d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Dmae
Prev12347Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 20.00
Oct 23 2011 01:37pm
Quote (MukavaSamu @ 23 Oct 2011 22:29)
Tilasin toiselta sivulta. tuli pikkase kalliimmaks, mutta iha sama ku veronmaksajat ne maksaa kuitenki :D

pummi spotted.
Member
Gold: 23.47
Oct 23 2011 01:42pm
Quote (Rocko @ Oct 23 2011 08:37pm)
pummi spotted.

Pummi? Mikähän on sun käsitys pummista? Työttömyystuella elelen, koska mua ei kiinnosta

olla jonkun muun orja ja tehdä sille rahaa.

This post was edited by MukavaSamu on Oct 23 2011 01:42pm
Member
Oct 23 2011 01:52pm
Quote (MukavaSamu @ 23 Oct 2011 22:42)
Pummi? Mikähän on sun käsitys pummista? Työttömyystuella elelen, koska mua ei kiinnosta

olla jonkun muun orja ja tehdä sille rahaa.

niin. mitäpä jos herra vähän menis itteensä ja miettis jos meitä muitakaan ei kinostais tehdä töitä niin mihin tää maailma menis?
kyllä se ihan pummin tunnusmerkit täyttää kun elät loisen elämää toisten rahoilla. varsinkin tuo "ei kinosta" selitys tukee tätä hienosti.
Member
Oct 23 2011 01:56pm
Quote (Rocko @ Oct 23 2011 08:52pm)
niin. mitäpä jos herra vähän menis itteensä ja miettis jos meitä muitakaan ei kinostais tehdä töitä niin mihin tää maailma menis?
kyllä se ihan pummin tunnusmerkit täyttää kun elät loisen elämää toisten rahoilla. varsinkin tuo "ei kinosta" selitys tukee tätä hienosti.

En sano mitään muuta, kun että mieti sitä

E: Sut on servattu.

This post was edited by MukavaSamu on Oct 23 2011 01:57pm
Member
Oct 23 2011 02:12pm
hah. postasit jonku nettilinkin jostain toisesta tyypistä joka ajattelee, että yhteiskunnan elätettävänä on siistiä ja nyt se on "hyväksyttävää"? nyt niitä valoja päälle!
voit elää ihan yhtä onnellisena kun teet jotain työtä. oot saanu kaiken lähes ilmatteeks tähän asti. nytku sitten pitäs ite ruveta tekeen jotain niin luikit häntä koipien välissä piiloon ja nostelet tukiaisia ja vedät happoja naamaan?
hohhoijakkaa jokasella on ihannemaailmansa, mut jos ihannoidaan sitä, että ei ite tarvi tehä mitään oman selviämisen eteen niin kyllä on selkäranka kateissa.
Member
Oct 23 2011 02:25pm
Quote (Rocko @ Oct 23 2011 09:12pm)
hah. postasit jonku nettilinkin jostain toisesta tyypistä joka ajattelee, että yhteiskunnan elätettävänä on siistiä ja nyt se on "hyväksyttävää"? nyt niitä valoja päälle!
voit elää ihan yhtä onnellisena kun teet jotain työtä. oot saanu kaiken lähes ilmatteeks tähän asti. nytku sitten pitäs ite ruveta tekeen jotain niin luikit häntä koipien välissä piiloon ja nostelet tukiaisia ja vedät happoja naamaan?
hohhoijakkaa jokasella on ihannemaailmansa, mut jos ihannoidaan sitä, että ei ite tarvi tehä mitään oman selviämisen eteen niin kyllä on selkäranka kateissa.

Ai voinko? ootko kuullu, että "raha ei tee onnelliseksi"? Jos tuun toimeen jollain +400e kuussa, miksi
tuhlaa minun vapaa-aikaa johonkin työn tekoon? siitä ei hyödy kukaan muu kuin se pomo, jolle teen töitä?
elämä on lyhyt ja haluan nauttia näistä nuoruusvuosista.

Nyt olet väärässä. En ole saanut mitään ilmaiseksi. Sain koulutuksen, joka maksoi minulle PARHAIMMAT vuodet elämästäni.

This post was edited by MukavaSamu on Oct 23 2011 02:25pm
Member
Oct 23 2011 02:42pm
Quote (MukavaSamu @ 23 Oct 2011 23:25)
Ai voinko? ootko kuullu, että "raha ei tee onnelliseksi"? Jos tuun toimeen jollain +400e kuussa, miksi
tuhlaa minun vapaa-aikaa johonkin työn tekoon? siitä ei hyödy kukaan muu kuin se pomo, jolle teen töitä?
elämä on lyhyt ja haluan nauttia näistä nuoruusvuosista.

Nyt olet väärässä. En ole saanut mitään ilmaiseksi. Sain koulutuksen, joka maksoi minulle PARHAIMMAT vuodet elämästäni.

ei sitä työtä tarvi välttämättä juuri ylimääräsen rahan takia tehdä. taidat kuulua siihen kategoriaan joka ei vaan yksinkertasesti jaksa lääke / pilvipöllyissä nousta aamulla tiettyyn aikaan aamutoimille ja lähteä siitä tekemään jotain yhteiskunnan hyväksi. liikaa pyörii näköjään homma omien mielihalujen ympärillä.
kyllä olet ihan ilmaiseksi saanut koulutuksesi, terveydenhuollon ja muut edut. alat valittaan nyt siis sitä, että oot tehny jotain huonoja valintoja elämässä jotka on "muka maksaneet sulle vuosia turhaan?". herätys nyt et taida olla ihan ainoa jolla kaikki asiat ei mene kerralla purkkiin. omia esimerkkejä en ala listaamaan.
itekki tulen myös vallan mainiosti toimeen varsin vähällä rahalla. pitäisikö munki nyt ryhtyä sit elämäntapapummiks kun en tarvi enempää? no ei vitussa. jos oot ikinä miettiny mistä saat vaikka hankittua jotain vähän kalliimpia asioita joita itsenäinen aikuinen ihminen tarvitsee niin etsä jollain johanna tukiaisilla sitä saa. tietty jos ajattelit viettää koko elämäs jossain kaupungin vuokraloukussa tai porukoiden luona niin............
kun päätät lopettaa ton lapsellisen "muttaku" muminan niin voisit laittaa sen herätyskellon soittaan 7:00 huomiselle. meet työkkäriin hommaan semmosta mitä jaksat tehdä. se "pomon" merkitys tietyillä aloilla on yks paskan hailee. paras työpaikka on semmonen missä näkee henkilökohtasesti sen oman työn jäljen ja saa siitä palautetta.
Member
Oct 23 2011 02:58pm
Quote (Rocko @ Oct 23 2011 09:42pm)
ei sitä työtä tarvi välttämättä juuri ylimääräsen rahan takia tehdä. taidat kuulua siihen kategoriaan joka ei vaan yksinkertasesti jaksa lääke / pilvipöllyissä nousta aamulla tiettyyn aikaan aamutoimille ja lähteä siitä tekemään jotain yhteiskunnan hyväksi. liikaa pyörii näköjään homma omien mielihalujen ympärillä.
kyllä olet ihan ilmaiseksi saanut koulutuksesi, terveydenhuollon ja muut edut. alat valittaan nyt siis sitä, että oot tehny jotain huonoja valintoja elämässä jotka on "muka maksaneet sulle vuosia turhaan?". herätys nyt et taida olla ihan ainoa jolla kaikki asiat ei mene kerralla purkkiin. omia esimerkkejä en ala listaamaan.
itekki tulen myös vallan mainiosti toimeen varsin vähällä rahalla. pitäisikö munki nyt ryhtyä sit elämäntapapummiks kun en tarvi enempää? no ei vitussa. jos oot ikinä miettiny mistä saat vaikka hankittua jotain vähän kalliimpia asioita joita itsenäinen aikuinen ihminen tarvitsee niin etsä jollain johanna tukiaisilla sitä saa. tietty jos ajattelit viettää koko elämäs jossain kaupungin vuokraloukussa tai porukoiden luona niin............
kun päätät lopettaa ton lapsellisen "muttaku" muminan niin voisit laittaa sen herätyskellon soittaan 7:00 huomiselle. meet työkkäriin hommaan semmosta mitä jaksat tehdä. se "pomon" merkitys tietyillä aloilla on yks paskan hailee. paras työpaikka on semmonen missä näkee henkilökohtasesti sen oman työn jäljen ja saa siitä palautetta.

siis miksi mun pitäs mennä töihin jos ei rahan takia :D? Jos saan jotain aikaan, ei sitä tuu kukaan mun kuoltua musitamaan.elän

oman elämäni just niin kun parhaaks ite nään. ei oo mikään haaste nousta aamu 6. laitan perkele kellon soittaa jo 5:30 et saan kahvit keitettyä sit teen kuudelta sulle

topicin ja meen lenkille. Ei mua ihan tosi kiinnosta herää joka aamu 6 ja tehä jollekki rahaa, että se voi elää herroiks. Ethän sä perus hitsarina

tee kellekkä muulle rahaa, kun sun pomolles. Sit keuhkot paskana eläkevuosilla mietit, mikä meni vikaan?

ja mitä kalliimpia asioita itsenäinen aikuinen tarvitsee?

E: Eri asia on, jos koulutan itteeni ja teen sellasta hommaa, missä voin ite päättä palkan. Näin aattelin tehdäkkin.

Hetikun oon saanu muut tärkeemmät asiat alta pois.

This post was edited by MukavaSamu on Oct 23 2011 02:59pm
Member
Gold: 2.62
Oct 23 2011 03:03pm
laatutopic :D

oma mielipide töissäkäynnistä on se, että sitä tehköön kuka haluaa / sitä tarvitsee

tiettyjä asioita ei ilman töitä onnistu hankkimaan ja jos ne joillekkin on pakollisia niin siinätapauksessahan se työ on myös pakollista

kuitenkin pitää muistaa että ihmisillä on erilaisia arvoja joidenka ympärillä niiden elämät pyörii, työssäkäyvä rocko voi haluta perheen ja 5 lasta kun taas samu, joka ei töissä käy voi haluta elämänsä elää yksin, eikä hän näinollen tarvitse muuta kun ne valtiontarjoomat tuet

se katkeruushan syntyy kun ajetaan itsensä sellaseen tilanteeseen josta ei töitä käymättä selvitä(=lapsi, iso asunto, sairaus? etc)
Member
Oct 23 2011 03:06pm
Quote (MukavaSamu @ 23 Oct 2011 23:58)
siis miksi mun pitäs mennä töihin jos ei rahan takia :D? Jos saan jotain aikaan, ei sitä tuu kukaan mun kuoltua musitamaan.elän

oman elämäni just niin kun parhaaks ite nään. ei oo mikään haaste nousta aamu 6. laitan perkele kellon soittaa jo 5:30  et saan kahvit keitettyä sit teen kuudelta sulle

topicin ja meen lenkille. Ei mua ihan tosi kiinnosta herää joka aamu 6 ja tehä jollekki rahaa, että se voi elää herroiks. Ethän sä perus hitsarina

tee kellekkä muulle rahaa, kun sun pomolles. Sit keuhkot paskana eläkevuosilla mietit, mikä meni vikaan?

ja mitä kalliimpia asioita itsenäinen aikuinen tarvitsee?

:D huomaa ettet sä ees tiiä mitä kaikkee voit tehdä työmaailmassa. en tee kenellekään rahaa. olen töissä alalla jossa työ on arvokasta (ei tosin arvostettua) ja vaativaa. teen sitä siksi, koska haluan auttaa. saan siitä myös palkan jolla voin elää tyytyväisenä yksilönä tässä yhteiskunnassa.
aika laiha selitys tuo, että joku työn tekeminen pomoa varten sitten estää sen homman ihan kokonaan. mitä vittua hei? ala yksityisyrittäjäksi sitten. olet oman itsesi herra. se on ihan ammatinvalintakysymys! ainiin mut siitäkin taitaa saada liikaa rahaa eikä pummi tarvi... voih.
vedetään tuet sunlaisiltas hipeiltä pois (tapahtunee tulevaisuudessa) niin kummasti kyl tämänkin foorumin posteihin tulis varmaan uus sävel (ellet sitten rupea todelliseksi vastarannankiiskiksi ja elät jossain kadulla protestiksi).

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011101914602417%5Fuu.shtml

EDIT: lisään tämän tueksi. ei ole paskapuhetta. kuulut tähän kastiin.

EDIT2: ja jos kinostaa lukea jotain niin tässä on keskustelua aiheeseen liittyen (+trollausta tietysti koska iltapaska)

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=611806

This post was edited by Rocko on Oct 23 2011 03:08pm
Go Back To Suomi Topic List
Prev12347Next
Closed New Topic New Poll