d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Luottokortti
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Nov 3 2012 04:25am
Quote (Masterofpatonki @ Nov 2 2012 10:46pm)
Eiks toi debitti toimi samal periaatteel ku creditti? Mul on ainaki kelvannu aina debitti.



debit on pankki
credit on luotto

vai mitä tarkotat? :unsure:
Member
Posts: 3,490
Joined: Jan 8 2012
Gold: 1.14
Nov 3 2012 05:50am
Quote (Pomppeli @ 3 Nov 2012 13:25)
debit on pankki
credit on luotto

vai mitä tarkotat?  :unsure:


op:lta saa ainaki jtn debit korttei, toimii viel electron hyvin niin en oo jaksanu perehtyä :D
Member
Posts: 5,363
Joined: Apr 6 2007
Gold: 311.54
Nov 3 2012 06:21am
Quote (Affii @ Nov 3 2012 01:50pm)
op:lta saa ainaki jtn debit korttei, toimii viel electron hyvin niin en oo jaksanu perehtyä :D


Lyhyesti:

Debit kortti on electronin tapainen pankkikortti jossa ostokset velotetaan pankkitililtä, ei luotto ominaisuutta siis.

Credit eli luottokortilla voi taas ostaa vaikka pankissa ei olisikaan rahaa ja lasku tulee jälkeenpäin. Yleensä kaikki luottokortit on credit/debit kortteja, eli saa valita laittaako luotolle vai maksaako tililtä.
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Nov 3 2012 11:59am
mihin tarviit credit ominaisuutta? lähes jokaisessa maassa toimii kortti ilmankin sitä.

e: suosittelen sitä visa electronia vaan, pienimmät kulut+hyvin toimiva. tai sit mb kortti.

This post was edited by do_NaUKI on Nov 3 2012 12:00pm
Member
Posts: 2,415
Joined: Apr 14 2005
Gold: 0.01
Nov 3 2012 01:47pm
Huoh. Mietin vaan, että onko creditillä ja debitillä sitten jotain käytännön eroa, eli VAADITAANKO jossain muka vielä luottokorttia. Elektronin ongelmahan on se, että tilin kate varmistetaan joka ostosta, eli jos yhteydet ei pelaa, maksu ei onnistu. Debittiä ei taas tarkisteta pienemmissä ostoissa, eli ei väliä, jos ei saadakaan varmennettua. Debitillä voi siis vetää tilin miinukselle.
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Nov 3 2012 02:17pm
Quote (do_NaUKI @ 3 Nov 2012 20:59)
mihin tarviit credit ominaisuutta? lähes jokaisessa maassa toimii kortti ilmankin sitä.

e: suosittelen sitä visa electronia vaan, pienimmät kulut+hyvin toimiva. tai sit mb kortti.


Harvassa hotellissa pystyy etukäteen varaamaan huonetta ilman luottokorttia. Autoa ei oikeestaan taida saada vuokrattua ilman luottokorttia, ellei sitten maksa käteisellä.

Visa Electron toimii useimmissa EU-maissa, mutta heti Euroopan ulkopuolella voi olla jo vaikeeta, kun sen sijaan luottokortilla pärjää aina.

Mutta jos se kortti on credit/debit, niin voi silti maksaa / varata / what ever sillä debit-ominaisuudella.
Member
Posts: 17,976
Joined: Jan 7 2010
Gold: 2,909.90
Nov 3 2012 03:11pm
Quote (Ankeli @ 3 Nov 2012 06:05)
Douppii vaan kaikki kiinni ja kasvattaa pottia ni voi sit joskus ola kova veivaaja.


dope myy itteää
Go Back To Suomi Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll