d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Diabetes
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,366.00
Jun 4 2015 08:14pm
Onko täällä kyseistä sairautta sairastavia? joku joka vois kertoa vähän enemmän noista oireista
Olen lukenu netistä jo jonku verran mutta vähän askarruttaa vielä.
Työkkäristä lupasivat hoitaa mulle ajan tk:hon ja hoitivatki siihen pisteeseen että lääkäri on tietonen että haluaisin käydä juttelemassa/tutkimuksissa mutta olen nyt 2kk ja 8 päivää odottanu sitä soittoa lääkäriltä

Lähinnä kiinnostas tietää kun puhutaan äkillisestä laihtumisesta koska elimistö alkaa syömään lihaksia että katoaako ne lihakset ajan myötä kokonaan? jos ei hakeudu hoitoon ennenku vetää lopulta veivit
Ihan asiallisia vastauksia haluaisin tai joku voi jopa nakata yv:tä

This post was edited by Speedparts on Jun 4 2015 08:23pm
Member
Gold: 68.99
Warn: 10%
Jun 4 2015 09:42pm
äkilline laihtumine + vahva väsymys kandee tutkituttaa poikkeuksetta

diabetekselle ominaista on vissii ainaki toi jatkuva jano + kusihätä + nälkä
aika kumma jos ei oo 2kk mennessä kuulunu mitää. kysele ite niilt et wadap
Member
Jun 4 2015 09:50pm
Quote (Gastly @ 5 Jun 2015 06:42)
äkilline laihtumine + vahva väsymys kandee tutkituttaa poikkeuksetta

diabetekselle ominaista on vissii ainaki toi jatkuva jano + kusihätä + nälkä
aika kumma jos ei oo 2kk mennessä kuulunu mitää. kysele ite niilt et wadap

No laihtunu oon aika paljonki jopa niin että nahka roikkuu joka johtuu siitä että lihakset on kadonnu, mutta paino on kuitenki koko ajan pysyny aikalailla samana vuoden ajan. Eli nestettä on kropassa aika runsaasti. Sitte aina yhtäkkiä tulee hirviä nälkä nii että vattaan sattuu, mut kuitenkaan en jaksa syödä sitte paljo paskaakaan ku tulee jo täys olo. Tämä on ongelmallinen koska jos tää näläntunne tulee aamulla ni en koskaan ole voinu syödä aamusin juuri mtn. Väsyttää myös koko ajan ihan perkeleesti mutta tätä en kyllä yhtään ihmettele tällä mun elämäntyylillä.
Harvoin tulee myös syönnin jälkeen väsymystä mutta se menee ohi 20minuutissa
Mitään isompaa janoa tai kusihätää mulla ei ole että se tässä nyt ihmetyttää, sis jos mulla on diabetes
En oo ite jaksanu tota lääkäri aikaa edes alkaa hoitamaan kun ei jaksa. Kun tarpeeksi potkitaan päähän ni sitä jossain vaiheessa luovuttaa....

This post was edited by Speedparts on Jun 4 2015 09:53pm
Member
Gold: 0.01
Jun 4 2015 11:17pm
Jos huolestuttaa, kandee tutkituttaa. Joskus kannattaa käydä luukulla painostamassa. Kyselemäs vähän et mikä meisseli.
Itelläkin oli muutama juttu mitä piti painostaa ku ei mikään menny eteenpäin. Sit alko tapahtuun.
ite kans laihtunu paljon ja väsy aina, mut en mee testeihin, koska uskon et oon ihan kunnos. Valtaosa oireista itellä puuttuu kuiteskin. Oon tosin vuorotöissä, liikun nykyään paljon enemmän. Joten ne oireet selittyy jo silläkin.
Member
Gold: 0.00
Jun 4 2015 11:19pm
Voin olla väärässä, mutta 2. tyypin diabeetekseen ei kuulu äkillistä laihtumista ( en tosin oo kaikkia oireita lukenu mistään listasta ), vaan lähinnä janon tunne ja vaikka ei juo ni kusettaa ja sitte jos kusi on normaalia " vaahtoavaa " viel kaikelisäks. Tollane hurja laihtumine, vaikka söis normaalisti, viittais ehk enemmä johokii suolisto / elimistö bakteeriin mikä ei myöskään oo hyvä asia.
Member
Jun 4 2015 11:37pm
Quote (A2K @ 5 Jun 2015 08:17)
Jos huolestuttaa, kandee tutkituttaa. Joskus kannattaa käydä luukulla painostamassa. Kyselemäs vähän et mikä meisseli.
Itelläkin oli muutama juttu mitä piti painostaa ku ei mikään menny eteenpäin. Sit alko tapahtuun.
ite kans laihtunu paljon ja väsy aina, mut en mee testeihin, koska uskon et oon ihan kunnos. Valtaosa oireista itellä puuttuu kuiteskin. Oon tosin vuorotöissä, liikun nykyään paljon enemmän. Joten ne oireet selittyy jo silläkin.

Quote (TR0LLFACE @ 5 Jun 2015 08:19)
Voin olla väärässä, mutta 2. tyypin diabeetekseen ei kuulu äkillistä laihtumista ( en tosin oo kaikkia oireita lukenu mistään listasta ), vaan lähinnä janon tunne ja vaikka ei juo ni kusettaa ja sitte jos kusi on normaalia " vaahtoavaa " viel kaikelisäks. Tollane hurja laihtumine, vaikka söis normaalisti, viittais ehk enemmä johokii suolisto / elimistö bakteeriin mikä ei myöskään oo hyvä asia.

Tämä mun laihtuminen ei ole ollu ns äkillinen vaan Lihakset rupes katoon tuossa viime kesänä ja siitä asti on pikkuhiljaa kadonnu koko kropasta, kylkiluissa ei ole enää mitään jälellä ja selkäki alkaa olemaan jo loppu. Nää kaikki jutut pistää niin masentaan etten enää jaksa hakea edes apua kun tiedän etten sitä hirveellä kinuamisella saa. Mutta näihin tutkimuksiin voisin mennä jos vaan tuon ajan saan.
Meinaa olla hankala nukkua kyljellään ku makaan luiden päällä ja tuntuu ettei saa happea ku kaikki luut painuu kasaan ku ei ole mitään tukemassa niitä

Huom tämä on täysin tosi jota en liiottele, jäljellä ei sis ole enää yhtään mitään muutako luut ja nahka

This post was edited by Speedparts on Jun 4 2015 11:39pm
Member
Gold: 0.00
Jun 4 2015 11:57pm
Mites enne tota lihasten surkasrumista, ni söitkös päivittäi normaalisti ja teitkö jonkunäköstä aktiviteettia ? Jos pelkällä tupakka ja olut linjalla on oltu ilman jonku sorti liikkumista ni voi olla et kun keho ei oo löytäny rasvoja tai muuta ylimäärästä energiaa poltettavaks ni sitte se on käyny ottaa sen energia lihaksista ja sillo ne surkastuu. Mut lääkäris kyl kandee käyvä tän asia tiimoilta.

This post was edited by TR0LLFACE on Jun 4 2015 11:57pm
Member
Jun 5 2015 12:16am
Quote (TR0LLFACE @ 5 Jun 2015 08:57)
Mites enne tota lihasten surkasrumista, ni söitkös päivittäi normaalisti ja teitkö jonkunäköstä aktiviteettia ? Jos pelkällä tupakka ja olut linjalla on oltu ilman jonku sorti liikkumista ni voi olla et kun keho ei oo löytäny rasvoja tai muuta ylimäärästä energiaa poltettavaks ni sitte se on käyny ottaa sen energia lihaksista ja sillo ne surkastuu. Mut lääkäris kyl kandee käyvä tän asia tiimoilta.

Olin töissä ja söin aika paljon. Työt ku loppu ni loppu rahatki. Viime kesä\heinäkuun olin aikalailla täysin puuro ja leipä linjalla. Sitte alko rahaa tulemaan mutta ruoka ei maistunukkaa enään niinku ennen. Ruokavalio on tälläkin hetkellä niin epäterveellinen ku voi olla. Olutta en talvella juonu ku max 30tölkkiä yhteensä mutta tupakkia palaa noin 15 päivässä.
Töissä tein joka päivä ruumiillista työtä puolen vuoden ajan. Työt kun loppu ne heitin olanzapinin kans pois. Se oli määrätty mulle sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Kärsin vieläki vierotusoireita esim unihäiriöitä ja lihasten nykimistä

Kirjottelen puhelimella ni voi olla vähä sekavaa tekstiä
Member
Gold: 0.01
Jun 5 2015 02:59am
Ei millään pahalla, vaan kokemuksella, voisko kyseessä kuitenkin olla mielenterveydellisistä syistä jotuva passiivinen syömishäiriö? Ihan vaan että syöt ja liikut ja nukut niin huonosti, että oot alkanu laihtumaan huomaamatta ja luulet eläväs kuitenkin normaalisti. Pientä sellaista itsensä huijaamista mitä ei edes huomaa itse? Tälläsiä tapauksia on ollu paljon.
Itsekkin kävin sen läpi aikanaan. 4viikkoa ja 82kg-58kg (180cm) olin aika huonos jamas ku vihdoin tajuttiin ettei se ollu fyysistä, vaan henkistä. ->nabui naamaan ja mieli virkuks. Ruoka alko maistuun ja paino alko nouseen.

Väsymys voi johtua myös huonosta ruokavaliosta, kuten itsekkin vihjasit. Et saa tarpeeks kaikkia aineita ja siks on väsy. Ei oo energiaa.
tuli ihan tälläi mieleen vaan.
Member
Jun 5 2015 04:23am
Quote (A2K @ 5 Jun 2015 11:59)
Ei millään pahalla, vaan kokemuksella, voisko kyseessä kuitenkin olla mielenterveydellisistä syistä jotuva passiivinen syömishäiriö? Ihan vaan että syöt ja liikut ja nukut niin huonosti, että oot alkanu laihtumaan huomaamatta ja luulet eläväs kuitenkin normaalisti. Pientä sellaista itsensä huijaamista mitä ei edes huomaa itse? Tälläsiä tapauksia on ollu paljon.
Itsekkin kävin sen läpi aikanaan. 4viikkoa ja 82kg-58kg (180cm) olin aika huonos jamas ku vihdoin tajuttiin ettei se ollu fyysistä, vaan henkistä. ->nabui naamaan ja mieli virkuks. Ruoka alko maistuun ja paino alko nouseen.

Väsymys voi johtua myös huonosta ruokavaliosta, kuten itsekkin vihjasit. Et saa tarpeeks kaikkia aineita ja siks on väsy. Ei oo energiaa.
tuli ihan tälläi mieleen vaan.

Tämä voi olla mahollista ja joskus oon lukenukki aiheesta. Mutta mun paino on pysyny suunilleen samana koko vuoden tosin se on heitelly 80-92 kg väliä. Tänään puntari näytti 87.3
Menen ma tai ti aamuna käymään tossa tk:ssa ni jos ne vähä tutkis että sais mielen rauhan. Selälteen en voi nukkua ollenkaan ku maha painuu kasaan niin että on vaikia hengittää. Kyljellään ku yrittää ni käy kipiää kylkiluihin.
En nyt tiiä onko tämä ihan oikia paikka avautua näistä asioista mutta ku onhan täällä tullu pyörittyä jo niin kauan ja porukkaki suht tuttua 😊 mut eipä ole ketään muuta kelle avautua 😞
Go Back To Suomi Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll