Quote (A2K @ 8 Jun 2014 22:58)
Joo. Pari tonnia menee varmasti. Koneistus kannelle on jo 500-1000€.
Työt sit jonkun euron ja jos samalla uudelleen ohjelmoi niin 500€.
Ois ollu 1000 muuta kohdetta kuitenki noillekki kolikoille.

Kerron lisää kun se kansi tulee koneistamolta. (Loppuviikosta?)
onko opel jo kasassa?
onko kannen koneistus ja plaanaus sama asia?
jos on ni miten se voi maksaa 500-1000e? lueskellu tota saab foorumia ni porukka teettää ''plaanauksen'' ~~200e
entäs tuo ohjelmointi, eikö esim opel clubin foorumilta löydy kaveria joka tekis tuon 100-200e, mietin vaan ku saab foorumilla on tekijöitä jotka tekee stage softia ja re85 softia vs 100-150e vikakoodin luvut ne tekee halvemmalla
ootko varma että sulla ois ollu tasan 1000 muuta kohdetta noille kolikoille? ettei vaan olis yli 2000 kohdetta?

vitsi vitsi

Tosiaan tuli alotettua focuksen alusta remppaa, eli taakse vaihdan ylätukivarren ja alatukitangon (huom ei alatukivarsi) toiselle puolelle jo vaihdoin ja 3/4 pultista meni kannat sileeks aukaisu vaiheessa, yksi pultti piti katkasta käsin rautasahan terällä (huom ilman sitä itse rautasahaa :D) ei mahtunu rälläkkä sinne väliin ja ei ollu voimapihtejä, tosin en tiiä oisko menny voimapihteillä kun ne pultit oli sitä ns kova pultteja mitä autoissa käytetään, sormet verillä, käsivarret täynnä haavoja ja mustelmia, olkapäät kipeänä, polvet täynnä nestettä ja mustelmilla, piti jättää ens viikolle tuo toinen puoli ku tuli paikat kipeeksi
niin tämän ylätukivarren ja alatukitangon vaihdan sen takia kokonaan kun entisistä oli puslat loppu, itellä ei ole prässiä millä laittaa uusia puslia paikalleen ja jos vien pajalle laitettavaksi ni tulee puslien vaihto melkeen saman hintaseksi kun kokonaan uudet tukivarret puslineen jotka on valmiiksi paikallaan
pitää kattoa jos vaihtas taakese vielä pyöränlaakerit jos rahaa löytyy, jouset ja iskaritki sais vaihtaa jos ois vaan massia nyt mutta ne ehtii myöhemmin ku on sen verran helppoja vaihtaa
apulaite hihna ja ohjainrulla pitää vaihtaa, rullassa 1-2milliä klappia, öljyt täytyy vaihtaa, helmat hioa ja maalata uudestaan, käsijarru laittaa (vitun automaatti tsydeemi joka ei toimi) E: okei myönnän ei siinä rullassa oon ku 1mm klappia, pistin vaan tuolleen että ei tulis sanomista, EI SITÄ TARVI VIELÄ VAIHTAA VITUN PÖSILÖ

ens kuussa sitte nelipyöräsuuntaukseen
kaikki tämä työ pitää nyt tehdä aika tasan tarkkaan kuukauden sisään, taisin jos sanoa että mummu sai kämpän myytyä ja kuukauden päästä on lopullinen lähtö eli kämpän täytyy olla tyhjä ja samalla itellä menee remontti/rakentelu paikka
kaikki työt yritän tehdä itse paitsi nuo takana olevat pyöränlaakerit, eli rummut irti, hakkaan entiset laakerit pois ja vien jollekki pajalle että prässäävät uudet paikalleen
kun nämä työt on tehty, nostetaan kaikki hifit mitä aikasemmin oli takas kyytiin (nyt on toinen lankkuki

) ja hommata yks 55ah optima lisää ja mattoa
miten mun nyt kannattas tehä, lyönkö kaikki hifit konttiin ja vien suuntaukseen vai tyhjällä kontilla, nuo hifithän tulee olemaan sitte koko ajan tuolla autossa kunhan saadaan kotelo toimimaan ja kaikki reilaan
This post was edited by Speedparts on Jun 14 2014 01:02pm