d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Kela > Opintolaina
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Aug 20 2012 11:44am
maksuhäiriömerkintä jää sinne sit, saattaa vaikuttaa jossakin joskus

e- nehän siis sossulta maksaa kaiken jos sanot vaa etteivät antaneet lainaa, niillä rahoilla voi sit vaikka pidemmän päälle maksella niitä velkoja

This post was edited by Pavise on Aug 20 2012 11:45am
Member
Posts: 3,110
Joined: Oct 1 2011
Gold: 0.00
Aug 20 2012 11:46am
Quote (Ankeli @ Aug 20 2012 08:41pm)
Tuohon en ota kantaa, mutta en varmana ole ainoa kenellä on täällä jonkinasteinen merkintä asiakastietorekisterissä 8)

Imo, fiksua jos tietää mitä tekee, monen tonnin säästöt.


lyhytkatseista imo, kukin tavallaan
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Aug 20 2012 11:54am
Quote (Pavise @ 20 Aug 2012 20:44)
maksuhäiriömerkintä jää sinne sit, saattaa vaikuttaa jossakin joskus

e- nehän siis sossulta maksaa kaiken jos sanot vaa etteivät antaneet lainaa, niillä rahoilla voi sit vaikka pidemmän päälle maksella niitä velkoja


Se merkintä kylläkin poistuu, n.2-5v/Lähtee uudestaa perintään, riippuu tapauksest ja riippuu miten menettelee sen kanssa.

Quote (Ocen @ 20 Aug 2012 20:46)
lyhytkatseista imo, kukin tavallaan


Mikäs siin, opiskelet, samal pimeet , valtio maksaa opiskelus, vuokras ja sen mitättömän rahan joka on "Elämiseen tarkoitettu" xd

En tiedä mikskä tota kutsuis mut hassua että paperilla työttämällä on taloudellisesti helpompaa ku opiskelijal.
Member
Posts: 22,067
Joined: Jun 23 2007
Gold: 60.01
Aug 20 2012 02:09pm
Quote (Ankeli @ 20 Aug 2012 20:54)
En tiedä mikskä tota kutsuis mut hassua että paperilla työttämällä on taloudellisesti helpompaa ku opiskelijal.


Sitä kutsutaan loisimiseks.
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
Aug 20 2012 02:15pm
Member
Posts: 10,482
Joined: Sep 11 2008
Gold: 0.00
Aug 20 2012 02:35pm
Quote (Ankeli @ Aug 20 2012 05:41pm)
Tuohon en ota kantaa, mutta en varmana ole ainoa kenellä on täällä jonkinasteinen merkintä asiakastietorekisterissä 8)

Imo, fiksua jos tietää mitä tekee, monen tonnin säästöt.


Sori oon puhdas :3
Member
Posts: 1,992
Joined: May 17 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Aug 20 2012 02:49pm
vaikka saisit kelalta myönteisen päätöksen valittamalla, niin pankit ei silti myönnä, kokemusta on...

Member
Posts: 10,000
Joined: May 24 2010
Gold: 6.67
Warn: 30%
Aug 20 2012 02:50pm
Quote (Posomies @ 20 Aug 2012 23:49)
vaikka saisit kelalta myönteisen päätöksen valittamalla, niin pankit ei silti myönnä, kokemusta on...


SIKS KANNATTAAKI MELKEE TEHÄ SE TOISINPÄI...KYSYY EKA PANKILTA
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Aug 20 2012 03:58pm
Quote (Ankeli @ 20 Aug 2012 20:54)
Se merkintä kylläkin poistuu, n.2-5v/Lähtee uudestaa perintään, riippuu tapauksest ja riippuu miten menettelee sen kanssa.



Mikäs siin, opiskelet, samal pimeet , valtio maksaa opiskelus, vuokras ja sen mitättömän rahan joka on "Elämiseen tarkoitettu" xd

En tiedä mikskä tota kutsuis mut hassua että paperilla työttämällä on taloudellisesti helpompaa ku opiskelijal.


sinä aikana kun se merkintä siellä on, on turha haaveilla uusista kämpistä / mitään vastaavaan

e- jos joku meinaa siis kusettaa rahaa tälläi niin kannattaa oikeasti miettiä tulevaisuutta tarkoin

This post was edited by Pavise on Aug 20 2012 04:04pm
Member
Posts: 485
Joined: Jul 30 2012
Gold: 641.12
Aug 20 2012 07:23pm
sossun luukulle vaa
opiskelija ei voi saada ottamatta lainaa toimeentulotukea mutta jos selität tilantees nii empä nää sille syytä miks et sais

laita suorilta kirjallinen selvitys miksi sulla ei ole lainaa niin säästyt kuukauden odottamiselta

Go Back To Suomi Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll