d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Lukion Käyny Ihminen Jos Jää Työttömäksi > Koulun Jälkeen Ei Saa Työttömyyspvrahaa
Prev1234511Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Aug 16 2012 01:21am
Quote (A2K @ Aug 16 2012 09:13am)
Eikös merkonomi linja oo kauppiksen puolelta? :unsure:
Vai onko nekin yhistetty?
Oma mielipide on että lukio on turha jos et muuta koulutusta hanki, mutta ihan hyvä jos meinaa jatkaa.
Mut se on oma mielipide, eikä sen tule loukata ketään.


eli parempi olisi mennä amikseen opiskelemaan vaan jotain, vaikkei välitä siitä lainkaan ja kuolee hetki hetkeltä henkisesti?
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Aug 16 2012 03:45am
Quote (Finnish @ Aug 16 2012 09:20am)
kiinnitin vaa huomiota että merkonimit sai päähänsä "ylioppilaslakin" samanlainen ku lukionki päättäneillä.



Mitähän sillä lakilla on merkitystä? Amiksen päättäjäisissä joillaki on tapana hommata semmonen "ammattiin valmistujaislakki" mitä nämä mainitsemasi merkonomit ovat näköjään pitäneet. Se ei ole mikään ylioppilaslakki.

Lukio/amis, sama se mulle kuhan jatkaa opiskeluja. Tai no amiksessa oikeelta linjalta voi kääriä hyvät rahatkin nykyään. Putkimiehetkin vetää sen 5000e / kuukaudessa nykyään.
Niitä lukion käyneitä en millään tajua jotka sen käy ja sit jättää opiskelut siihen. Tiedän pari jamppaa jotka on nyt tosiaan siellä kuuluisalla siwan kassalla, ja eikä jaksa opiskella :( Tuntuu varmaan se yo lakki todella hyvältä siellä ...

This post was edited by Pomppeli on Aug 16 2012 03:47am
Member
Posts: 4,851
Joined: Nov 3 2011
Gold: 0.01
Aug 16 2012 03:51am
Quote (Pomppeli @ 16 Aug 2012 12:45)
Mitähän sillä lakilla on merkitystä? Amiksen päättäjäisissä joillaki on tapana hommata semmonen "ammattiin valmistujaislakki" mitä nämä mainitsemasi merkonomit ovat näköjään pitäneet. Se ei ole mikään ylioppilaslakki.

Lukio/amis, sama se mulle kuhan jatkaa opiskeluja. Tai no amiksessa oikeelta linjalta voi kääriä hyvät rahatkin nykyään. Putkimiehetkin vetää sen 5000e / kuukaudessa nykyään.
Niitä lukion käyneitä en millään tajua jotka sen käy ja sit jättää opiskelut siihen. Tiedän pari jamppaa jotka on nyt tosiaan siellä kuuluisalla siwan kassalla, ja eikä jaksa opiskella :( Tuntuu varmaan se yo lakki todella hyvältä siellä ...


Jos siwan kassalla, niin sen olis kannattanu käyä merkonomikoulu. tai sitten oppisopimuksella tai rekrykoulutuksella, niin sais enemmän palkkaa kun on ammatti.
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 16 2012 03:51am
Quote (Finnish @ 16 Aug 2012 10:20)
kiinnitin vaa huomiota että merkonimit sai päähänsä "ylioppilaslakin" samanlainen ku lukionki päättäneillä.


amiksen käyneetkin saa lakin jos haluaa. harva vaan ottaa kun sillä lakillakaan ei tee mitään.

Quote (BebebBurns @ 16 Aug 2012 10:21)
eli parempi olisi mennä amikseen opiskelemaan vaan jotain, vaikkei välitä siitä lainkaan ja kuolee hetki hetkeltä henkisesti?


no jos et meinaa ollenkaan opiskella niin paree se on hommata sitten se ammatti ja jäädä joko keräämään työttömyystukea tai hakea töitä sen ammatin kanssa. monet firmat kuitenkin arvostaa sitä, että on ammatti.
Member
Posts: 244
Joined: Aug 2 2011
Gold: 0.00
Aug 16 2012 04:02am
Quote (Pomppeli @ Aug 16 2012 12:45pm)
Mitähän sillä lakilla on merkitystä? Amiksen päättäjäisissä joillaki on tapana hommata semmonen "ammattiin valmistujaislakki" mitä nämä mainitsemasi merkonomit ovat näköjään pitäneet. Se ei ole mikään ylioppilaslakki.

Lukio/amis, sama se mulle kuhan jatkaa opiskeluja. Tai no amiksessa oikeelta linjalta voi kääriä hyvät rahatkin nykyään. Putkimiehetkin vetää sen 5000e / kuukaudessa nykyään.
Niitä lukion käyneitä en millään tajua jotka sen käy ja sit jättää opiskelut siihen. Tiedän pari jamppaa jotka on nyt tosiaan siellä kuuluisalla siwan kassalla, ja eikä jaksa opiskella :( Tuntuu varmaan se yo lakki todella hyvältä siellä ...


Tämä sitten kun teet urakkahommia, eli sitten ku oot ollu 5v töissä :D aika harvoin just valmistunu pääsee nettoomaa 5000e/kk

terv, itse valmistuin keväällä ja teen 16e tuntipalkalla 1400e/2vk(sis.ruokarahan) ja siitä lähtee vielä verot :)
Member
Posts: 13,889
Joined: Mar 21 2009
Gold: 6,600.00
Aug 16 2012 04:49am
Quote (A2K @ Aug 16 2012 08:27am)
Pidän tästä leppoisasta sisäduunista jossa lähinnä istun paikallani ja annan koneiden tehdä kaiken työn. Ainoo mitä teen on parametrien vaihtaminen tietskaruuduilla. Kävin amiksen, vedän nyt 3-4K kuussa nettona johtavana prosessihoitajana.



johtavana ? wut
ohjaamos on kyl helveti tylsää istuu se 12h putkee, mieluummi kentäl
Member
Posts: 10,482
Joined: Sep 11 2008
Gold: 0.00
Aug 16 2012 04:58am
Quote (Pomppeli @ Aug 16 2012 09:45am)
Mitähän sillä lakilla on merkitystä? Amiksen päättäjäisissä joillaki on tapana hommata semmonen "ammattiin valmistujaislakki" mitä nämä mainitsemasi merkonomit ovat näköjään pitäneet. Se ei ole mikään ylioppilaslakki.

Lukio/amis, sama se mulle kuhan jatkaa opiskeluja. Tai no amiksessa oikeelta linjalta voi kääriä hyvät rahatkin nykyään. Putkimiehetkin vetää sen 5000e / kuukaudessa nykyään.
Niitä lukion käyneitä en millään tajua jotka sen käy ja sit jättää opiskelut siihen. Tiedän pari jamppaa jotka on nyt tosiaan siellä kuuluisalla siwan kassalla, ja eikä jaksa opiskella :( Tuntuu varmaan se yo lakki todella hyvältä siellä ...


Tru
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Aug 16 2012 05:26am
kandee mennä iltalukioon, saat työmarkkinatuen opintotuen sijaan.
joka tarkottaa et saat enemmän rahaa kuussa eikä sulla ole tuhansien lainoja lukion päätyttyä
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Aug 16 2012 05:56am
Quote (Napi @ 16 Aug 2012 14:26)
kandee mennä iltalukioon, saat työmarkkinatuen opintotuen sijaan.
joka tarkottaa et saat enemmän rahaa kuussa eikä sulla ole tuhansien lainoja lukion päätyttyä


wat
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Aug 16 2012 06:02am
jos ei mieleistä linjaa amiksessa heti löydy niin senkus menee koittamaan vaan niitä sattumanvaraisesti

osat kursseista kuitenki hyvitetään vaikka alaa vaihtaisikin, ei siinä paljoa menetä. sama tietty lukiossa.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1234511Next
Add Reply New Topic New Poll