d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi >
Poll > Minkä Seuraavista Näytöistä Ostaisi > Kysely :)
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
May 7 2012 04:22pm
miul o ton asuksen joku edellinen malli tms, ilman noita hdmi jutskia. muuten näyttäs samat speksit olevan.

4.5/5 näyttö, maksoi aikonaan jonku 160e tms. kyllähän tää normikäytössä menee hyvinki. noin suurella pricerangella tuo alkukysymys on jokatapauksessa aika typerä, tottakai jos saisi valita jokainen ottaisi #2 ? selvästi kallein ja paras näyttö

mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan, ostat vaan ihan sen mikä tuntuu parhaalta omalle kukkarolle / silmille
Member
Posts: 50,123
Joined: Dec 23 2007
Gold: 1,964.66
May 7 2012 04:27pm
Quote (Pavise @ 8 May 2012 01:22)
miul o ton asuksen joku edellinen malli tms, ilman noita hdmi jutskia. muuten näyttäs samat speksit olevan.

4.5/5 näyttö, maksoi aikonaan jonku 160e tms. kyllähän tää normikäytössä menee hyvinki. noin suurella pricerangella tuo alkukysymys on jokatapauksessa aika typerä, tottakai jos saisi valita jokainen ottaisi #2 ? selvästi kallein ja paras näyttö

mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan, ostat vaan ihan sen mikä tuntuu parhaalta omalle kukkarolle / silmille


itteä toi kuvien muokkaus vähän hämää, oliko se nyt jotain FB tasosta muokkausta vai ihan oikeeta.

HDMI ja DVI on molemmat digitaalisia, eli molemmissa on täysin identtinen kuva jos paneeli on sama.
Member
Posts: 23,850
Joined: Nov 7 2007
Gold: 0.00
May 7 2012 04:27pm
Quote (Artus @ 8 May 2012 00:58)
tämäpäs oli jäätävä analyysi.

nykyään saa kyl ettämällä ettii non-full-hd näyttöä, vasteajalla ei mitään väliä oikeesti.

jos ny välttämät haluu numeroita pöyritellä nii kattoo taajuutta (120 hz?), kontrastisuhdetta, kokoa. niin ja myös paneelin mallilla on aika paljon väliä millasta kuvaa sieltä suolletaan ulos.


Kyllä tuolla kaupoissa on yhä edelleen (riippuen kaupasta) about 50% näytöistä non-full-hd monitoreja.
No vasteajasta en oo hirveesti lukenu mutta käsityksen joskus saanut et fps pelaamisessa sillä on väliä.
Mitäs noilla korkeilla herzeillä tekee, nehän parantaa tietääkseni vain esim liikkuvan kuvan terävyyttä. (Esim. F1 tai jääkiekko.)
Member
Posts: 50,123
Joined: Dec 23 2007
Gold: 1,964.66
May 7 2012 04:31pm
Quote (Wondrous @ 8 May 2012 01:27)
Kyllä tuolla kaupoissa on yhä edelleen (riippuen kaupasta) about 50% näytöistä non-full-hd monitoreja.
No vasteajasta en oo hirveesti lukenu mutta käsityksen joskus saanut et fps pelaamisessa sillä on väliä.
Mitäs noilla korkeilla herzeillä tekee, nehän parantaa tietääkseni vain esim liikkuvan kuvan terävyyttä. (Esim. F1 tai jääkiekko.)


on sellanen asia kun pystytahdistus, joka parantaa kuvan sulavuutta jne. ongelmana siinä on, että max FPS on sama kuin Hz määrä, kun pystytahdistus on päällä. Eli 120 Hz = max 120 FPS @ vsync on. 60 Hz = max 60 FPS.. esim kynäniska CS pelaajat ottaa vsync pois päältä, että saa sen 99.99 FPS 60 Hz näytöllä, kuten minä.

nyt puhuin niistä järkevistä kaupoista, en cittarista ja prismasta. Jos sulla on yli 20'' näyttö, ei kyllä oikein löydy enää muita kuin full-HD, missä on myös muut ominaisuudet jotenkin järkevällä tasolla.

vasteaika ehkä suurin kusetus ikinä, jotkut pelaa telkkareillakin, niissä voi olla vasteaika jopa 50 ms. Se on ihan sama onko se 2 ms, 4 ms vai 8 ms, käytännön hyöty lähes nolla. ehkä kerran vuodessa se voi jonkun fragin pelastaa, tuskin sitäkään.
Member
Posts: 8,810
Joined: Aug 3 2008
Gold: 190.00
May 7 2012 09:53pm
Quote (Artus @ 8 May 2012 00:27)
itteä toi kuvien muokkaus vähän hämää, oliko se nyt jotain FB tasosta muokkausta vai ihan oikeeta.

HDMI ja DVI on molemmat digitaalisia, eli molemmissa on täysin identtinen kuva jos paneeli on sama.


'ihan oikeeta' :D jos et sattunut huomaamaan niin kirjoitin alkuperäiseen viestiin :"(teinigalleria jkjk=joking/just kidding)" ja oletin siten, että se ymmärrettäisiin oikeena muokkaamisena :(.

Tuo LG:n näyttö siitä vaan jännä ku se on kuitenkin TIPA awardin voittanu "best photo entry monitor" mutta kuten jo sanoin benQ kiinnostais siitä kun se on 120Hz + 3D tuki.. Ja se 3D pelaaminen, en usko että tulee montaa peliä jota jaksaa pelata lasit päässä + kuulokkeet. :c

(oikea taka-ajatusha tässä ny oli 3D jynkky, haha :D) <- jk again.
Go Back To Suomi Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll