Quote (epicfailinki @ 1 Mar 2011 13:13)
Chili con carne:
Niinkuin nimi sanoo, ruoka on chiliä lihalla eikä lihaa chilillä, joten rappaa sitä jalapenoa niin että hirvittää.
AINEKSET (kuudelle)
sika-nauta jauhelihaa 400 g
puuroriisiä 3 dl
ruskeita papuja 1 tlk
tomaattimurskaa 2 tlk
sipulia 2
punainen paprika 1
lihaliemikuutioita 2
punaisia jalapenoja 4 rkl
tamarindia 1 rkl
paprikajauhetta 3 rkl
sokeria 1 tl
pippuria 1 tl
suolaa 1 tl
vettä
Ruskista jauheliha isossa wok-pannussa. Pidä reilu lämpö.
Heitä sekaan silputtu sipuli ja paprikakuutiot. Mausta sokerilla, suolalla, pippurilla, jalapenoilla ja paprikajauheella.
Kaada mukaan pavut liemineen ja sitten tomaattimurska. Mausta liemikuutioilla ja tamarindilla. Lisää vettä niin että ainekset juuri ja juuri peittyvät. Lisää riisi ja sekoita hyvin.
Anna Chili con carnen porista levyllä leppoisasti niin kauan että riisi on kypsää ja koostumus kiineytynyt. Maistele ja mausta välillä.
Tarjoa smetanan, tomaattilohkojen ja tortillojen kera.
Tätä oon syöny kans nuudeleitten/spagetin kaa, oli yllättävän hyvää.
Quote (Jokuman @ 28 Feb 2011 23:52)
normipäivä
aamupala:
kauraryynei
vettä
kiehuu minuutista eteepäi ryyneist riippuen ja rdy!
juomaksi joko ite tehtyä appelsiinimehua tai appelsiinimehua joka sisältää hedelmälihaa (lidlistä saa lasipullois)
päivälline:
kattila
vettä
nuudeli + mausteet
3min ja rdy
juomaksi vettä noin puol litraa
välipala:
banaani
kuori ja syö
illalline:
2 näkkileipää/hapankorppuu
huitasu voiveitsel ja naamariin
porkkana, lanttu (raasteena sekotettuna ja hieman appelsiinimehua sekaan)
puol litraa vettä kyytipojaks
iltapala:
ananasta (suosittelen tuoretta mutta pienel budjetil purkkiananas omassa mehussa menee myös)
näkkileipä/hapankorppu
puol litraa vettä
Tota välipalaa pakko kokeilla
This post was edited by CallOfJaws on Mar 1 2011 04:20am