d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Topic Per Pärinä & Pörinä
Prev1173174175176177210Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 17,885
Joined: Feb 19 2008
Gold: 230.00
Feb 14 2014 04:10pm
Quote (Speedparts @ Feb 13 2014 10:59pm)
Eli nyt ne jotka tietää auton maalauksesta ja pienien ruostekohtien korjaamisesta vois vähän kertoa mitä pitää tehä

Eli maalia on lähteny oven alareunasta ja aika paljon siitä helmapalkista, sitä on näköjään joku joskus maalaillu mutta huonolla tuloksella ku ei ole edes pohjamaalia pistetty

ruosteet kyllä lähtee rälläkällä jossa lamelli laikka että se on helppo homma

Eli ekana hion ruosteet ja entiset maalit pois, millä puhistan pinnasta pölyt ja paskat hionnan jälkeen? pesenkä vaan vedellä vai millä?

minkälaista pohjamaalia pitäis olla? kattokaa motonetin sivulta joku koska en nyt jaksa mistään maalikaupasta lähtä hakemaan ``laatua rahalla`` vaan mulle kelpaa se halvempikin vaihtoehto (auton väri on kirkkaan punainen)
maalitkin varmaan haen motonetistä jos vaan löytyy värikoodille sopiva sieltä (paukkupullolla maalaan koska ei ole ruiskua, enkä osais muutenkaan ruiskulla maalata)

montako kerrosta vedän pohjamaalia ja värimaalia

valottakaa mulle nyt vähän mitä pitää tehdä.

ja joo en mene mihinkään pesukinnas foorumille kyseleen koska tarvitsen siihen sanakirjan koska ne puhuu niin ammattikieltä siellä että en saa siitä mitään selvää


tinnerillä puhtaaksi.

harmaata pohjamaalia siihen sillee että peittyy

sitte siihe kerroksia sitä punasta, muutama..
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Feb 14 2014 04:48pm
Quote (rumpali @ 15 Feb 2014 00:10)
tinnerillä puhtaaksi.

harmaata pohjamaalia siihen sillee että peittyy

sitte siihe kerroksia sitä punasta, muutama..


onko pohjamaalin värillä väliä?

E: tuli tänää vähä tuunattua ku vitutti tuo jalopuu jäljitelmä







This post was edited by Speedparts on Feb 14 2014 05:00pm
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Feb 14 2014 04:55pm
Quote (Neegah @ 13 Feb 2014 21:03)
Jotain varmarievoa käyny kattomassa.


:huh:


Ja sitten sinne vauhtiosan kysymykseen:
Rasvanpoistajaa sinne kans. Mielummin kuin tinneriä. Mut kai se tinnerikin menee.

Pohjavärillä voi muokata pinnan väriä, mut se riippuu sun tekemistä kerroksista ja niitten paksuuksista, kuinka paljon vaikuttaa.
Pohjamaalin värillä on väliä myös hiottaes jos viel pohjamaaleja tasotat. En tiiä kuinka tarkkaa työtä haluat tehä.
Mielummin monta ohutta kerrosta, ettei tuu valumia. Tottakai voi tehä myös mexikolaisittain ja vetää puolisenttiä sitä maalia pintaan valumista välittämättä. Sit hiot siitä 3milliä vekeen ja kiillotata. En tosin suosittele.
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Feb 14 2014 05:03pm
Quote (A2K @ 15 Feb 2014 00:55)
:huh:


Ja sitten sinne vauhtiosan kysymykseen:
Rasvanpoistajaa sinne kans. Mielummin kuin tinneriä. Mut kai se tinnerikin menee.

Pohjavärillä voi muokata pinnan väriä, mut se riippuu sun tekemistä kerroksista ja niitten paksuuksista, kuinka paljon vaikuttaa.
Pohjamaalin värillä on väliä myös hiottaes jos viel pohjamaaleja tasotat. En tiiä kuinka tarkkaa työtä haluat tehä.
Mielummin monta ohutta kerrosta, ettei tuu valumia. Tottakai voi tehä myös mexikolaisittain ja vetää puolisenttiä sitä maalia pintaan valumista välittämättä. Sit hiot siitä 3milliä vekeen ja kiillotata. En tosin suosittele.


no tarkotus ois tehä sillain että miellyttää omaan silmään, ei priimaa mutta ei nyt mitään paskaakaan

kun oon hionu maalit ja ruosteet pois ni pitääkö mun silottaa sitä millään pakkelilla? ilmeisesti joo jos on epätasainen pinta?

E: olipa taas mahtava ilta :D, kaverin ja isovelin kans huudatettiin musiikkia kilpaa aina puoli biisiä kerralla, välillä soi iskelmä ja kaikennäkönen humppa :D välillä taas soi sitä vanhan ajan amispoppia mikä on niin paskalaatusta musiikkia ettei volumet täysillä notkunu akun jännitteet ku 0.1V :D 3 tuntia huudateltiin ja oisko joku 1tunti yhteensä minä soitellut auto sammuksissa eikä akut näyttäny hiipumisen merkkejä :D
huomenna soi sitte korvissa ni ei tartte autoon mennä kuunteleen mitään
kyllä se noin 1.6kw alkaa tuntumaan jo kovalta, vielä löytys toinen lankku mitä pitäis kokeilla joka antais sen 2400wrm 1 ohm mutta empä viittis niin palioa tolle subille syöttää ku tehtaan lupaamat tehonkestot on 1500wrm/3000w max mutta jos vaikka kokeilis 1.8-1.9kw

This post was edited by Speedparts on Feb 14 2014 05:13pm
Member
Posts: 17,885
Joined: Feb 19 2008
Gold: 230.00
Feb 15 2014 02:33am
Quote (Speedparts @ Feb 15 2014 01:48am)
onko pohjamaalin värillä väliä?

E: tuli tänää vähä tuunattua ku vitutti tuo jalopuu jäljitelmä

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/856/92u8.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/560/k0i2.jpg


minkäs vuoden tää sun foorttis on?

oliko se focus?

aika karun näkönen tuo kojelauta :P
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Feb 15 2014 07:26am
Quote (rumpali @ 15 Feb 2014 10:33)
minkäs vuoden tää sun foorttis on?

oliko se focus?

aika karun näkönen tuo kojelauta :P


2000 vm ja on Focus, täytyy ostaa uus tuo kehys tuohon missä nuo katkasijat ja mittari on ku on nyt niin raiskatun näkönen
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Feb 15 2014 07:48am
Quote (Speedparts @ 15 Feb 2014 01:03)
no tarkotus ois tehä sillain että miellyttää omaan silmään, ei priimaa mutta ei nyt mitään paskaakaan

kun oon hionu maalit ja ruosteet pois ni pitääkö mun silottaa sitä millään pakkelilla? ilmeisesti joo jos on epätasainen pinta?

E: olipa taas mahtava ilta :D, kaverin ja isovelin kans huudatettiin musiikkia kilpaa aina puoli biisiä kerralla, välillä soi iskelmä ja kaikennäkönen humppa :D välillä taas soi sitä vanhan ajan amispoppia mikä on niin paskalaatusta musiikkia ettei volumet täysillä notkunu akun jännitteet ku 0.1V :D 3 tuntia huudateltiin ja oisko joku 1tunti yhteensä minä soitellut auto sammuksissa eikä akut näyttäny hiipumisen merkkejä :D
huomenna soi sitte korvissa ni ei tartte autoon mennä kuunteleen mitään
kyllä se noin 1.6kw alkaa tuntumaan jo kovalta, vielä löytys toinen lankku mitä pitäis kokeilla joka antais sen 2400wrm 1 ohm mutta empä viittis niin palioa tolle subille syöttää ku tehtaan lupaamat tehonkestot on 1500wrm/3000w max mutta jos vaikka kokeilis 1.8-1.9kw


Ei pakkelia jos ei oo epätasane.
Voi ruiskupakkelia käyttää jos vaan pieniä kuoppia.

Ja jos vehkeet on mistään kotosin, niin periaattees oon aina lykänny tuplana sen mitä ne "tehonkestoa" lupaa. Huonolaatuset on syttyny palamaan ja hyvät on soinu puhtaasti.
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Feb 15 2014 11:54am
Quote (A2K @ 15 Feb 2014 15:48)
Ei pakkelia jos ei oo epätasane.
Voi ruiskupakkelia käyttää jos vaan pieniä kuoppia.

Ja jos vehkeet on mistään kotosin, niin periaattees oon aina lykänny tuplana sen mitä ne "tehonkestoa" lupaa. Huonolaatuset on syttyny palamaan ja hyvät on soinu puhtaasti.


sen näkee Sitte ku on hionu nuo kylet että tarviiko pakkelia, tänään pesin auton ja tutkailin ruosteita ja huomasin että eipä nuo oo edes paha korjata. Voi pistää pari kuvaa kuhan pääsen koneelle.

ja Joo kyllä muille elementeille kestää laittaa aika paljon tehoa kunhan ei soita säröllä
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Feb 15 2014 07:25pm



tuossapa ne pahimmat kohdat mutta hion kuitenki helmapalkit kokonaan ni ei tuu sävyeroja ja ei tartte sitte viikon päästä tehä samaa jupakkaa uudelleen

eli tuo kuva missä näkyy ruostetta on kuskinpuolelta ja toinen on hanttarin puolelta
Member
Posts: 40,083
Joined: Sep 1 2006
Gold: 4,366.00
Feb 17 2014 11:34am
jatketaas yksinpuhelua

eli otin tänään työn alle tutkia mikä tuolla alustassa on kolissu syksystä asti, noh heti ekana rengas pois ja pallo nivel irti, eikai siinä tukivarsi heiluu ees taas sellasta 3-4mm liikettä eli oli tukivarren takempi pusla aivan loppu :D täytyy vaihella kunhan ilmat paranee
Go Back To Suomi Topic List
Prev1173174175176177210Next
Add Reply New Topic New Poll