikäänkuin puolukka pillussa niissä holkeissa?

luuletko että pätisin täällä, jossen tietäs yhtään? näille liittimille on silti olemassa omat adapterit, mutta jos/kun haluaaa/pitää hifistellä, niin paremman äänenlaadun saa kolvaamalla. sitä ei kyllä kuule korvalla, onko adapteria vai ei. joka tapauksessa 2x adaptereita maksaa 1/3 enemmän ku kolvi+tinarulla. eikä niitä ole vaikea kolvata.

--------------------

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tietokoneen-kaiuttimet/BOSECOMP3II/bose-companion-3-kaiutinjarjestelma

ite ostin nuo ko. kaiuttimet joku puoltoista vuotta sitten tietokoneelle, pelittävät vieläkin hyvin. hinta/laatu on mielestäni kohallaan.

jos haluaa kuitenkin "vähän" panostaa kaiuttimiiin, niin tässä olisi seuraavat boset; http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tietokoneen-kaiuttimet/BOSECOMP5II/bose-companion-5-kaiutinjarjestelma

silti hinta/laatu suhde on parempi companion 3:ssa, kuin companion 5:ssa

This post was edited by Jolli1 on Nov 11 2012 04:14pm
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Nov 11 2012 04:33pm
joo ite suosittelen noita Juster SP-693 "multimedia sound system" kaijuttimia

varmasti sama laatu kun noissa gigantin mukeissa

ps plussana se haluttu retromeininki ja ei, mitään erillisiä vahvareitä ei näille badboyille tarvita



tossa vielä kuva "popeista" :evil:

This post was edited by Pavise on Nov 11 2012 04:39pm
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Nov 11 2012 04:42pm
Quote (Pavise @ 12 Nov 2012 00:33)
joo ite suosittelen noita Juster SP-693 "multimedia sound system" kaijuttimia

varmasti sama laatu kun noissa gigantin mukeissa

ps plussana se haluttu retromeininki ja ei, mitään erillisiä vahvareitä ei näille badboyille tarvita


:bonk: :bouncy: <_<
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Nov 12 2012 12:25am
Quote (Pavise @ 12 Nov 2012 01:33)
joo ite suosittelen noita Juster SP-693 "multimedia sound system" kaijuttimia

varmasti sama laatu kun noissa gigantin mukeissa

ps plussana se haluttu retromeininki ja ei, mitään erillisiä vahvareitä ei näille badboyille tarvita

http://i.imgur.com/9HK3m.jpg

tossa vielä kuva "popeista"  :evil:


haluaisin vain
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Nov 12 2012 08:26am
Quote (Jolli1 @ 12 Nov 2012 01:10)
-.- miten sää yhistät sokeripalalla johot semmoseen liittimeen, mihinkä johtoja ei napsauteta, tai lukita millään tavalla, vaan johtimet pyörisi ikäänkuin puolukka pillussa niissä holkeissa?

luuletko että pätisin täällä, jossen tietäs yhtään? näille liittimille on silti olemassa omat adapterit, mutta jos/kun haluaaa/pitää hifistellä, niin paremman äänenlaadun saa kolvaamalla. sitä ei kyllä kuule korvalla, onko adapteria vai ei. joka tapauksessa 2x adaptereita maksaa 1/3 enemmän ku kolvi+tinarulla. eikä niitä ole vaikea kolvata.

--------------------

jos mä pistän tän kahessa osassa niin tajuat
Quote
sokeripalaa mielummi ku kolvia


Quote
mikäli mahollista


comprende ?
Member
Posts: 839
Joined: Jul 17 2011
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 20%
Nov 12 2012 08:36am
Quote (Napi @ Nov 12 2012 05:26pm)
jos mä pistän tän kahessa osassa niin tajuat




comprende ?


:thumbsup:
Go Back To Suomi Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll