d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Virallinen Ruoka Ja Kokkaus Topic > Yleistä Keskustelua Kokkailusta
Prev1234512Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,428
Joined: Dec 27 2009
Gold: 1.50
Feb 28 2011 06:58pm
Quote (Jokuman @ Feb 28 2011 10:52pm)
normipäivä

aamupala:

kauraryynei
vettä
kiehuu minuutista eteepäi ryyneist riippuen ja rdy!

juomaksi joko ite tehtyä appelsiinimehua tai appelsiinimehua joka sisältää hedelmälihaa (lidlistä saa lasipullois)

päivälline:

kattila
vettä
nuudeli + mausteet
3min ja rdy

juomaksi vettä noin puol litraa

välipala:

banaani
kuori ja syö

illalline:

2 näkkileipää/hapankorppuu
huitasu voiveitsel ja naamariin
porkkana, lanttu (raasteena sekotettuna ja hieman appelsiinimehua sekaan)
puol litraa vettä kyytipojaks

iltapala:

ananasta (suosittelen tuoretta mutta pienel budjetil purkkiananas omassa mehussa menee myös)
näkkileipä/hapankorppu
puol litraa vettä


Eihän tämmösellä ruoalla elä ees pulut? oO
Nuudelit menee jos laittaa jauhelihaa sekaan
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Feb 28 2011 07:07pm
Oma normipäivä ollut lähiaikoina, että pizza päivässä eikä ilta- tai aamupaloja.
Voisi tiskata joskus, mutta sitä ennen voisi siivota...

This post was edited by BebebBurns on Feb 28 2011 07:08pm
Member
Posts: 16,812
Joined: Mar 17 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
Mar 1 2011 12:57am
Quote (Pinkku @ Feb 28 2011 07:36pm)
missä tonnikala/oliivit/paprika kana pois = nn


no eihän se sitten ole mikään kanasalaatti xD

hmm aurajuustoa tähän... täytyypä koittaa :)
Member
Posts: 23,350
Joined: Jan 5 2007
Gold: 3,280.00
Trader: Trusted
Mar 1 2011 02:26am
2x naudan sisäfilepihvi (120gr/kpl)
perunoita
myllysuolaa
rypsiöljyä
meiralta "tulinen afrikka" -niminen mauste

pese/kuori perunat, viipaloi ne n. 0.2-0.5cm paksusiks viipaloiks (oman maun mukaan)
heitä perunat astiaan, mis on runsaasti öljyä, öljyn sekaan mausteita (ei suolaa... esim tulinen afrikka, chili explosion jne) ja käsineen sekottelet perunoita siel, et maustetta tarttuu kaikkii perunoihin
uunipellille 225*C kunnes on ruskeahkoja, mitä ohuempia viipaloita sitä rapeempia ne on

sit pitäs ajottaa oikei tää pihvien paistaminen, et ois suurin piirtein samaan aikaan valmiina perunoiden kanssa

eli mielellään paksupohjanen pannu, mihi laitetaan pien nokare voita ja kuumenemaan valmiiks
sit ku pannu on kuumana, hella 75% teholle (noin) ja pihvit siihen

riippuen pihvin paksuudesta n. 2min/puoli (medium-), ekan käännön jälkeen myllysuolaa ja tulista afrikkaa päälle, ku toinenki puoli on valmiina heitetää pihvi lautaselle taas toisinpäin ja mausteet sillekin puolelle

nyt sit pitäs olla perunatki valmiina, ottaa ne pois uunista ja ripottelee oman maun mukaan suolaa päälle, kauhoo lautaselle pihvien seuraks ja syö pois

ja voin sanoo et yhtä hyvää ruokaa ei ravintoloista saa

/edit

pihvejä ku paistaa ni tulee just sopivaks ku kääntää sillo ku ne lihasnesteet tjsp alkaa tulla pinnalle

This post was edited by peterpants on Mar 1 2011 08:05am
Banned
Posts: 4,094
Joined: Sep 25 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 1 2011 03:01am
Quote (peterpants @ Mar 1 2011 11:26am)
2x naudan sisäfilepihvi (120gr/kpl)
perunoita
myllysuolaa
rypsiöljyä
meiralta "tulinen afrikka" -niminen mauste

pese/kuori perunat, viipaloi ne n. 0.2-0.5cm paksusiks viipaloiks (oman maun mukaan)
heitä perunat astiaan, mis on runsaasti öljyä, öljyn sekaan mausteita (ei suolaa... esim tulinen afrikka, chili explosion jne) ja käsineen sekottelet perunoita siel, et maustetta tarttuu kaikkii perunoihin
uunipellille 225*C kunnes on ruskeahkoja, mitä ohuempia viipaloita sitä rapeempia ne on

sit pitäs ajottaa oikei tää pihvien paistaminen, et ois suurin piirtein samaan aikaan valmiina perunoiden kanssa

eli mielellään paksupohjanen pannu, mihi laitetaan pien nokare voita ja kuumenemaan valmiiks
sit ku pannu on kuumana, hella 75% teholle (noin) ja pihvit siihen

riippuen pihvin paksuudesta n. 2min/puoli (medium-), ekan käännön jälkeen myllysuolaa ja tulista afrikkaa päälle, ku toinenki puoli on valmiina heitetää pihvi lautaselle taas toisinpäin ja mausteet sillekin puolelle

nyt sit pitäs olla perunatki valmiina, ottaa ne pois uunista ja ripottelee oman maun mukaan suolaa päälle, kauhoo lautaselle pihvien seuraks ja syö pois

ja voin sanoo et yhtä hyvää ruokaa ei ravintoloista saa



kyllä ravintolassa saa parempaa jos on vaan rahaa :)

Member
Posts: 8,428
Joined: Dec 27 2009
Gold: 1.50
Mar 1 2011 03:26am
Quote (nakkipipo @ Mar 1 2011 08:57am)
no eihän se sitten ole mikään kanasalaatti xD

hmm aurajuustoa tähän... täytyypä koittaa :)


Suosittelen :) Donoa saa lähettää jos oli hyvää B)

This post was edited by ninza on Mar 1 2011 03:26am
Member
Posts: 11,499
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3.25
Warn: 30%
Mar 1 2011 03:38am
Quote (ninza @ Mar 1 2011 12:26pm)
Suosittelen :) Donoa saa lähettää jos oli hyvää B)


B)
Member
Posts: 16,812
Joined: Mar 17 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
Mar 1 2011 04:09am
Quote (peterpants @ Mar 1 2011 10:26am)
2x naudan sisäfilepihvi (120gr/kpl)
perunoita
myllysuolaa
rypsiöljyä
meiralta "tulinen afrikka" -niminen mauste

pese/kuori perunat, viipaloi ne n. 0.2-0.5cm paksusiks viipaloiks (oman maun mukaan)
heitä perunat astiaan, mis on runsaasti öljyä, öljyn sekaan mausteita (ei suolaa... esim tulinen afrikka, chili explosion jne) ja käsineen sekottelet perunoita siel, et maustetta tarttuu kaikkii perunoihin
uunipellille 225*C kunnes on ruskeahkoja, mitä ohuempia viipaloita sitä rapeempia ne on

sit pitäs ajottaa oikei tää pihvien paistaminen, et ois suurin piirtein samaan aikaan valmiina perunoiden kanssa

eli mielellään paksupohjanen pannu, mihi laitetaan pien nokare voita ja kuumenemaan valmiiks
sit ku pannu on kuumana, hella 75% teholle (noin) ja pihvit siihen

riippuen pihvin paksuudesta n. 2min/puoli (medium-), ekan käännön jälkeen myllysuolaa ja tulista afrikkaa päälle, ku toinenki puoli on valmiina heitetää pihvi lautaselle taas toisinpäin ja mausteet sillekin puolelle

nyt sit pitäs olla perunatki valmiina, ottaa ne pois uunista ja ripottelee oman maun mukaan suolaa päälle, kauhoo lautaselle pihvien seuraks ja syö pois

ja voin sanoo et yhtä hyvää ruokaa ei ravintoloista saa


tässä toinen mitä ehdottomasti täytyy kokeilla
Member
Posts: 13,848
Joined: Dec 3 2008
Gold: 235.00
Mar 1 2011 04:13am
Chili con carne:
Niinkuin nimi sanoo, ruoka on chiliä lihalla eikä lihaa chilillä, joten rappaa sitä jalapenoa niin että hirvittää.

AINEKSET (kuudelle)
sika-nauta jauhelihaa 400 g
puuroriisiä 3 dl
ruskeita papuja 1 tlk
tomaattimurskaa 2 tlk
sipulia 2
punainen paprika 1
lihaliemikuutioita 2
punaisia jalapenoja 4 rkl
tamarindia 1 rkl
paprikajauhetta 3 rkl
sokeria 1 tl
pippuria 1 tl
suolaa 1 tl
vettä


Ruskista jauheliha isossa wok-pannussa. Pidä reilu lämpö.

Heitä sekaan silputtu sipuli ja paprikakuutiot. Mausta sokerilla, suolalla, pippurilla, jalapenoilla ja paprikajauheella.

Kaada mukaan pavut liemineen ja sitten tomaattimurska. Mausta liemikuutioilla ja tamarindilla. Lisää vettä niin että ainekset juuri ja juuri peittyvät. Lisää riisi ja sekoita hyvin.

Anna Chili con carnen porista levyllä leppoisasti niin kauan että riisi on kypsää ja koostumus kiineytynyt. Maistele ja mausta välillä.

Tarjoa smetanan, tomaattilohkojen ja tortillojen kera.

This post was edited by epicfailinki on Mar 1 2011 04:14am
Member
Posts: 1,664
Joined: Apr 5 2008
Gold: 0.00
Mar 1 2011 04:19am
Quote (epicfailinki @ 1 Mar 2011 13:13)
Chili con carne:
Niinkuin nimi sanoo, ruoka on chiliä lihalla eikä lihaa chilillä, joten rappaa sitä jalapenoa niin että hirvittää.

AINEKSET (kuudelle)
sika-nauta jauhelihaa 400 g
puuroriisiä 3 dl
ruskeita papuja 1 tlk
tomaattimurskaa 2 tlk
sipulia 2
punainen paprika 1
lihaliemikuutioita 2
punaisia jalapenoja 4 rkl
tamarindia 1 rkl
paprikajauhetta 3 rkl
sokeria 1 tl
pippuria 1 tl
suolaa 1 tl
vettä
   

Ruskista jauheliha isossa wok-pannussa. Pidä reilu lämpö.

Heitä sekaan silputtu sipuli ja paprikakuutiot. Mausta sokerilla, suolalla, pippurilla, jalapenoilla ja paprikajauheella.

Kaada mukaan pavut liemineen ja sitten tomaattimurska. Mausta liemikuutioilla ja tamarindilla. Lisää vettä niin että ainekset juuri ja juuri peittyvät. Lisää riisi ja sekoita hyvin.

Anna Chili con carnen porista levyllä leppoisasti niin kauan että riisi on kypsää ja koostumus kiineytynyt. Maistele ja mausta välillä.

Tarjoa smetanan, tomaattilohkojen ja tortillojen kera.


Tätä oon syöny kans nuudeleitten/spagetin kaa, oli yllättävän hyvää.

Quote (Jokuman @ 28 Feb 2011 23:52)
normipäivä

aamupala:

kauraryynei
vettä
kiehuu minuutista eteepäi ryyneist riippuen ja rdy!

juomaksi joko ite tehtyä appelsiinimehua tai appelsiinimehua joka sisältää hedelmälihaa (lidlistä saa lasipullois)

päivälline:

kattila
vettä
nuudeli + mausteet
3min ja rdy

juomaksi vettä noin puol litraa

välipala:

banaani
kuori ja syö

illalline:

2 näkkileipää/hapankorppuu
huitasu voiveitsel ja naamariin
porkkana, lanttu (raasteena sekotettuna ja hieman appelsiinimehua sekaan)
puol litraa vettä kyytipojaks

iltapala:

ananasta (suosittelen tuoretta mutta pienel budjetil purkkiananas omassa mehussa menee myös)
näkkileipä/hapankorppu
puol litraa vettä


Tota välipalaa pakko kokeilla :O

This post was edited by CallOfJaws on Mar 1 2011 04:20am
Go Back To Suomi Topic List
Prev1234512Next
Add Reply New Topic New Poll