d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi >
Poll > Sähkötupakat > Keskustelua
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.39
Dec 2 2013 04:28pm
Quote (SanHose @ Dec 2 2013 10:20pm)
Onko tossa säädettävät voltit vai ihan simmonen missä ei oo mitään säätöjä?
Meinaa voi tosiaan se tehoki tehdä sen kurkunpään tunteen :)
Kyl mulla noissa huomaa ainaki vaikka on puolta laimeemmat litkut

e\ en usko että se akku vaikuttaa koska kapasiteettihan niissä vaan kasvaa.
Mulla on itellä tossa pari 2000mAh sitte 2400mAh ja tossa groovessa on itessään 3,8 ampeerin akku.
Ainut mikä vaihtelee on tosiaan se että kauanko sillä höyryttelee

Toi on tollanen perus kasaa ja rupee polttaa -systeemi, kuten sanottu aloituspakkaus :)

Kyllähän sitä varmaan sais kunnon pedon kasattua ku vaa käyttäis kaikkia eri osia (kunnolla sulkeutuva tankki joka ei vuotais, tehokkaampaa akkua jne.)

Täytynee vähä perehtyä oikein ajan kanssa mut täl hetkel ei voi oikee muuta ku tyytyä toho oikeeseen tupakkaan, en vaa saa sellasia kiksejä tosta sähkökessusta ku en tunne lainkaan sitä hyvää tunnetta kurkunpään alueella (vaikka onkin 24mg litkua, liekö sit on liian tehoton akku, tankki vuotaa vai mikä lie)

Ei vaa nappaa, onhan se toki vitu jees herää aamul pienes kohmelossa ja ottaa sängyssä ne aamuhöyryt mut kyl sit pitkin päivää tekee vaa mieli sitä ainoota ja oikeaa :D
Member
Gold: 977.01
Dec 2 2013 04:41pm
Quote (Rumilus @ 3 Dec 2013 00:28)
Toi on tollanen perus kasaa ja rupee polttaa -systeemi, kuten sanottu aloituspakkaus :)

Kyllähän sitä varmaan sais kunnon pedon kasattua ku vaa käyttäis kaikkia eri osia (kunnolla sulkeutuva tankki joka ei vuotais, tehokkaampaa akkua jne.)

Täytynee vähä perehtyä oikein ajan kanssa mut täl hetkel ei voi oikee muuta ku tyytyä toho oikeeseen tupakkaan, en vaa saa sellasia kiksejä tosta sähkökessusta ku en tunne lainkaan sitä hyvää tunnetta kurkunpään alueella (vaikka onkin 24mg litkua, liekö sit on liian tehoton akku, tankki vuotaa vai mikä lie)

Ei vaa nappaa, onhan se toki vitu jees herää aamul pienes kohmelossa ja ottaa sängyssä ne aamuhöyryt mut kyl sit pitkin päivää tekee vaa mieli sitä ainoota ja oikeaa :D

Koita jotain värkkiä missä on se tehonsäätö.
Esimerkiks se Lavatube josta sanoin ni ei maksa ku joku 35-45€ tällä hetkellä.
18650 akku (2000mAh) maksaa jonkun 5€ varmaan ja kartomisaattori+tankki maksimissaan toiset 5€.
Puffista tulee nopeesti, samoin tuolta mistä linkkasin ton VTR:än.

e\ ei mee ku viikko ja normaali tupakka maistuu niin perseeltä ettei sitä edes halua polttaa :)
Tai näin itellä.

e2\ niin siis tämä ehdotus vaan mikäli sulla ei tossa ole mitään tehonsäätöä :rolleyes:

This post was edited by SanHose on Dec 2 2013 04:45pm
Member
Gold: 556.34
Dec 10 2013 01:23pm
Sähkötupakoitsijat ovat nikotiiniriippuvaisketjun pohjasakkaa
Ei vittu kertkää nyt ittenne, joko vedätte sitä röökiä tai sitten ette.
Onko se sit siistä vetää jotain karkilta maistuvaa vesihöyryä keuhkoihin, että saa sitä nikotiiniä ?
En myöskään usko, että sähkötupakasta löytyy tarvittavia vasta-aineita ummetuksen torjumiseksi, mitkä todistetusti löytyy tupakasta.
En vaan ikinä oo käsittänyt teitä röökinlopettamisen "väliinputoajia" kerätkää ittenne

//edit:
Ette saa edes polttaa junassa, hajotkaa

This post was edited by Napi on Dec 10 2013 01:24pm
Member
Gold: 0.39
Dec 10 2013 02:25pm
Quote (Napi @ Dec 10 2013 07:23pm)
Onko se sit siistä vetää jotain karkilta maistuvaa vesihöyryä keuhkoihin, että saa sitä nikotiiniä ?
En myöskään usko, että sähkötupakasta löytyy tarvittavia vasta-aineita ummetuksen torjumiseksi, mitkä todistetusti löytyy tupakasta.
En vaan ikinä oo käsittänyt teitä röökinlopettamisen "väliinputoajia" kerätkää ittenne

//edit:

:( nyt sattu
Member
Gold: 7.69
Dec 10 2013 02:45pm
jos tulis tupruteltua säännöllisesti, niin varmaan tulis näitä testailtua, makuja on tarjolla varmaan aika laidasta laitaan

keväällä tupakkaa kasvamaan
Member
Dec 10 2013 03:50pm
Quote (Napi @ 10 Dec 2013 21:23)

//edit:

:cry:
Mielipiteesi on meille tärkeä, kiitos.

e\ Ihan itsekö muuten keksisit ettei junassa saa polttaa? Tupakkakopit suljettu? :rolleyes:

This post was edited by SanHose on Dec 10 2013 03:55pm
Member
Dec 10 2013 05:18pm
Quote (SanHose @ 11 Dec 2013 00:50)
:cry:
Mielipiteesi on meille tärkeä, kiitos.

e\ Ihan itsekö muuten keksisit ettei junassa saa polttaa? Tupakkakopit suljettu? :rolleyes:

Mitkä tupakkakopit ? :rolleyes:
Myös tupakan oheistuotteet, kuten sähkötupakan polttaminen on myös junissa ( VR ) kielletty.

Kerro sä mulle, kun tota sähkökessua vedät et mikä järki siinä on? kun porukka ei lopeta, vaan nimenomaa alkaa polttamaan sähkötupakkaa, jonka terveysvaikutuksista tiedetään aika vähän.
Sen mä ymmärrän, että sen avulla lopettaa tupakoinnin, mutta c'moon ei sun kuulu korvata sillä kokonaan tupakointia

This post was edited by Napi on Dec 10 2013 05:18pm
Member
Dec 10 2013 05:38pm
Quote (Napi @ 11 Dec 2013 01:18)
Mitkä tupakkakopit ? :rolleyes:
Myös tupakan oheistuotteet, kuten sähkötupakan polttaminen on myös junissa ( VR ) kielletty.

Kerro sä mulle, kun tota sähkökessua vedät et mikä järki siinä on? kun porukka ei lopeta, vaan nimenomaa alkaa polttamaan sähkötupakkaa, jonka terveysvaikutuksista tiedetään aika vähän.
Sen mä ymmärrän, että sen avulla lopettaa tupakoinnin, mutta c'moon ei sun kuulu korvata sillä kokonaan tupakointia

Ne jotka ilmeisesti poistettiin kesäkuussa lopuistakin junista. Tästä syystä kysyin että onko ne suljettu.
Eipä ole tarvinnut pitkään aikaan junalla kulkea. Mutta en pidä sitä kovin hyvänä argumenttina kuitenkaan, "jos ei junassa saa niin miksi helvetissä jatkat" ;)

Jeb, no alunperinhän lopetin sen koska lääkäri tätä suositteli kroonisen sairauteni takia,
ja ilmoitti että sähkötupakka on hyvin paljon parempi vaihtoehto.
Siinä kohtaa kun on meinannut henki lähteä tän takia niin päätimpä kuunnella tohtoria.
Myönnän että on kyllä korvannut aika pitkälti sen enkä ole lyhyellä tähtäimellä tätä lopettamassa,
mutta tapa joka jäi tupakasta, on kovasti jäänyt tämän varjoon. Joten ennemmin pidän tapana tätä kuin tupakkaa.

Tosin tässäpä vaan omakohtanen selitys, enkä voi vastata muiden puolesta, vaikka toki itse myös pidän tätä kaikille parempana vaihtoehtona kuin tupakka.
Vaikeahan se mitään varmaa on sanoa kun ei ole sen suurempia tutkimuksia tehty, mutta EU:n ja Suomen tuntien, ei tänne mitään ihan kovin hurjia myrkkyjä anneta laillisesti käytettäviksi.

e\ Viimeks taisin kulkea junalla kesä- tai heinäkuussa kun menin Seinäjoelle, oli koira mukana joten en kysellyt edes tupakkavaunua ja olin yksin siinä lemmikkiakvaariossa joten imailin siellä sitten.
Kaukojunissa meinaa mielestäni vielä kesällä oli kyllä koppeja. Siis enne kun on selvästi tullut tämä totaalikielto, luin siitä äsken kun alko kiinnostamaan.

This post was edited by SanHose on Dec 10 2013 05:49pm
Member
Dec 10 2013 05:47pm
Quote (SanHose @ 11 Dec 2013 02:38)
Ne jotka ilmeisesti poistettiin kesäkuussa lopuistakin junista. Tästä syystä kysyin että onko ne suljettu.
Eipä ole tarvinnut pitkään aikaan junalla kulkea. Mutta en pidä sitä kovin hyvänä argumenttina kuitenkaan, "jos ei junassa saa niin miksi helvetissä jatkat"  ;)

Jeb, no alunperinhän lopetin sen koska lääkäri tätä suositteli kroonisen sairauteni takia,
ja ilmoitti että sähkötupakka on hyvin paljon parempi vaihtoehto.
Siinä kohtaa kun on meinannut henki lähteä tän takia niin päätimpä kuunnella tohtoria.
Myönnän että on kyllä korvannut aika pitkälti sen enkä ole lyhyellä tähtäimellä tätä lopettamassa,
mutta tapa joka jäi tupakasta, on kovasti jäänyt tämän varjoon. Joten ennemmin pidän tapana tätä kuin tupakkaa.

Tosin tässäpä vaan omakohtanen selitys, enkä voi vastata muiden puolesta, vaikka toki itse myös pidän tätä kaikille parempana vaihtoehtona kuin tupakka.
Vaikeahan se mitään varmaa on sanoa kun ei ole sen suurempia tutkimuksia tehty, mutta EU:n ja Suomen tuntien, ei tänne mitään ihan kovin hurjia myrkkyjä anneta laillisesti käytettäviksi

Ei se tupakkakoppien puute ollut mikään argumentti, enemmänkin tollanen heitto.

Sulla siis jotain häikkää hengitysteissä ?
Eikö lääkäri käskenyt sua lopettaan vaan oikeesti suositteli sähkötupakkaa, jonka mahdollisista haittavaikutuksista ei tiedetä.
Mun maalaisjärjellä se maku tehään jostain kemikaaleista, joita ei ennen ole kierrätetty ihmisten keuhkoissa - jotkut sähkötupakat on myös kiinalaista alkuperää ja niitä on jatkettu ties millä
Suomen ja EU:n ei tiedä, mitä kaikkea sun sähköröökissä on, sillähän noita uusia huumeita ym keksitään kokoajan - muutetaan kemikaalin yhtä osaa ja laitoin on taas laillista.

Mun ajatus sähkötupakoinnista tiivistettynä on:
Sähkötupakka on tissiposkille, jotka ei pysty lopettaan röökinpolttoa
Member
Dec 10 2013 05:52pm
Quote (Napi @ 11 Dec 2013 01:47)
Ei se tupakkakoppien puute ollut mikään argumentti, enemmänkin tollanen heitto.

Sulla siis jotain häikkää hengitysteissä ?
Eikö lääkäri käskenyt sua lopettaan vaan oikeesti suositteli sähkötupakkaa, jonka mahdollisista haittavaikutuksista ei tiedetä.
Mun maalaisjärjellä se maku tehään jostain kemikaaleista, joita ei ennen ole kierrätetty ihmisten keuhkoissa - jotkut sähkötupakat on myös kiinalaista alkuperää ja niitä on jatkettu ties millä
Suomen ja EU:n ei tiedä, mitä kaikkea sun sähköröökissä on, sillähän noita uusia huumeita ym keksitään kokoajan - muutetaan kemikaalin yhtä osaa ja laitoin on taas laillista.

Mun ajatus sähkötupakoinnista tiivistettynä on:
Sähkötupakka on tissiposkille, jotka ei pysty lopettaan röökinpolttoa

Mulla on Crohnin tauti, ei siis liity hengitysteihin.
Mulla ei oo vaan löytyny motivaatiota tai kiinnostusta lopettaa kokonaan, ja jos saan vältetty pienenki stressin ni teen sen sitten.
Tehköön se musta sitten tissiposken
B)
En väitä missään nimessä että tämä mitenkään terveellistä olis, uskon silti että vähemmän vaarallista.
Go Back To Suomi Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll