Quote (peterpants @ 6 Sep 2011 12:54)
papupata
ainekset (helppo puolittaa, täl ohjeella tulee paljon)
2 pakettia pekonia
hk sininen lenkki
2 sipulia
2x valkoinen papu tomaattikastikkeessa (á 425gr)
4x kidneypapu suolaliemessä (á 400gr)
1 purkki tomaattimurskaa (~500gr)
ja jos haluaa tulisempaa (suosittelen, aivan loistavan makusta) ni ruokalusikallinen ~ tulisuudeltaan after death kastiketta (ite laitoin löylyä)
+ tottakai pata
hella kuumenemaan ja pata siihen päälle
pilko pekonit ja ruskista hetki padassa (nää voi ruskistaa pannullakin, ehkä helpompi sillee)
pilko sipulit sinne sekaan, hetken taas sekottelee
sit pilkotaan lenkki pieniks paloiks ja heitetään nekin sinne sekaan, sekotusta hetki (viimestään täs vaiheessa pitää vaihtaa pataan jos ruskisti pannulla)
sit tomaattimurska sinne sekaan ja sekottaa kaikki sekasin
valkoset pavut sekaan (tomaattikastike papupurkista kans sekaan)
kidneypavuista pitää kaataa suolaliemet pois, sit ne sekaan kanssa
kiehauta se, sit antaa olla pienellä lämmöllä kansi päällä ~30min, pitää sekottaa ~5min välein
sit vähä maustetta (suolaa ei tarvii laittaa) ja sitä tulista chilikastiketta jos siltä tuntuu, sit se onkin valmista (papujen pitää olla suht pehmeitä)
helppoo, halpaa ja helvetin hyvää
tätä joskus pistin menemää tonnikalan kanssa, iha jepaa oli; ei tainnut kyllä kun jotaan halpoja purkkipapuja olla