Quote (SekavaSamu @ Apr 21 2013 07:42pm)
mitä helvettiä tohon olis pitäny sanoa? pitääkö mun kertoo sule mikä on oikeus koskemattomuuteen vai mitä helvettiä?
vai oisko mun jotenkin pitäny perustella sulle toi sun paska väittämä, että poliisilla on oikeus tutkia sut jos niillä on syytä epäillä et oot käyttäny jotain ?
mikä antaa poliisille syyn epäilykseen? Pukeutuminen? ulkonäkö? pitääkö jokainen huppu päässä kävelevä ihminen
kollata sen takia, että elokuvissa huppu päässä diilataan huumeita? Jos ooon esim hermostunut, antaako se syyn poliisille tulla vierelle, esittää kasan vaikeita
kysymyksiä ja sitten udella amfetamiinin käytöstä, koska olen hermostunut? (ja oli vastaus mikä hyvänsä, poliisit kääntää taskut tuon haastattelun jälkeen)
Eikä tarvi olla tekemisissä huumeiden kanssa, että voi haista niille. tiedätkö mitä on julkiset kulkuneuvot?
Tampereella on enemmän kun mahdollista, että joku budia huslaava hippi istuu viereen linja-autossa. ja sillon haiset sen pienen hetken budille.
jos seuraava pysäkki sattuu oleen Nekala, missä poliisi koiria enemmän kesäl ku koiran kusettajia, voi ihan hyvin käydä toi skenaario mitä aikasemmassa postissa kuvailin.
E: kauan sä jaksoit lurkata, mutta mitään sanottavaa ei olllu ?
Sori, ei ehtiny kirjottaa.
Teiltä meni nyt se mun pointti ohi, myönnetään etten sitä kovin selkeesti esittänytkään. Mä en todellakaan oo sitä mieltä, että toi satunnaisten kulkijoiden tarkastaminen ois järkevää resurssien käyttöä. Saadaan kiinni jotain tuuripajauttelijoita tai muita pikkutekijöitä. Kaverit saa sakot ja mahdollisen merkinnän, vaikeutetaan elämää periaatteessa ihan turhaan. Vaikka otetaan huomioon noi teidän aika epätodennäköset tilanteet, se koira tulee helvetin harvoin sua merkkaamaan, josset oo ollu aineiden kanssa tekemisissä. Esim. noi valitukset kuulostaa just siltä, että porukka on jääny kiinni joku säkki taskussa, eikä oo samaa mieltä miten siihen pitäs suhtautua. Mä en edelleenkää väitä, että noissa tarkastuksissa ois mitään järkeä, tai että tää vallitseva lakitilanne ois jotenki hyvä, mutta kantakaa nyt vastuu tekemisistänne ja ottakaa ne rankut vastaan ilman turhaa valitusta.
Ei ne partiot oo varmaan ite keksiny, että lähetäämpä ratsaamaan jengiä tonne kadulle, vaan se käsky on tullu jostain ylempää. Väität poliisien suhtautuvan jotenki huonommin "epäilyttävän" näkösiin ihmisiin. Onks se ihme, jos puhut meneväs tonne pyörimään jauhopurkkien kanssa ihan vaan vaikeuttaakses poliisin toimia. Totta helvetissä se kenttäväki muuttuu sitä kyynisemmäks, mitä enemmän ne törmää tollaseen. Se laki on laki vaikka sä, tai poliisi, ois siitä mitä mieltä, eikä se partio voi lakia tulkita miten huvittaa.
Kun sä nyt ilmeisesti jotain muutosta haluut, toi on mun mielestä aika helvetin huono tapa ja se oli se, mihin mä alunperin tartuin.