d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Mitä Vit.
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
May 9 2012 02:02pm
Quote (Iceheart @ May 9 2012 09:38pm)
henkilö x kuolee ellei pääse paikasta a paikkaan b, henkilö S takaa henkilö X:lle paikan S:än omasta maasta, X päästyään S maille, x kiroo kuinka paskamesta B on, tarinan opetus = ois voinu jäädä paikkaan a?


Omassa esimerkissäni henkilö x on kuollut, mutta syntyy valtioon a, valtiossa a on puhdasta juomavettä, ruokaa ja asumus kaikille. henkilö x valittaa ja kiroilee, kun muzzzi ei osta suosikkipakastepizaasa joka päivä ja heitä röökirahoja. Henkilö x siis voisi palata aikaisempaan tilaansa, kuolleena oloon.
Member
Posts: 3,158
Joined: Nov 26 2008
Gold: 0.00
May 9 2012 02:10pm
Quote (BebebBurns @ May 9 2012 08:02pm)
Omassa esimerkissäni henkilö x on kuollut, mutta syntyy valtioon a, valtiossa a on puhdasta juomavettä, ruokaa ja asumus kaikille. henkilö x valittaa ja kiroilee, kun muzzzi ei osta suosikkipakastepizaasa joka päivä ja heitä röökirahoja. Henkilö x siis voisi palata aikaisempaan tilaansa, kuolleena oloon.


Elikä myönnät et suomessa on kaikki ehkä liiankin hyvin. Mielummin kyllä mielestäni hemmoteltu kansa, kun kuolleena kusetusvaltiossa. siis jos näin sen luokittelet sen oman näkemyksesi mukaan suomen nuorison tilasta.

Ei suomessakaan kaikki mene ihan nappiin et faijja ostaa uudet mopoautot, sinulla ehkä vain sattu olemaan massan tyyliin hyvä ja turvallinen lapsuus, yleistäminen on pahitteeks.

Markkasen mukaan Romanian romanit arvostelevat eri maita ja niiden kansalaisia sen mukaan, antavatko he rahaa ja ruokaa vai eivät. Hyväsydämisiä ovat ne, jotka antavat. Osan mielestä suomalaiset ovat myös "hyviä"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050915552897_uu.shtml

siis lueppa nyt itekki, tää koko juttu on täys vitsi

- Istumme täällä pitkin katuja kuin kulkukoirat, yövymme teltoissa ja metsissä. Olemme vaarassa sairastua, kuvailee keski-ikäinen romaninainen. Miksei nää mee töihin? tää on ehkä paras

This post was edited by Iceheart on May 9 2012 02:28pm
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
May 9 2012 02:25pm
Quote (Iceheart @ May 9 2012 10:10pm)
Elikä myönnät et suomessa on kaikki ehkä liiankin hyvin. Mielummin kyllä mielestäni hemmoteltu kansa, kun kuolleena kusetusvaltiossa. siis jos näin sen luokittelet sen oman näkemyksesi mukaan suomen nuorison tilasta.

Ei suomessakaan kaikki mene ihan nappiin et faijja ostaa uudet mopoautot, sinulla ehkä vain sattu olemaan massan tyyliin hyvä ja turvallinen lapsuus, yleistäminen on pahitteeks.


Olenko jossain vaiheessa moista kieltänyt?
Suomessa on asiat helvetin hyvin = Puhdasta vettä, kenenkään ei tarvitse kuolla nälkään, katto pään päällä, kaikille mahdollistettu terveydenhuolto. Noiden asioiden ulkopuolella valittelu on useimmiten turhamaisuuden puolella. Alkuperäinen pointtini ei siis liittynyt erityisesti nuorisoon, oli vain halpa esimerkki.

Elelen kyllä toimeentulotuella ja asumistuella.

This post was edited by BebebBurns on May 9 2012 02:26pm
Member
Posts: 3,158
Joined: Nov 26 2008
Gold: 0.00
May 9 2012 02:27pm
Quote (BebebBurns @ May 9 2012 08:25pm)
Olenko jossain vaiheessa moista kieltänyt?
Suomessa on asiat helvetin hyvin = Puhdasta vettä, kenenkään ei tarvitse kuolla nälkään, katto pään päällä, kaikille mahdollistettu terveydenhuolto. Noiden asioiden ulkopuolella valittelu on useimmiten turhamaisuuden puolella. Alkuperäinen pointtini ei siis liittynyt erityisesti nuorisoon, oli vain halpa esimerkki.

Elelen kyllä toimeentulotuella ja asumistuella.


samoin minäkin, siis en oo nyt itekkää ny mikää paras saarnaamaan tätä mutta sanompa nyt kuitenkin näin suomalaisena.. :8
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
May 9 2012 02:35pm
Quote (Iceheart @ May 9 2012 10:27pm)
samoin minäkin, siis en oo nyt itekkää ny mikää paras saarnaamaan tätä mutta sanompa nyt kuitenkin näin suomalaisena.. :8


Jokainen maa on kotimaa. Itse en ainakaan koe mitään erityistä ylpeyttä siitä, että olen sattunut syntymään johonkin tiettyyn maahan. Vois skipata siihen teoreettiseen historian loppu tilaan jossa valtioiden rajoja ei ole enää.
Member
Posts: 3,158
Joined: Nov 26 2008
Gold: 0.00
May 9 2012 02:38pm
Quote (BebebBurns @ May 9 2012 08:35pm)
Jokainen maa on kotimaa. Itse en ainakaan koe mitään erityistä ylpeyttä siitä, että olen sattunut syntymään johonkin tiettyyn maahan. Vois skipata siihen teoreettiseen historian loppu tilaan jossa valtioiden rajoja ei ole enää.


No niin. kuitenkan tänne olen syntynyt eli olen suomalainen ja siihen asti kun olen niin olen suomalainen ja suomalaisen tyyliin vahvat periaatteet, en keksiny tätä peliä olen vain siinä mukana.. voi syyttää jotain varhaisia esi-isiä.. En ole myöskään rasisti siinä ehkä eroan.
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
May 9 2012 02:43pm
Quote (Iceheart @ May 9 2012 10:38pm)
No niin. kuitenkan tänne olen syntynyt eli olen suomalainen ja siihen asti kun olen niin olen suomalainen ja suomalaisen tyyliin vahvat periaatteet, en keksiny tätä peliä olen vain siinä mukana.. voi syyttää jotain varhaisia esi-isiä.. En ole myöskään rasisti siinä ehkä eroan.


Mitä nyt tuohon alkuperäiseen juttuun tulee. "pahaa, ihmiset kovasydämisiä ja miehet rumia". Ei tuo itsessään nyt kuulosta mitenkään erityisen pöyristyttävältä ja aika faktaahan toi on. Iltapaskojen toimittajat ovat lööppikiimaisia ja ottavat monesti jutut kontekstista.
Member
Posts: 3,158
Joined: Nov 26 2008
Gold: 0.00
May 9 2012 02:45pm
Quote (BebebBurns @ May 9 2012 08:43pm)
Mitä nyt tuohon alkuperäiseen juttuun tulee. "pahaa, ihmiset kovasydämisiä ja miehet rumia". Ei tuo itsessään nyt kuulosta mitenkään erityisen pöyristyttävältä ja aika faktaahan toi on. Iltapaskojen toimittajat ovat lööppikiimaisia ja ottavat monesti jutut kontekstista.


niinhän toi onkin, ei media saa suoraa sanoa noita asioita pitämättä "pahaa, ihmiset kovasydämisiä ja miehet rumia" otsikkona, muuten se ois syrjintää / rasismia. =P

ei mut oon seurannu noita muutenkin jo hetken tuolla kaupungilla päin..

This post was edited by Iceheart on May 9 2012 02:46pm
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
May 9 2012 03:00pm
Ihme kyl multa ei koskaa kysytä kahta kertaa :D

Joskus joutuu vähä ärähtää nuille ku vanhuksilta jäävät RUINAAMAAN vaikka sanoivat jo ei.
Mutta kukin eläköön omalla tavallaan.
Go Back To Suomi Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll