d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Onko Täällä Maalareita?
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Oct 30 2012 03:52pm
Quote (soppamies @ 30 Oct 2012 17:36)
Hiot sen pöyvän eka karkeella hiomapaperilla ( 80 ) sen jälkee hieot sen muutamaa otteesee hienommalla hiomapaperilla ( 200 - 800 ) tämän jälkeen maalaat sen pöydän ohuella pinnalla mustaks ( maks 1 - 2 milli kerros ) jos siihe jää valuma jälkiä esim. ruokapöydän jalkoihin, kuten todennäkösesti jää ku oot tumpelo nakkisormi etkä osaa maalata ylhäältä alas kunnolla ni hio valuma kohat vesihiomapaperilla ( +1000 ) ja maalaa uusiks sellane ohut kerros ( 1 - 2 millii ) ja sitte ku homma alkaa luonnistuu ni vejä pari paksumpaa maalikerrosta päälle ja vältä valuma kohtia. Mikäli haluut suojata pöytäs ni iske siihe maalikerroksen päälle OHUT lakka kerros

Maaliksi sopii ihan joQ purkki mis lukee : Puutavara kaluste sisä / ulkopinoille ( vesiliukoinen ) emt onks virallisest tolla nimellä mut koita ettii joku purkki mikä on jtn tonne päi :D

ja mikäli et oo se jonne joka vetää sillä helmi s mustalla sen pöyvän ni lakaks sopii ihan perus vesiliukoinen puusuoja lakka


Koha et mitää rauta / metalli pinnoille tarkoitettua maalia siihe käy heittää ni kaike pitäs tällei maalaisjärjellä onnistuu hyvi.



Quote (soppamies @ 30 Oct 2012 17:47)
Myyjältä ku meet kysyy ni se kyykyttää sua 6-0 ja pakottaa ostaa kaikki kalleimmat purnukat ja purkit ja ofc ne pensselit mitkä sulla on ni ne on iha paskat ni sanoo et osta näää kullalla vuoratut  Da Vinci nimmarilla kuvioidut timantti sudit 100 kappalee keräiliä paketis ja hiemopaperi on ihan perseestä mitä omistat joten tää sveitsissä käsi kudottu paperi joka maksaa 100e / cm2 on paljo parempaa ni osta tätä ni kyllä homma hoituu ja ku tarviit eri karheudella varustettui hiemopapereita ni ofc ostat sitä 10 eri sorttii...


GG  :thumbsup:

mee kysyy myyjältä tai sit otat mun postauksesta oppii ja kysyt myyjältä MAX esim. " sopiiks tää puukaluste maali ruokapöydän maalaamiseen hyvi ? " sitteku se sanoo " joo sopii mutta meillä ois.. " siihe kohtaa keskeytät hänet ja sanot et ei vittu sun uus raamattus kiinnosta ja kävele kassalle.



pääset kyllä paljon helpommalla, mikäli haluat vetää vaan maalipinnan, etkä mustaa lakkapintaa. ENSIKI OSTAT OTEXIA JA AJAT SEN POHJAKSI (HUOM TÄMÄ ON POHJANTARTUNTAMAALIA, ELI SUN EI TARTTE RUVETA PÖLYTTÄMÄÄN SITÄ PÖYTÄÄ HIOMALLA SITÄ MILJOONAA KERTAA NAKIT SAUHUTEN) ANNAT SEN KUIVUA PÄIVÄN KAKS. SITTE LAITAT TEKNOKSEN FUTURA90:STÄ PÄÄLLE (TÄTÄ MYYDÄÄN SUORAAN KIILTÄVÄN MUSTANA, ERI KOKOISISSA PÖNTÖISSÄ TOTTAKAI.) ANNAT KUIVIA PÄIVÄN KAKS, LAITAT TOISEN KERROKSEN JA ANNAT KUIVIA, VOILÁ, PÖYTÄ VALMIS. EI TARTTE VETÄÄ LAKKOJA PÄÄLLE, KO FUTURA90 ON ÖLJYPOHJASTA MAALIA, ON SILEETÄ JA IHANAA.

MIKÄLI MAALI ON VAIKEASTI LEVITETTÄVÄÄ, LISÄÄ SEKAAN TILKKA OHENNETTA, JOLLOINKA SE ON HELPOMPI SIVELLÄ. FUTURA90 ON SEMMOSTA HYYTELÖMÄISTÄ MAALIA, ELI TODELLA PAKSUA.

TARVIKKEEKSI TARVIHET PENSSELIN LUONNONHARJAKSILLA JA NIMENOMAAN SEMMOISEN PENSSELIN, MIKÄ SOVELTUU ÖLJYPOHJAISTEN MAALIEN KÄYTTÖÖN.

TERVEISIN RAUTAKAUPPIAANNE

/SOPALLA EI NYT TAIDA OLLA TÄMÄN PÄIVÄISTÄ TAJUA MAALAAMISESTA. TAIDAT MUISTELLA LAPSUUTTAS KO PAPPA MAALAS HÖYLÄTTYÄ KYRPÄÄNSÄ PUNASEKS JA KERTO SATUJA PETTERI PUNAKUONOSTA?

This post was edited by Jolli1 on Oct 30 2012 03:53pm
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Oct 30 2012 03:57pm
jos haluat, että puun syyt näkyy, niin sitten pitää ajaa lakalla. etkä voi laittaa otexia ainakaan pohjamaaliksi. se väritön otexi on vesipohjanen, eli en mee takeisiin mitä on lopputulos jos/kun vedät lakan päälle.

valkonen otexi on taas puolestaan öljypohjanen.

tarkemmi saat lisätietoja, ko meet lähimpään kodin terraan ja kävelet sinne maalipuolelle värikarttojen ääreen miettimään asiaa loppuun ja loppupeleissä kysymään lisätietoja maalaamisesta myyjältä.

This post was edited by Jolli1 on Oct 30 2012 03:59pm
Member
Posts: 11,336
Joined: Oct 1 2005
Gold: 48.15
Oct 30 2012 03:58pm
Quote (Jolli1 @ 31 Oct 2012 00:52)
pääset kyllä paljon helpommalla, mikäli haluat vetää vaan maalipinnan, etkä mustaa lakkapintaa. ENSIKI OSTAT OTEXIA JA AJAT SEN POHJAKSI (HUOM TÄMÄ ON POHJANTARTUNTAMAALIA, ELI SUN EI TARTTE RUVETA PÖLYTTÄMÄÄN SITÄ PÖYTÄÄ HIOMALLA SITÄ MILJOONAA KERTAA NAKIT SAUHUTEN) ANNAT SEN KUIVUA PÄIVÄN KAKS. SITTE LAITAT TEKNOKSEN FUTURA90:STÄ PÄÄLLE (TÄTÄ MYYDÄÄN SUORAAN KIILTÄVÄN MUSTANA, ERI KOKOISISSA PÖNTÖISSÄ TOTTAKAI.) ANNAT KUIVIA PÄIVÄN KAKS, LAITAT TOISEN KERROKSEN JA ANNAT KUIVIA, VOILÁ, PÖYTÄ VALMIS. EI TARTTE VETÄÄ LAKKOJA PÄÄLLE, KO FUTURA90 ON ÖLJYPOHJASTA MAALIA, ON SILEETÄ JA IHANAA.

MIKÄLI MAALI ON VAIKEASTI LEVITETTÄVÄÄ, LISÄÄ SEKAAN TILKKA OHENNETTA, JOLLOINKA SE ON HELPOMPI SIVELLÄ. FUTURA90 ON SEMMOSTA HYYTELÖMÄISTÄ MAALIA, ELI TODELLA PAKSUA.

TARVIKKEEKSI TARVIHET PENSSELIN LUONNONHARJAKSILLA JA NIMENOMAAN SEMMOISEN PENSSELIN, MIKÄ SOVELTUU ÖLJYPOHJAISTEN MAALIEN KÄYTTÖÖN.

TERVEISIN RAUTAKAUPPIAANNE

/SOPALLA EI NYT TAIDA OLLA TÄMÄN PÄIVÄISTÄ TAJUA MAALAAMISESTA. TAIDAT MUISTELLA LAPSUUTTAS KO PAPPA MAALAS HÖYLÄTTYÄ KYRPÄÄNSÄ PUNASEKS JA KERTO SATUJA PETTERI PUNAKUONOSTA?


oho :thumbsup:
Member
Posts: 30,190
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Oct 30 2012 04:11pm
Quote (Jolli1 @ 31 Oct 2012 00:52)
pääset kyllä paljon helpommalla, mikäli haluat vetää vaan maalipinnan, etkä mustaa lakkapintaa. ENSIKI OSTAT OTEXIA JA AJAT SEN POHJAKSI (HUOM TÄMÄ ON POHJANTARTUNTAMAALIA, ELI SUN EI TARTTE RUVETA PÖLYTTÄMÄÄN SITÄ PÖYTÄÄ HIOMALLA SITÄ MILJOONAA KERTAA NAKIT SAUHUTEN) ANNAT SEN KUIVUA PÄIVÄN KAKS. SITTE LAITAT TEKNOKSEN FUTURA90:STÄ PÄÄLLE (TÄTÄ MYYDÄÄN SUORAAN KIILTÄVÄN MUSTANA, ERI KOKOISISSA PÖNTÖISSÄ TOTTAKAI.) ANNAT KUIVIA PÄIVÄN KAKS, LAITAT TOISEN KERROKSEN JA ANNAT KUIVIA, VOILÁ, PÖYTÄ VALMIS. EI TARTTE VETÄÄ LAKKOJA PÄÄLLE, KO FUTURA90 ON ÖLJYPOHJASTA MAALIA, ON SILEETÄ JA IHANAA.

MIKÄLI MAALI ON VAIKEASTI LEVITETTÄVÄÄ, LISÄÄ SEKAAN TILKKA OHENNETTA, JOLLOINKA SE ON HELPOMPI SIVELLÄ. FUTURA90 ON SEMMOSTA HYYTELÖMÄISTÄ MAALIA, ELI TODELLA PAKSUA.

TARVIKKEEKSI TARVIHET PENSSELIN LUONNONHARJAKSILLA JA NIMENOMAAN SEMMOISEN PENSSELIN, MIKÄ SOVELTUU ÖLJYPOHJAISTEN MAALIEN KÄYTTÖÖN.

TERVEISIN RAUTAKAUPPIAANNE

/SOPALLA EI NYT TAIDA OLLA TÄMÄN PÄIVÄISTÄ TAJUA MAALAAMISESTA. TAIDAT MUISTELLA LAPSUUTTAS KO PAPPA MAALAS HÖYLÄTTYÄ KYRPÄÄNSÄ PUNASEKS JA KERTO SATUJA PETTERI PUNAKUONOSTA?


ens kerra ku lähet retardi arvostelee toisten post jätä caps helvettii... teet ittestäs pellen. toiseks kyl toi toim ainekii ku kaverin piirongipöytä maalattii tos viime kesänä, tosin valkoseks, ja hyvi pysyy maali pinnasssa.

en jaksanu sun postauksesta kyl tosi lukee ku pari ekaa ja pari viimosta lausetta. ei hirveest wall or raget tai tears of virginit kiinnosta. mutta hyvä ku jaoit ammatipätevän mielipitees asiasta kerta oot ala hommis.

e: joo tosiaan en oo ammatiltani pintakäsitteliä vaan paperimies mut maalaisjärellä ku aattelee ni pääsee pitkälle.

This post was edited by soppamies on Oct 30 2012 04:23pm
Member
Posts: 2,415
Joined: Apr 14 2005
Gold: 0.01
Oct 30 2012 10:19pm
Quote (eppo @ Oct 30 2012 07:57pm)
Haluisin kyl nähä millasen nistiluolan kalustukseen sopii musta ruokapöytä 8D...

:zzz:


Hyvin toi mun mielestä tonne keittiöö sopii, tosin puun syyt näkyy eli ei oo iha kokonaa musta. Hyvä kombo toi ruskee lattia ja mustat, tai tummat kalusteet.
Member
Posts: 4,922
Joined: Jan 22 2008
Gold: 9,744.88
Oct 31 2012 03:09am
Quote (soppamies @ 31 Oct 2012 00:11)
ens kerra ku lähet retardi arvostelee toisten post jätä caps helvettii... teet ittestäs pellen. toiseks kyl toi toim ainekii ku kaverin piirongipöytä maalattii tos viime kesänä, tosin valkoseks, ja hyvi pysyy maali pinnasssa.

en jaksanu sun postauksesta kyl tosi lukee ku pari ekaa ja pari viimosta lausetta. ei hirveest wall or raget tai tears of virginit kiinnosta. mutta hyvä ku jaoit ammatipätevän mielipitees asiasta kerta oot ala hommis.

e: joo tosiaan en oo ammatiltani pintakäsitteliä vaan paperimies mut maalaisjärellä ku aattelee ni pääsee pitkälle.


Suutuitko koska caps vai koska kerroin olevasi 80-luvulla maalauksessa? :---D toimiihan se tuolla sinunki tekniikalla, mutta pääsee aika paljo helpommallaki.
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Oct 31 2012 03:27am
Quote (Jolli1 @ 31 Oct 2012 12:09)
Suutuitko koska caps vai koska kerroin olevasi 80-luvulla maalauksessa? :---D toimiihan se tuolla sinunki tekniikalla, mutta pääsee aika paljo helpommallaki.


tais suuttuu koska neitsyt
Member
Posts: 15,277
Joined: Mar 20 2005
Gold: 0.01
Warn: 10%
Oct 31 2012 04:24am
Quote (Masterofpatonki @ 31 Oct 2012 07:19)
Hyvin toi mun mielestä tonne keittiöö sopii, tosin puun syyt näkyy eli ei oo iha kokonaa musta. Hyvä kombo toi ruskee lattia ja mustat, tai tummat kalusteet.

No mielipiteitä toki moneen lähtöön, mut ite en ikinä käyttäs oikeesti mustaa pöytää. Semmonen tosi tumman ruskee mahonkisävytteinen vois sopii tosin iha hyvin meikänki makuun.

Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Oct 31 2012 10:46am
Quote (eppo @ 30 Oct 2012 20:57)
Haluisin kyl nähä millasen nistiluolan kalustukseen sopii musta ruokapöytä 8D...

:zzz:

tuu kahtoo ;)
Member
Posts: 6,415
Joined: Mar 30 2008
Gold: 1,356.00
Nov 7 2012 01:09am
meilä oli semmone vaalee ruokapöytä, se maalattiin mustaks... ja päälle ostettiin vaalee pyötäliina.. vitutti nii paljo se musta väri.. tuli neekerit mieleen
Go Back To Suomi Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll