d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Kysymys
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,366.00
Jul 16 2014 01:01pm
onko suomessa ilmainen terveydenhoitopalvelu? eikö näin ole jossain joku sanonut?
Member
Jul 16 2014 01:30pm
kysyn tätä nyt vaan sen takia ku oon käyny 2 kertaa tänä vuonna lääkärissä samasta asiasta valittamassa ja kummallakin kerralla tuli 30e lasku perästä, toinen oli tos paikallises tk:s ja toinen oli yliopistollisessa sairaalassa jossa mulla työnnettiin letku sieraimen kautta kurkuun, kummallakin kerralla meni aikaa se 10min per kerta, on niillä kovat taksat
Member
Gold: 23.47
Jul 16 2014 01:59pm
kaveri joskus kävi hoitajalla näyttää haavaa, hoitaja siihen tuumas et olis parempi pyytää lääkäri kattoo, kaveri oli ihan sinut asian kans.
Lääkäri tuli huoneen ovelle, katto ovelta haavaa ja sano et ei tarvi lääkäriä. Oli sit laskuun eriksee eroteltu lääkärin maksu 17e. fair play imo
Member
Gold: 4.97
Jul 16 2014 02:30pm
Quote (Speedparts @ 16 Jul 2014 21:30)
kysyn tätä nyt vaan sen takia ku oon käyny 2 kertaa tänä vuonna lääkärissä samasta asiasta valittamassa ja kummallakin kerralla tuli 30e lasku perästä, toinen oli tos paikallises tk:s ja toinen oli yliopistollisessa sairaalassa jossa mulla työnnettiin letku sieraimen kautta kurkuun, kummallakin kerralla meni aikaa se 10min per kerta, on niillä kovat taksat

Amerikassa sama temppu maksais 300.
Member
Jul 16 2014 03:05pm
Quote (CeePee @ 16 Jul 2014 22:30)
Amerikassa sama temppu maksais 300.

no se on varmaan totta mutta nyt ollaan suomessa

ja toinen avautuminen

nimittäin tämä http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288714887175.html

alotetaampa vaikka siitä että koko suomi valittaa somessa siitä että tämmösiä paskiaisia on eduskunnassa, kaikki ovat kypsiä käteisen ja kaikkien muiden toilailuihin

herää kysymys, että jos kaikki ovat sitä mieltä että nuo pitäis ottaa pois eduskunnasta, kuka nuo on sitte äänestäny tuonne jos ei kukaan suomalainen? suomalaiset vihaa tuota ukkoa ja silti se on tuolla, miten vitussa se voi olla mahdollista?
Member
Gold: 556.34
Jul 16 2014 03:08pm
juu, jotain 15 e laskuja tullu itteltäkin kun käynyt kunnallisilla, ihan ymmärrettävää ku onhan siellä kuitenkin 3 ihmistä ( vähintään ), jotka joutuu tekee sen eteen töitä, että saa varattua ajan, ym ym.
yksityisellä se on sit se 50€/kerta, ihan sama miten kauan istut sielä
jos saat toimeentulotukee ni se kattaa kyllä sairaalamaksut
Member
Jul 16 2014 03:18pm
ja kolmas vitutuksen aihe suomen työkkäristä

olin pari vuotta sitte kiinteistöhuolto firmassa työkokeilussa kun työkkäri pakotti(eli olisivat muuten katkaiseet tuet)

minä suostuin menemään sinne harjoitteluun 6kk ajaksi

minulle annettiin perustyöttömyyskorvaus+ylläpitokorvaus joka teki sen 200e kuussa+asumistuki, näistä kertyi muistaakseni 1050e yheentä, joutilaana olemalla sain sen 950e kun sossu avusti joka kk

ensinnäkään mulle ei annettu työvaatteita ollenkaan, siinä meni yhdet farkut, kallis talvitakki joka oli valkoinen ennen sinne menoa, autokin siinä kärsi, hermot oli kovilla kattoa ku työntekijät pelas korttia pomon kans sen 2tuntia, vaikka ruokatauko oli puoli tuntia, vittu että vitutti siinä vieressä oottaa että pääsis tekemään jotaki

bensoihin meni sellanen 250e kuussa pelkkiin työmatkakuiluihin, matka oli joku 20km/suunta ja saabilla kun ajo ni meneehän sitä bensaa, eli olin jo tässä vaiheessa miinuksen puolella koko touhussa

eväisiin meni vitusti rahaa kun en niitä jaksanut kotona tehä vaan hain aina jonku mikrolätyn kaupasta

tämän kaiken tarkoituksena oli työllistyä kyseiseen firmaan mutta miten kävikään

viimeisenä päivänä ennenku ehin edes asiasta kysyä että pääsiskö töihin ni pomo sanoo mulle omaalotteisesti että ``sun on parempi ettiä joku oikea työpaikka`` sis mitä vittua, eikö tuo ollutkaan oikea? tein kyllä työt ahkerasti tosin myöhästyin parina aamuna sen 5 min ja tasan yhen päivän olin pois kun auto hajos 1km päähän ku olin lähteny kotoota töihin eikä ollu kyytiä sitte sinä päivänä
Member
Gold: 23.47
Jul 16 2014 03:23pm
Paska maahan tä on :D pitäs mennä tekee eduskunta raidi ja alkaa purkaa tän hallituksen tekemiä päätöksiä.

E: ja nin toi työkkärin juttuhan on silkkaa orjatyöllistämistä. just hyvällä säkää joudut johki paskaa firmaa teet kaikki paskahommat siel jne.

This post was edited by SekavaSamu on Jul 16 2014 03:24pm
Member
Jul 16 2014 03:41pm
Quote (SekavaSamu @ 16 Jul 2014 23:23)
Paska maahan tä on :D pitäs mennä tekee eduskunta raidi ja alkaa purkaa tän hallituksen tekemiä päätöksiä.

E: ja nin toi työkkärin juttuhan on silkkaa orjatyöllistämistä. just hyvällä säkää joudut johki paskaa firmaa teet kaikki paskahommat siel jne.

jos olis varaa ni muutaisin ulkomaille veljen ja isän kans, isällä ja veljellä on varaa mutta mulla ei joten ei ne mua ala elättää

parastahan ois ite ettiä mieluinen työpaikka mutta kun tässä on sellanen juttu jota ei tiedä monikaan minusta, eli olen sairas ja se näkyy osittain päälle päin joka sitten aiheuttaa sen että pelkään mennä uusiin paikkoihin ja saan paniikkikohtauksia sen takia, kaverit on hyväksyny tämän, tietysti aluksi oli pilkkaamista mutta eipä tuo mua juuri hetkauta enää. Eli yksinkertasesti en edes uskalla soittaa kellekkään työnantajalle, syytä en tiedä miksi en uskalla mutta kun en voi ni en voi, turha tästä on missään työkkärissä kertoa, kun tulee vaan kommentti että (eihän tuo nyt niin paha ole) joo ei heidän mielestä varmasti. psykiatrilla oon käyny tämän takia sellaset öö 15vuotta, ensviikolla täytän 23.
Member
Gold: 556.34
Jul 16 2014 05:16pm
haluatko oppia tekemään töitä ja saada kunnon työkokemusta, lisäksi pomon, joka oikeasti arvostaa sinua ?
mene ulkomaille
Go Back To Suomi Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll