d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Topic Per Pärinä & Pörinä
Prev1194195196197198210Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,366.00
Jun 14 2014 01:00pm
Quote (A2K @ 8 Jun 2014 22:58)
Joo. Pari tonnia menee varmasti. Koneistus kannelle on jo 500-1000€.
Työt sit jonkun euron ja jos samalla uudelleen ohjelmoi niin 500€.
Ois ollu 1000 muuta kohdetta kuitenki noillekki kolikoille. :(

Kerron lisää kun se kansi tulee koneistamolta. (Loppuviikosta?)

onko opel jo kasassa?

onko kannen koneistus ja plaanaus sama asia?

jos on ni miten se voi maksaa 500-1000e? lueskellu tota saab foorumia ni porukka teettää ''plaanauksen'' ~~200e

entäs tuo ohjelmointi, eikö esim opel clubin foorumilta löydy kaveria joka tekis tuon 100-200e, mietin vaan ku saab foorumilla on tekijöitä jotka tekee stage softia ja re85 softia vs 100-150e vikakoodin luvut ne tekee halvemmalla

ootko varma että sulla ois ollu tasan 1000 muuta kohdetta noille kolikoille? ettei vaan olis yli 2000 kohdetta? :D vitsi vitsi :D

Tosiaan tuli alotettua focuksen alusta remppaa, eli taakse vaihdan ylätukivarren ja alatukitangon (huom ei alatukivarsi) toiselle puolelle jo vaihdoin ja 3/4 pultista meni kannat sileeks aukaisu vaiheessa, yksi pultti piti katkasta käsin rautasahan terällä (huom ilman sitä itse rautasahaa :D) ei mahtunu rälläkkä sinne väliin ja ei ollu voimapihtejä, tosin en tiiä oisko menny voimapihteillä kun ne pultit oli sitä ns kova pultteja mitä autoissa käytetään, sormet verillä, käsivarret täynnä haavoja ja mustelmia, olkapäät kipeänä, polvet täynnä nestettä ja mustelmilla, piti jättää ens viikolle tuo toinen puoli ku tuli paikat kipeeksi

niin tämän ylätukivarren ja alatukitangon vaihdan sen takia kokonaan kun entisistä oli puslat loppu, itellä ei ole prässiä millä laittaa uusia puslia paikalleen ja jos vien pajalle laitettavaksi ni tulee puslien vaihto melkeen saman hintaseksi kun kokonaan uudet tukivarret puslineen jotka on valmiiksi paikallaan

pitää kattoa jos vaihtas taakese vielä pyöränlaakerit jos rahaa löytyy, jouset ja iskaritki sais vaihtaa jos ois vaan massia nyt mutta ne ehtii myöhemmin ku on sen verran helppoja vaihtaa

apulaite hihna ja ohjainrulla pitää vaihtaa, rullassa 1-2milliä klappia, öljyt täytyy vaihtaa, helmat hioa ja maalata uudestaan, käsijarru laittaa (vitun automaatti tsydeemi joka ei toimi) E: okei myönnän ei siinä rullassa oon ku 1mm klappia, pistin vaan tuolleen että ei tulis sanomista, EI SITÄ TARVI VIELÄ VAIHTAA VITUN PÖSILÖ :D

ens kuussa sitte nelipyöräsuuntaukseen

kaikki tämä työ pitää nyt tehdä aika tasan tarkkaan kuukauden sisään, taisin jos sanoa että mummu sai kämpän myytyä ja kuukauden päästä on lopullinen lähtö eli kämpän täytyy olla tyhjä ja samalla itellä menee remontti/rakentelu paikka

kaikki työt yritän tehdä itse paitsi nuo takana olevat pyöränlaakerit, eli rummut irti, hakkaan entiset laakerit pois ja vien jollekki pajalle että prässäävät uudet paikalleen

kun nämä työt on tehty, nostetaan kaikki hifit mitä aikasemmin oli takas kyytiin (nyt on toinen lankkuki :) ) ja hommata yks 55ah optima lisää ja mattoa

miten mun nyt kannattas tehä, lyönkö kaikki hifit konttiin ja vien suuntaukseen vai tyhjällä kontilla, nuo hifithän tulee olemaan sitte koko ajan tuolla autossa kunhan saadaan kotelo toimimaan ja kaikki reilaan

This post was edited by Speedparts on Jun 14 2014 01:02pm
Member
Gold: 0.01
Warn: 10%
Jun 14 2014 02:49pm
Laita kamat konttiin ennen suuntausta. Ja jos meinaat laittaa sinne akkuja lisää, laita sen painon verra kamaa sinne. Jotai hiekkasäkkejä vaikka. :D

Joo kansi on plaanattu. (Eli ko eistettu. Plaanaus on periaattees se oikasu)
0,2milliä lähti pinnasta. Se ei siis ollu pahasti kiero.
Kaks venttiiliä oli kieros ja yks oli palasina. Kaikki venttiilikumet vaihtoon ja purseiden poisto sekä kanavie kiillotus. Oli yhteensä 300€ noin suurin piirtein.
Se tonni oli väärin ymmärretty tekijän puolesta. Se oli luullu työtä paljon isommaks. (Eli jotain viilauksia ja virtauspenkityksiä) en oo iha varma. :D uuet osat on, kannen pultit, tiivisteet yms.
Auto kasataan ens viikon alussa. Tuohon 500€ uudelleen ohjelmointiin sisältyy takuut yms. Tiedän myös hemmoja joilta saa satasella piraattiohjelmia, mut haluan takuutodistuksen ja kuitin tähän autoon. Stage1 antais 40 pollea lisää. Mut aijon kysyä 2:n ja 3:n perään. Jos ois joku 50-65 heppaa lisää niil. Ku se 200 on niin mopo. Toki kannen kanavien kiillotus ja se huima palotilan pienrnnys mikä 0,2mm plaanaukses tulee, edesautta myös. Kyllä se kemoralle tulee mukaan juhannuslauantaina. ^_^

Kiva muuten ku jaksoit kirjottaa pitkän tarinan. Mukava lukea. :)
Member
Jun 14 2014 03:58pm
Quote (A2K @ 14 Jun 2014 22:49)
Laita kamat konttiin ennen suuntausta. Ja jos meinaat laittaa sinne akkuja lisää, laita sen painon verra kamaa sinne. Jotai hiekkasäkkejä vaikka. :D

Joo kansi on plaanattu. (Eli ko eistettu. Plaanaus on periaattees se oikasu)
0,2milliä lähti pinnasta. Se ei siis ollu pahasti kiero.
Kaks venttiiliä oli kieros ja yks oli palasina. Kaikki venttiilikumet vaihtoon ja purseiden poisto sekä kanavie  kiillotus. Oli yhteensä 300€ noin suurin piirtein.
Se tonni oli väärin ymmärretty tekijän puolesta. Se oli luullu työtä paljon isommaks. (Eli jotain viilauksia ja virtauspenkityksiä) en oo iha varma. :D uuet osat on, kannen pultit, tiivisteet yms.
Auto kasataan ens viikon alussa. Tuohon 500€ uudelleen ohjelmointiin sisältyy takuut yms. Tiedän myös hemmoja joilta saa satasella piraattiohjelmia, mut haluan takuutodistuksen ja kuitin tähän autoon. Stage1 antais 40 pollea lisää. Mut aijon kysyä 2:n ja 3:n perään. Jos ois joku 50-65 heppaa lisää niil. Ku se 200 on niin mopo. Toki kannen kanavien kiillotus ja se huima palotilan pienrnnys mikä 0,2mm plaanaukses tulee, edesautta myös. Kyllä se kemoralle tulee mukaan juhannuslauantaina. ^_^

Kiva muuten ku jaksoit kirjottaa pitkän tarinan. Mukava lukea. :)

Tuota joo kiitosta vaan :) oishan se tietty vielä mukavampi lukea kun ois pisteet,pilkut, isot alkukirjaimet ja lauseen rakenteet oikeassa paikassa eikä sijoteltu minne sattuu mutta olin jossain muussa maailmassa sillon kun näitä ois ylä-asteella pitäny opetella
nimittäin 8-9 luokan elin täysin diablon ihmeellisessä maailmassa, koulussa kädet tärisi, hermot oli kireällä ja muutenki hirveet vierotus oireet oli kun en päässy pelaamaan, koskaan en tosin diablon takia lintsannu mutta olin täysin omissa maailmoissa tunneilla

onhan se 200hp kyllä mopo jos aletaan silleen miettiä mutta kuitenkin sanon oman kokemuksen myötä että ennemmin mopo 200hp turbo ku 200hp vapari, tuntuu tuo turbo paljo äkäsemmältä sen turbon piikin takia joka nostaa hymyn korviin asti jokaisella kiihdytys kerralla

mutta nykyään ku vertaa uusia autoja kun tehdään näitä ''luontoystävällisiä 1.2-1.4L tsi autoja'' joissa on joku 90-115hp ni hyvin tolla 200heppasella autolla pärjää tuolla liikenteessä

itellä tossa focuksessa on 100hp 1.6L kone, ni oikeen ku kiihyttää tonne motarille ni kiihdytyskaistan lopussa on 125-130kmh vauhtia ni toistaiseksi se riittää mulle, bensan kulutus on ollu nyt tänä keväänä/kesänä alimmillaan 6.06L/100km ja korkeimmillaan 6.7L/100km kaikki on laskettu tankkauksista ei katottu ajotietokoneesta jota ei edes ole. Aina ollu sama bensa-asema ja yleensä sama pistooli johon aina pyrin menemään

tosiaan vähä jäi harmittamaan kun en sillon ku olin töissä ni ostanu sitä plasti dippiä 4L törppöä varastoon, oiskai se säilyny maaliskuusta tänne kesään, nyt ois vaan ollu hyvä maalata vaikka sähköruiskulla koko auto

olipa hyvä kun ei tullu maksamaan niin paljoa mitä aluksi luulit, nyt saat toteuttaa noilla säästyneillä kolikoilla tuon 500 muuta kohdetta :D :D

This post was edited by Speedparts on Jun 14 2014 04:05pm
Member
Jun 15 2014 01:39am
Haha :lol: olin samoissa maailmoissa, kunnnoita pilkkuja ja pisteitä opetettiin. Mut myöhemmin kun oon alkanu kirjoja kirjottamaan, oon sit opetellu omatoimisesti vähä. :lol:

Joo, ehdottomasti ahdettu kone pitää olla. Ajaminen on paljon hauskempaa ja monesti myös taloudellisempaa. Turbon herääminen saa aina hymyn huulille ja kun dumppi sihahtaa, tulee hymykuopat poskiin.
Itellä vie bensaa sen 7-8litraa satasella. Toki jos ajan kaasu pohjassa ni saahan sen kuluttamaan. :p

Member
Jun 15 2014 05:03am
Vittu jes 😃 tänään aloin valmiiksi liotteleen noita tukivarsien pultteja kuskinpuolelta, ei siinä huomasin että takajousi on kokonaan poikki alapäästä 😃 näyttäs olevan melko kauanki ollu poikki ku oli niin massiivisessa ruosteessa siitä kohti mistä Se oli poikki

ei siinä menen mummun tykö ja sanon, mummu hei anna mulle satanen varaosiin 😃 kyllähän Se anto ku kuitenki kuskaan sitä vähän väliä minne vaan 😊

nyt mä Sitte saan ne kauan kaipaamani jouset että saa laittaa hifiä konttiin 😊
Member
Jun 15 2014 06:52am
:lol:
Sit tarra takalasiin: "mormor betalar" tai "mummon maksama"
Member
Jun 15 2014 10:19am
Quote (A2K @ 15 Jun 2014 14:52)
Sit tarra takalasiin: "mormor betalar" tai "mummon maksama"

tai vaikka et, ''rumahan se on mutta mummuhan sen makso'' :D
Member
Jun 15 2014 11:04am
:rofl: joo todellaki.
Member
Jun 15 2014 12:11pm
Quote (A2K @ 15 Jun 2014 09:39)
Haha :lol: olin samoissa maailmoissa, kunnnoita pilkkuja ja pisteitä opetettiin. Mut myöhemmin kun oon alkanu kirjoja kirjottamaan, oon sit opetellu omatoimisesti vähä. :lol:

Joo, ehdottomasti ahdettu kone pitää olla. Ajaminen on paljon hauskempaa ja monesti myös taloudellisempaa. Turbon herääminen saa aina hymyn huulille ja kun dumppi sihahtaa, tulee hymykuopat poskiin.
Itellä vie bensaa sen 7-8litraa satasella. Toki jos ajan kaasu pohjassa ni saahan sen kuluttamaan. :p

Ite kirjottelin pentuna semmosia kummitustarinoita, oisko yks tarina ollu aina joku 50 sivua, syy tähän oli se että opettelin kirjottamaan ja parantamaan käsialaa, ei siinä ala-asteen lopussa ja koko ylä-aste mua kehuttiin opettajien toimesta että mulla on luokan paras käsiala pojista, ite olin kans tyytyväinen siihen silloin, ylä-asteen jälkeen eli noin 8 vuoden aikana en oo kirjottanu mitään juuri ollenkaan ja se mitä nyt kirjotan ni en saa siitä itekkää selvää :D nyt tosiaan harmittaa ku heittäny roskiin nuo vihkot mihin noita tarinoita kirjottelin, ois kiva lukea nyt vanhempana

taloudellisempi se turbo kone on, oma saabi söi 10-10.5L/satasella joka oli vapari 130hp, äitin 200kg painavampi ahdettu saabi söi jtn 9L/100km jossa oli muistaakseni 150hp, stage 1 softan jälkeen kulutus pyöriny siinä 8-8.4L/100km ja nyt siinä on 200hp
että sillee :) tosin dumppi siinä ei sihahda mutta by bass inahtaa vaimeasti ku päästää jalan kaasulta paineiden ollessa täysillä :D on siinä seki kiva vielä että turbo herää jo 1800rpm kohdalla, yli 4tonnin en viitti vedättää ku ei ole mun auto ni en tiiä meneekö loppuun asti täysillä ahdoilla vai rupeaako tippumaan jossain vaiheessa

vielä ois yks ni mun piti viedä äiti bussi asemalle sen autolla, matkaa oli joku 13km, jooh äiti pois kyydistä ja kun silmä vältti ni eiku hanaa :D, sano se sit ku oli käyny myöhemmin tankkaamassa että oli noin 3litraa menny enemmän bensaa 450km aikana ku normaalisti :D
Member
Jun 15 2014 09:22pm
Ite julkasin tollasen 400 sivusn viime syksynä. Ei tosin menny vielä myyntiin muuta kun faneille.
Siitä on nyt keskustelua pääkaupunkiseudulla olevan yhen kirjaston kanssa jos ne sponsoroi leimst siihen jotta saadaan viralliseen maan laajuiseen levikkiin. Muutama muu kirja työn alla aina kun kerkeen kirjotella.
Mut joo, kyllä ahdin määrää tahdin. Saatan täs softaamisen jälkeen laittaa vähän seurantaa helpottamaan muutaman painemittarin. Vesi, ahto, öljy. Sit jos jaksan niin lämmöt samoille.
Tos ooppelis kun ei oo kun nopeus-, kierrosluku- ja bensamittari.
Go Back To Suomi Topic List
Prev1194195196197198210Next
Add Reply New Topic New Poll